Honda 750 integra


Обновленная HONDA INTEGRA 750 - МОЙ МОТОЦИКЛ

Совсем недавно стало известно о том, что инженеры Honda значительно усовершенствовали одну из наиболее популярных моделей макси-скутеров во всем мире. Они чуть-ли не в половину увеличили объем двигателя — до 750 кубических сантиметров. В результате этого транспортное средство стало еще более мощным. Кроме того были внесены изменения и во внешний вид. Например, изменился передний обтекатель транспортного средства. Стало больше свободного места для ног, что очень радует владельцев больших размеров. Стоит отметить, что посадку сделали еще более комфортной и удобной для водителя, что, несомненно, не может не радовать.Трансмиссия имеет двойное сцепление, что помогает ей очень быстро и эффективно обрабатывать, а также мгновенно реагировать на самые непредсказуемые моменты во время движения по городу или же загородным дорогам. Это есть значительным отличием от предыдущего варианта модели, который имел значительные трудности при вождении, что делало его менее привлекательным. Не изменилось только единственное описание модели — это что-то среднее между спортбайком и самым простым скутером с огромным количеством современной начинки.Из-за того, что маятник был замененный на такой же, только изготовленный из алюминия, скутер стал немного легче если сравнивать с прошлой версией транспортного средства — примерно на два килограмма. Стоит отметить, что мощность увеличилась на семь лошадиных сил — с 48 до 55, что есть очень хорошей новостью. Пару слов стоит сказать, что подобная мощность скутера развивается при 6250 оборотах в минуту.Благодаря тому, что инженеры совместно с производителями установили на мотоцикл самую новую и современную систему впрыска PGM-FI, получилось сократить расход топлива примерно до трех литров на сотню километров. Это делает новую модель еще более привлекательной для покупателя, ведь сегодня есть немного моделей, которые при столь грозном внешнем виде и мощности употребляют так мало горючего. Такие же системы впрыска стоят и на малокубаторных скутерах, которые производились специально для продажи на рынках Индии и стоят они в несколько раз меньше.Изменения были сделаны также и с баком мотоцикла. Производители немного увеличили его вместительность и теперь за один раз можно залить аж четырнадцать литров бензина. Стоит отметить, что подобное количество горючего позволяет преодолеть без остановок более 400 километров. Это очень удобно, если человек путешествует по бездорожью и на его пути очень редко встречаются заправки.Хотелось бы особенно подчеркнуть то, что двигатель новой версии стал еще более сбалансированным и гибким. Это очень привлекает мотолюбителей и уже сегодня есть огромное количество желающих иметь подобный агрегат в своем пользовании. Не обошлось и без серьезных изменений в тормозной системе, которую оборудовали новейшим ABS. На переднем колесе были установлены два диска, которые имеют поршневые суппорты размеров 320 миллиметров, сзади же стоит только один диск несколько меньшего размера — 240 миллиметров.Весит мотоцикл довольно много и для управления им и передвижением нужно иметь хорошую силу. Вес мотоцикла со всем снаряжением достигает 237 килограмм, центр тяжести при этом довольно сильно сниженный вниз. Стоит подчеркнуть, что модель есть полностью безопасной и относительно стабильной только на небольших скоростях. Если же скорость высокая, то нужно быть очень осторожным, ведь есть большой риск попасть в аварию.На сегодняшний день найти Honda Integra 750 можно только в двух цветах — сером и белом. Примерная стоимость транспортного средства на данный момент 9000 евро, но производитель говорить о ее возможном росте.

