Ev honda fit


Мировой дебют Honda Fit EV на автошоу в Лос-Анджелесе — ДРАЙВ

18 ноября 2011

Лето 2012 года: выпуск нового электромобиля, предназначенного для езды в условиях пригорода

16 ноября 2011 г. на автошоу в Лос-Анджелесе Honda представила новейшую модель электромобиля Fit EV 2013 года, предназначенного для езды в условиях пригорода и рассчитанного на пробег от одной зарядки, равный 123 мили в городском режиме (76 миль в комбинированном отрегулированном цикле «город/магистраль»). Компания также рассказала о своих планах сдачи нового автомобиля в аренду для своих клиентов в США, начиная с лета 2012 года. Модель Fit EV основана на платформе популярного хетчбэка Fit и является частью нового модельного ряда автомобилей компании, работающих на альтернативных источниках энергии, в который входят бензиново-электрические гибриды, гибридные автомобили, электромобили на топливных ячейках и автомобили, работающие на природном газе.

Американское отделение Honda начнет сдавать в аренду Fit EV своим клиентам в специально отобранных секторах рынка Калифорнии и Орегона уже следующим летом, а в начале 2013 года расширит программу аренды еще на шесть секторов Восточного побережья. Рекомендованная розничная цена производителя (РРЦ) для Fit EV составит 38 675 долларов, а предполагаемая стоимость аренды — 399 долларов в месяц. Honda будет тщательно отслеживать реакцию рынка, но при этом уже сейчас, находясь на ранней стадии производства Fit EV, оценивает ожидаемый объем продаж примерно в 1100 единиц в течение последующих трех лет.

"Fit EV является следующим важным шагом в реализации проекта Honda по производству автомобилей, работающих на альтернативном топливе",— говорит Джон Мендель, исполнительный вице-президент по продажам компании American Honda Motor Co., Inc. "Ни один автомобильный производитель в мире не характеризуется столь сильным стремлением вкладывать средства в более чистое, менее энергоемкое и экологически рациональное будущее автотранспорта, как это делает Honda«,— добавляет он.

Характеристики модели Fit EV

Модель Fit EV предназначена для обеспечения потребностей жителей пригородов и обеспечивает пробег от одной зарядки, равный примерно 123 мили. Honda предполагает, что пробег в комбинированном цикле «город/магистраль» составит 76 миль, о чем будет указано на новых наклейках, содержащих информацию о топливной экономичности. В автомобиле Fit EV будет использован литий-ионный аккумулятор на 20 кВт•ч и 92-киловаттный коаксиальный электродвигатель, обладающий наивысшим КПД, который является модификацией двигателя электромобиля FCX Clarity, работающего на топливных ячейках, и обеспечивает превосходную эффективность и мощность при низком уровне шума на высоких скоростях.

Пробег Fit EV может быть увеличен за счет определенных инновационных функций, таких как трехрежимная система электропривода, взятая из модели CR-Z Sport Hybrid и адаптированная соответствующим образом. Эта система позволяет водителю выбрать экономичный, нормальный и спортивный режим вождения для мгновенного и плавного переключения в режим с максимальным КПД или с повышенным ускорением, в зависимости от опыта водителя. В экономичном режиме реальный пробег может быть увеличен почти на 17 % по сравнению с нормальным режимом. При этом в спортивном режиме можно достичь более значительного повышения ускорения, что позволяет получить истинное удовольствие от управления электрокаром Fit EV.

Помимо трехрежимной системы привода, Fit EV оснащен интерактивными обучающими функциями, которые позволяют водителю получить необходимую информацию о том, как повысить КПД аккумулятора и увеличить пробег. Ваттметр предупреждает водителя о необходимости переключения на оптимальный режим вождения. Дополнительные функции экономии энергии заключаются в наличии высокоэффективной системы воздушного кондиционирования и новой рекуперативной системы торможения.

Бортовое зарядное устройство мощностью 6,6 кВт, рассчитанное на ток силой 32 А, обеспечивает удобную зарядку Fit EV. С помощью 240-вольтового зарядного устройства автомобиль заряжается полностью всего за три часа. К моменту серийного выпуска Fit EV Honda планирует найти наиболее приемлемого поставщика устройства питания электромобиля (УПЭ).

Внешний вид и интерьер модели Fit EV

Внешние габариты электромобиля Fit EV аналогичны бензиновой модели Fit, но точка расположения бедра водителя в нем выше, поскольку под полом кабины расположен аккумулятор на 20 кВт•ч. Для нового электромобиля, выпуск которого запланирован на лето 2012 г., разработано исключительное цветовое решение — «отражающий голубой перламутр». Эмблемы EV на заднем люке и трафаретные надписи на боковой поверхности электромобиля являются признаками отличия новой модели от бензинового аналога.

Fit EV имеет узнаваемую хромированную переднюю облицовку, аналогичную другим автомобилям Honda, работающим на экологически безвредных источниках энергии, таким как FCX Clarity на топливных ячейках и гибридный автомобиль Insight. Fit EV оснащен легкосплавными дисками с пятью спицами характерной формы и задним аэродинамическим спойлером.

Поверхности сидений в кабине обшиты биотканью. Fit EV снабжен приборами с подсветкой, информирующими водителя об основных параметрах работы автомобиля, таких как уровень зарядки, степень загруженности аккумулятора и длина пробега. В зависимости от выбранного режима вождения подсветка приборов меняет цвет (зеленый, белый или красный).

Fit EV имеет просторную функциональную кабину, в которой могут комфортно разместиться до пяти пассажиров. Многофункциональность и универсальность кабины Fit EV достигается за счет различных конфигураций сидений и багажного отсека.

Телекоммуникационное оборудование и интерактивные дистанционные функции Fit EV

Для простоты и эффективности управления Fit EV будет снабжен стандартной телекоммуникационной системой, обеспечивающей соединение водителя с автомобилем посредством смартфона, персонального компьютера или интерактивной системы дистанционного управления. Используя приложения Fit EV для смартфона и компьютера, водитель может удаленно просматривать уровень зарядки электромобиля, включать зарядку, активировать систему кондиционирования воздуха и обогрева, т.е. подготовить автомобиль к поездке и увеличить потенциальный пробег, пока электромобиль находится на зарядке. Мобильное приложение и веб-сайт позволяют настраивать функции уведомлений о зарядке и оповещений об оптимальном времени зарядки, в зависимости от изменяющихся расценок на электроэнергию, а также обеспечивают водителю круглосуточную поддержку в дороге. Fit EV комплектуется стандартной спутниковой навигационной системой Honda Satellite-Linked Navigation System™, которая позволяет быстро найти зарядные станции общего пользования и регулярно обновляет информацию о дорожном движении.

Интерактивная система дистанционного управления позволяет водителю отслеживать уровень зарядки аккумулятора и температуру в кабине. Кроме того, с помощью этой системы водитель может включать и выключать зарядку, а также активировать функцию кондиционирования воздуха. Интерактивная система дистанционного управления не требует соединения с сетью Интернет или наличия телефонной связи, однако для ее эффективной работы водитель должен находиться в пределах 100 футов (30 метров) от автомобиля для.

