Honda cbr 300


2015 Honda CBR300R Первый тест-драйв! — FPS Racing Team

Оценка редакции: 81.0% Двигатель 17,5 / 20 Подвеска / Обращение 11,0 / 15 КПП / сцепления 7.5 / 10 Тормоза 7,0 / 10 Органы управления 4.0 / 5 Эргономика / Комфорт 8,0 / 10 Внешний вид / качество 8,5 / 10 Практичность 8,5 / 10 Цена / качество 9,0 / 10 Общий балл 81/100

Когда Honda CBR250R вышла на сцену в конце 2010 года как модель 2011, казалось, что идеальный претендент составить достойную конкуренцию королю малых спортбайков, двухцилиндровому Kawasaki Ninja 250, который, в течение нескольких десятилетий, был де-факто основным выбором для желающих начать свой путь в мире мотоциклов с малокубатурного спорта. Наконец, появился еще один вариант для тех, кто хотел что-то другое. Тем не менее, просто играть в догонялки было не достаточно. Kawasaki просто оснастили маленький ниндзя инжекторной 300-кой, и оставили одноцилиндровый CBR ощутимо позади. Но никто из соперников не планирует отступать, и Honda дает отпор с новым CBR300R. Но вот беда: Как следует из его названия, одноцилиндровый двигатель 300R является такой же, как и его предшественник, только увеличенный в размерах. 286cc это на 37cc больше чем CBR250R, но все еще на 10cc меньше ниндзя 300 с рядным «твином». Назвать CBR – 300-кой, кажется, немного излишне щедро в данном случае, но "CBR286R" звучит явно не столь убедительно. Невероятный рост объема двигателя достигнут увеличением хода поршня с 55мм до 63мм. При этом диаметр поршня в 76мм остался неизменным. Honda уверяет, что это обеспечило прибавление поголовья лошадей на 17%. Отталкиваясь от цифры в 22,5 л.с. у CBR250R 2013-го года, мы можем ожидать около 26 лошадей на колесе от 300R. Крутящий момент тоже должен получить адекватный прирост, но Honda не дает никаких цифр на этот счет. Под этим обновленным оперением всё тот же базовый «одноствол» с CBR250R. Увеличением хода поршня был поднят объем с 249cc до 286cc. Очевидно, что основная новость тут - увеличенный объем двигателя, но Honda не останавливаться на достигнутом превращении 250 в 300. Настройки зажигания тоже были изменены с целью получения дополнительной мощности. Если вы читаете это и беспокойтесь о его излишней приемистости и резкости – то не стоит. Не стоит думать о каких-то кардинальных изменениях по сравнению с предыдущей версией. Будучи частью семейства CBR, 300-ка была построена, с оглядкой на большую схожесть со своими старшими братьями: в первую очередь с CBR500R, CBR600RR и CBR1000RR. Две характерные фары однозначно говорят о его принадлежности к линейке CBR, как и стилизованные кривые оперения. Странно, но CBR250R, в свою очередь, имел общую стилистику с VFR1200. Мотоцикл выглядит намного лучше, чем раньше, даже способен вполне обмануть меня, и на первый взгляд, был принят за один из самых больших CBRов в линейке. Вероятно, многие мотоциклисты предпочтут 300-ку 250-ке именно по причине её более спортивного внешнего вида. Лично меня очень зацепил CBR-а подобный внешний вид, и вдохновил бы на приобретение 300-ки. Настолько, что если бы я приобрел такой, я бы, скорее всего проездил на нем какое-то продолжительное время. Узкие сиденье/бак и боковые панели дают возможность невероятно легко обхватить CBR300R ногам, даже райдерам очень невысокого роста. Обратите внимание также на заднюю крышку сидения – доступный аксессуар. В результате этих стилистических корректировок, профиль 300ки стал стройнее. Сиденье стало выше, теперь это 770мм, что на 0,5 сантиметра выше, чем прежде, но, зауженные сиденье/бак и боковые панели дают возможность легче доставать ногами земли. Если и эта высота по-прежнему звучит слишком пугающе, Honda предлагает, как аксессуар сидение с занижением на 2,5 сантиметра. Те же 162кг снаряженной массы, как и раньше, делают малыша CBR невероятно маневренным и легким. Поднимая его с подножки, катая по гаражу или разворачивая на дороге вы не будете испытывать никаких трудностей. Важным, но часто недооцененным аспектом владения мотоциклов у новичков, является возможность его самостоятельного обслуживания. Honda облегчила в этом смысле жизнь владельцам 300R, сделав ключевые узлы более доступными. Панели, топливный бак и боковые крышки, теперь ещё легче снимаются, и стали доступнее свеча зажигания, масляный фильтр, клапанная крышка и задний бачок тормозной. Если CBR300R имеет слишком много пластика для вас, всегда есть возможность сесть на CB300F. Голая версия CBR300R, она должна быть у дилеров к середине сентября. Презентуя новую модель медиа публике в своей штаб-квартире в г. Торранс, штат Калифорния, Honda также