Технические характеристики

Длина, мм 2195Ширина, мм 790Высота, мм 1440Высота по седлу, мм 790Дорожный просвет, мм 135Снаряженная масса, кг 238Количество тактов 4Количество клапанов на цилиндр 4Система охлаждения ЖидкостнаяЧисло цилиндров / расположение 2Мощность двигателя, л.с. / оборотах 51.8/6250Рабочий объем двигателя, см³ 670Крутящий момент, Н·м / оборотах 62/4750Вид топлива АИ-95Объем топливного бака, л 14.1Время разгона до 100 км/ч, сек —Максимальная скорость, км/ч 160Количество передач 6Главная передача ЦепьРасход топлива, л на 100 км 3.6Тип коробки передач МеханическаяABS ЕстьСистема запуска ЭлектростартерРазмер шин 120/70 ZR17 — 160/60 ZR17

mmoto.tk

Honda Integra 750

Совсем недавно стало известно о том, что инженеры Honda значительно усовершенствовали одну из наиболее популярных моделей макси-скутеров во всем мире. Они чуть-ли не в половину увеличили объем двигателя — до 750 кубических сантиметров. В результате этого транспортное средство стало еще более мощным. Кроме того были внесены изменения и во внешний вид. Например, изменился передний обтекатель транспортного средства. Стало больше свободного места для ног, что очень радует владельцев больших размеров. Стоит отметить, что посадку сделали еще более комфортной и удобной для водителя, что, несомненно, не может не радовать.

Трансмиссия имеет двойное сцепление, что помогает ей очень быстро и эффективно обрабатывать, а также мгновенно реагировать на самые непредсказуемые моменты во время движения по городу или же загородным дорогам. Это есть значительным отличием от предыдущего варианта модели, который имел значительные трудности при вождении, что делало его менее привлекательным. Не изменилось только единственное описание модели — это что-то среднее между спортбайком и самым простым скутером с огромным количеством современной начинки.

Из-за того, что маятник был замененный на такой же, только изготовленный из алюминия, скутер стал немного легче если сравнивать с прошлой версией транспортного средства — примерно на два килограмма. Стоит отметить, что мощность увеличилась на семь лошадиных сил — с 48 до 55, что есть очень хорошей новостью. Пару слов стоит сказать, что подобная мощность скутера развивается при 6250 оборотах в минуту.

Благодаря тому, что инженеры совместно с производителями установили на мотоцикл самую новую и современную систему впрыска PGM-FI, получилось сократить расход топлива примерно до трех литров на сотню километров. Это делает новую модель еще более привлекательной для покупателя, ведь сегодня есть немного моделей, которые при столь грозном внешнем виде и мощности употребляют так мало горючего. Такие же системы впрыска стоят и на малокубаторных скутерах, которые производились специально для продажи на рынках Индии и стоят они в несколько раз меньше.

Изменения были сделаны также и с баком мотоцикла. Производители немного увеличили его вместительность и теперь за один раз можно залить аж четырнадцать литров бензина. Стоит отметить, что подобное количество горючего позволяет преодолеть без остановок более 400 километров. Это очень удобно, если человек путешествует по бездорожью и на его пути очень редко встречаются заправки.

Хотелось бы особенно подчеркнуть то, что двигатель новой версии стал еще более сбалансированным и гибким. Это очень привлекает мотолюбителей и уже сегодня есть огромное количество желающих иметь подобный агрегат в своем пользовании. Не обошлось и без серьезных изменений в тормозной системе, которую оборудовали новейшим ABS. На переднем колесе были установлены два диска, которые имеют поршневые суппорты размеров 320 миллиметров, сзади же стоит только один диск несколько меньшего размера — 240 миллиметров.

Весит мотоцикл довольно много и для управления им и передвижением нужно иметь хорошую силу. Вес мотоцикла со всем снаряжением достигает 237 килограмм, центр тяжести при этом довольно сильно сниженный вниз. Стоит подчеркнуть, что модель есть полностью безопасной и относительно стабильной только на небольших скоростях. Если же скорость высокая, то нужно быть очень осторожным, ведь есть большой риск попасть в аварию.

На сегодняшний день найти Honda Integra 750 можно только в двух цветах — сером и белом. Примерная стоимость транспортного средства на данный момент 9000 евро, но производитель говорить о ее возможном росте.

