2016 honda hr v


Обзор: Honda HR-V 2016

Первый взгяд

Honda HR-V 2016 должен стать самым компактных кроссовером в этом году, конкурируя с Mazda, Fiat и Jeep.

С новым поколением Honda HR-V 2016 наконец может достойно расширить свою линейку в данном сегменте. Тем более, японская компания собирается выпустить ещё несколько компактных автомобилей в текущем году, которые будут бороться за звание самых экологичных и комфортных авто.

Honda HR-V 2016 уже поступила в продажу и имеет три различные комплектации: HR-V LX, HR-V EX и HR-V EX-L, как и большинство современных кроссоверов.

Новый автомобиль имеет совершенно другой класс и немного уступает своему собрату CR-V. Однако, он имеет стильный дизайн и оптику. Крыша приподнята, а формы, которые значительно отличаются от других моделей, придают спортивный вид.

Внутри чувствуешь себя значительно комфортнее, чем в модели Fit, а все благодаря улучшенной шумоизоляции, качественным материалам и деталям. Двойной экран также доступен. В целом, салон выглядит чисто и естественно. Помимо этого, есть опция с дополнительным 7-дюймовым сенсорным экраном для управления различными функциями и отображения деталей безопасности.

Современный стиль Honda HR-V 2016 дополняется хорошим уровнем вождения. Помимо этого, он сможет предложить хорошие показатели расхода. 1,8-литровый 4-цилиндровый двигатель с мощностью 141 л.с. работает в паре с вариативной коробкой передач или 6-ступенчатой «механикой». С любой комплектацией, даже с опциональной системой полного привода, кроссовер ведет себя уверенно и сильно на трассе. Нет, Honda HR-V 2016 не самый быстрый, но гораздо более убедительный, чем конкуренты с комбинированным расходом в 9,0 л на 100 км.

В целом, есть множество схожих моментов с CR-V. Качество особенно ощущается в рулевом управлении и на поворотах, но Honda HR-V 2016 хорош и в остальных моментах, опережая своим спортивным стилем другие модели.

Honda HR-V 2016 демонстрирует комфортное рулевое управление, за счет чего маневренность находится на довольно высоком уровне даже на бездорожье. Кроссовер не предназначен для покорения условий вне дорог, оставьте это для других моделей. Honda HR-V 2016 – хороший вариант для ежедневных городских условий с самым большим внутренним пространством среди всех представителей сегмента.

Honda HR-V 2016 может предложить отличную регулировку кресел с множеством различных положений, не говоря о большом пространстве для ног. Более того, кроссовер завоевал 5-звездочный рейтинг в различных тестах безопасности. Стандартный набор включает в себя камеру обзора и мониторинг давления с традиционными системами и подушками безопасности. Тем не менее, опционально предлагаются адаптивный круиз-контроль, мониторинг слепых зон и прочее.

За $19,995 вы сможете приобрести базовую модель Honda HR-V 2016 с автоматическими окнами, замками и зеркалами, камерой обзора, регулируемым рулевым колесом, дополнительными кнопками аудиоконтроля на руле и Bluetooth. В более дорогих версиях вы получите сенсорную панель, LaneWatch, запуск с помощью кнопки, спутниковое радио, навигацию, кожаный салон, панорамный люк и обогрев передних кресел.

Все самое лучшее в EX: LaneWatch и регулировка кресел Magic Seat, аудио Pandora и многое другое, что заставит присмотреться к этой версии.

Интерьер/Экстерьер

Honda HR-V 2016 взял многое от хэтчбэка Fit, но дизайн кардинально отличается. Он больше похож на стильного собрата CR-V.

Honda заявила, что новый дизайн был создан, чтобы соответствовать городским условиям, практически избавившись от широких дверных элементов. Крыша приподнята для больше пространства, а сами формы оставляют приятное впечатление.

Если смотреть с углов, то автомобиль был уменьшен и напоминает в некоторых деталях формы Acura. Если заглянуть внутрь, то чувствуешь себя значительно комфортнее, чем в модели Fit, а все благодаря улучшенной шумоизоляции, качественным материалам и деталям. Двойной экран также доступен. В целом, салон выглядит чисто и естественно. Помимо этого, есть опция с дополнительным 7-дюймовым сенсорным экраном для управления различными функциями и отображения деталей безопасности. В целом, все функционирует куда лучше, чем выглядит, например, тот же климат-контроль.

Тест-драйв

Когда дело касается вождения, то Honda HR-V 2016 делает акцент на экономии топлива, нежели на ускорении и управлении. Он немного быстрее хэтчбэка, благодаря увеличенной мощности двигателя до 141 л.с.

На любом типе ускорения сказывается увеличенный вес автомобиля с удлиненным кузовом и системой полного привода, которая добавляет пару десятков кг. Если не учитывать эти факторы, то Honda HR-V 2016 далеко не самый резвый представитель класса, но предлагает довольно комфортную езду.

Трансмиссия может быть, как вариативной, так и «механикой», которая хорошо показала себя в тестах и может быть востребованной. Однако, такой тип трансмиссии используется только на переднеприводном кроссовере. В другом случае, вариативная коробка передач также хороша, но немного «тормозит», при переключениях скоростей. Но на спортивных моделях она придется кстати, потому что сэкономит вам топливо вместе с другими системами контроля.

В целом, Honda HR-V 2016 хорош на дороге. Но подвеска не адаптирована под быструю езду, впрочем, как и у большинства других представителей сегмента. Рулевое управление и маневренность на поворотах оставляет желать лучшего, но это не станет проблемой при парковке, из-за маленьких габаритов.

Комфорт и качество

Основные моменты Honda HR-V 2016 связаны именно с размерами автомобиля. Он более компактный, чем представители средних габаритов и больше, чем представители маленьких кроссоверов. Вот такие вот показатели.

Внутри салона все выполнено просто и качественно, что может порадовать всех покупателей. Как уже упоминалось ранее, многие детали работают лучше, чем выглядят. Просто нужно все «пощупать», чтобы понять, подходит ли вам такое оформление или нет. Конечно, в более дорогих комплектациях вы получите дополнительные функции и повышенный комфорт, но это стоит денег.

Honda HR-V 2016 предлагает много пространства с отличными передними креслами, которые можно отрегулировать и которые подойдут всем людям. Очень радует свободное пространство для ног, где вам не придется упираться коленями в панели.