показала первые кадры модели CB300F, только что из производственных цехов в Таиланде, где и он, и CBR300R выпускаются. По существу голая версия 300R, модель F лишена большинства элементов оперения, имеет руль вместо клипонов, вместо двух фар имеет единую большую блок-фару. И соответственно на 4кг худее своего «наряженного» собрата. Проехать возможности на пресс-конференции не было, но сидеть на нем показалось удобно – вертикальная посадка и игрушечная легкость это комфортно. К сожалению, стоя на месте, это всё что можно о нем сказать. Первая поездка Пытаясь подойти к этому тест-райду с точки зрения мотоциклиста-новичка, я вспомнил свой первый мотоцикл Yamaha FZR600. И назовите меня лицемером, но я жалею о том, что не начал свой пусть с 250-ки недооценив класс четверть литра, но я был молод и глуп. Тем не менее, сделка была слишком хороша, чтобы упустить. Поездка на CBR300R напомнила мне, о том, какое ужасное решение я принял, купив старый, потрепанный FZR. Просто вскочив в седло Хонды, сразу поражаешься узости его шасси, и понятно, что у райдера практически любого роста не будет проблем с тем, что б уверенно поставить обе ноги на асфальт С минимальным весом, достаточной мощностью и изящным шасси, CBR300R является отличным инструментом обучения для гонщиков и просто мотоциклистов. Поверните ключ, большой палец на стартер, и моток оборудованный теперь электронным впрыском топлива запустится с пол-оборота. Потяните сцепление, нажмите на лапку передачи, и CBR может ехать с медленного отпускания левой руки, без открытия дросселя. Велосипедные повадки убаюкивают при движении в условиях города, а его не сильно, но всё же возросшую мощность по сравнению с предшественником замечаешь при очередном обгоне автомобиля. Мотор дышит свободней и выдает больше мощности, достаточно, что б хоть как-то удовлетворить опытного пилота при спокойной езде, но и не слишком много, что б не напугать новичка, только начинающего привыкать к ручке газа. CBR действительно проявляет себя наилучшим образом в области 5000 оборотов в минуту, но, учитывая наш маршрут не содержащий никаких автострад, трудно комментировать поведение его на шоссе. По нашему опыту, 250R чуть было не лопнул на скорости 120 км\час на шоссе. Дополнительная мощность 300R и выше передаточное число главной пары (возросшее на 5,6%: 2,571 к 2,714, соответственно), скорее всего, даст больший запас скорости, чтобы не отставать от трафика на трассе, несмотря на немного укороченные передачи в 300R. Извилистая часть нашей поездки показала, что и следовало ожидать, невероятную легкость на входах в повороты. Но 300R превосходно держит свою траекторию, и с его ничтожными размерами невероятно легко менять направление. Всем райдерам понравился небольшой наклон вперед на 300R, и пилоты с ростом до 172см получили идеальное расположение ног на подножках. Это, конечно, не породистый спортбайк как CBR600RR или CBR1000RR, и это показывают его мягкие амортизаторами. В то время как растет популярность четверть литрового класса, опытные люди быстро выберут весь потенциал подвески 300R. Для новых гонщиков, бюджетная подвеска послужит хорошим средством к обучению и росту навыка плавности и точному выбору скорости. Тормоза тоже адекватны, но, конечно, не поражают производительностью. 296mm передний диск и двух-поршневый суппорт, и 220мм диск сзади. По прежнему требуется хорошее усилие на рычагах, для получения значимого замедления от мотоцикла. Антиблокировочная система по прежнему является дополнительной опцией CBR300R для цветовых схем. Логично, что выбор мотоцикла оборудованного ABS не должен вызывать никаких сомнений, особенно для начинающих пилотов. Это позволит учиться модулировать усилие на тормозах и платить слишком высокую цену, в случае когда мы зашли за грани возможностей резины. К счастью, передние и задние тормоза не связаны. Берегись Ninjas В конечном счете, CBR300R от Honda, это явный шаг в скорости по сравнению с моделью которую он заменяет. Повышение производительности вполне достаточное для почти любой ситуации, и комфортность посадки делает возможным быстрое и уверенное освоение этого мотоцикла практически любым новичком. CBR300R Хонды впечатлил нас, за время проведенное с ним. Естественно, матч-реванш от Kawasaki Ninja 300 обязательно будет. Время покажет, смогла ли Honda привнести достаточно, чтобы свергнуть могучую Kawasaki Ninja 300 в войнах малокубатурных спорт байков. Honda надеется отиграть позиции с 300R, за счет более низкого веса и цены чем у Kawasaki. Оставайтесь с нами, и следите за ходом боев суперлегковесов в мире мотоциклов!