Технические характеристики

Длина, мм 2195
Ширина, мм 790
Высота, мм 1440
Высота по седлу, мм 790
Дорожный просвет, мм 135
Снаряженная масса, кг 238
Количество тактов 4
Количество клапанов на цилиндр 4
Система охлаждения Жидкостная
Число цилиндров / расположение 2
Мощность двигателя, л.с. / оборотах 51.8/6250
Рабочий объем двигателя, см³ 670
Крутящий момент, Н·м / оборотах 62/4750
Вид топлива АИ-95
Объем топливного бака, л 14.1
Время разгона до 100 км/ч, сек -
Максимальная скорость, км/ч 160
Количество передач 6
Главная передача Цепь
Расход топлива, л на 100 км 3.6
Тип коробки передач Механическая
ABS Есть
Система запуска Электростартер
Размер шин 120/70 ZR17 - 160/60 ZR17
Похожие записи:
Honda Hornet 800 реальность ли?
В разделе: Новости, статьи

В сети появилась информация, о скором выходе Honda Hornet 800, самое интересное, что официального подтверждения нет и правда - это или нет, гарантировать никто не может, но если поверить слухам, то...

«Кафе-файтер» из Honda CBR1000RR
В разделе: Тюнинг

Специальный комплект для превращения Honda CBR1000RR в "кафе-файтер", разработал промышленный дизайнер Билл Уэбб. 

Honda CB300F 2015
В разделе: Мото новости

Honda CB300F 2015 года — новый мотоцикл в этом семействе моделей для начинающих мотолюбителей .

Мощный эндуро Honda CRF1000 Africa Twin был показан на выставке EICMA-2016
В разделе: Мото новости

Легендарная Honda Africa Twin, сколько покоренных вершин и пройденных километров ассоциируется с этим громким именем.

Honda презентовала новинку Forza 125
В разделе: Скутер новости

Производитель Honda Motor из Японии провел одновременный показ скутера Forza 125 на выставках в Париже и Кельне.

Внедорожный скутер Honda продемонстрировали в Индонезии
В разделе: Скутер новости

На днях отдел компании Honda Motor, расположенный в Индонезии продемонстрировал новую вариацию легкого скутера Supra GTR150 —Adventure. 

amposter.com

Honda NC750D Integra Review | MyBike.TV

Photo Credit To hondanews.eu

Model updates: One of the most innovative machines in the Honda range gets improved ergonomics and strong new styling, underpinned by capacity increase to 745cc, more power and torque, plus refined DCT software, new lightweight aluminium swingarm and a host of detail updates.

Introduction

The Integra – launched two years ago as a brand new model and one of a New Concept (NC) 3-bike platform – took its name from the fact it integrated the ease of use of a scooter with the dynamic performance of a motorcycle.

With a feet-forward riding position, protection from the elements and internal storage the Integra had elements of real scooter functionality. At the same time it offered excellent performance and economy from its 670cc twin-cylinder engine, second-generation six-speed Dual Clutch Transmission (DCT) plus the stability, precise handling and superb road holding of an orthodoxmotorcycle.

Keywords like ‘fun’, ‘easy’, ‘comfort’ and ‘safety’ informed the design and engineering of the original Integra. For 2014 Honda engineers have once again referred to these touchstones and – also building on owner feedback – have revised the Integra with a variety of upgrades – some big, some small – to further improve one of the most individual two-wheeled machines in the entire Honda range.

Model Overview

As with its more orthodox 14YM motorcycle siblings – the NC750X and NC750S – the Integra gets the same, larger capacity 745cc engine twin-cylinder and identical increase in power and torque, injecting an extra level of response and performance.

The DCT gearbox has received software updates and offers an even more intuitive riding experience and, although the engine is geared taller, acceleration and top speed are both improved. The addition of twin-balancer shafts and new exhaust muffler ensure a smooth yet characterful engine feel.