Помимо этого, в наличии дополнительные отсеки для хранения вещей, USB-порты, но все это расположено немного неудобно, что затрудняет использование. Но плюсом является панель управления и дополнительные кнопки для контроля аудиосистемой на рулевом колесе, которые интуитивно ощущаются и вам не придется отвлекаться.

Honda HR-V 2016 предложит невероятно большое пространство сзади, несмотря на малые формы. Даже с панорамным люком места для головы хватит для людей любого роста. А хорошо оформленные двери позволяют легко попадать внутрь и выходить наружу. Помимо этого, автомобиль оснащен специальными креслами Magic Seat, благодаря которым можно отрегулировать положения так, как вам нужно. Багажное отделение не уступает достоинствам салона и предложит такое же большое пространство для груза.

Honda HR-V 2016 укомплектован качественными шумоизолирующими материалами и все это доступно по цене $20,000. Мягкий на ощупь пластик на дверных панелях больше подходил для хэтчбэка, но это никак не портит внешний вид.

Безопасность

Honda HR-V 2016 получил ряд впечатляющий оценок в ряде тестов безопасности. NHTSA наградила кроссовер рейтингом в пять звезд, а IIHS удостоила автомобиль хорошими оценками и всего лишь приемлемым рейтингом в дополнительных тестах.

Комплектуется Honda HR-V 2016 стандартной камерой обзора и дополнительной системой LaneWatch, которая используется с целью демонстрации движения со стороны поворотников. Очень специфичный вид, к которому нужно привыкнуть. Но если вы привыкните к нему, то он вполне сойдет за систему мониторинга слепых зон, которая не предлагается.

Обзор изнутри впечатляет и вождение за счет этого значительно облегчается. Помимо этого, движение задним ходом также ничем не затруднено, благодаря съёмным подголовникам.

Функционал

Honda HR-V 2016 представлен в различных комплектациях LX, EX и EX-L.

Базовая комплектация получит стандартную механическую трансмиссию и систему переднего привода. Среди других дополнений числятся автоматические окна, замки и зеркала, AM/FM/CD аудио с портом USB и 5-дюймовым тачскрином, кнопками для контроля аудио на рулевом колесе, Bluetooth, 17-дюймовые колеса, камера обзора, регулируемое рулевое колесо и система Magic Seat.

За дополнительную цену можно заказать безключевой запуск, спутниковое радио и навигацию. Подключение вариативной коробки передач обойдется в $800, а система полного привода в $2,050.

Модель HR-V EX обойдется в $22,045 и будет оснащена всеми дополнениями, которые предлагаются для базовой модели опционально. Более того, будут доступны 7-дюймовый сенсорный экран, LaneWatch, поддержка смартфонов с аудио Pandora, обогрев передних кресел, безключевой запуск, автоматическая подсветка, второй порт USB, автоматический панорамный люк, автоматический климат-контроль и обогрев зеркал.

Модель HR-V EX-L за $25,470 идет с вариативной коробкой передач и кожаным салоном с навигацией и спутниковым радио. Все опциональные дополнения предлагаются, как стандартные в этой комплектации.

Все модели идут с 3-летней гарантией и сервисным обслуживанием.

Экономия топлива и расход

Honda HR-V 2016 заработала один из самых высоких рейтингов в экономии топлива среди всех представителей сегмента компактных кроссоверов.

Но такие высокие показатели никак не связаны с ручной коробкой передач. С такой трансмиссией установлен показатель расхода в 11,5 л на 100 км по городу, 8,1 л на трассе и 10 л в комбинированном режиме.

С вариативной коробкой передач сразу достигает вершины рейтинга с показателем расхода в 10,0 л по городу, 8,0 л на трассе и 90 л в комбинированном режиме. При работе с системой полного привода автомобиль покажет другие цифры: 10,5 л на 100 км по городу, 9,2 л на 100 км на трассе и 9,7 л на 100 км в комбинированном режиме.

В целом, очень хороший показатель на ряду с такими конкурентами, как Subaru XV Crosstrek, Chevy Trax и самым сильным Jeep Renegade.

rus-cars.org

2016 Honda HR-V | Caricos.com

Honda HR-V

The all-new 2016 Honda HR-V crossover, unveiled today at the 2014 Los Angeles International Auto Show, blends the styling of a coupe, the toughness, space and utility of a SUV and the quality of a Honda in one sporty, personal and versatile multi-dimensional vehicle. The well-equipped HR-V, launching at Honda dealerships nationwide early next year, will enter the fast-growing entry crossover market with dynamic yet refined exterior styling, fun-to-drive performance, class-leading fuel economy ratings and unmatched interior spaciousness and cabin versatility.

Utilizing a new global platform, the all-new Honda HR-V has one of the most spacious and versatile cabins in its class. Utilizing its unique platform design with a center-mounted fuel tank and reconfigurable second-row "Magic Seat," the completely new HR-V has voluminous interior space along with a flexible cabin featuring multiple seating/cargo modes. With 100.1 cu. ft. of passenger volume (LX) and 58.8 cu. ft. of cargo volume with the second row seats down, the HR-V has space to rival some competitors' mid-size SUV offerings.

"The new HR-V crossover is a true segment-busting vehicle, unlike anything else on the market today," said Jeff Conrad, senior vice president American Honda Motor Co., Inc. and general manager of the Honda Division. "It's got all the essential elements of our Honda DNA, our packaging innovation, fuel-efficient powertrain technology, leading safety technology and, above all, Honda quality, to make this an incredibly compelling, sporty and value-packed new member of the Honda family."

2016 HR-V Key Packaging Specifications

  • Wheelbase, in. 102.8
  • Length, in. 169.1
  • Width, in. 69.8
  • Height, in. 63.2
  • Passenger volume, cu. ft. 100.1 (LX), 96.1 (EX, EX-L)
  • Cargo volume, cu. ft. 24.3 rear seats up
  • 58.8 rear seats down
  • Seating capacity 5

The HR-V's dynamic appearance and sporty, solid stance is aided by its coupe-like cabin shape and bold and powerful face, complemented by distinctive side contours, including a sharply upswept character line, deeply sculpted lower body form and the strong horizontal taper of both the front and rear fascia. Concealed rear door handles further enhance its coupe-like appearance.