fps.ua

Мотоцикл Honda CBR 300R 2014 характеристики, фотографии, обои, отзывы, цена, купить

Основная информацияМодель:Honda CBR 300RГод:2014Тип:СпортбайкРейтинг:Do you know this bike?Click here to rate it. We miss 2 votes to show the rating.Двигатель и приводРабочий объем:286.00 см3 (17.45 дюймов3)Тип двигателя:Twin, четырехтактныйМощность:30.44 л.с. (22.2 кВт)) @ 8500 об/минКрутящий момент:27.00 Нм (2.8 kgf-m or 19.9 ft.lbs) @ 7250 об/минКомпрессия:10.7:1Диаметр х Ход поршня:76.0 x 63.0 мм (3.0 x 2.5 дюймов)Клапанов на цилиндр:4Топливная система:ВпрыскКонтроль топлива:DOHCСистема смазки:Forced pressure and wet sumpОхлаждение:ЖидкоеКоробка передач:6-ступенчатаяТип привода:ЦепьСцепление:Wet multiplateРасход топлива:3.31 л./100 km (30.2 km/l or 71.06 mpg)Выхлопные газы:76.8 CO2 g/km. (CO2 - Carbon dioxide emission) Шасси, подвеска, тормоза и колесаТип рамы:Diamond Сталь. Swing arm: 573.6mm.Трейл:98 мм (3.9 дюймов)Передний амортизатор:37mm conventional forkХод переднего амортизатора:246 мм (9.7 дюймов)Задний амортизатор:Mono-shock, Pro-linkХод заднего амортизатора246 мм (9.7 дюймов)Передняя покрышка:110/70-17 Задняя покрышка:140/70-17 Передний тормоз:Один диск. Hydraulic. Диаметр переднего тормоза:296 мм (11.7 дюймов)Задний тормоз:Один диск. Hydraulic. Диаметр заднего тормоза:220 мм (8.7 дюймов)РазмерыВес, включая масло, газ и т.п.:164.0 кг (361.6 фунтов)Высота по седлу:785 мм (30.9 дюймов) If adjustable, lowest setting.Высота:1,127 мм (44.4 дюймов)Длина:2,030 мм (79.9 дюймов)Ширина:710 мм (27.9 дюймов)Клиренс:145 мм (5.7 дюймов)Колесная база:1,380 мм (54.3 дюймов)Вместимость топливного бака:13.00 л. (3.43 галлонов)Объем масла:1.80 л. (0.12 quarts)Прочие характеристикиСтартер:ЭлектрическийЭлектрика:12V-6AH battery.Цветовые варианты:Белый/черный/red/blueДополнительная информацияЗапчасти и аксессуары Our partner CMSNL ships low cost OEM motorcycle parts to Australia, Austria, Bahamas, Belgium, Canada, China, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Ireland, Italy, Japan, Kuwait, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Macedonia, Malta, Montenegro, The Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Serbia, Slovakia, Slovenia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Ukraine, United Kingdom, The United States and more. Or check out parts and accessories from our other partners.Задавать вопросыJoin the 14 Honda CBR 300R discussion group.Страхование, кредиты, тесты Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.Похожие моделиList related bikes for comparison of specs

www.motomem.ru

Review: 2015 Honda CBR300R | RideApart

Let’s get this out of the way: the 2015 Honda CBR300R might just be the world’s best starter bike... well, maybe; maybe, not. It’s probably more accurate to say it’s the best beginner sport bike, but nevertheless, commenters have at it!