The Integra’s design and style has evolved into something with a harder edge – more overtly bike-like. It presents sharper, crisper angles with an aggressive stance; ergonomics have also been improved with extra knee room, bigger floor space and easier ground reach. The internal storage area is also larger and an optional rear rack replaces the grab handles and also mounts the Honda Genuine Accessory 45L top box.

A brand new lightweight aluminium swingarm and revised front/rear weight balance further improve handling. Span adjustable brake levers were top of many Integra owners’ wish list and the 2014 model wears a pair. ABS is fitted as standard.

The Integra concept combines many of the very best attributes of both motorcycle and scooter. Still unique – and true to what Honda’s engineers set out to create originally – the new Integra does just the same job, but better.

Chassis & Styling

Whereas the Integra’s form has been given a slightly harder edge, its function has evolved to the benefit of the rider. There’s 80mm extra leg/knee room – opening up space and allowing freedom to move – while an expanded floor allows more choice of foot position. Seat height remains 790mm; it’s been carefully reshaped however and is 40mm narrower in the middle section, allowing easier ground reach with no loss of comfort.

Its rugged steel diamond frame delivers the high levels of rigidity required for agile, responsive handling in a variety of conditions from busy urban to open road. Rake is set at 27° with trail of 110mm, wheelbase of 1,525mm and front/rear weightbalance of 50/50. Kerb weight is 237kg.

41mm telescopic forks feature 120mm stroke. The rear monoshockalso has 120mm travel and operates through Pro-Link for a soft initial stroke that deals with low-speed bumps. The new aluminium swingarm saves 2kg over the previous steel design, improving suspension reaction and control.

The front 320mm wavy disc and two-piston brake caliper offer plenty of easy to modulate stopping power, complemented by the rear 240mm wavy disc and single-piston caliper. Lightweight two-channel ABS helps greatly reducethe chance of wheel lock-ups on slippery or wet road surfaces. The addition of 6-position span-adjustable front and rear brake levers make it possible to perfectly tailor reach for individual hand sizes.

Cast aluminium front and rear wheels – sizes 17 x 3.50-inch and 17 x 4.50-inch – wear 120/70 ZR17 and 160/60 ZR17 tyres. Alongside the frame and suspension they inject the Integra with ‘proper’ motorcycle handling and feel, very much one of its unique selling points.

The clear and easy-to-read instrument display features a digital speedometer, digital bar-type tachometer, clock, bar-type fuel meter and two trip meters. Updates for 2014 include, ‘instant’ and ‘average’ fuel consumption.

The Integra features the Honda Ignition Security System (HISS), an effective anti-theft set-up. If the ID chip embedded in the motorcycle’s key and the ID in the Engine Control Unit (ECU) do not match, the engine will not start.

With this electronic inter-lock system, the engine will only fire when one of the keys with the correct ID chip is used. Also, even if attempts are made to hot-wire the engine, or substitute the ignition switch module because it’s the ECU that’s in control the engine will not start.

The Integra will be available in four new standard colours and two Special Edition designs:

  • Matt Pearl Glare White
  • Graphite Black
  • Matt Bullet Silver
  • Candy Arcadian Red
  • Pearl Glare White Tricolour (Special Edition)
  • Matt Gunpowder Black Metallic (Special Edition)

Both new paint schemes are highlighted with the addition of gold wheels.

Engine

An extra 75cc capacity has been added to the Integra’s liquid-cooled, SOHC 8-valve parallel twin-cylinder engine thanks to a bore increased 4mm to 77mm. Stroke remains at 80mm, as does compression ratio of 10.7:1. Peak power is boosted 2.2kw  to 40.3kW @ 6,250rpm with 68Nm of torque @ 4,750rpm, 6Nm more than the previous model. Both power and torque curves are considerably stronger throughout the entire rev-range when directly compared to the 670cc engine.