Демонстрационная программа электромобилей Honda

Тестирование Fit EV в рамках программы демонстрации электромобилей Honda будет проводиться совместно с муниципалитетом г. Торранс, компанией California Google Inc. и Стэнфордским Университетом. Каждый участник программы составит отзыв о практике вождения Fit EV и представит его в компанию Honda. Кроме того, предусмотрено дальнейшее использование Fit EV каждым частником в целях проведения таких дополнительных мероприятий, как исследования человеческого поведения на дороге и различных уровней эксплуатации автомобиля — индивидуальная эксплуатация, обслуживание парка автомобилей или общее пользование.

Лидерство Honda в сфере защиты окружающей среды

Помимо создания энергосберегающей модели Fit EV, компания Honda является лидером в разработке новых технологий повышения эффективности использования топлива и уменьшения выбросов CO2.

Honda получила наивысшую оценку Союза обеспокоенных ученых (СОУ) за свои заслуги в области разработки экологически-безопасных автомобилей, начиная с 2000 года. Кроме того, автомобили Honda 11 лет подряд возглавляли список самых «зеленых» автомобилей Америки, который составляется Американским советом по рациональному использованию энергии (АСРИЭ).

В 2006 году Honda стала первым в мире автопроизводителем, который добровольно поставил перед собой цель снижения выбросов CO2 для всего парка автомобилей, мотоциклов и силового оборудования собственного производства, а также для своей сети производственных предприятий в разных странах мира. В настоящее время компания стремится к еще большему снижению выбросов CO2, вызывающих глобальные климатические изменения, и одновременно работает над снижением количества отходов, сокращением объемов использования воды и общего влияния на окружающую среду на своих предприятиях во всем мире.

www.drive.ru

Обзор 2013 Honda Fit EV

Honda Fit EV – это подвижный быстрый и очень забавный автомобиль, имеющий просторный и удобный салон. Попробуем разобраться, есть ли в этом автомобиле вообще проблема?

Если не углубляться, то очень трудно отличить традиционный Fit, имеющий ДВС, об. 1, 5л, 4-х цилиндровый с мощностью 117 л.с. от своего электрического сородича. Главное отличие — это отсутствие радиаторной решетки спереди и значительно вытянутый задний спойлер и ярко-синий цвет, который можно издалека заметить. Дальтоник сможет отличить автомобиль новой модели, лишь попав в его салон. Практически неизмененный руль соседствует с новой аналоговой панелью приборов, где расположились спидометр, тахометр, указатель уровня топлива, шкала состояния аккумулятора и потребления тока.

Навигатор выдвинут слегка вперед, а система вентиляции и отопления автоматизированы и оснащены большим цифровым дисплеем. Имеется система нагрева сидений, а также внизу центральной панели находится речевой вспомогательный ввод. В целом, в салоне не испытываешь загромождение ненужными приборами, он чист и просторен.

Практически незаметны остались конструкторские изменения, сделанные под полом пассажира для размещения аккумулятора. Получилось, что пассажиры задних кресел слегка сдвинуты назад. Приподнят немного пол, а подушки сидений находятся чуть выше обычного. Кстати, сами сидения обиты биотканью, которую Honda впервые использует. Подвеска и шасси расположены также как и в автомобиле с ДВС, однако конструкторы решили убрать торсионную балку в виде буквы Н, которая находилась сзади, заменив ее на многорычажную.

Силовой агрегат Honda Fit EV имеет электрический мотор мощностью 123 л.с. (92 кВт). Эта мощность поставляется литиево-ионным аккумулятором 20кВт/час, сделанным Toshiba, который конструкторы разместили под пассажирским сидением. В городе с полностью заряженным аккумулятором Honda новой модели способна расходовать 1,78 л/100 км, а совместная затрата автомобиля согласно данным EPA составила 2, 87л.

Для того, чтобы облегчить владельцу процесс зарядки аккумулятора, предлагается удаленный интерактивный контроль над автомобилем. Данное устройство не больше iPod Nano, однако способно передать всю информацию о зарядке и настройке климат – контроля в момент когда автомобиль уже подсоединен к подаче энергии. Это очень удобно, ведь владелец может узнать все данные, находясь дома, в офисе или в ресторане. Установив на имеющийся смартфон необходимую программу, вы сможете то же самое делать. Для своей новой модели Honda выбрала систему привода в трех режимах Sport, Econ, Drive.

И все же, один недостаток этот автомобиль имеет – дело в том, что концерн Honda в ближайшее время не планирует начать его продажу. Концерн решил внедрить политику трехлетней программы аренды автомобиля. Однако, после окончания ее срока действия, владелец автомобиля все равно выкупить его не сможет. Кроме этого, концерн Honda пошел ва-банк, выпустив данную модель автомобиля ограниченным тиражом, объемом всего 1100 штук, создав, таким образом, ажиотаж вокруг этой модели.

Оставить отзыв к статье “Обзор 2013 Honda Fit EV”

vseprosto.com

Обзор 2013 Honda Fit EV / Автобегиннер.ру

2013 Honda Fit EV - ответ японского автопроизводителя Nissan Leaf. Это быстрый, подвижный и довольно забавный автомобиль. Салон просторный, стиль...эээ...терпимый. Так в чем проблема и есть ли она вообще?

Издалека не так-то легко отличить традиционный Fit с двигателем внутреннего сгорания (1,5-литровый 4-цилиндровый, выдающий 117 л.с.) от его электрического сородича. Но главными наводками должно стать отсутствие решетки радиатора спереди и растянутый задний спойлер. Главным отличием может стать ярко-синий цвет.

Но даже если вы дальтоник, новую модель выдаст салон. Руль практически такой же, но главное аналоговое управление (тахометр, спидометр и указатель уровня топлива) уступили место аналоговой шкале потребления тока, цифровому спидометру и шкале состояния аккумулятора. Навигационную систему выдвинули вперед, но система отопления и вентиляции теперь полностью автоматическая с большим цифровым дисплеем. Помимо стандартной 12-вольтной розетки здесь есть контроль за нагреванием сидений и вспомогательный речевой ввод внизу центральной панели. В целом, салон чистый и не засоренный ненужными приборами.

Менее заметны физические изменения, сделанные для умещения аккумулятора под пассажирским полом. Таким образом, трое пассажиров, которые могут уместиться на заднем сидении, чуть сдвинуты назад. Пол немного приподнят, так что подушки сидений тоже находятся чуть выше. И не стоит забывать про биоткань на самих сиденьях. Это первый раз, когда Honda решила использовать экологически чистую обшивку. Хотя шасси и подвеска такая же, как у модели с двигателем внутреннего сгорания (Макферсон спереди), инженеры убрали торсионную балку в форме буквы H сзади и заменили ее на независимую многорычажную.

В плане силового агрегата, Fit EV обладает электрическим мотором 92 кВт (выдающим 123 л.с.). Мощность поставляется через сделанной Toshiba литиево-ионный аккумулятор 20 кВт/час, расположенный под пассажирским сиденьем в пределах колесной базы. Honda говорит, что с полностью заряженным аккумулятором автомобиль выдает 1,78 л на 100 км в городе. EPA оценила совместную затрату в 2,87 литров.

Чтобы помочь владельцу с процессом зарядки аккумулятора, Honda предоставляет интерактивный удаленный контроль над своими автомобилями. Это устройство размером не больше iPod Nano способно передавать информацию о состоянии зарядки и настройках климат-контроля, когда автомобиль подсоединен к подаче энергии - вы можете проверять все данные, не вставая с дивана дома или, например, в ресторане. Можно также установить на свой смартфон соответствующую программу, чтобы делать то же самое. Honda выбрала для новой модели систему привода с тремя режимами - Drive, Econ и Sport.

