2018 honda pilot


Обзор Honda Pilot 2018 года: цена, комплектации, дата выхода

Пилот – средний по размерам 7-ми и 8-ми местный кроссовер, появившийся на свет в 2002 году. Автомобиль от концерна Honda является одним из самых больших в своем классе среди модельного ряда компании. Третье поколение нашумевшего джипа появилось в 2016 году.

Основные достоинства внедорожника с полным приводом:

  • мощность;
  • управляемость;
  • огромный и просторный салон;
  • отличная проходимость по самым сложным дорожным участкам;
  • хороший уровень надежности.

Самый большой спрос на автомобиль в Америке и на Ближнем Востоке, однако, компания решила увеличить объем продаж. Именно по этой причине разработчики компании спроектировали 5-ти местную версию, что появится на рынке в 2018 году.

Главная особенность новинки – отсутствие третьего ряда кресел, соответственно багажник стал существенно больше. Эксперты считают, что данная версия автомобиля будет намного интереснее и привлекательнее для покупателей, а особенно для путешественников.

Экстерьер внедорожника

Во внешнем виде автомобиля изменились его основные линии перехода, плавность которых увеличивает аэродинамические качества новинки. Гармоничные и пропорциональные формы кузова существенно отличат новинку от предыдущего грубого и брутального поколения, однако при этом Пилот сохранил свою мощь и уверенность.

Спереди автомобиль получил новую решетку радиатора, оснащенную тремя горизонтальными перекладинами, а также мускулистым Х-образным бампером с уменьшенными воздухозаборниками, а также интегрированными «противотуманками». Передние фары получили острые углы, а ходовые огни сделаны в С-подобной форме.

В профиль автомобиль получил более солидный вид за счет больших выпуклых колесных арок, а также темный корпус боковых зеркал заднего вида. Боковые зеркала получили хромированную окантовку, а двери получили огромные линии выштамповки.

Сзади автомобиль получил немного меньше в размерах и аккуратнее бампер, под которым установлены дополнительные фонари стоп-сигналов. За счет небольшого бампера разработчики увеличили стекло, над которым расположился козырек с интегрированным стоп-сигналом. Задние фонари получили L-образную форму и существенно увеличенные размеры, теперь они расположены на багажнике и крыльях кузова.

В целом все изменения в экстерьере были направлены на преобразование внедорожника в более динамичный автомобиль, однако при этом концерн сохранил классическую мощь кроссовера.

Интерьер

По фотографиям заметно, что внутреннее исполнение автомобиля получило ряд существенных изменений, направленных на создание стильного и яркого дизайна. Панель приборов совершенно новая, полукруглые циферблаты обрели смешанную комбинацию, а прикрывает их специальный козырек. Спидометр будет выполнен в виде цифрового экрана, а возле него сразу же расположился монитор бортового компьютера.

Консоль получила большой 8-ми дюймовый экран мультимедийного комплекса, по бокам от которого можно заметить дефлекторы климатической системы, которые получили алюминиевую окантовку. Сразу же под экраном можно заметить клавиши и кнопки для управления климатической установкой и прочими функциями автомобиля.

Передний ряд сидений получил множество различных настроек и регулировок для того, чтобы путешествие было максимально комфортным, кроме этого кресла оснащены вентиляцией и подогревом. Для отделки салона использовались: кожа, мягкий пластик, дорогая ткань, алюминий и дерево.

Багажник 5-ти местного внедорожника обладает объемом в 600 литров, если же сложить второй ряд сидений, то получится горизонтальный пол, а полезный объем багажного отделения увеличится до 3050 литров.

Технические параметры

Крупногабаритный внедорожник будет оснащаться двумя бензиновыми силовыми агрегатами, обладающими такими параметрами:

  • 3-ех литровый ДВС с мощностью 249 лошадиных сил;
  • мотор объемом 3,5 литры, мощность которого составляет 280 «лошадок».

Трансмиссия: 6-ти и 9-ти ступенчатые автоматы, стоит отметить, что 9-ти диапазонный автомат будет доступен только в комплекте с более мощным силовым агрегатом. Базовая комплектация будет оснащена полным приводом, а трансмиссия будет иметь три режима: стандарт, комфорт, спорт. Передний привод в данной модели является опцией.

Старт продаж и стоимость

Производство 5-ти местного внедорожника 2018 года будет осуществляться на площадках Северной Америки. Именно по этой причине стартуют продажи в США уже в сентябре. Базовая комплектация обойдется покупателю в 26,5 тысяч долларов.