The design of the engine ensures its punchy low-to-mid range performance. Its relatively long-stroke architecture and specially shaped combustion chambers combine with the high-inertial mass crankshaft to produce large amounts of effortless torque from very low down in the rev range.

In addition Honda’s engineers have added an extra balancer shaft to inject the engine with just the right amount of ‘good’ vibration. The effect of the twin balancers is to counteracts vibration from higher rpm inertia and the engine feels more refined, yet still with the distinct “throb” delivered by its 270° firing order.

A new muffler with revised internals to regulate backpressure due to the capacity increase further adds to the riding experience, with an improved beat and exhaust note.

By keeping the number of parts to a minimum, the engine is kept light (it weighs69.2kg), efficient and reliable. There is just one 36mm throttle body and where possible components are made to do more than one job: the camshaft drives the water pump, while one of the balancer shafts drives the oil pump.

Thanks to extensive stoichiometric analysis during development the Integra’s engine is always fed the exact fuel/air ratio required for a complete and clean burn at all rpm and any riding situation. The clean combustion also minimises harmful exhaust gas emissions; PGM-FI fuel injection system supplies the optimum amount of fuel/air mixture thanks to an oxygen sensor in the exhaust.

Fuel consumption of 28.9km/l (WMTC mode) is particularly impressive and goes a long way toward making the Integra inexpensive to run day-to-day. It also enables a 400km plus range from the 14.1-litre fuel tank.

A revised high-absorption catalyser is located close to the engine – as a result the catalyst reaches operating temperature quickly after a cold start, further reducing emissions.

Dual Clutch Transmission (DCT)

The Integra was Honda’s first motorcycle to feature its DCT transmission as standard, with its unique combination of direct riding feel and ease of use. A world first for motorcycles when launched on the VFR1200F in 2010, it delivers consistent, seamless gear changes, and very quickly becomes second nature in use.

The system uses two clutches: one for start-up and 1st, 3rd and 5th gears: the other for 2nd, 4th and 6th, with the mainshaft for each clutch located inside the other for compact packaging. Each clutch is independently controlled by its own electro-hydraulic circuit. When a gear change occurs, the system pre-selects the target gear using the clutch not currently in use. The first clutch is then electronically disengaged as, simultaneously, the second clutch engages.

The result is a consistent, fast and seamless gear change. Furthermore, as the twin clutches transfer drive from one gear to the next with minimal interruption of the drive to the rear wheel, any gear change shock and pitching of the machine is minimised, making the change feel direct as well as smooth.

With extra benefits such as durability (as the gears cannot be damaged by missing a gear), impossibility of stalling, low stress urban riding, and reduced rider fatigue, DCT has seen increasing acceptance in the market.

Three modes of operation are available. MT mode gives full manual control, allowing the rider to shift with the handlebar trigger control buttons. Automatic D mode is ideal for city and highway riding, and achieves optimum fuel efficiency. Automatic S mode is sportier and the ECU lets the engine rev a little higher before shifting up, giving greater performance. It also shifts down sooner when decelerating for extra engine braking.

In either D or S mode, DCT offers immediate manual intervention if required – the rider simply selects the required gear using the up and down shift triggers. At an appropriate time DCT seamlessly reverts back to automatic mode, depending on throttle angle, vehicle speed and gear position.

Furthermore, in “D” mode, the DCT system detects variations in rider input typical to certain environments, from busy urban streets to mountain switchbacks, and adapts its gear change schedule accordingly to create an extra level of riding compatibility.

For the Integra, upgrades to the software and operating logic ensure an even more intuitive system; downshifts in D and S mode happen earlier for a more responsive feel and extra engine braking, making corner entry natural. Kick down is also smoother thanks to faster gear changes.

Accessories

A range of dedicated Honda Genuine Accessories are available for the Integra, to tailor its specification perfectly for each owner. A large 45L top is also available.