Однако, один недостаток у этого автомобиля все же есть - Honda не планирует продавать его. Вместо этого компания решила придерживаться политики трехлетней программы аренды. Но по окончании срока действия программы владелец купить автомобиль все равно не может. Более того, автопроизводитель пошел ва-банк и выпустил эту модель ограниченным тиражом - всего 1100 штук, чем еще больше создал ажиотаж по поводу модели.

 

www.avtobeginner.ru

Мировой дебют Хонда Фит (Honda Fit EV) на автошоу в Лос-Анджелесе — Honda в России

Лето 2012 года: выпуск нового электромобиля, предназначенного для езды в условиях пригорода.

ЛОС-АНДЖЕЛЕС, 16 ноября 2011 г. на автошоу в Лос-Анджелесе Honda представила новейшую модель электромобиля Fit EV 2013 года, предназначенного для езды в условиях пригорода и рассчитанного на пробег от одной зарядки, равный 123 мили в городском режиме (76 миль в комбинированном отрегулированном цикле «город/магистраль»). Компания также рассказала о своих планах сдачи нового автомобиля в аренду для своих клиентов в США, начиная с лета 2012 года. Модель Fit EV основана на платформе популярного хетчбэка Fit и является частью нового модельного ряда автомобилей компании, работающих на альтернативных источниках энергии, в который входят бензиново-электрические гибриды, гибридные автомобили, электромобили на топливных ячейках и автомобили, работающие на природном газе.

Американское отделение Honda начнет сдавать в аренду Fit EV своим клиентам в специально отобранных секторах рынка Калифорнии и Орегона уже следующим летом, а в начале 2013 года расширит программу аренды еще на шесть секторов Восточного побережья. Рекомендованная розничная цена производителя (РРЦ) для Fit EV составит 38 675 долларов, а предполагаемая стоимость аренды — 399 долларов в месяц. Honda будет тщательно отслеживать реакцию рынка, но при этом уже сейчас, находясь на ранней стадии производства Fit EV, оценивает ожидаемый объем продаж примерно в 1100 единиц в течение последующих трех лет.

"Fit EV является следующим важным шагом в реализации проекта Honda по производству автомобилей, работающих на альтернативном топливе",— говорит Джон Мендель, исполнительный вице-президент по продажам компании American Honda Motor Co., Inc. "Ни один автомобильный производитель в мире не характеризуется столь сильным стремлением вкладывать средства в более чистое, менее энергоемкое и экологически рациональное будущее автотранспорта, как это делает Honda",— добавляет он.

Характеристики модели Fit EV:

Модель Fit EV предназначена для обеспечения потребностей жителей пригородов и обеспечивает пробег от одной зарядки, равный примерно 123 мили. Honda предполагает, что пробег в комбинированном цикле «город/магистраль» составит 76 миль, о чем будет указано на новых наклейках, содержащих информацию о топливной экономичности. В автомобиле Fit EV будет использован литий-ионный аккумулятор на 20 кВт•ч и 92-киловаттный коаксиальный электродвигатель, обладающий наивысшим КПД, который является модификацией двигателя электромобиля FCX Clarity, работающего на топливных ячейках, и обеспечивает превосходную эффективность и мощность при низком уровне шума на высоких скоростях.

Пробег Fit EV может быть увеличен за счет определенных инновационных функций, таких как трехрежимная система электропривода, взятая из модели CR-Z Sport Hybrid и адаптированная соответствующим образом. Эта система позволяет водителю выбрать экономичный, нормальный и спортивный режим вождения для мгновенного и плавного переключения в режим с максимальным КПД или с повышенным ускорением, в зависимости от опыта водителя. В экономичном режиме реальный пробег может быть увеличен почти на 17 % по сравнению с нормальным режимом. При этом в спортивном режиме можно достичь более значительного повышения ускорения, что позволяет получить истинное удовольствие от управления электрокаром Fit EV.

Помимо трехрежимной системы привода, Fit EV оснащен интерактивными обучающими функциями, которые позволяют водителю получить необходимую информацию о том, как повысить КПД аккумулятора и увеличить пробег. Ваттметр предупреждает водителя о необходимости переключения на оптимальный режим вождения. Дополнительные функции экономии энергии заключаются в наличии высокоэффективной системы воздушного кондиционирования и новой рекуперативной системы торможения.

Бортовое зарядное устройство мощностью 6,6 кВт, рассчитанное на ток силой 32 А, обеспечивает удобную зарядку Fit EV. С помощью 240-вольтового зарядного устройства автомобиль заряжается полностью всего за три часа. К моменту серийного выпуска Fit EV Honda планирует найти наиболее приемлемого поставщика устройства питания электромобиля (УПЭ).

Внешний вид и интерьер модели Fit EV:

Внешние габариты электромобиля Fit EV аналогичны бензиновой модели Fit, но точка расположения бедра водителя в нем выше, поскольку под полом кабины расположен аккумулятор на 20 кВт•ч. Для нового электромобиля, выпуск которого запланирован на лето 2012 г., разработано исключительное цветовое решение — «отражающий голубой перламутр». Эмблемы EV на заднем люке и трафаретные надписи на боковой поверхности электромобиля являются признаками отличия новой модели от бензинового аналога.

Fit EV имеет узнаваемую хромированную переднюю облицовку, аналогичную другим автомобилям Honda, работающим на экологически безвредных источниках энергии, таким как FCX Clarity на топливных ячейках и гибридный автомобиль Insight. Fit EV оснащен легкосплавными дисками с пятью спицами характерной формы и задним аэродинамическим спойлером.

www.honda.co.ru

Honda Fit EV Reviews - Honda Fit EV Price, Photos, and Specs

You can’t even buy this car; you must lease it for $259 a month for 36 months. Now, doesn’t that sound a whole lot nicer than the advertised (but meaningless) price of $37,415? No doubt, Honda thinks so. Last year it lowered the lease price from $389. Surely, this gold bleeds red ink.

It’s public record that we like the Fit as a hydrocarbon consumer, so the Fit EV has an automatic head start. It’s so trim and space efficient and, well, fit for universal duty as an enjoyable commuter. The trouble is that two key things we like best about the Fit, its 6800-rpm engine and its low price, are omitted from the Fit EV, which comes in one trim spec and one color. Hope you like blue.

With its high price and poor range, the Fit EV makes us yearn for the fun and sensible gas-powered Fit.

The question is whether the Fit’s frisky charm can survive its powertrain transplant and associated weight gain of more than 700 pounds. The answer: mostly. It still stands apart from this crowd as a fun, tossable machine that feels lighter than what it has become. Alert steering and firm, responsive brakes make it easy to control, though a stiff suspension tune causes it to jump on rutted surface streets.

At just 52 miles, the Fit’s range proved to be the shortest, though its consumption figures—both observed and government reported—are among the best. The 20.0-kWh battery, the second-smallest in the test, must take some blame. At least you get something for all those electrons moved: The Fit’s acceleration times were second-quickest.

You have the option of driving in sport, normal, or eco modes, which alter the power delivery and range to some degree. Eco will not get you to Vegas, but it might get you rear-ended. The Fit has the most noticeable noisemaker for safety. It’s a transporter-beam thrum that rises and falls with speed, causing several drivers to complain of motor noise.