На территории Российской Федерации автомобиль появится не раньше 2018 года, скорее всего уже в январе. Базовая комплектация новой Хонды Пилот обойдется в 2 миллиона 750 тысяч рублей, а максимальная версия стоит более 3,7 миллионов рублей.

pix-feed.com

Release Date, Configurations, Review and Interior

Honda is a very interesting company.  They make everything from robots to air conditioning units.

Usually, Honda is praised for the reliability of their cars.  Their road cars are very useful and safe as can be.  But if you know Honda’s Motorsport division, there’s a different story.

We’ll start with Fernando Alonso, one of the most cursed people in Motorsport and a fantastic driver.

Alonso raced F1 with Honda and McLaren, which he was very successful with as long as the car was able to take the beating…Which sometimes it wasn’t.

Fernando’s Honda broke down so many times that he traded in the F1 suit for an Indy car suit to get away front the thing.  A huge shame, especially when Honda pretty much ruined McLaren’s name in racing.

The car just kept breaking down, and the fact that McLaren, a brilliant company is tied to it, brings down the whole ship.

Then Alonso moved to Indy.  Better, right? Nope.

At the most recent Indy 500, Fernando Alonso raced his car (powered by Honda) and on lap 179 or 200,  He broke down.  Out of the race.  Cursed.  There hasn’t been one finish by Alonso in F1, and his teammate has only been able to muster up 13th and 14th place.

It looks like Sauber is next to take the Honda partnership in an attempt to get some cash and an up-to-date engine.  Based on the history here, I can’t say it’s a good choice.

If that wasn’t enough for Honda, they also had a Robot telling drivers what to do and when to do it, including the “Start your engines!” command at the beginning of the race.  Scary and sad at the same time.

But let’s talk about Honda’s road cars.  Good, right?  For the most part.

If you include Acura, not so much.  The new NSX isn’t nearly as legendary (yet) than the old car, the rest of the model range is weak and under designed and just…ew.

Is that an opinion?  Yes.

Anyway, the road cars Honda makes are not all that bad, just hardly unexciting.

Recently, I drove a 2017 Honda CRV and wasn’t really excited to drive it, until I started driving it.

The 2017 CRV drove absolutely fantastically. I was so pleasantly surprised by the technology, handling and simplicity.  It was phenomenal.

While Honda’s fuel cell dreams kind of get thrown away, their gas powered CRV is still a very impressive car.

Today, we’re talking about the 2018 Honda Pilot, which has had a very interesting life span.  I remember when I was kid, and the Pilot was smaller and more economical than it is now.

Now the 2018 Honda Pilot is slotted above the smaller CRV, and has had some significant updates for the 2017 model year.  That means 2018 will be largely a re-run of 2017.  Fair enough.

It still blows my mind that the road cars and the race cars Honda builds are so different in terms of reliability.  How is one so good, and one so bad?  I mean, even the new Civic Si has dialed back its power in the name of reliability.  What are the priorities?

The Specs-2018 Honda Pilot: 

 

Vehicle Type: Midsize SUV
Power Plant: 3.5 L V6 
Gearbox: 6 speed auto/9 speed auto
Power: 280 HP
MPG: Up to 27 Highway/20 City 
Torque: 262 lb-ft.
Length: 195 Inches
Width: 79 Inches
Height: 70 Inches
Wheelbase: 111 Inches
Top Speed: 112 MPH
Seating: 5 Adults
0-60 MPH (0-120 KPH): 8 seconds
Base Price: $30,700 (est).

 

The Exterior-2018 Honda Pilot:

For year before around 2014, Honda’s haven’t been very exciting. I’ll extend a branch to you, the S2000 is awesome, and the old Civics are great as well.  I’m sure I’m missing a few, but you get the point.

Think about the early 2000’s, where every car was ugly.  The face of any Honda back then just was painful to be around.  It’s pretty sad to say, but that’s the truth.

In more recent times, even though the Motorsport thing has kind of suffered, at least Honda’s cars look nicer.

My personal favorite of this switch is the 2017 Honda Civic.  That thing to my young mind looks fantastic.

The new Civic is really hard to miss on the road, especially in the surprising slime green color that seems to be more common than usual.

It seems like Honda is taking a lot of inspiration from their luxury make Acura in the design field.  It seems like Toyota is doing the same, which is totally fine. The cars are looking better and better these days.

Honda, between the Accord and the Civic are moving toward a sharper and more aggressive design future.  I do like it, since more young people (like me) will be looking in their direction.

Many of Honda’s automobiles are sharing the same general shape up front, which seems to work well.  The sharpened eyes and straight forward grille dawn the front end.  From the Ridgeline to the Civic, you can see the same general shapes.