Other Honda Genuine Accessories for the Integra include:

Narrow pannier kit

These hard panniers – each with 29 litres capacity – increase luggage capacity without making the Integra too wide to slip through congested city traffic.  

The supporting rack integrates directly on to the motorcycle.

Pannier colour panel

Attractive colour panels personalise the optional pannier kit.

Pannier inner bag

Inner bags fit neatly within the panniers, making loading and unloading more convenient.

Large top box

With 45L capacity, this hard plastic top box increases practicality by providing a large and secure storage compartment. The supporting rack integrates directly on to the motorcycle.

Top box inner bag

A smart soft inner bag that fits neatly inside the top box, maximising storage space while also making loading and unloading more convenient.

Leg deflector

Additional bodywork panels mount to the main body of the vehicle, further improving wind and weather protection.

Alarm kit

Wires in to the Integra’s electrical system to provide a powerful anti-theft deterrent.

Heated grips

As befits a vehicle intended for all-year round use heated grips keep the rider’s hands warm even in cold weather.

U-lock

Fits easily under the seat and provides additional security.

Outdoor cover

This waterproof outdoor cover is ideal for protecting the Integra from the elements, and keeping it hidden from prying eyes when parked on the street overnight.

Technical Specifications

ENGINE  
Type Liquid-cooled 4-stroke 8-valve, SOHC parallel 2-cylinder
Displacement 745cc
Bore ´ Stroke 77mm x 80mm
Compression Ratio 10.7 : 1
Max. Power Output 40.3kW @ 6,250rpm (95/1/EC)
Max. Torque 68Nm @ 4,750rpm (95/1/EC)
Oil Capacity 4.1L
FUEL SYSTEM  
Carburation PGM-FI electronic fuel injection
Fuel Tank Capacity 14.1 litres
Fuel Consumption DCT: 28.9km/l (WMTC mode-Tested in D-Mode)
ELECTRICAL SYSTEM  
Starter Electric
Battery Capacity 12V/11.2AH
ACG Output 450W/5000rpm
DRIVETRAIN  
Clutch Type Wet multiplate hydraulic 2-clutch
Transmission Type DCT: 6-speed Dual Clutch Transmission
Final Drive Chain
FRAME  
Type Diamond; steel pipe
CHASSIS  
Dimensions (L´W´H) 2195mm x 810mm x 1440mm
Wheelbase 1525mm
Caster Angle 27°
Trail 110mm
Seat Height 790mm
Ground Clearance 135mm
Kerb Weight 237kg
SUSPENSION  
Type Front 41mm telescopic fork, 120mm stroke
Type Rear Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 120mm travel
WHEELS  
Type Front Multi-spoke cast aluminium
Type Rear Multi-spoke cast aluminium
Rim Size Front 17M/C x MT3.50
Rim Size Rear 17M/C x MT4.50
Tyres Front 120/70-ZR17M/C (58W)
Tyres Rear 160/60-ZR17M/C (69W)
BRAKES  
ABS System Type 2-channel ABS
Type Front 320mm single wavy hydraulic disc with 2-piston caliper and sintered metal pads
Type Rear 240mm single wavy hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads
INSTRUMENTS & ELECTRICS  
Instruments  

Digital speedometer, digital bar-type tachometer, clock, bar-type fuel meter, two trip meters, gear position indicator, ‘instant’and  ‘average’ fuel consumption and coolant temperaturewarning light.

 

Security System HISS
Headlight 12V; 60W x 1 (high) / 55W x 1 (low)
Taillight 5Wx1

mybike.tv

Honda Integra NC750D The Maxi-trial Sccoter

The maxi-scooter Honda returns single revised and corrected with the 2014 vintage. A motorcycle scooter suit. One of the most innovative machines of the winged firm. A sports scooter, which matches the Honda image.