Honda cut a middle path with data, employing some rudimentary display screens in the nav and instrument cluster but without going above or beyond. A simple meter with illuminated blue hash marks indicates how much power the traction motor is consuming relative to the accessories, while dull analog needles read out the battery state and power-versus-regen status. Two simplistic bar graphs provide consumption history, while the nav screen can display range on the map once you drill down into its menus. It also will show you the nearest charging stations. It’s not as easy to access as the Leaf’s, but at least it’s there.

What we like best about the Fit has been tampered with. What’s left is only good enough for third place.

The Smart’s last-place finish isn’t the result of some grudge against tiny vehicles, even ones that look like Willy Wonka’s car if Willy Wonka ran a Ukrainian cathouse. We totally buy the concept of the Smart, even applaud the former DaimlerChrysler for first putting it into production way back in 1998. We just don’t buy its execution. In striving so earnestly to be different, Smart forgot to make a good car.

The handling is just bizarre. The steering is epically slow, and it’s nearly impossible to take a clean line through a corner as the front and rear ends quibble over which way to go. From overhead, your path would look octagonal. Heading straight down a highway, your senses are prodded to confusion by strange side forces as the car stumbles over bumps and suddenly gets the wiggles for no obvious reason. The floor-mounted brake pedal is abrupt. Even if you never leave the city, where the Smart is designed to thrive, you’ll still live in fear of hard stops, hard rights, and curved on-ramps.

Some of its dynamic, er, shortcomings, plus the choppy ride, are simply inherent in a tall vehicle put on a 73.5-inch wheelbase. We can thus forgive the Smart for some of its eccentricities, especially since this is the only car offering a retracting softtop despite being the second-cheapest in the test.

Because it’s extremely light, at 2113 pounds, the Smart’s modest 17.6-kWh battery didn’t produce the shortest range. That dubious honor went to the Fit EV. The Smart also wasn’t as pokey as the Leaf or Focus, and it has no trouble pacing traffic—as long as traffic is moving slower than its governed 78-mph top speed.

The Smart ED offers top-down driving and an intensely red interior. But its Smart-ness relegates it to a last-place finish.

However, what bugs us most is that in fulfilling its government requirement, Smart has phoned it in. While the other vehicles in the comparo show you through their navigation systems where to find the nearest charging stations, the Smart tells you where to find the nearest gas stations. The company didn’t even change that. The only info you get on energy consumption, range, and ­battery state-of-charge is via some very rudimentary gauges on the dash and in the digital cluster. Compared with the others, it’s a bare effort, though you can at least program the charging time to take advantage of late-night utility rates.

The Smart looks like an electric car even when it’s not. If this is the de facto poster boy for the class, the class needs a new poster.

Credit to Fiat for being the fun one. How Italian of the company, taking a government mandate and bouncing it back with orange-pinstriped wheels, body stripes, and a steering wheel trimmed in red leather. Shows you what Italians think of government edicts: It’s an excuse for a party, for sprezzatura!

Of course, a gasoline model converted to electric drive carries with it most of the donor car’s faults. The Fiat 500 was small inside before electrification, with just two cramped seats in back—two more than the Smart, at least—and a giant center console seemingly intended as a knee-knocker for the hapless driver, who has to struggle with the gorilla-like driving position. Arms out, legs splayed, ankles cocked. Naturally, the discomfort is more tolerable at $16,995, the price of the cheapest gas 500.

Other than a curiously lofty rear ride height, the 500e is the sportiest-looking in the bunch.

Fiat makes only a modestly greater effort than Smart to cater to the EV buyer. You start it as you would a ’78 Monte Carlo, by inserting the key and twisting it through a spring-loaded detent, which seems especially old fashioned in an electric (the Fit EV is the same). The drive selector’s push buttons, which are lonely and a terrible waste of space on that knee-banging console, offer no modes besides D. Others have sport, eco, L, or B modes that step up the motor’s response or the regenerative braking as desired.

The cluster is a bright multicolored info screen, but it’s an opportunity squandered. The data is limited to the bare essentials: battery life, a miles-to-go estimate, and power flow. There’s the usual trip odometer plus tire-pressure information, but the screen only shows you EV-related statistics, such as the estimated recharge time, in one shotgun blast at shutdown. And it appears only for a few seconds before going blank. We had to cycle the key several times to get all the numbers.

The 500e has no built-in nav screen. Instead, a rudimentary TomTom unit clicks into a hole on the dashtop, standing tall like a highway billboard and impeding your 1-o’clock forward vision. The TomTom will tell you where the nearest charging outlet is, but only after it’s synced to your phone via Bluetooth. Compared with the data-screen champ, the Leaf, it’s clunky and minimalist.

The Fiat drives well despite being about 500 pounds heavier than the comparable gasoline model. The extra tonnage improves the 500’s normally harsh ride, however, and it hangs in a corner, has fabulously firm brakes, and will easily spin an inside tire with its stout torque. The 500e was quickest through the slalom thanks to its racier Firestone tires, fast steering, and tight roll control. The largest battery, tied with the Leaf at 24.0 kWh, also produced the longest observed range if not the most frugal MPGe consumption figures.

But who worries about consumption when you’re partying?

The only car here sold exclusively as an electric should ace this test, right? Nissan’s expensive and risky clean-sheet approach should give it no excuses for falling short of outright total domination. And indeed, the Leaf does a lot of things very well.

It and the Focus are the luxury cars of the test. They both deliver lots of interior space, a pillow-top ride, and the most amen­ities. Though there are less-expensive S and SV versions of the Leaf, all are equipped with heated seats both front and rear plus a heated steering wheel, which is nice when you’re trying to conserve range by not running the more energy-intensive cabin heater. However, Nissan neglected to install a telescoping steering column.

Because the Leaf is a purpose-built electric car, its cargo hold isn't compromised by a battery pack.

Except for a few too many pieces of hard interior plastic, everything about the Leaf is soft, from the cushy leather buckets to the way the steering and suspension respond to driver inputs. The Leaf lists and rolls with languid motions, like a sailboat tacking in a middling swell. It is happiest when following taillights in city traffic. The brakes are only just adequate.

Nissan’s designers went for a futuristic motif, with all-digital displays and a kind of computer-mouse gear selector that takes no time to master. The car hums a few bars of massage music on startup. What the driver sees ahead is a series of stacked ellipses, from the arched cluster to the (distant) steering rim to the speedometer up top. This being a dedicated EV, you’d expect a full complement of readouts and computer coaches to help you stretch the range, and no car in the test gives you more. There’s even a battery-temperature gauge, unique in the group, as if you’re supposed to know what to do with the information.

Push the blue button on the steering wheel and the nav display handily shows your range in concentric circles on the map, the larger one a one-way trip, the smaller for a round trip. Push it again to be shown the nearest charging stations. The center screen also can show you current energy consumption by both the drive motor and the car’s auxiliary systems (the Fit and Spark also have a version of this), plus a full menu of energy data, from your consumption history to your recharge times based on several levels of charging power.

No question, the Leaf’s creators fretted over its EV-centric details, even if the baggy styling could use a little work. The real problem for us is that the Leaf isn’t as composed as the Focus and the Fit, and it isn’t much fun to drive.

You can’t even buy this car; you must lease it for $259 a month for 36 months. Now, doesn’t that sound a whole lot nicer than the advertised (but meaningless) price of $37,415? No doubt, Honda thinks so. Last year it lowered the lease price from $389. Surely, this gold bleeds red ink.