The 2018 Honda Pilot makes use of this formula this formula as well.

Honda hasn’t really stepped out of its lane on this one, which is all fine and well.  The front end has sharp eyes and a bold two or three (depending on how you look at it) bar grille.

It has an eager face, and doesn’t look as soft as it has in the past.

The  new 2018 Honda Pilot has much more of a personality to its styling than I remember as a kid.  The old SUV really had a dead face to it, lifeless.  Much like the Chevrolet Malibu did back in 2009.

I’m happy that competition has forced designers to make more attractive cars with personality.

The overall size of the 2018 Honda Pilot has increased dramatically since the years prior.  Now, the CRV is slotted below and the Pilot is more of a family oriented SUV with more space than ever.

the main point of the Pilot is to be a larger CRV and smaller pathfinder, and it does this well.

It is very useful, and even though we won’t really see a redesign or refresh for a couple years, Honda is giving us a pretty nice example to hold onto in the meantime.

The Interior-2018 Honda Pilot:

As with any other Honda, we see more function over form on the inside.

Not a bad thing at all, since you want an interior that will work well, over looking good.

There are a lot of car manufactures out there that over complicate interiors like Cadillac, who complimented the CUE system.

If you anything about Cadillac or the CUE system, you’ll know how shotty it really is.

While the concept of a touch-sensitive system is very cool and edgy, the whole system in practice just isn’t up to par with the real world.

All touch systems have this issue, which is why it is good for manufactures to shy away and create  systems that are comprised of buttons and knobs rather than full touch screens.  If the technology and development isn’t more functional than the traditional knobs and buttons, there’s no need to replace it.

Honda has taken a bit of a combination to the approach.  The interior of the 2018 Honda Pilot features both a touch sensitive display and some buttons, which seems to work the best in the industry.

Honda is all about functionality, like I said.  The inside is plainly laid out, and it makes things easy to understand. People who buy Honda’s aren’t concerned with the looks of things (for the most part) they’re interested in getting the most bang for their buck.

There is plenty of space and interior amenities for the Pilot’s passengers.  You can have rear seat entertainment and climate controls along with headed rear seats.  All rear seats, including the third row, can fold down flat.

For the driver, Honda got rid of the  traditional stick shifter on upper level models.

I usually despise this, but the system seems easy to use.

In the place of the traditional gear selector, there are a series of buttons on the center console in the..shape(?) of a shifter.  The layout itself does seem a bit weird though.

There are much simpler examples of this shifter elsewhere, and the fact that it looks like Honda uses buttons and switches to help shift in the one of the worst places ever for gear buttons just doesn’t help.

I’ve seen this sort of thing from GMC (which is stupid) and now its coming from Honda?

Overall, the only real issue I have with the interior is the shifter.  The rest gets a pass for being as functional and easy to under stand as ever.

Honda made the Pilot from a pretty unique vehicle and made it very slashy and much more like everything else they offer.

The Performance-2018 Honda Pilot:

Another lingering issue Honda has is that they have pretty outdated and under powered engine plants.

The 3.5 L V6 they offer in most cars and SUV’s for the brand just is not up to par with others.  It is a reliable system, as with most Honda’s, but that’s about it.

Honda’s power plants are famous for just being under powered.  There are clear exceptions from the rule, but for the most part Honda and luxury arm Acura just have weak engines.

By keeping the engines well within their operating means and whatnot, that means Honda’s road engines are reliable.  Out side of road use, Honda’s race engines are a different story.

Since those engines need to perform in extreme conditions and Honda’s don’t usually do all that, they are not reliable.  You can just ask Fernando Alonso.

Fuel economy suffers from the lack of up to date technology.  There are plenty of manufactures out there that make SUV’s and they have better fuel economy and are able to keep up with highway traffic better.

It’s really not that bad, but we need more Honda.

Sum It Up:

Honda does have some big issues to fix on itself.

From the failed fuel-cell technology intuitive that seemed promising to the tune of a $85 million investment, to racing cars that make fans shake their heads.  Honda needs some answers.

One way to fix this is to bring a cool and actually functional S2000 back.  Right?

Honda’s new Civic Si and Civic Type R should bring some awesome excitement to the brand, but not the Pilot.

The Pilot’s shift from a smaller SUV to one of the brands larger offerings is interesting, and obviously the popularity shifted as well.  Many complain the new SUV is too much like others on the market, others praise it for being larger and functional.

There are a few different configurations in the Pilots lineup from EX to LX ensuring everyone is taken care of.  The shift in transmissions from a 6 speed to a 9 speed is pretty substantial, and noticeable as one of the changes between trims.