Honda Integra NC750D The Maxi-trial Sccoter(1000 × 666)

In 2012, the winged firm launched its new concept; take the same platform to build different motorbikes “NC series”, which has the advantage of offering vehicles at attractive rates. Honda engineers are harnessed to improve the concept NC750 (X, S and D).

The concept and style of the Integra has evolved, becoming more refined, more similar to those of a modern motorcycle, with its vivid and sharp angles that give aggressiveness.

Arrived in 2012 on the road in 700cm3 version Honda in 2014 increased the capacity of the NC series 750cm3, specifically 745. The new liquid-cooled twin engine takes advantage of a new power with a higher response level for good performances.

Half and half. The aesthetics of a scooter mixed with the power and the chassis of a motorcycle, the beautiful and powerful maxi-scooter was born at Honda. A successful and sporty line where the LEDs are discrete.

NC750D The Maxi-trial Sccoter (1000 × 666)

The NC750D is available in four colors for the standard version and two styles special editions. With black rims Matt Pearl Glare White (white), Graphite Black, Matt Silver Bullet (silver gray) Candy Arcadian Red and red Honda and for the Sporty category: Pearl White Tricolour Glare tri-color white / red equipped with its blue band and Matt Gunpowder Black Metallic black gunpowder, flanked by the red tape that makes it even more challenging. For the latter, the rims will be delivered golden.

NC750D Let’s Look Closer

The height of the saddle 790 mm does not pose accessibility problems. With reflection Tokyo engineers, it has extensive frontal protection and good space length for more than six feet. In reaching three inches on each side of the filling in the space provided at the knees, they have complete freedom of movement without hitting the deck.

In addition, the redesigned seat is thinner in the crotch of two inches, allowing new midsize owners to have good support on the ground. The saddle is dug before, but the quality of the gel texture that composes compensates for the loss of thickness.

In the deck is installed on the left the storage compartment without key and, on the right, the handle operating the parking brake. This is convenient in a slope for parking, especially if we get the keys from his pocket to open the gate underground garage.

Honda Integra NC750D maxi-trial sccoter (1000 × 666)

Under seat storage compartment rests with a small tool kit and a cigarette lighter. However, it is still impossible to accommodate a helmet, even a jet helmet. Yes, the scooter riders can continue to grumble. You can store a jacket and a rain pants and gloves. Honda has once again forgotten the practical side of the scooter. Therefore, the top case remains indispensable. To address this failure, a new concept could be launched in the city: two-wheeler parking with secure locker.

The digital instrumentation dashboard illuminates when the ignition on. It is nice to be able to adjust the backlight. The computer sends us all the information necessary for a high-end vehicle. The gear engaged, time, current and average battery, coolant temperature, and instantaneous fuel consumption and much more. The indicator Fuel level is defined in five segments; the last, for the reserve, is 3.3 liters. The visibility of this accessory is perfect whatever the weather.

The handlebars, nothing fancy! On the left, the horn, directions indicators, hazard lights, low beam and high beam and the PASS (flashing lights), without forgetting the contactors reports (+/-) for mode manual. On the right, starting, automatic controls N, D and S, the switch to switch between automatic and manual modes, and a circuit breaker. The mirrors are in the same place as on the 700. Stalks resume brake levers adjustable in six stroke positions, thereby adapting perfectly to the hands of every scooter driver.

No burglar component to protect the switch. The NC750D integrates Honda Ignition Security System (HISS), effective immobilizer system. If the identifier of the chip inserted in the key of the motorcycle and the identifier of the ECU (engine control unit) are different, the engine will not start. With this electronic system, engine ignition can only work if the driver uses a key feature of the chip containing the identifier. If someone tries to bypass engine start system or replace the ignition module, the engine will not start because it is the ECU that controls it.

A new dual-clutch six-speed and to control the Integra.

The box has undergone some changes to make it more flexible and more responsive the thoroughbred. DCT (Dual Clutch Transmission) is standard. Honda, who works on the automatic transmission for years, led the way on the motorcycle segment by opting for a dual clutch, and a fully automated shift transition managed by an electronic brain.