It’s public record that we like the Fit as a hydrocarbon consumer, so the Fit EV has an automatic head start. It’s so trim and space efficient and, well, fit for universal duty as an enjoyable commuter. The trouble is that two key things we like best about the Fit, its 6800-rpm engine and its low price, are omitted from the Fit EV, which comes in one trim spec and one color. Hope you like blue.

With its high price and poor range, the Fit EV makes us yearn for the fun and sensible gas-powered Fit.

The question is whether the Fit’s frisky charm can survive its powertrain transplant and associated weight gain of more than 700 pounds. The answer: mostly. It still stands apart from this crowd as a fun, tossable machine that feels lighter than what it has become. Alert steering and firm, responsive brakes make it easy to control, though a stiff suspension tune causes it to jump on rutted surface streets.

At just 52 miles, the Fit’s range proved to be the shortest, though its consumption figures—both observed and government reported—are among the best. The 20.0-kWh battery, the second-smallest in the test, must take some blame. At least you get something for all those electrons moved: The Fit’s acceleration times were second-quickest.

You have the option of driving in sport, normal, or eco modes, which alter the power delivery and range to some degree. Eco will not get you to Vegas, but it might get you rear-ended. The Fit has the most noticeable noisemaker for safety. It’s a transporter-beam thrum that rises and falls with speed, causing several drivers to complain of motor noise.

Honda cut a middle path with data, employing some rudimentary display screens in the nav and instrument cluster but without going above or beyond. A simple meter with illuminated blue hash marks indicates how much power the traction motor is consuming relative to the accessories, while dull analog needles read out the battery state and power-versus-regen status. Two simplistic bar graphs provide consumption history, while the nav screen can display range on the map once you drill down into its menus. It also will show you the nearest charging stations. It’s not as easy to access as the Leaf’s, but at least it’s there.

What we like best about the Fit has been tampered with. What’s left is only good enough for third place.

As with the other automakers in this test, Ford gives you the top-spec interi­or with all the trimmings when you go electric, a partial salve for the extra money you’re spending. With its clean, aero-swept styling and crouched stance, the Focus is laden with buttons, screens, and thumb controls set in soft-touch plastics and other quality materials. Perforated dots in the seat leather evoke coral reefs as seen from space. The cabin is quiet at all times, even at freeway speeds. You can fit three people in the back seat.

This Tesla Model S for the rest of us only suffers from high power consumption, as its battery gushes juice to move the Focus’s 3632 pounds. Its electron appetite ranked at the top with the Fiat, though the pack’s relatively large size, at 23.0 kWh, still ekes out a comparatively decent 64-mile range. However, if you’re profligate with the ­climate control, the range can drop considerably. Sitting still, we dialed up the auto temperature control a few degrees, and the indicated range immediately dropped 10 miles. No other car makes the energy cost of our modern comforts so apparent.

The Focus Electric's cargo-hold floor shows what happens when a battery replaces a fuel tank.

The most natural-feeling of our EVs, the Focus delivers a smooth if somewhat muted rush of torque and has excellent brakes. It stays flat through corners and cuts a clean freeway groove with an unflustered ride. No doubt because of its bulk, or the fact that it runs on the widest tires, it was second-slowest to 60 mph. At low speeds, such as when you’re trolling through a pedestrian-heavy area, you can catch the motor clunking between its drive and regen modes, but otherwise the Focus feels solid and well integrated.

Ford packages its EV-related data mostly in the instrument cluster, into two high-res screens surrounding the speedometer that are manipulated with the steering-wheel buttons and will dazzle you with info. We spent 20 minutes exploring the system’s many pages, which read like a PowerPoint presentation from the local electric utility. A “brake coach” helps you stretch the range if you follow it closely, while another screen will populate with electronic “butterflies” according to how ecologically you drive.

You can smirk at such gimmicks—one editor called the butterflies “dumb”—but driving an electric car is a game of managing a limited energy supply, and visual aids are useful. Geez, who hates a butterfly? Less handy is the MyFord Touch system, which requires a couple of steps of menu-drilling to get it to show the nearest charging stations.

What the Focus Electric really does best is give you a reason to go test drive the top-of-the-line gas-burning Focus.

Here’s a car that puts it all together. It’s a total effort, a studied application of brainpower and enthusiasm that embraces the electric mandate with gusto and without a whiff of the-government-made-us reluctance. And this from none other than GM, the company that sued California over the EV mandate; that forever bears the mark of Cain for killing off its own pioneering electric, the EV1.

Everything about the Spark is all-in. Its cropped dimensions, along with its styling, fit the image of an EV but still manage to produce respectable and well-organized interior space. The interior is bristling with high-res display screens packed with energy info. And its husky electric motor is a deceptively simple yet potent design that technical editor K.C. Colwell dubbed “the 110-cube Harley V-twin of the EV world.” Colwell wishes readers to know about its hollow coaxial design, which routes one half-shaft directly through the motor; its low, 5500-rpm redline; and its ripping, no-typo 400 pound-feet of torque.

The Spark EV's look isn't to everyone's taste. But it offers the test's best performance and second-best range.

All of these attributes blend into a happy balance for zero-emissions driving. The 21.0-kWh battery is on the large side, while the car’s 2940-pound curb weight is on the light end, so frugal consumption produced our observed 66-mile range even as the monster motor, set in sport mode, delivered a 7.9-second goose to 60 mph. That makes the Spark the quickest by more than half a second and, even more exceptionally in this group, a kick to drive. It zaps through traffic with notably eager steering and roll control and a hearty response from both the go and stop pedals.

The Spark is cheap-chic inside, with lightning strikes of body-color accents (five paint colors are offered if electric blue isn’t your flavor) and a motorcycle-like stand-up cluster on the column that packs a high-res and vividly colored display. Another in the dash conveys even more data about your energy supply and consumption. A lot of the pages look borrowed from the Volt, especially the transparent beaker of green goo that Chevy uses to graphically represent battery-charge state.

In-dash navigation is only available as a pricey smartphone app that syncs to the console screen. To find the closest charging points, you’ll have to rely on your smartphone. Also, we wish the onboard charger’s capacity, at 3.3 kW, were as mighty as the 6.6ers in four of the test’s cars (only the Smart has the same 3.3-kW capacity). To get the test done, which took two complete recharges, the Spark spent more than 12 hours sucking the cord of our Level 2 charger, versus 6.5 for the Focus. Only the Fiat spent more time plugged in, at almost 14 hours.

Yet, for EV drivers who will use it for city commutes and recharge at night, the Spark has ample range. It is the one gold that sparkles.