The HR-V's sporty and sophisticated interior features an expansive, airy cockpit with an abundance of soft-touch materials and premium detailing punctuated by precise bezels, sophisticated stitch lines and upmarket brushed chrome and piano black highlights – all fitting its mission as a youthful yet refined personal crossover vehicle. The three-meter driver's instrument cluster features "floating" illumination rings and Honda's ECO Assist feature, wherein the speedometer illumination changes from white to green depending on the fuel efficiency of the driver's vehicle operation.

Power comes from a highly refined and responsive 1.8-liter SOHC 16-valve 4-cylinder engine with i-VTEC valvetrain producing a peak 138 horsepower at 6,500 rpm and 127 lb.-ft. of torque at 4,300 rpm (both SAE net). The engine is mated to a sporty and fuel-efficient continuously variable transmission (CVT) with Honda "G-design" shift logic, or a slick-shifting 6-speed manual transmission (2WD models only). The HR-V is available in either two-wheel-drive or all-wheel-drive drivetrain configurations. All-wheel-drive models feature Honda's Real Time AWD with Intelligent Control System for outstanding all-weather traction and control. Driving efficiency, handling performance and cabin quietness are further aided by an aerodynamic shape and a lightweight yet rigid body structure with significant noise-insulating materials and design features.

Honda HR-V

In keeping with Honda's commitment to safety, the HR-V is expected to deliver top-in-class collision safety performance and incorporates Honda's next-generation Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) front body structure, designed to more efficiently absorb and disperse the energy from a frontal collision. Standard safety and driver-assistive features include four-channel anti-lock brakes (ABS) with Brake Assist and Hill Start Assist; Vehicle Stability Assist™ (VSA®) with Traction Control; an Expanded View Driver's Mirror; a Multi-Angle Rearview Camera; dual-stage, multiple-threshold front airbags, driver and front passenger SmartVent™ side airbags and side-curtain airbags for all outboard seating positions; and Tire Pressure Monitoring System (TPMS). The HR-V is anticipated to earn top collision safety ratings from the NHTSA (5-Star Overall Vehicle Score) and IIHS (Top Safety Pick).

Standard equipment on all HR-V models, available in LX, EX and EX-L trims, include power windows, power mirrors and power door and tailgate locks, electronic parking brake, rearview camera, aluminum-alloy wheels, tilt and telescoping steering wheel with audio and cruise controls, Bluetooth® HandsFreeLink® phone interface and Pandora radio. Higher trim models can be equipped with premium features including Honda's 7-inch touchscreen Display Audio telematics interface, Honda LaneWatch™, Smart Entry/Push-Button Start, paddle shifters, SiriusXM® radio, HD Radio™ and Honda Digital Traffic, heated front seats, a power sunroof, embedded navigation and leather trim.

The 2016 Honda HR-V is covered by a comprehensive 3-year/36,000 mile new vehicle limited warranty and a 5-year/60,000 mile powertrain limited warranty. Additional benefits of ownership include Honda Roadside Assistance, which provides free 24-hour roadside assistance during the 3-year/36,000-mile new vehicle limited warranty term. The HR-V will be manufactured alongside the Fit at Honda's newest North American auto plant, in Celaya, Mexico.

(Honda Press Release)

www.caricos.com

Новый honda hr-v 2016

Японский производитель Хонда представил на ежегодном автомобильном салоне, проходящем в Лос-Анджелесе, автомобиль Honda HR-V. Премьера компактного кроссовера получилась достаточно интересной

Калифорния была выбрана в качестве места для дебютного показа новинки не случайно. Это автомобильное мероприятие является одним из самых знаменитых в мире. Международный салон проводится уже достаточно давно. За этот промежуток времени он смог завоевать репутацию одного из самых солидных и серьезных в мире.

Многие автомобильные гиганты предпочитают представлять новинки публике именно в Лос-Анджелесе. Компания из Японии решила не отставать и показала там свою новинку.

Технические специалисты компании говорят о том, что новинку будут предлагать с передним, а также полным приводом. Начало продаж нового поколения Хонда СР-В намечено уже на следующий год. Компания надеется, что новинка станет успешным продолжением популярного предыдущего поколения, которое смогло завоевать особое место в сегменте таких кроссоверов.

Некоторые особенности нового Honda HR-V

Создатели приняли решение придать автомобилю характерный внешний вид. Многие подобные модели обладают некоторыми схожими чертами, однако этот автомобиль получился действительно привлекательным с эстетической точки зрения.

Сразу видно, что дизайнеры потрудились на славу, разработав по-настоящему качественный экстерьер автомобиля. Машина получила крупную решетку радиатора, которая придает внешнему виду авто некую спортивность и хорошую агрессивность.

Именно за эти качества большое количество автолюбителей ценит такие машины от японской компании. Также эта модель получила и уникальные фирменные фары. Дизайнеры говорят о том, что такие фары и радиаторная решетка вместе с весьма динамичной формой кузова придают автомобилю некоторые черты купе. Это, по словам разработчиков, является своеобразной изюминкой нового кроссовера.

Автомобиль внутри отделан при помощи высококачественного пластика и хромированных вставок. Также там использовались и интересные черные матовые акценты. В принципе, салон получился достаточно изысканным и качественным. Производитель внимательно следить за использованием только надежных и безопасных материалов для отделки.

А поскольку кроссовер должен стать действительно комфортным автомобилем, в нем есть все нужное для этого. Компания заявляет, что новинку оснастили одной из наиболее универсальных, а также вместительных кабин в данном классе автомобилей. Багажное отделение обладает действительно выдающимся объемом, который составляет практически семь сотен литров.

А если убрать задний ряд сидений, то появляется возможность увеличить объем более чем в два раза. Это все открывает действительно обширные возможности для перевозки разнообразных вещей.

Некоторые технические характеристик авто, которые уже известны

Пока что производитель не раскрывает никаких подробных технических характеристик касательно свой новинки. Но уже стало известно, что в качестве мотора для нового японского кроссовера будут использовать четырехцилиндровый двигатель, объем которого составит 1,8 литра. Его мощность составляет 138 лошадиных сил, а крутящий момент – более 170 ньютон-метра. Вместе с мотором будет функционировать механическая коробка передач на несколько ступеней или же современный бесступенчатый вариатор модели CVT.