With automatic modes, choose the mode “Drive” for a gear shift in economy mode or go for the “Sport” to go further in the towers-minutes! All manageable by rolling and editable with a simple click of the thumb of the right hand. These two automatic modes also allow immediate manual intervention via the commands “+/-” separate the stalk on the left.

Honda Integra NC750D maxi-trial sccoter (1026 × 681)

The manufacturer has extended some gear ratios, providing acceleration and maximum speed in progress, while a second balancer reduces vibration.

The Integra also offers full manual mode “MT” full control of the transmission. An intelligent manual mode, if you forget to downshift, okay, the NC750D will do it automatically for you.

Cast aluminum, the front and rear wheels are still in 17-inch, which allows safer road holding than 15 inches. The tires are 120/70 ZR17 in M / C 160/60 ZR17 M / C.

 

The front brake is equipped with a corrugated disk of 320 mm with twin piston caliper, while the rear we have a 240 mm corrugated disc with a single piston caliper. Dear to the brand, the ABS is there to assist the braking system and is originally installed.

Let’s start this thing

Engine running … not knowing the beast accelerate nicely and if nothing happens, the horses refuse to move, try pressing the button “D” that will advance may be better. First, it works great, not rolling!

Let’s go to town!

In D mode automatic, because with all the stops and traffic lights present every fifty meters, it is much more convenient. Acceleration is constant with changes in 2’000tr / min. The brakes, ABS is very effective. No need to downgrade since the box does it all. The scooter, despite its weight and carcass imposing remains manageable and … sneaks properly between files.

Honda Integra NC750D maxi-trial sccoter(1020 × 679)

The new aluminum swingarm and revision of balancing weight between the front and rear improves maneuverability. With bitumen distorted in places, the cobblestones and tram tracks, large diameter tires are a distinct advantage. The shock absorber connected to a Pro-Link system is enjoyable and provides good cushioning flexibility tested at 50 km / h over a speed bump.

The highway

The “D” mode “Sport” to find out more about what is happening in the belly of this machine. Acceleration is more frank, the sharper mounted engine speed and still more readily in the towers before moving to the next speed. The reports go quickly and smoothly. The speed increases so quickly that the legal limit on Swiss motorway is reached in a few meters. The windshield is effective even beyond that limit.

 

For overtaking, really no problem, a gas blow and it’s done! A 4’000tr / min to 130 km / h, a boost and speed increases from 30 to 40km / h for only 1’000tr / Additional min. At this speed, the handling is imperial with perfect stability, like a train on track.

The virolets!

Very nice straight line, but let’s take a ride on our beautiful country roads to fully discover this thoroughbred … and manual mode please! This mode allows you to play and manage orders for acceleration feel in the corners. Suspensions cashing unflinchingly all changes of angles and the frame are put to the test. The behavior of the NC750 is extraordinary and ground clearance has never been lacking.

Just like in the city, the large wheels put in trust and allow angle up safely. Engine torque offers rapid curves, but be careful, to attack, we must use both brakes to handle the late braking. Too bad Honda is kept simple disc brakes. Knowing that the computer DCT always keeps an eye on the box, you never could find yourself stopped in the sixth, even after an emergency brake. It is able to automatically downshift, even in manual mode.

During the test, with sporty driving and unrestrained starts, consumption has been very reasonable; Integra NC750D will have consumed 3,9l / 100km. A beautiful feat given the capacity and performance.

Conclusion:

The new Integra 750 appreciates its power, torque, its handling and fuel consumption. Comfort is the rendezvous for both the driver and passenger. The crossing of the plains and mountains will be our great pleasure with no needs massage on arrival. For those who want to combine scooter, power and comfort at a lower cost in order to satisfy a passion, you will find this machine will satisfy your desires.

www.bikesdoctor.com


Смотрите также