Vehicle 2014 Chevrolet Spark EV 2013 Fiat 500e 2014 Ford Focus Electric 2013 Honda Fit EV 2013 Nissan Leaf SL 2013 Smart ForTwo ED Cabriolet
Base Price $27,495 $32,600 $35,995 $37,415 $35,690 $28,750
Price as Tested $27,820 $33,095 $36,990 $37,415 $36,910 $30,040
Dimensions
Length 146.5 inches 142.4 inches 172.9 inches 162.0 inches 175.0 inches 106.1 inches
Width 64.1 inches 64.1 inches 71.8 inches 67.7 inches 69.7 inches 61.4 inches
Height 62.6 inches 60.1 inches 58.2 inches 62.2 inches 61.0 inches 60.7 inches
Wheelbase 93.5 inches 90.6 inches 104.3 inches 98.4 inches 106.3 inches 73.5 inches
Front Track 55.5 inches 55.4 inches 60.5 inches 58.5 inches 60.6 inches 50.5 inches
Rear Track 54.8 inches 55.0 inches 59.6 inches 57.6 inches 60.4 inches 54.5 inches
Interior Volume F: 49 cubic feetR: 38 cubic feet F: 45 cubic feetR: 26 cubic feet F: 52 cubic feetR: 39 cubic feet F: 51 cubic feetR: 38 cubic feet F: 55 cubic feetR: 38 cubic feet F: 45 cubic feet
Cargo Behind F: 23 cubic feetR: 10 cubic feet F: 25 cubic feetR: 7 cubic feet F: 34 cubic feetR: 15 cubic feet F: 49 cubic feetR: 12 cubic feet F: 24 cubic feetR: 15 cubic feet F: 8 cubic feet
Powertrain
Motor AC permanent-magnet synchronous AC permanent-magnet synchronous AC permanent-magnet synchronous AC permanent-magnet synchronous AC permanent-magnet synchronous AC permanent-magnet synchronous
Power HP @ RPM 141 @ 2000 111 @ 4000 143 @ 5500 123 @ 10,320 107 @ 10,000 74 @ —
Torque LB-FT @ RPM 400 @ 0 147 @ 0 184 @ 0 189 @ 0 187 @ 0 96 @ 0
Battery
Manufacturer A123 Systems SB LiMotive LG Chem Toshiba Nissan Deutsche ACCUmotive
Chemistry lithium-ion lithium-ion lithium-ion lithium-ion lithium-ion lithium-ion
Cell Construction prismatic prismatic prismatic prismatic prismatic prismatic
Capacity 21.0 kWh 24.0 kWh 23.0 kWh 20.0 kWh 24.0 kWh 17.6 kWh
Onboard Charger 3.3 kW 6.6 kW 6.6 kW 6.6 kW 6.6 kW 3.3 kW
LB Per HP 20.9 26.6 25.4 26.3 31.3 28.6
Driveline
Transmission 1-speed direct drive 1-speed direct drive 1-speed direct drive 1-speed direct drive 1-speed direct drive 1-speed direct drive
Driven Wheels front front front front front rear
Axle Ratio:1 3.17 9.59 7.82 8.06 7.94 9.92
Chassis
Suspension F: struts, coil springs, anti-roll barR: torsion beam, coil springs F: struts, coil springs, anti-roll barR: torsion beam, coil springs F: struts, coil springs, anti-roll barR: multilink, coil springs, anti-roll bar F: struts, coil springs, anti-roll barR: multilink, coil springs, anti-roll bar F: struts, coil springs, anti-roll barR: torsion beam, coil springs, anti-roll bar F: struts, coil springs, anti-roll barR: trailing arm, coil springs
Brakes F: 10.1-inch vented discR: 10.2-inch disc F: 11.0-inch vented discR: 9.4-inch disc F: 10.9-inch vented discR: 10.6-inch disc F: 11.1-inch vented discR: 8.7-inch drum F: 11.1-inch vented discR: 11.5-inch vented disc F: 11.0-inch discR: 8.0-inch drum
Stability Control traction off partially defeatable traction off traction off fully defeatable permanent
Tires Bridgestone Ecopia EP150F: 185/55R-15 82T M+SR: 195/55R-15 85T M+S Firestone Firehawk GT185/55R-15 82H M+S Michelin Energy Saver A/SP225/50R-17 93V M+S Michelin Energy Saver A/S185/65R-15 88H M+S Michelin Energy Saver A/SP215/50R-17 90V M+S Kumho Solus Kh26F: 155/60R-15 74T M+SR: 175/55R-15 77T M+S
C/D TestResults
Acceleration
0–30 MPH 3.2 sec 2.8 sec 4.0 sec 3.1 sec 3.4 sec 3.1 sec
0–60 MPH 7.9 sec 8.7 sec 10.1 sec 8.5 sec 10.2 sec 9.8 sec
0–80 MPH 13.8 sec 16.8 sec 17.9 sec 15.1 sec 19.1 sec —
¼-Mile @ MPH 16.3 sec @ 86 16.8 sec @ 80 17.9 sec @ 80 16.7 sec @ 83 17.7 sec @ 78 17.5 sec @ 76
Rolling Start, 5–60 MPH 7.7 sec 8.7 sec 10.1 sec 8.5 sec 10.1 sec 9.9 sec
Top Gear, 30–50 MPH 2.8 sec 3.5 sec 3.8 sec 3.2 sec 4.0 sec 4.0 sec
Top Gear, 50–70 MPH 4.7 sec 6.2 sec 5.9 sec 5.3 sec 6.9 sec 7.5 sec
Top Speed 90 mph (gov ltd) 86 mph (gov ltd) 85 mph (gov ltd) 91 mph (gov ltd) 94 mph (gov ltd) 78 mph (gov ltd)
Chassis
Braking 70–0 MPH 173 feet 175 feet 185 feet 188 feet 180 feet 190 feet
Roadholding,300-ft-dia Skidpad 0.79 g 0.77 g 0.78 g 0.79 g 0.80 g 0.76 g*
610-ft Slalom 42.5 mph 42.7 mph 41.1 mph 41.0 mph 41.0 mph 40.3 mph*
Weight
Curb 2940 pounds 2949 pounds 3632 pounds 3230 pounds 3353 pounds 2113 pounds
%Front/%Rear 51.6/48.4 57.2/42.8 49.1/50.9 55.1/44.9 57.8/42.2 46.9/53.1
Mileage
EPA City/Hwy 128/109 MPGe 122/108 MPGe 110/99 MPGe 132/105 MPGe 129/102 MPGe 122/93 MPGe
C/D 100-Mile TripC/D Observed Range 94 MPGe

66 miles

89 MPGe

69 miles

89 MPGe

64 miles

98 MPGe

52 miles

93 MPGe

64 miles

106 MPGe

53 miles

Sound Level
Idle 34 dBA 34 dBA 34 dBA 34 dBA 34 dBA 34 dBA
Full Throttle 68 dBA 68 dBA 67 dBA 68 dBA 67 dBA 69 dBA
70-MPH Cruise 67 dBA 67 dBA 67 dBA 67 dBA 67 dBA 69 dBA
*Stability-control inhibited
tested in California City, California, by Aaron Robinson and Don Sherman
Final Results
Vehicle

Rank

Max Pts. Available

1

2014 Chevrolet Spark EV

2

2014 Ford Focus Electric

3

2013 HondaFit EV

4

2013 Nissan Leaf SL

5

2013 Fiat 500e

6

2013 Smart ForTwo ED
Driver Comfort 10 8 9 8 8 6 5
Ergonomics 10 8 9 8 7 7 5
Rear-seat Space* 5 5 5 5 5 1 0
Cargo Space* 5 3 5 4 5 2 3
Features/Amenities* 10 4 10 4 7 2 1
Fit and Finish 10 8 9 7 8 7 6
Interior Styling 10 9 8 7 7 7 5
Exterior Styling 10 7 9 7 6 7 5
Rebates/Extras* 5 0 0 0 0 0 0
As-tested Price* 20 20 13 13 13 16 18
Subtotal 95 72 77 63 66 55 48
Powertrain
1/4-mile Acceleration* 20 20 12 18 13 18 14
Flexibility* 5 5 5 5 5 5 4
Fuel Economy* 10 4 1 6 3 1 10
NVH 10 9 9 7 9 8 6
Subtotal 45 38 27 36 30 32 34
Chassis
Performance* 20 20 18 18 19 19 17
Steering Feel 10 8 8 7 6 7 4
Brake Feel 10 8 8 7 7 8 5
Handling 10 8 8 7 6 7 4
Ride 10 8 9 7 8 7 4
Subtotal 60 52 51 46 46 48 34
Experience
Fun to Drive 25 19 18 16 15 18 10
Grand Total 225 181 173 161 157 153 126
* These objective scores are calculated from the vehicle's dimensions, capacities, rebates and extras, and/or test results.