В базовой комплектации автомобиль планируют выпускать с передним приводом, но как дополнительную опцию можно будет сделать заказ и полного привода. Он будет идти на модели с вариатором.

 

2016 Honda HR-V

  

procrossover.ru

2016 Honda HR-V Review - AutoGuide.com News

FAST FACTS

Engine: 1.8L four-cylinder with 141 hp, 127 lb-ft of torque

Transmission: six-speed manual or CVT

Fuel economy: 28 MPG city, 35 MPG highway, 31 MPG average (AWD with CVT)

Price: $19,995 to $26,720 including delivery

You know, Honda’s been around for quite some time and it isn’t every day that they move into a new part of the market. But that’s exactly what’s happening this year with the new 2016 Honda HR-V.

By now you might have heard of the HR-V, but let me make things simple. It’s a new crossover from Honda that sits below the CR-V.

It actually uses the same platform as the Fit, but it comes with the same engine as the Civic and subsequently, it comes with more of pretty much everything than Honda’s city sized hatchback.

It has more power, more cargo space, more ground clearance, more weight. See? More everything, which is a philosophy we’re fond of in America.

Get the Flash Player to see this player.

An Engine Used to Doing its Civic Duty

Except the fact that it has “more power” than a Fit doesn’t mean that it feels powerful under acceleration. The 141-hp 1.8-liter four-cylinder engine is the same one you would find in the base Civic, but with a curb weight of roughly 3,000 lbs, it teeters right on the brink without seeming underpowered. Right foot buried, the HR-V doesn’t exactly struggle to carry two adults up to speed, but it won’t do it in a hurry either.

There are both front- and all-wheel drive models available, although the latter necessitates a continuously variable transmission. If you can do without power to all four wheels, there is also a six-speed manual transmission on the table.

Most people will probably buy one with a CVT and, frankly, it’s the right one to take. The manual gearbox is smooth, but it isn’t as effective at massaging the most potential acceleration out of the powertrain as the CVT is.

The experience of shifting manually is only incrementally more entertaining in the Honda HR-V because the clutch engagement point is vague and there isn’t really enough torque (127 lb-ft at best) to rock back and forth by teasing the engagement point. That means dodging across traffic, climbing hills and trying to accelerate quickly can be a lot of work. It’s just simpler with the CVT and when you’re navigating busy traffic with a low horsepower vehicle, that’s an advantage.

The CR-V is the next of kin in Honda’s crossover hierarchy. By comparison, it feels reasonably powerful out of the gate. It’s nothing overwhelming, but it can still scoot. So why bother with a smaller and less powerful vehicle?

Pricing:

Well, the CR-Vs range from $24,325 including delivery to $33,775 and that might be more than you want to spend on your first new vehicle. Alternatively, the Honda HR-V might make a nice step down if you need to carry larger items from time to time, but otherwise have little need for a larger crossover. It starts at  $19,995 including delivery and runs up to $26,720 for the EX-L with Navigation model, which means it’s only a squirt more expensive to start than a Civc.

The subcompact crossover segment is still burgeoning in North America where bigger is traditionally viewed as being better. After all this is a big place with wide roads and inordinately low gasoline prices where buying in bulk is generally a savvy choice.

Consequently, we developed an addiction over the past several decades to utility vehicles. But the Tahoes and Explorers we grew up riding around in aren’t practical for the Gen Y demographic as we crowd into cities and settle into new careers. Even the Honda C-RV, Toyota RAV4 and Ford Escape might be overkill at this stage.

In more mature segments, manufacturers have decades of market research and sales data that paints a vivid picture of what their customers want. That isn’t the case with sub-compact crossovers.

The Other Guys

Nissan’s Juke strays away from practicality, but offers a relatively powerful 1.6-liter turbocharged engine and by extension, a thoroughly engaging product to drive.

Chevrolet’s Trax is practical for city driving, but its interior feels cheap and it isn’t any fun to drive. The Jeep Renegade is available as a bona fide off-roader that out to do its badge proud, even if it is built in Turin, Italy.

Point being, sub-compact crossovers are beginning to look more like a stamp of brand identity, almost like how you might choose one neck tie, but your best friend would go for another. The Jeep is – for lack of a better term – Jeepy. And so the same applies to the Honda HR-V.

It’s practical, relatively conservative and packaged to hit average people right in the sweet spot all of that without a thrilling powertrain.

Instead, it offers some of the most pragmatic pieces of automotive engineering in the industry.

If You Believe in Magic…

Regardless of which trim you take, the HR-V comes with the same innovative “Magic Seats” that the Fit gets. Basically, the second row seat cushions can flip up to accommodate taller cargo while the seatbacks can fold flat to create a large load floor.

With the seats folded up, you have 24.3 cubic feet of carrying capacity, or 30 percent more than the Chevrolet Trax. Perhaps best of all, the second row is still large enough to fit adult passengers. There is enough space to fit a six-foot passenger behind a six-foot driver in relative comfort.

Once you start folding seats, that grows to a segment-busting 58.8 cubic feet that I can’t imagine many of the HR-V’s competitors topping. The Kia soul is a larger, but arguably comparable vehicle and it does offer a maximum 61.3 cubic feet of cargo volume, but it also belongs to the next largest segment.

Watch It!

If you pay for the mid-level EX trim, Honda throws in its LaneWatch camera. It offers a wide-angle view from the right hand side that activates at the touch of a button, or when you signal a right hand turn.

If you live in an area where cyclists are common, it makes spotting them before a right-hand turn much easier. Oh and it doesn’t matter anymore if your front seat passenger is blocking your view of the right side mirror anymore.

At that trim level you also get heated front seats, a touch screen and Honda’s display Audio system, which gives you the option to have navigation powered by your smartphone without paying for the top-tier EX-L with navigation trim package.

But if you do step up to that package, the HR-V comes with leather seats, built-in navigation and roof rails along with everything else.

Finally, it’s probably worth pointing out that the Fit was one of a tiny group in its category that passed the IIHS small overlap crash test. Given the fact that the HR-V uses the same platform, it’s probably safe to assume it will return similarly favorable results.

The Verdict: 2016 Honda HR-V Review

The HR-V is basically the automotive equivalent to buying term life insurance in your 20s. It’s not the most stylish thing to do with your money, but the premiums are relatively cheap and it’s a sensible choice that’s likely to be beneficial in the long run.