Overall, go for the Pilot if the CRV is too small for you, and the Pathfinder is a bit too much.  There are plenty of other options in the world, so never limit yourself.

The 2018 Honda Pilot will be released in the fall this year, with a similar starting price around $30,000 for a base model.

 

newcarsreleasedates.com

2018 Honda Pilot Redesing - Best Crossover SUVs 2018-2019

The Honda makes a wide range of vehicles and one of the popular models will be the newest 2018 Honda Pilot. The Midsized crossover SUV has been its largest sized vehicle for a long time. Since its debut in 2002 the Pilot has sold in various markets. In the Middle East, it is sold under the moniker Honda MR-V. Based on the same architecture used in building the Acura MDX, the Accord sedan, the Pilot has a Unibody construction. It offers a more car-like drive experience than true SUV but that has not affected its popularity. For 2018, the Pilot is getting minor revamps and those are not seen on its exterior much.

2018 Honda Pilot – Modified Design:

The 2018 Honda Pilot may be hard to differentiate from its predecessor, from outside at least! The Honda has kept the design more or less the same. It has boxy build with soft corners. The lamps and grille get modified to an extent. Led and fog lights are offered in some models. It is likely to be offered in 5 trims- Lx, Ex, Ex-L, Touring, and Elite. Honda has used plenty of high strength steel which has resulted in the reduction of gross weight.

The cabin is a combination of the old and new era. You will find elements taken from siblings CR-V and Accord. The large panoramic sunroof is awesome. The three rows of seats in the cabin can accommodate 7 persons. However, the last row is not very spacious. As for cargo storage, you will be pleased with default capacity. The cup holders are aplenty and its console can be used to keep your iPad. There are plastics in the cabin but you also get plenty of soft-touch materials. The quality of materials is not as good as that of Acura MDX but it is close.

Safety and Infotainment System:

The 2018 Honda Pilot is among the safest full sized Crossover SUVs you can buy nowadays. It has earned consistently good scores from safety and crash tests so far. You get LaneWatch camera, blind-spot monitors, forward-collision warnings and multi-rearview camera. Of course, you can expect standard safety features in all models like airbags, stability control, and a tire-pressure monitoring system.

The SUV also scores well in infotainment. You get Bluetooth with audio streaming, cruise control, air conditioning and in upper trims, there is satellite radio, DVD entertainment system. The infotainment system is quite easy to use and it is also compatible with Smartphones.

2018 Honda Pilot – Power Unit:

The V6 engine used in 2018 Honda Pilot is a powerful 3,5-liter engine that makes 280 horsepower. You can opt for a 9-speed or 6-speed automatic transmission units. The AWD is offered as an option. Towing capacity makes out at 5000 pounds. The ride remains firm and smooth both on 18 and 20-inch wheels. The critics may note an absence of alternate engines but the V6 is pretty powerful. It can reach zero to 60 mph in less than 7 seconds. The traction-management system you get in some trims is actually like selectable drive modes found in rivals. You get mode like snow, mud or normal. From EX-L trim, onwards cabin noise gets suppressed owing to the usage of an acoustic windshield.

2018 Honda Pilot – Price, Expected Date of Arrival, and Rivals:

The 2018 Honda Pilot pricing starts at $32.000 or so. Top end elite trim costs $48.000. Overall, each trim may be a little more expensive than previous year’s versions but the difference is going to be marginal. It will be made available for sale sometimes in 2017 though the exact timing is not known. The main rivals will be Acura MDX, Ford Explorer, and Nissan Pathfinder.

Conclusion:

At first, you may think the 2018 Honda Pilot remains unchanged from the predecessor. The exterior design changes are so subtle that will skip your eyes at the first glance. However, the majority of changes are inside the cabin. You will find the seats larger and more comfortable. There are plenty of in-cabin storage options. There is only one engine but the unit is quite robust and offers nice acceleration. The array of safety features also works in favor of the Pilot. Honda has kept the pricing reasonable for all trims.

www.bestcrossoversuvs.com

Pricing, Release Date and Buying Advice

What changes will make the 2018 Honda Pilot different?

Probably very little. Expect the 2018 Honda Pilot to be a virtual re-run of the 2017 Pilot – itself a little-altered continuation of the all-new, third-generation Pilot that debuted for model-year 2016. We would urge Honda to reconsider its distribution of features, so buyers could, for example, get a key safety system in combination with onboard navigation without having to shell out $42,000-plus for an upper-trim model. That sort of democracy would enhance the appeal of what’s already a rare combination of family-friendly versatility, driver-satisfying road manners, and sterling reliability. It’s also the Honda version of the MDX crossover sold by the automaker’s upscale Acura division.