View Photos View Photos

www.caranddriver.com

Honda Fit EV (2013) - pictures, information & specs

Honda Fit EV

Honda announced the all-new 2013 Honda Fit EV will be available for lease beginning July 20, 2012, with a three-year lease price of $389 per month. The 2013 Honda Fit EV is the latest in Honda's diverse and growing range of alternative-fuel vehicles, and received the highest fuel-efficiency rating ever given by the Environmental Protection Agency (EPA), with an adjusted combined mile-per-gallon-equivalency rating of 118 MPGe.

The Honda Fit EV will be available for lease-only in key markets in Oregon and California, after which availability will expand to six East Coast markets in early 2013. The Honda Fit EV's three-year lease price of $389 per month computes to a Manufacturer's Suggested Retail Price (MSRP) of $36,625.

Based on the popular five-door, five-passenger Fit and Fit Sport, the 100-percent electric Honda Fit EV features a 20-kilowatt-hour (kWh) Lithium-Ion (Li-Ion) battery and a compact 92-kilowatt (123 horsepower) AC synchronous electric motor that generates 189 ft-lb of torque. This efficient powertrain is teamed to a chassis with a fully-independent suspension and a driver-selectable 3-mode drive system adapted from the CR-Z Sport Hybrid. The result is a fun-to-drive EV with a class-leading EPA combined city/highway estimated driving range rating of 82-miles.

An onboard charger allows the vehicle to be plugged into any household-type 120-volt or available 240-volt AC power supply. When connected to a 240-volt circuit, the Honda Fit EV battery can be recharged in less than three hours from a low charge indicator illumination point. When connected to an outlet, charging can be started or stopped with an included Honda Fit EV interactive remote control, through an available smartphone application, or through the internet on a personal computer.

2013 Honda Fit EV

Powertrain

The electric motor drives the Honda Fit EV through a high-efficiency coaxial gearbox with a single forward ratio. The 3-Mode Drive System's ECON mode can help the driver improve range from the NORMAL mode, while in the SPORT mode, improved responsiveness adds to the Fit EV's fun-to-drive nature. In all modes, a new regenerative braking system returns energy to the battery pack during deceleration and braking. Additionally, a driver-selectable "B" mode optimizes the rate of regenerative braking.

The onboard charger allows the vehicle to be plugged into any household-type 120-volt or available 240-volt AC power supply. When connected to a household 120-volt power supply with the included portable charging cable, the Honda Fit EV can be fully recharged in less than 15 hours. With a suitable 240-volt AC Level 2 supply connected to the Honda Fit EV's standard onboard double-power 6.6 kW charger, the charge time from low-charge indicator illumination is less than three hours. A 240-volt charging station is available for customer purchase through Leviton, Honda's preferred electric charging equipment supplier.

An interactive remote control with a range of up to 100 feet can also control charging and operation of the climate control system when the Honda Fit EV is connected to a power supply. To allow charging at the lowest available electricity rates, charge scheduling can be set via the Multi-Information Display (MID) or by an available free Honda Fit EV smartphone app.

Body

The compact Honda Fit EV shares its essential design and engineering features with the gasoline-powered Fit and Fit Sport, and has aerodynamic upgrades and unique styling cues that set it apart. The unit-body utilizes 56-percent high-strength steel that maximizes stiffness without adding unnecessary weight.

The vFit EV's 162.0-inch overall length belies an extraordinary amount of interior space, and the 98.4-inch wheelbase pushes the wheels toward the edges of the body envelope, resulting in a remarkable blend of ride quality and handling agility. The 58.5-inch front/57.6-inch rear track adds both cornering stability and interior roominess.

Aerodynamic innovations include a revised and more efficient front end, grille area and lower fascia. Along the body sides, the rocker panels now feature aggressive air-control shapes behind the front wheels as well as ahead of the rear wheels. The rear spoiler and lower fascia have been redesigned to further reduce aerodynamic drag.

Chassis

The Honda Fit EV's smooth ride, nimble handling and connected-to-the-road feel starts with its rigid steel unit body, enabling precise handling and body control. The MacPherson strut front suspension has been optimized and the Fit's H-shaped torsion beam rear suspension has been replaced with a rear multi-link system. The Honda Fit EV's Li-Ion battery pack is packaged beneath the floor of the vehicle, preserving the Fit's outstanding interior space.

An electrically power-assisted hydraulic braking system utilizes 11.1-inch ventilated front discs and 8.7-inch rear drums, along with a new electric servo braking system that helps to recharge the lithium-ion battery pack while the vehicle is coasting or braking. Electric Power Steering (EPS) is standard.

The Honda Fit EV is equipped with low rolling-resistance P185/65R15 all-season tires with 15x6.0-inch, five-lug aluminum alloy wheels. A flat tire repair kit eliminates the need for a spare tire, allowing extra room for the under-floor Li-Ion battery pack, and roadside assistance comes standard with the Honda Fit EV for the length of the lease.

Interior

The Honda Fit EV has a roomy five-passenger interior offering a high level of comfort and remarkable versatility. Seating features include a manual tilt and telescope steering wheel, a 60/40 split-folding rear seat, and a new version of Honda's Bio-Fabric seat material.

Helping drivers to operate the vehicle more efficiently is new analog and digital instrumentation, which displays the vehicle's energy use, the lithium-ion battery pack's state of charge, and estimated remaining driving range. An ECO scoring system lets drivers know how efficiently they're operating the vehicle, and other indicators show the energy used by the climate control system and other systems.

The Honda Fit EV is well equipped with a standard six-speaker 160-watt audio system that includes a USB audio interface and Bluetooth® HandsFreeLink®. In addition, a standard Voice-Activated Honda Satellite-Linked Navigation System includes the locations of public EV recharging stations, as well as a graphic depiction of estimated driving range.

Safety

The new Fit EV offers a broad range of standard active and passive safety features designed to help protect not only its occupants, but also pedestrians and the occupants of other vehicles. Standard active safety features include Vehicle Stability Assist™ (VSA®) with traction control, a 4-channel Anti-lock Braking System (ABS) with Electronic Brake Distribution (EBD) and Brake Assist, and a Tire Pressure Monitoring System (TPMS).

An Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) body structure helps make the vehicle highly effective at absorbing and dispersing the energy of a frontal crash, while daytime running lights (DRL) and a pedestrian injury mitigation design in the front of the vehicle further improve safety. The 2013 Fit EV is expected to receive an Overall Vehicle Score of 5 Stars in NHTSA's New Car Assessment Program (NCAP) tests, and a Top Safety Pick by the independent Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

Honda Financial Services Lease

The new Honda Fit EV is available exclusively on a 36-month closed-end lease for $389 per month (plus tax, $0 cap cost reduction). This lease payment price includes the cost reduction for the available $7,500 federal EV tax credit. The first month's payment plus tax and license fees are due at lease signing, and the lease allows up to 12,000 miles-per-year. Lease payment includes roadside assistance, routine maintenance and navigation Point of Interest updates. There will be no purchase option at lease end, and customers are responsible for insurance.