Used bikes are always good for beginners, but this bike, even in its previous 250cc designation, has been long hailed as a great bike for anyone learning to ride.

Maybe the CBR300F - the forthcoming naked version - would be a better beginner bike? (Skip down to The Verdict to read about the CB300F)

There are a zillion factors that play into making a great beginner bike. There’s the obvious - low seat height, skinny, lightweight, easy clutch and small displacement, but there’s also factors that many don’t consider: having the ability to grow into the bike, the right gearing, seating position, cheap, etc. The CBR300R is close to being one of the best beginner bikes on the market. Experienced or newbies alike can have big fun on its tiny chassis.

What’s New on the 2015 Honda CBR300R

You might think the 300 would be a bigger bike, a slow step in evolution that would lead to Big Red essentially creating no more new beginner models, but it’s really a better fitting and riding 250 with a little just a little more oomph.

Honda touts the CBR300R as an all-new model, but realistically it’s an updated (and replacement for) the CBR250. The 300cc engine is far more than just a stroked 250, however, as Honda had to develop a new wrist pin, rod and counterbalanced crankshaft. The added stroke changed the torque curve so Honda redesigned cams to compensate, bringing the torque curve back to where they wanted it.

Regarding the bike’s size, it’s essentially the same seat height as the CBR250 (less than .5 inch taller) but the fairings have been reworked for a thinner profile, making it easier to grip with your thighs and bring your feet closer to each other to hold yourself up better at a stoplight. So, while the seat height is the same, it feels noticeably easier to hold up and more nimble than the 250. Also, the skinner frame wasn’t more or less comfortable for my 6’3” frame.

The Ride

Our ride started off at the Honda facility in Torrance, California. The size of a small town, the Honda America headquarters is a massive site. We started with a short video presentation in the motorcycle garage then checked out the CBR300R, alongside last year’s CBR250R. From 20 feet away, there aren’t major differences, other than some reworked fairings, but once you jump on both bikes you can immediately tell that Honda spend time developing the CBR300R.

Six of us jumped on our bikes followed by Honda employees on various, larger CC bikes. It became obvious they were on bigger bikes as I was screaming through the gears and looked over to see one of the Honda guys leisurely roll on the throttle.

We headed for some quick photo stops through the hills of Palos Verdes, California, a rarely talked about, hidden piece of land north of Long Beach, but south of Redondo Beach. It was the perfect area to ride, close to Honda’s facility, with a mix of twisties, up and down roads that touched the water and urban riding. We skipped between cars for a few miles until we landed against the water.

The bike encourages you to take it through the rev range. We were grabbing gobs of throttle at every light and the thumping single cylinder had a fun torque curve. The bike was calm and collected as I twisted hard on the throttle. It pulled through most of the rpms with jolt of power right off the clutch; the CBR300R had plenty of down-low torque to get me through city streets and skip between cars, but honestly, not a lot more than that.

The CBR300R has a lot more color options than the CB300F

The Good

When was the last time you went 100mph? There are plenty of motorcycles that are terrible to ride on the highway that’ll do over 100mph; uncomfortable with horrible gearing that results in high rpms at highway speed. The CBR300R had none of that... and it probably won’t do 100mph.

The gearing was spot on perfect. The transmission was tall, making for comfortable 60-70mph speeds and the engine had enough torque to have fun at the stop light. This combination brought the little thumper to its fullest potential. I don’t think you can squeeze anymore out of that engine.

There are a lot of things that are bad about a small-cc, single-cylinder thumper, but Honda made huge engineering improvements to avoid as many inherent problems as possible. The sound and power output were the only things reminding me that I was on a thumper.

I believed it was slightly better gearing than even the Yamaha SR400, which of course, has 100cc on the Honda.