Originally launched for model-year 2003, Pilot was one of the first midsize crossover SUVs that could seat up to seven or eight passengers. Today, it ranks third in sales among three-row rivals, behind the Ford Explorer and Toyota Highlander. Even as crossover sales as a whole are rising, buyers are shying away from three-row midsize models. Many in the competitive set are suffering sales declines, including Pilot, which is down nearly 11 percent through the first 10 months of 2016.

Why should I wait for the 2018?

To see if Honda makes blind-spot alert with rear cross-traffic detection available on more models. Under the automaker’s current policy, the only Pilot with this rather basic safety feature is the top-line Elite model, which has a 2017 sticker price of $47,970, including the $900 destination fee. In a similar policy quirk, Pilots with autonomous emergency braking earn the coveted Top Safety Pick+ rating from the Insurance Institute for Highway Safety. Autonomous braking can automatically bring the Pilot to a stop to avoid a frontal collision. It’s included in the Honda Sensing suite of safety and driver assists, which is standard or available on every Pilot model except the entry-level LX. But as detailed below, the automaker compels buyers of the popular EX-L model to choose between Honda Sensing, a navigation system, and a rear DVD entertainment setup. Indeed, feature packaging is our biggest gripe with the Pilot: the only way to get some desirable safety and convenience items is to spend a bit more than you might otherwise feel comfortable doing. Finally, be aware that model-year 2019 portends a midcycle update likely to bring modest styling changes and perhaps the sort of features re-arranging we’re suggesting. That means waiting for an ’18 Pilot would net you styling details that’ll look a little dated when the ‘19s arrive.

Should I buy a 2017 model instead?

Yes, if you’re OK with a sales strategy that could force you to compromise on features to stay within your budget – or stretch it to attain those you want while also getting some about which you may be indifferent. That does not, however, diminish our regard for this crossover or discourage us from strongly recommending you put it high on your midsize-SUV shopping list. Pilot’s 2017 lineup ascends through LX, EX, EX-L, Touring, and Elite trim levels. EX and higher models gained Apple CarPlay and Google Android Auto support for model-year 2017. All again come with a strong, smooth V-6 engine. The Elite comes only with all-wheel drive (AWD), which is optional on the others in place of front-wheel drive. No matter the model, road manners are second to none in the competitive set. Better yet, Pilot doesn’t sacrifice handling prowess for ride quality, even on the Touring and Elite, which come with 20-inch wheels and relatively low-profile tires.

Will the styling be different?

Almost certainly not. Any changes to Pilot’s exterior or interior look is unlikely before the model-year 2019 mid-lifecycle freshening. The 2018 Pilot will continue with the styling that debuted with its 2016 redesign. Honda smoothed out the previous-generation model’s sharp edges. You can see the MDX’s influence in several places, along with a front fascia that is reminiscent of Honda’s 2015-16 CR-V compact crossover. Overall, the current Pilot is contemporary if somewhat derivative.

The interior design is clean and functional. Passenger room is very good, with Pilot being one of the few vehicles in the class to offer adult-adequate room in the third row. Accessibility to aft-most seating area is decent. Sliding the second row out of the way is made easier with a pushbutton release that’s standard on the EX-L and above, but the mechanism isn’t quite as slick as what you’ll find on the Chevrolet Traverse or Nissan Pathfinder. Kudos to Honda for including CarPlay and Android Auto on most models, but we still long for a discrete audio-volume knob, rather than the temperamental virtual slider mechanism on the infotainment touchscreen. Perhaps this is something the company will address as part of the planned 2019 update.

Any mechanical changes?

Probably not for 2018. All models should continue with a 3.5-liter V-6 with 280 horsepower and 262 pound-feet of torque. LX, EX, and EX-L models will likely repeat with a 6-speed automatic transmission while Touring and Elite models will retain a more sophisticated 9-speed automatic. As part of its planned 2019 freshening, Honda could scrap the Pilot’s V-6 in favor of a turbocharged four-cylinder. This engine is expected to make its way into the Accord as part of that midsize car’s 2018 redesign. It would produce around 240-250 horsepower and pair with a continuously variable automatic transmission (CVT).

The ’18 Pilot will likely retain front-wheel drive as standard on LX, EX, EX-L, and Touring models. Available for around $1,800 and standard on the Elite would be traction-enhancing all-wheel drive (AWD). Depending on consumer demand, it’s possible (albeit unlikely) that Honda could introduce an Elite with front-drive as a more cost-effective way for buyers to get a Pilot with a full suite of safety gear.

Will fuel economy improve?