Manufacturing and Warranty

The Honda Fit EV is manufactured by Honda at the New Model Center in Tochigi, Japan, the same facility that manufactures the FCX Clarity fuel-cell electric vehicle. It is covered by a 3-year/36,000-mile Limited Vehicle Warranty, a 5-year/60,000-mile Powertrain Limited Warranty, and a 5-year/unlimited-mile Corrosion Limited Warranty. The Honda Fit EV Lithium-Ion Battery Warranty is in addition to Limited Warranty and continues for the duration of the lease of the vehicle.

Honda Fit EV Specifications

  • 20-kWh Li-Ion battery
  • Maintenance-free 92-kW AC synchronous electric motor
  • MPGe ratings of 132/105/118 city/highway/combined
  • EPA combined city/highway estimated driving range rating of 82-miles
  • 3-mode drive system (Econ, Normal, Sport)
  • Regenerative braking system
  • Included 120-volt portable charging cable
  • 240-volt charge capability
  • Standard Honda Satellite-Linked Navigation System
  • Interactive Remote Control
  • Available free smartphone app
  • 15-inch alloy wheels
  • Unique aerodynamic body details
  • Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) body structure
  • Vehicle Stability Assist™ (VSA®)
  • Passenger volume, 89.3 cu-ft.
  • Cargo volume, rear seat up/down: 12.0/49.4 cu-ft.
  • Body Length x Width x Height: 162.0 x 67.7 x 62.2 in.
  • Wheelbase: 98.4 in.

www.netcarshow.com

MoiBibiki

The plethora of cars and models out there is as wide and varied as the number of fashion designers in the world. Just like you would be confused when you wish to shop for branded clothes, so would you be when you are shopping for cars. Indeed, every showroom that you visit will have sworn their allegiance to a particular brand and they will always push to sell those brands above all else. When you shop for cars, you are bound to be confused even if you have a budget in mind and the kind of vehicle you wish to own. That is when you can really avail of a site that offers car reviews. Car review sites might be several but you need one which will be objective. You need a car review site to offer the following information on cars:
  • Details of production
  • Exterior body details
  • Details on interior features
  • Review of performance on the road
Indeed, these are the critical aspect that one needs to know before deicing whether the vehicle will suit their purpose or not. A site such as Moibibiki will not only offer you details on the factory settings and base or ramped up models of the cars, you will also get to know performance details here. The ability of the car to reach a certain speed; mileage that it provides, the safety features are some vital aspects that one needs to know in order to make up one’s mind about a vehicle. Again, you might consider reviews of different vehicles which lie within the price range that you have in mind. That will offer you choice across a range of vehicles which are available to you within your budget. You could opt for a family sedan, a compact car or a high performance car given the choice. You need a site that can make such information available to you. And that is exactly what Moibibiki does. Thus, without further ado, bookmark this site for the next time you wish to refer to car reviews. You will also receive useful links to associated sites to gain further information on cars sold in Europe. So go ahead, share the news and forward the useful links to your friends. Whoever is on the lookout for dependable car reviews, is sure to gain useful information from this site. 2015-06-18 11:28:16 Land Rover Range Rover Latest model Sport SVR: A Fast & Quick Vehicle

Land Rover Range Rover latest 2015 model Sports SVR is a fast and quick car. It also has some of the characteristics of standard Range Rover Sports car. It has been powered by a supercharged intercooler engine producing an impressive power output. The vehicle is very praiseworthy, but its cabin is similar to the stand Range Rover Sport, which makes a bit unhappy for some people.

2015-06-18 11:27:24 2016 KIA Sorento: A family vehicle with good value for your money

The new vehicle, 2016 KIA Sorento, is considered to be a vehicle equipping with some of the special features of a family car. The vehicle has developed with the intention that it could offer nice driving dynamics. It is spacious as well as dashing. The best thing is good value for your money.

2015-06-18 11:26:46 2015 Chrysler Model 300 V-6 AWD, big price tag but the car shows presence

The latest Model Chrysler 300 Limited, as base cars go, does not let you feel that you have agreed on cheap seats, as the inexpensive 300 spreads its charm on the curb.  If you are out enjoying in town, the chances are that the 300 will get parked in the front, as the flagship sedan of Chrysler radiates Bentley-like bad-boy look, which it came with in the beginning.

2015-06-18 11:25:59 2014 Land Rover LR4: A 7 Seater Vehicle with Off-Road Capability

The 2014 model of the Land Rover LR4 is a seven seater vehicle which is efficient enough to run in the off-road condition. The interior has been made simple, but it has been crafted well, so it looks elegant. The vehicle has been equipped with unique styling. However, the vehicle lacks all those characteristics that thrill most of the people. 

2015-06-17 12:35:00 2017 Volkswagen Golf SportWagen Alltrack, getting ready to launch in the USA

Volkswagen always enters the party late. The German maker is releasing the Alltrack model of Sportwagen in the U.S. next year that we had just tested. It is an elevated Golf SportWagen equipped with off-road styling, and all-wheel-drive. This is making an appearance after the segment pioneers Volvo XC70, and Subaru Outback were introduced to the scene two decades ago. 

2015-06-17 12:34:20 2013 Ford Taurus SEL AWD, the refreshed sedan is not exactly stimulating

The Taurus refreshed for 2013, is similar to the top of the heap Ford family sedans coming from past years, like Galaxie 500, the LTD, huge, quiet and comfortable with respectable amount of power and relaxed driving dynamics. The interiors are with plush materials bordering on luxury, but Ford is not ready to name it as a luxury car though the price of Taurus has soared up to $40, 000.

2015-06-17 12:33:38 Volkswagen Beetle Dune Concept, The hybrid-concept off-roader getting ready for the market

We were presented with an opportunity to drive the Beetle Dune concept of Volkswagen that grabbed the attention of the crowd at the 2014 Detroit Show. Well, why to test a car which is ancient according to automotive terms? Well, the Dune schedule to come in 2016 is fitted with a Hybrid Powerplant, which was not even chosen to enter Beetle.

2015-06-17 12:32:52 CR Supercars 1968 Ford Mustang Villain: a much improved vintage Mustang

Old cars are discarded because they are old, but their brand value never diminishes. Old bodies gather rust, the suspension loosens and ultimately the engine devours itself. The classic recreations of Yukon Oklahoma, the Ford Mustang specialists, offer a cure for this if you want your 1968 fastback restored with a fresh leash or life littered with rejuvenated modern vitality.  

2015-06-16 11:34:26 2016 Mitsubishi Outlander, it is quiet out there

Mitsubishi once inspired awesomeness as an automobile provider such as the 3000GT VR-4,  Starion ESI, and Evo, which is recently dropped, is no more  of the former self and is limited to producing a couple of crossovers, the outdated Lancer compact, the Mirage econobox and the i-MiEV. The revival of Mitsubishi fortunes comes with the release of the 2016 Mitsubishi Outlander.

2015-06-16 11:33:36 2015 Alfa Romeo 4C Spider: A Dashing Car With New Audio System

This new model of the Alfa Romeo 4C Spider has been incorporated with a turbocharged 16 valve engine which is efficient enough to offer you the existing experience of driving. The fuel economy is also good both on the highway as well as in the city. This two passenger vehicle looks dashing from out while inside you may feel it a bit noisy. 

www.moibbk.com


Смотрите также