If you’re in the market for an affordable crossover do yourself a favor and put the HR-V in the must-drive column.

Discuss this review at our Honda HR-V forum

LOVE IT
  • Unparalleled cargo versatility
  • Affordability
  • Fuel economy
  • LaneWatch camera
LEAVE IT
  • Middling power & driving engagement

www.autoguide.com

2016 Honda HR V Warning Reviews

Date Complaint Filed: 11/02/2016

Component(s): EXTERIOR LIGHTING

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

Observed hr-v pulling into driveway at night. car completely dark. brake lights work normally, drl's appeared to be on. i assumed driver forgot to turn on lights. two weeks later, driver pulled over by police at night for no parking lights. trobleshooting showed normal brake lights, turn signals, hazard flashers, and dash lights dim when parking lights selected. could not find any fuse or relay referenced in the owners manual for the parking lights. found a schematic online and isolated problem to a "taillight relay" but could not find the relay referenced in the owners manual, or find location online. took car to dealer for warranty repair. relay located in hidden compartment under battery. safety issue - parking lights inop- only repairable by dealer- no reference in owner's manual for hidden taillight relay - stopped by police at night on intestate and given verbal warning for safety violation. reference schematic page 1, left side

Date Complaint Filed: 07/23/2015

Component(s): VISIBILITY/WIPER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

We had purchased the hr-v in huntsville, al. during the drive back to new orleans an object caused a small crater in the windshield. later in june a crack formed on the upper, middle part of the windshield and was not connected with the original crater. then this past saturday another crater appeared in the windshield as we were driving on a local road at 40 mph. this concerns me because the windshield on this hr-v seems to be quite fragile. i have been driving for 30+ years now and i've never had an issue with any vehicle like this one. the windshield will have to be replaced but i am worried that this might indicate a flaw in the hr-v's windshield which seems like a safety issue.

Date Complaint Filed: 08/03/2015

Component(s): ENGINE | POWER TRAIN | UNKNOWN OR OTHER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

Automobile stalled without warning at low speeds, this lead to near collision at intersection as the car became disabled in the middle of the road, car required multiple restarts to safely get it into a automobile service station; honda road side assistance dispatched a tow truck and vehicle was taken to local honda dealership where after inspection i was advised that the vehicle required a new throttle body

Date Complaint Filed: 08/24/2015

Component(s): SEATS

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

After purchasing and being able to drive it for an extended period of time, i noticed a pressure point in my mid-back. it got to the point where it would take as little time as my 7 minute commute to cause my back to go numb. this numbness would persist for several hours after getting out of the vehicle. this was a problem with the driver seat as well as the passenger and back seats. it was recommended to adjust the seat, but no amount of seat adjustment would alleviate this problem. one honda dealer told me that this seat had no lumbar support and i should install leather over the cloth or trade for another honda. i was told this vehicle had already depreciated 30%. i knew i was already at a loss so i wasn't going to sink any more money into honda. i had to trade my car after 1 month of ownership.

Date Complaint Filed: 09/13/2015

Component(s): UNKNOWN OR OTHER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

I am concerned that a safety issue exists on the 2016 honda hrv ex-l navi that i recently purchased. the issue is associated with the power on/off button that is standard on the ex models. specifically if you activate the power off button while the vehicle is in drive the vehicle does not actually shut down and will drift forward or backward. it is very possible that you could exit the vehicle and it would start drift until it either hit something or human intervention could be taken. in addition to the honda hrv, i have a 2010 toyota prius. when you activate the power off button while the prius is in drive, the system automatically transfers the vehicle to park and completely eliminates the possibility of the vehicle accidentally drifting forward or backward. it should be noted the 2016 hrv ex does attempt to provide a warning that something is wrong. when you attempt to use the power off button to shut down the vehicle while the car is in the drive position the following occurs: - the car sounds like it is shutting down and the dash instruments go blank. - if the door is opened, several beeps are sounded. - in the trip indicator display on the dash, a "power is on" message is presented and immediately followed by a "shift to park" message. these messages are continually repeated. - the car will start to drift until human intervention, it stops on its own or it hits something. this issue has been reported to honda and my interpretation or their response is as follows: - you should always put the car in park before activating the power off button. - they felt their design was adequate at this time and did not view this as a safety issue. - issue will be documented for possible future reference. in summary, i still feel this is a safety issue that could result in a tragic accident. fyi, except for this issue, i really like the hrv.

Date Complaint Filed: 09/23/2015

Component(s): SERVICE BRAKES

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

Tl* the contact owns a 2016 honda hr-v. the contact stated that there was an abnormal noise coming from the vehicle. the contact discovered that there was a deep line on the rotors. the vehicle was taken to the dealer where the failure was unable to be determined. the manufacturer was not made aware of the failure. the failure mileage was 600.

Date Complaint Filed: 10/07/2015

Component(s): UNKNOWN OR OTHER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

I've owned my honda hr-v for a little over a week now. i've tried nine ways to sunday to make the seat comfortable -- to no avail. it causes unbelievable pain in my neck, shoulder and jaw. it causes me extreme pain. i ordered a neck support and lumbar support which have helped slightly but not enough. i contacted honda corporate and they suggested i bring the car to the dealership where i purchased it to have the seat inspected. they could find nothing wrong. honda corporate called me back and in their minds the issue is resolved as nothing can be found wrong with the seat. i've found countless forums online for many honda models complaining of the same issues. what can be done about this? there's obviously something wrong with the seat configuration. i have an appointment at the doctor tomorrow.

Date Complaint Filed: 10/10/2015

Component(s): AIR BAGS | SERVICE BRAKES | UNKNOWN OR OTHER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

Pedal brake makes a "click" sound when is pressed driving at over 35 mph. honda service tech at local dealer says is expected as the pedals has links and switches after brake pedal. louder "click" sounds at the area of gear shaft plastic cover in parking position when car is stationed and brake pedal is pressed. honda service tech. says is expected once this model has electronic parking brake with switches in that area. at front of the passanger side in the dashboard a visible line that rises a structure under the plastic liner in a rectangular shape whit a line crossin from side to side, increasing its appearence with the heat by sunlight exposure. honda service tech. explains is expected in all this models once the air bag would deploy through that apparent window when is properly triggered. rear camera image´s screen sporadically blurs and tremble when is dark and low ouside illumination is present. if window switch is deppressed at that moment either up or down and keep extra pressing would show in the camera screen a low and high discrete illumination, like that seeing in a voltage variation in light bulbs. since all scans,inspections, and comparisons with alike vehicules, done at the local dealer service deparment, passed as expected, is my personal concern of safety and quality of the product to post and or share this information for possible safety issues that may arise related to this observations.