Not without some mechanical changes. Pilot’s 2017 EPA ratings should carry over: LX, EX, and EX-L at 19/27/22 mpg city/highway/combined with front-wheel drive and 18/26/21 mpg with AWD. The front-drive Touring would rate 20/27/23 mpg city/highway combined. The AWD Touring and Elite (if it remains AWD only) would rate 19/26/22 mpg.

In all models, the V-6 can shut off three cylinders while cruising to save fuel. Touring and Elite models benefit further from their 9-speed transmission and from engine-idle stop/start, which shuts off the engine at a stop and instantly restarts it when the driver releases the brake pedal.

Will it have new features?

Most likely not, but again, Honda could surprise us by making blind-spot and rear cross-traffic alert available on other models besides the Elite. Carryover standard equipment on all models should include keyless entry with pushbutton ignition, Bluetooth connectivity, and Honda’s multi-angle rearview camera. EX models add Honda’s LaneWatch blind-spot camera, remote engine start, touchscreen infotainment with CarPlay and Android Auto, and tri-zone automatic climate control. EX-L versions have leather upholstery with heated front seats and a power front-passenger seat.

Tourings have unique exterior trim, LED daytime running lights, the Honda Sensing Safety Suite (adaptive cruise control, lane-departure warning with automatic steering correction, and forward emergency braking), driver-seat memory positioning, rear DVD entertainment, and in-dash navigation. Elites have all this plus ventilated front seats, second-row bucket seats (which reduce seating capacity to seven from eight), rear-obstacle detection, automatic high-beam headlights, blind-spot alert with rear cross-traffic detection, and a heated steering wheel.

Honda Sensing has been available on the EX and EX-L as a stand-alone feature that creates EX w/Honda Sensing and EX-L w/Honda Sensing models. Honda also offers the EX-L w/Navi version with an imbedded satellite navigation system that can continue to provide real-time mapping in the absence of a cell signal. A third EX-L variant includes a rear DVD entertainment system. All three are priced as independent trim levels and the only way to get any combination of Honda Sensing, imbedded navigation, or DVD entertainment is to move up to the Touring — a more than $5,000 jump over a standard EX-L – or the $47,000-plus Elite.

How will 2018 prices be different?

They’ll likely increase, but not by much. Figure on a front-drive Pilot LX to have a base price around $31,000, including the destination fee ($900 on the 2017 Pilot.) With front-wheel drive, the EX should start around $33,500; the EX-L around $37,000; and the Touring around $42,500. Expect to add $1,800 for AWD. Look for the ’18 Pilot Elite, which will likely remain AWD only, to be priced at $48,000.

Among key options, Honda Sensing should still cost an extra $1,000 on the EX and EX-L – the same price as imbedded navigation. Expect rear DVD entertainment to again cost $1,600. Per Honda tradition, these vehicles would be priced as separate models.

When will it come out?

Expect a 2018 Honda Pilot release date of autumn 2017.

Best competitors

Chevrolet Traverse, Ford Explorer, GMC Acadia, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mazda CX-9, Nissan Pathfinder, Toyota Highlander

What change would make it better?

No. 1 would be the democratization of safety features, principally Honda Sensing. And we remain baffled that Honda insists customers pay $48,000 or so for the privilege of blind-spot alert, a feature that’s standard on mid-$20,000 Toyotas.

carpreview.com

Honda Pilot 2018 года фото

Внедорожник Honda Pilot третьего поколения впервые предстал перед публикой в феврале 2017 года в качестве одного из экспонатов Чикагского автосалона. Показанная посетителям форума модель ничем не напоминала саму себя предыдущего образца, кардинально преобразившись по всем возможным позициям. Новый Хонда Пилот 2016 модельного года обзавелся более легким и прочным каркасом кузова, стильным внешним дизайном, высококачественным салоном, сверхэкономичным мотором, длинным списком передового оборудования. Произошедшая революция позволила японскому кроссоверу полностью избавиться от присущей ему ранее архаичности и превратиться в современный автомобиль, как минимум не уступающий авторитетным одноклассникам. К разработке нового поколения Хонда Пилот приложили руку специалисты американского подразделения Honda, ведущие проект с самого момента его зарождения в 2001 году. Производство модели также налажено в Соединенных Штатах, на заводе в Алабаме.

Февральская презентация, проведенная с явным акцентом на американский рынок, не дала однозначного ответа на вопрос, когда же кроссовер появится в России. В качестве ориентировочных сроков указывался конец 2017 года, и, как оказалось, эти данные не сильно разошлись с реалиями. Российский офис компании анонсировал старт продаж нового Хонда Пилот 23 октября 2017 года, параллельно раскрыв большую часть информации о модели. Предназначенная для отечественных автолюбителей версия вседорожника будет несколько отличаться от заокеанского «собрата», причем главные различия кроются в технической части.