READ MORE: 2014 Yamaha SR400, Return of the Classic 
We liked the retro color scheme.

The little frame made you want to ride the bike like a dirt bike. According to Honda, the front suspension is around 4.65-inches, slightly more than bigger 600cc and 1000cc CBRs, but it feels softer than that.

They call it a 300, but that’s really an exaggeration, it’s a stroked 250 to 286cc. But, there is a new piston-pin position, rod and crank. Honda has never officially announced power numbers, but the team does admit the power curve is different and things like cam profiles were changed to help smooth out the torque curve. Luckily, it’s not just a stroked 250cc.

The bike was nimble and overall a good performer. Anyone can jump on this bike and have a blast. You ride every weekend, but your girlfriend or newbie rider friend wants this bike? Encourage them to hop on a CBR300R and then ride it when they aren’t. A new rider or even an experienced rider will have plenty of room to play with before reaching the bikes potential and outgrowing it.

The Bad

On the highway, while the rpms are good-enough for a single cylinder, the bike is a little twitchy and the loose steering and nimbleness are a problem. You definitely wouldn’t want to go longer than 30 miles on a fast freeway. The aerodynamics and small tires did not aspire confidence for highway speeds. The seating position was kind of uncomfortable as it's a mini version of a sportbike. So, you’re still up on the front wheel, unlike the CB300F which has legit handlebars.

Overall nothing on this bike exceeds or overpowers any other part of it. It’s an inexpensive bike and therefore everything is on the same playing field. The suspension is soft and can be sketchy entering a corner too fast. The steering a little loose and the brakes have an older, slushy pedal, but overall the bike had that early-trail-bike feel with soft levers and suspension.

The 2015 Honda CB300F

The Verdict

This is a fun motorcycle for anyone--no matter the experience level. Watching a bunch of seasoned journalists jumping and swerving around was a blast. I’m teaching my girlfriend to ride and want her to buy this bike, not for her, but for me. It’s the type of bike you can jump on for an afternoon and have fun slinging it into corners. It’s a small-cc thumper, but Honda worked hard to bring it to its fullest potential with power.

You will eventually outgrow it and get tired of being outrun by your buddies, but not right away. If you live in the country and surrounded by nothing but highways, than yes, you probably need something bigger, but for urban riding, you may never outgrow it.

The CB300F unfortunately was in short supply, so we weren’t able to ride it, merely sit on it. I believe for a beginner this is a better bike. The dirt-bike bars and pegs build better confidence in an inexperienced rider. The traditional sport bike riding position - up on top of the front tire, seemingly forward of the bike - could possibly be intimidating for a first-timer. Even though the standard 300 doesn’t present nearly as experienced of a stance as a CBR1000 or GSXR, it’s still inherently jarring for a newbie.

The Price

For a brand new motorcycle, this is a fair and borderline cheap price for what you’re getting, at $4,399 and ABS adds $500. If it were cheaper, it would be a better starter bike, that’s why the CB300F might still be better. No fairings and starting at $3,999, but there’s no option for ABS and limited paint options on the CB300F

Gear

Jacket: Icon Device Leather Jacket 
Boots: Icon 1000 Truant Boots 
Pants: Icon Insulated Denim Pants 
Lid: Icon Airframe Statistic Helmet 

The Rider 

Every rider has his or her own style, size and weight. We decided to put things in perspective and show what each reviewer weighs and their experience.

Weight: 210lbs

Height: 6’3”

Build: broad shouldered, tall, medium build

Experience: riding since five years old, dirt and then street when 15.

Specialty: building, technical, how-to

rideapart.com

Honda CBR 300 | New Honda CBR300 | New 300 cc CBR By Honda | Honda CBR 300 vs Ninja 300 | CBR300 Top Speed

 

 

 

 

The new Honda CBR 300 has increased displacement creating more power than the previous version of the 250 with 30.4 Hp and 19.9ft-lbs of torque. The 2014 Honda CBR 300 has an increase in displacement by lengthening the stroke length, increased 8mm from 55mm to the new length of 63mm giving the CBR 300 a new displacement of 286cc. While the previous version of the Honda CBR already had excellent drivability with great low end torque. The New Honda CBR 300 will be even better. First gear wheelies were already easy on the previous Honda CBR , but now it's going to be even easier to lift the front wheel of the Honda CBR 300 off the ground.