Date Complaint Filed: 11/17/2015

Component(s): AIR BAGS | STRUCTURE:BODY

Crash: YesFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

Driver 1 traveling eastbound in the blvd and gets distracted and collided to parked vehicle 2. driver 1 swerved the wheel to the right to control the car but vehicle 1 overturned and came to rest.

Date Complaint Filed: 11/27/2015

Component(s): ENGINE

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

I was stopped at a stop light on a city street. the car started accelerating on its own even though my foot was on the brake.

Date Complaint Filed: 01/03/2016

Component(s): POWER TRAIN | SEATS

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

The seats and seating position in the hr-v are very dangerous. the seat is so uncomfortable and due to this, i am sitting so close to the awkwardly placed steering wheel that in the event of an accident, the airbag would probably not protect me. the cvt in the hr-v is so unrefined that when i lift off the gas pedal a little, not all the way, at speeds under 40mph, the car engine brakes so severely that i have to use my left foot to put on my brake lights immediately. i was warned by a fellow commuter that i'm at risk for being rear ended. i've driven for 45+ years and never had a vehicle so burdensome and difficult to control. total loss of money on my part. honda seems like they don't care about the buyer. they make sure to only allow 5 minute test drives. i didn't notice these problems until about 10 days after purchasing the vehicle.

Date Complaint Filed: 01/29/2016

Component(s): AIR BAGS | SUSPENSION | WHEELS

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 1Number of Deaths: 0

Summary:

Dec. 30, 2015 i purchased a honda hr-v lx, on jan. 9, 2016 2:34 a.m. i was driving home on a city street and suddenly the drivers side steering wheel airbag deployed unexpectedly causing my view to be obstructed, resulting in the automobile leaving the road causing extensive damage to the right side front & back wheels, tires, wheel assembly and undercarriage. a trucker witness the event and immediately called the police. he stayed with me because i quickly got out of the car since i thought it was on fire due to a strong fire odor a smoke. i've never experience anything like this before until my mother arrived. at 2:50 a.m. 2- birmingham police officers surveyed the car and issued an incident report for damage since no accident took place, meaning i didn't hit anyone or anything and no body damage was seen, i was about 5-mins from home. i was more shaken up that injured. my nose was just sore for several days and did not require medical attention. since my new honda was not drive-able, the aaa road service was called, the towing service arrived at 4:10 a.m. and i had it towed backs to to the dealership where i purchased it. they said that this was highly unusual, i must have hit a pot hole in the road that caused the air bag to deploy. the road in questioned that i was on is a newly paved road, no the pot hole assumption didn't ring true. there was thought a pothole leaving the dealership december 30, 2015 when i purchased the car and the airbag did not deploy then. i contacted honda america and was advised to file a claim with my automobile insurance company. my car is still at the collision shop with total damages $9,282.92. i will be glad to furnish you with the honda case number: 04389710 & police incident number:.2016-00005625, and alfa claims number:

Date Complaint Filed: 02/11/2016

Component(s): VISIBILITY/WIPER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

The windshield wiper fluid port freezes and doesn't allow fluid to be squirted on the windshield. also, the wipers are too low on the windshield to get defrosted by the "defrost" mode on the heater and therefore skip on the windshield where there is ice on the wipers. both of these issues make it very difficult to see. this happens while in motion as well as while stationary.

Date Complaint Filed: 02/25/2016

Component(s): ELECTRICAL SYSTEM | UNKNOWN OR OTHER | WHEELS

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

T.p.m.s. - light comes on regularly, without tires being at incorrect pressures. random occurrences sometimes tires are low, sometimes they are perfectly set. this is a "safety issue" and concerns me, as this could cause a wreck. the tire pressue monitoring system is faulty, honda repair facilities have been unable to correct the issue. i have repeatedly taken it to two (2) honda dealerships' service departments - one in brunswick, georgia (nalley honda), and the other was in loves park, illinois (napleton honda). technicians and service managers in both places have stated that honda "does not have a fix for the issue". i have advised american division of honda's corporate office in california concerning this issue. this is an ongoing problem, wherein honda still does not have a fix for the problem. their tpms system on the 2016 honda hr-v is unsafe, unreliable and will lead to crashes. thus far, i have been told to simply "perform a reset" if the dashboard light irritates me...

Date Complaint Filed: 04/25/2016

Component(s): AIR BAGS | SEAT BELTS

Crash: YesFire: NoNumber of Injured: 1Number of Deaths: 0

Summary:

Tl* the contact owns a 2016 honda hr-v. the contact stated while driving approximately 48 mph, the contact's rear ended another vehicle. the air bags did not deploy. in addition, the driver's side seat belt fractured. a police report was filed. the contact sustained injuries to her chest and neck that required medical attention. the vehicle was not diagnosed or repaired. the manufacturer was not notified of the failure. the approximate failure was 1,200. the vin was not available.

Date Complaint Filed: 05/11/2016

Component(s): ELECTRICAL SYSTEM | UNKNOWN OR OTHER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

I purchased my hr-v (ex-l with navigation) in may 2015 and have had this problem since the first week of driving. i was told by honda service that my hr-v needs a software update, but that there is not one available yet (it has now been 1 year). when i am driving, at any given moment, the entire display screen goes black / shuts down and reboots to the honda screen. i have no navigation, radio, bluetooth phone connection or any display whatsoever. when the screen comes back on, it has remembered my destination most times and asks if i'd like to continue to the destination, but this is very unsettling to say the least, especially when i am in an unfamiliar area. also, the radio freezes up and wont play any sound - using xm radio, ipod, am or fm, nothing comes out of the speakers until i "jar" it by putting a cd into the slot, then i get to hear the cd. this process of the radio freeze ends up locking up my ipod and leaves it unable to reconnect until the battery completely dies and i recharge it and start over the next day. my main safety concern is when the entire screen shuts down / reboots while i am driving and there not being any available fix for this as far as my honda dealer is telling me.