Интерьер новой Honda Pilot 2018 фото

Ну, на самом деле мы немного соврали, сказав, что салон третьего поколения Хонды Пилот расчитаны на семерых человек. Производитель предлагает и модификацию на восемь мест. Отличия между ними достаточно простые. При семиместном варианте первые два ряда имеют по два отдельных кресла, а третий ряд — полноценный трехместный диван. В версии на восемь мест вместо двух раздельных кресел второго ряда появляется также большой, удобный диван. Самое главное, что третий ряд вовсе не условный, не предназначен для посадки исключительно маленьких детей или очень худых пассажиров. Это аналогичный второму ряду диван, где очень удобно сидеть, на котором имеется достаточно пространства во всех направлениях. С учетом двух боковых дверей, может возникнуть вопрос о сложности доступа к третьему ряду. Хонда решила эту проблему очень легко.

Для этого, прежде всего, предусмотрена широкая дверь, плюс специальная кнопка на сиденьях второго ряда. Одно нажатие, и кресла (или диван) двигаются вперед, открывая пассажиру огромный проем, позволяющий даже габаритному человеку без проблем сесть на галерке. Про убранство салона можно говорить бесконечно. Но постараемся уложиться в минимальное описание. Просто на него нужно действительно посмотреть. Отменное качество материалов, замечательная подгонка деталей, кропотливо продуманная эргономика, высочайший комфорт на всех сиденьях, великолепные и современные приборы. Не машина, а мечта. Даже багажное отделение вызывает восхищение. При стандартном положении список третьего ряда вы все равно сможете разместить около 550 литров багажа. Если этого покажется мало, и кроме передних кресел салон будет свободен, можно опустить спинки второго и третьего ряда. Так образуется не просто идеально ровная поверхность, но и 2500 литров свободного пространства. Великолепный показатель.

Салон Honda Pilot 2018 фото

Водительское место кроссовера гарантирует удобное размещение, позволяющее не отвлекаться от пилотажа. Кресло спрофилировано наилучшим образом, подстройка осуществляется электроприводом, имеющим в зависимости от комплектации до 10-ти направлений регулировки (в том числе поясничной опоры). Если же заострить внимание на приборной панели, то она имеет весьма специфическую конфигурацию, отличную от привычных вариантов. Так, комбинация приборов образована двумя полукруглыми шкалами и экраном бортового компьютера, объединенными в единый блок. Текущая скорость показывается на отдельном табло, расположенном чуть выше. Передние сиденья автомобиля оснащаются функциями подогрева и вентиляции, рулевое колесо также не лишено обогрева. В плане оснащенности электронными помощниками новая модель от Honda мало чем уступает своим конкурентам. В наличии имеются адаптивный круиз-контроль, слежение за линиями разметки, контроль движения в центре текущей полосы, предупреждение столкновения с функцией экстренного торможения, камера заднего вида с тремя углами обзора и динамической разметкой. Разумеется, не обошлось без средств обеспечения пассивной безопасности, таких как передние подушки и боковые шторки безопасности.

Подборка фото Honda Pilot 2018 фото

Кроссовер Хонда Пилот 2018 в новом кузове доберется до России с иным техническим оснащением, отличным от заокеанского. Вместо 3.5-литрового бензинового агрегата V6 i-VTEC мощностью 283 л.с. отечественным автолюбителям предложат очень похожий V6 PI VTEC объемом 3.0 литра, отдающий максимально 249 л.с. Данный агрегат выгоден с точки зрения налогообложения и к тому же не особо уступает по характеристикам своему американскому «собрату». Например, двигатель также оснащается системой VCM, при малоактивном режиме езды отключающей два или три из имеющихся шести цилиндров. В результате снижается потребление топлива без ущерба разгонной динамике автомобиля. Тяжелый внедорожник Honda расходует в смешанном цикле около 10.4 л/100 км, что на 1.2 литра меньше дореформенного показателя. Разгон до «сотни» занимает не менее 9.1 секунды (на 0.8 меньше, чем раньше).

Цена в России Хонда Пилот 2018 года

А вот про цены компания пока ничего не сообщает. Видимо, окончательно производитель из Японии сам не определился. Совсем скоро будет дан старт массовому производству. Примечательно, что собирать новинку будут на территории США — на заводе Хонда Моторс, расположенном в штате Алабама, городе Линкольн. Там же собирают и второе поколение Пилота. До начала продаж еще достаточно много, поскольку только на территории Соединенных штатов Америки первые партии семиместного кроссовера должны поступить к официальным дилерам летом текущего года. Что же касается России, то у нас автомобиль обязательно будут продавать официально. Только ждать придется аж до зимы.

Недостатки и преимущества Honda Pilot 2018 фото

Несмотря на высокую цену кроссовера нового поколения Хонда Пилот в салонах России, его популярность все также высока. Автомобиль по-прежнему имеет свою армию поклонников, которые полюбили его за отменные ходовые характеристики, превосходные внедорожные качества, яркую, запоминающуюся внешность. К главным преимуществам кроссовера относятся: надежный, крепкий кузов; просторный, комфортабельный салон с хорошей отделкой; великолепная проходимость, динамичность; хорошая обзорность; простое, понятное управление; много электронных помощников, современных систем. Недостатками автомобиля являются: очень высокая цена в России на базовую версию Honda Pilot 2018 года; слабая шумоизоляция, лакокрасочное покрытие; только один вариант мотора; всего один вариант привода; задние фары запотевают; высокий расход горючего; одна трансмиссия, которая часто выходит из строя.

Технические характеристики Honda Pilot 2018 фото

Для российского рынка производитель приготовил только один вариант мотора. Это будет 3,0-литровый двигатель с отдачей 249 л.с. Совместно с ним будет работать 6-скоростная автоматическая КПП. Подобный силовой тандем обеспечивает достойные технические характеристики обновленной версии Хонда Пилот 2018 года. Для североамериканского рынка доступным будет еще 3,5-литровый мотор с мощностью 280 л.с. Для него опционно можно будет выбрать 9-диапазонный «автомат». Автомобиль будет предлагаться в переднеприводном и полноприводном исполнении. Результаты неоднократно проведенного тест-драйва нового поколения Хонды Пилот 2018-го, представленного на видео, впечатляют. Разгон до сотни километров в час заберет всего 9,1 секунды. Самое интересное, что автомобиль прекрасно адаптирован под 92 марку бензина и отлично его «воспринимает». С расходом топлива то же полный порядок. В смешанном цикле кроссовер потребляет не более 10,5 литров на сто километров. Городской режим потребует порядка 14,3 литров, а на трассе понадобиться всего 8,2 литра. Пока производитель предлагает только три комплектации новой модели Хонда Пилот 2018-го по цене за базовую версию от 2 600 000 руб. Выбирать можно из таких модификаций: Lifestyle, Executive, Premium. Цена топового исполнения Хонды Пилот 2018-го потянет на 3 000 000 руб. Максимальное оснащение включает: трехзонный климат-контроль; подогрев всех сидений; вентиляция передних кресел; люк с электроприводом; парковочные датчики кругового обзора; система навигации; светодиодные фары; полный пакет систем безопасности; двенадцать подушек безопасности; иммобилайзер.

Старт продаж Honda Pilot 2018

Хонда Пилот намечен на начало 2018 года. Информацию о ценах и комплектациях опубликуют чуть позже. Напомним, дилеры марки с 2016 года будут работать по новой схеме, реализуя машины самостоятельно, без финансовой поддержки головного офиса. Этим летом Хонда Пилот должна была быть представлена для продажи в России, однако по неизвестным причинам старт продаж перенесли на лето нынешнего года, и огласили начальную цену – 2 990 млн. руб. В Москве будут доступны все 3 комплектации: минимальная – Lifestyle, промежуточная комплектация будет стоить 3 300 млн. руб., а «премиум» вариант будет доступен за 3 550 млн. руб. В регионах страны, таких как Екатеринбург, Новосибирск, Красноярск, презентация ожидается ближе к осени 2018 года.

Главные конкуренты новинки Honda Pilot 2018 фото

Если вы ищите альтернативу новой Honda Pilot в России по доступной цене, то обратите внимание на эти два кроссовера: Toyota Highlander и Ford Explorer. У Тойота Хайлендер довольно обширный перечень дополнительных опций, которых так не хватает в Хонде, кроме того она мощнее, но, к сожалению, из-за этого придется потратиться на топливо. Форд же совмещает в себе все недостающие преимущества Пилота, он более экономичный. Стоимость запчастей на Explorer в разы дешевле, да и затраты на топливо будут значительно ниже, даже с учетом повышенной мощности двигателя. В отзывах часто указывают хорошую вместительность Форда и демократичную цену – всего от 1 999 000 руб. Так что Ford Explorer может составить вполне достойную конкуренцию Honda Pilot 2018 года.

2018-god.info


Смотрите также