Date Complaint Filed: 05/19/2016

Component(s): SERVICE BRAKES | VEHICLE SPEED CONTROL

Crash: YesFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

In motion. could not stop at 2 redlights. took it to my garage and would not stop again, causing me to crash through laundry room wall, demolishing washer, dryer utility sink etc.

Date Complaint Filed: 07/21/2016

Component(s): TIRES:PRESSURE MONITORING AND REGULATING SYSTEMS

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

Tl* the contact owns a 2016 honda hr-v. the contact stated that the tire pressure light illuminated and both rear tires deflated without warning. the vehicle was taken to a dealer where the cause of the failure could not be determined. the vehicle was not repaired. the manufacturer was notified of the failure. the failure mileage was approximately 29,500.

Date Complaint Filed: 08/29/2016

Component(s): SEATS

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

The test drive was very short and i did not realize there was a problem until 2 days after i bought the car. there is a big hard lump in the center of the drivers seat that causes bad pain. it even makes my back hurt.

Date Complaint Filed: 10/14/2016

Component(s): UNKNOWN OR OTHER

Crash: NoFire: NoNumber of Injured: 0Number of Deaths: 0

Summary:

For speeds over 60 mph, car violently vibrated. the first time i took into dealership they said nothing was wrong with the car. the next day, same thing happened at same speed, so i called and demanded they pick up my car and bring me a rental. learned the propeller shaft had only one bolt half way holding it in place. only two bolts of 4 were ever installed.

www.vehiclehistory.com

Обзор Honda HR-V 2016 (15 фото + видео)

Базой для компактного кроссовера Honda HR-V 2016 послужила платформа Honda Fit, однако в нем вы почувствуете себя выше на дороге. По внешнему виду автомобиль напоминает популярный кроссовер Honda CR-V, но на этом сходства со старшим братом заканчиваются.

Honda HR-V оснащена другой линейкой двигателей, не имеет фирменного полного привода, получила самобытный дизайн интерьера и экстерьера. В конце концов, автомобили относятся к разным сегментам, ориентированы на разные целевые группы потребителей и имеют разную цену.

Внешний вид

Линии экстерьера Honda HR-V сочетают лучшие черты класса хэтчбек и мужественность внедорожников. Основой дизайна послужил концепт Honda Urban SUV, впервые представленный несколько лет назад на одном из автошоу. На рынок новинка поступила в базовой (S), стандартной (E) и полной комплектациях (EL).

Все модификации получили выразительную переднюю оптику. Комплектации E и EL дополнительно оснащены противотуманными фарами и светодиодными вставками по бокам с функцией автоматического включения и отключения. Видоизменённая передняя решётка разделена на верхнюю и нижнюю части, что обеспечивает достаточный воздушный поток для охлаждения радиатора и двигателя.

Сбоку Honda HR-V 2016 напоминает купе, поскольку ручки задних дверей едва заметны. Изгиб вдоль кузова подчёркивает спортивность и массивность автомобиля. Сзади обращают на себя внимание выразительные светодиодные стопы на кузове и дверце багажника. Антенна на крыше по форме напоминает парус. Панорамная крыша с системой электропривода имеется только в комплектациях E и EL.

Большие зеркала с электрическим приводом обеспечивают превосходный обзор. Все комплектации кроссовера включают охранную систему с дистанционным управлением и 17-ти дюймовые диски под резину 215/55.

Интерьер

Внутри установлены удобные сидения с превосходной эргономикой. Задние сидения можно сложить и получить просторную ровную площадку объёмом 1665 л. Объем стандартного багажника составляет 688 л. Обивка салона зависит от комплектации. В премиальной модификации EL покупатель получает кожаный салон, в остальных версиях используется тканевая обивка.

Отдельных слов заслуживает превосходная функциональность салона. Обращает на себя внимание необычная торпеда со стороны пассажира, где вместо бардачка размещено вентиляционное отверстие. На центральной консоли находятся две сенсорные панели — одна для управления различными системами, другая мультимедийная с 5/7 дюймовым экраном в зависимости от комплектации.

Премиальная версия дополнительно оснащена продвинутой навигационной системой HD Traffic. В модификации S установлен функциональный кондиционер, варианты E и EL оснащены автоматическим климат-контролем. Такие фишки как круиз-контроль, хромированные ручки дверей, телескопическая рулевая колонка доступны во всех версиях. В вариантах E и EL вы получите кнопку старта и подогрев сидений, только в варианте EL – обтянутый кожей руль и интерактивное салонное зеркало с функцией проекции камеры заднего вида.

Системы безопасности

Honda HR-V 2016 оснащена следующими современными активными системами безопасности: ABS, EBD, системой стабилизации, контролем давления в шинах и камерой заднего вида с проекцией на дисплей. Пассивные системы включают ремни безопасности спереди и сзади, датчики пристёгнутых ремней спереди, боковые подушки безопасности, систему безопасности SRS, дверные замки для детей.

Силовая установка

Линейка силовых установок включает бензиновый мотор SOHC i-VTEC объёмом 1,5 л мощностью 120 л/с при крутящем моменте 6600 об./мин. и рядный 4-цилиндровый 16-клапанный бензиновый мотор i-VTEC объёмом 1,8 л мощностью 139 л/с при крутящем моменте 6500 об./мин. На западном рынке будет также доступен дизель i-DTEC объёмом 1,6 л мощностью 130 л/с.

В пару к двигателям предлагается 6-ступенчатая механика (комплектация S c передним приводом) либо вариаторный автомат CVT (комплектации E и EL с подключаемым полным приводом AWD). Интересным новшеством стала система ECO, уменьшающая выброс CO2 в атмосферу. Средний расход топлива Honda HR-V составляет 7-8 л в смешанном цикле. До 100 км/ч кроссовер разгоняется за 8,4 с.

Подводя итог можно сказать, что японским инженерам удалось создать стильный автомобиль для спокойной езды по хорошим дорогам. Все-таки для заболоченных просёлочных дорог это не лучший вариант. На североамериканском рынке стартовая цена для комплектации S составляет $19,115 тыс., для комплектации E — $23,215 тыс., для комплектации EL — $25,84 тыс. На рынках Восточной Европы цена выставляется несколько выше.

all-drive.net

Honda HR-V 2016 обзор и тест-драйв

Дизайн обновленного кроссовера скроен из нынешнего облика Honda Fit и на основе этого облика японские дизайнеры воплотили всё то, что (по их представлению) должно быть воплощено в компактном кроссовере. В данном обзоре и тест-драйве главная роль отведена переднеприводному Honda HR-V 2016 модельного года (с механической коробкой) и мы попробуем выяснить, стоит ли его ждать на отечественных просторах.

Для начала краткие тезисы этого самого Honda Fit: «маленький — не всегда тесный, доступный — не всегда дешевый, а медленно тоже может быть весело». С приходом в будущем году обновленного кроссовера HR-V желание быть выше на дороге у многих жаждущих наконец исполнится.

Сразу стоит отметить, что со своим старшим братом — Хондой СР-В этот компактный кроссовер имеет всё же мало родственных связей: он не заимствует у него двигатели, фирменный полный привод также отсутствует, а дизайн экстерьера и интерьера достаточно самобытен. В конце концов, у них разные цены и разные потребители, на HR-V будут «клевать» люди, для которых более важно высокое транспортное средство, чем его статусность, пусть последнее и предполагает изысканность ощущение чего-то более престижного и значительного.

На сегодняшний день всё меньше кроссоверов можно найти с механической коробкой передач, среди сегмента субкомпактных кроссоверов они с каждым месяцем встречаются всё реже. Вероятнее всего, уже первые месяцы продаж HR-V покажут также приоритет покупок кроссоверов с роботами CVT, чем с шестиступенчатой механикой. Многие в ответ на это вздохнут, всплакнут и вытрут скупую слезу, ведь только «ручка» помогает прочувствовать контроль над машиной, ей поведением и нравом. Как итог этого печального абзаца — механика предлагается только в бюджетных исполнениях, а в старших предложениях опциями выступают выбор привода, навигация, мультимедийная система и кожаные кресла. Данный конкретный автомобиль не исключение: в нем отсутствуют такие прелести, как автоматический климат-контроль, задняя камера, LaneWatch (система контроля за слепыми зонами) или люк на крыше.

Салон Honda HR-V 2016

Внутри снова заметны как отличия, так и похожести с Honda Fit: удобные и комфортные задние сидения, которые складываются в соотношении 60:40 для габаритных грузов, образуя достаточно ровную багажную площадку. Передняя часть салона кроссовера создает противоречивое ощущение несвязанности: длинная щель вентиляционного отверстия напротив переднего пассажира, волна центральной консоли и две сенсорные панели (одна — мультимедийная система, вторая — управление климат-контролем). Зато большие зеркала позволяют достаточно полно контролировать дорожную обстановку.

Полный объем багажника с разложенным задним рядом сидений составляет внушительные 688 литров, а сложив их (и получив почти ровную площадку) получается порядка 1 665 литров полезного объема. Не так уж и много компактных кроссоверов, которые могут похвастаться такими габаритами.

Двигатель Хонда ХР-В

Под капотом тестируемого автомобиля установлен рядный 4-цилиндровый двигатель объемом 1,8 литра, выдающий на 11 л. с. больше, чем у Fit (т. е. итого 141 л. с.), что, впрочем, с трудом компенсирует дополнительные 123 кг переносимого веса. Замер ускорения показал разгон до сотни за 8,4 секунды (что на 0,7 секунды медленнее того же Fit с ручной коробкой), что в целом вроде и неплохо, однако в городском режиме вряд ли он будет показывать и эту динамику — видно, что дроссель откровенно зависает и не дает постоянного контроля над автомобилем. Как итог — отпускание педали газа и выжимка сцепления не ведет к удержанию или снижению оборотов, а скорее наоборот.

Несмотря на эти зависания, новый 1,8-литровый мотор по-прежнему позиционируется как обновленный 1,5-литровый с увеличенным объемом. При оборотах выше 3000 и 80 км/ч мотор досаждает своим гулом, однако он стал меньше, чем всё у того же Fit. В салон также проникает шум от колес и дороги, слышится шум ветра… Назвать работу мотора Honda HR-V тихой нельзя, однако большинство шумов компенсируется неплохой изоляцией моторного отсека.

Расход тестируемого кроссовера показал в среднем 8,1 литра на 100 км при суммарном тестируемом пробеге в 550 км смешанного вождения, что в целом произвело приятное впечатление.

Управляемость Honda HR-V 2016

В заключение хочется сказать, что инженерам Honda удало создать компактный кроссовер с неплохим компромиссом между высокой посадкой внедорожника и управляемостью «горячего» хетчбэка. При правильно подобранной резине HR-V будет радовать Вас четкостью управления и качественным сцеплением в самых крутых поворотах.

Данный кроссовер станет отличной семейной машиной в будние дни и позволит слегка пошалить по выходным.

Фотографии Honda HR-V 2016

2016-Honda-HR-V-14412016-Honda-HR-V-14312016-Honda-HR-V-14212016-Honda-HR-V-14112016-Honda-HR-V-14012016-Honda-HR-V-13912016-Honda-HR-V-13812016-Honda-HR-V-13712016-Honda-HR-V-13612016-Honda-HR-V-13512016-Honda-HR-V-13412016-Honda-HR-V-13312016-Honda-HR-V-13212016-Honda-HR-V-13112016-Honda-HR-V-13012016-Honda-HR-V-12912016-Honda-HR-V-12812016-Honda-HR-V-12712016-Honda-HR-V-12612016-Honda-HR-V-12512016-Honda-HR-V-12412016-Honda-HR-V-12312016-Honda-HR-V-12212016-Honda-HR-V-12112016-Honda-HR-V-12012016-Honda-HR-V-11912016-Honda-HR-V-11812016-Honda-HR-V-11712016-Honda-HR-V-11612016-Honda-HR-V-11512016-Honda-HR-V-11412016-Honda-HR-V-11312016-Honda-HR-V-11212016-Honda-HR-V-11112016-Honda-HR-V-11012016-Honda-HR-V-10912016-Honda-HR-V-10812016-Honda-HR-V-10712016-Honda-HR-V-10612016-Honda-HR-V-10512016-Honda-HR-V-10412016-Honda-HR-V-10212016-Honda-HR-V-1011

Видео тест-драйв кроссовера Honda HR-V

Источник: Krossovery. info

testing-auto.ru


Смотрите также