The Honda CBR 300 is an excellent machine for riding through twisty mountain roads, it handles on a dime and has excellent low end response to go uphill and accelerate out of a corner. The Honda CBR 300 continues this tradition and just plain gives you more of it. The top speed of the previous Honda CBR was 165 kph, and with this increase in the Honda CBR 300 displacement from the previous version it should easily outpace the previous version.

 

CBR 300 Top Speed

The top speed of the 2014 Honda CBR 300 has been tested to be 169 kph (105 mph). The test rider was wearing full gear with a total weight of 98 kg (216 lbs). The rider testing the top speed of the Honda CBR 300 was also sitting almost straight up. With a lighter rider in a fully crouched position the top speed is estimated to be 180-182 kph.The test bike also had 500 kilometers on it. The older CBR 250 has been reported to get faster with time, so the CBR 300 should follow in its footsteps and also loosen up over time.

 

CBR 300 Hp & Torque

The dyno chart below shows torque and horsepower for the Honda CBR 300 from a meeting at Honda Thailand. The blue line indicates the torque and horsepower curves for the CBR 300. The top set of curves shows the CBR 300 torque presumably at the rear wheel, while the bottom set of curves show the horsepower for the CBR 300.

Please keep in mind that the horsepower and torque measurements for the CBR 300 are in Nm for torque and Kw for horsepower, they must be converted to LbFT and Hp.

22.8kw = 30.575 Hp

26.2nm = 19.324 Lbft

 

 

 

Honda CBR 300 Handling - Tires

The Honda CBR 300 is a great handling bike, that is very easy to control thanks to it's light weight and geometry. The brakes on the Honda CBR 300 are also well capable. Although the tires that have plagued the previous Honda CBR has also come to haunt the new Honda CBR 300. Changing tires was the first thing to do on our list. So off with the stock IRC's and on with the Rear 140/70R-17 Pirelli Diablo Rosso II Tire...and the Front 110/70R-17 Pirelli Diablo Rosso II WHAT A DIFFERENCE ! It totally transformed the bike from a good handling bike that can get slippery do to the oem tires to a bike that handles even quicker and sticks to the road many times better. This is probably the one single biggest improvement that can be made to the Honda CBR 300. You may be able to modify your Honda CBR 300 for faster speed but unless you can ride that power, whats the point? Get to know your Honda CBR 300 to its fullest potential...then get down and dirty and soup that baby up !.....While your friends are losing it in the corners and trying to stay in control, your CBR 300 will ride like it's on rails through the curve.

Read Reviews - Front Pirelli Diablo Rosso II................ Read Reviews - Rear Pirelli Diablo Rosso II Tire

 

Honda CBR 300 vs Kawasaki Ninja 300

First we have to say that the Ninja 300 and the Honda CBR 300 took different paths in the looks department and it boils down to personal taste, both look totally awesome, very sport and just plain badass ! The Honda CBR 300 has revised the front headlight, looking similar to the CBR 500. Both the CBR 300 and Ninja 300 offer similar performance just like their 250 predecessors. The difference is so small that it basicly boils down to who gets the better start off the line.

Shifting and Power Curves of CBR300

Seriously, when we tested the two bikes we had to constantly look in the rear view mirror to know when to shift in order to stay ahead. The CBR 300 must be shifted sooner than the Ninja 300. This doesnt mean its slower, it just means it has to be shifted sooner, and thats it. We went head to head between the new Ninja 300 vs the new Honda CBR 300, and like in past comparisons the two bikes perform remarkably the same WHEN THEY ARE PUSHED HARD, at the extreme top end the Ninja will walk away slowly, but we credit this to two reasons - The CBR 300 uses a paper element air filter, while the Ninja 300 uses a dual layer foam element that breaths better. Additionally the CBR 300 uses a catalytic convertor which is twice as large as the Ninja 300.

 

 

CBR 300 Powerband vs Other 300cc Bikes

Now there are some discrepencies regarding the RPM range that either bike must operate in order to perform at its best. Some say that the CBR 300 is the better bike because it doesnt have to rev as high. We'd like to set ths straight right now, it doesnt matter what optimal RPM range the Ninja 300 or CBR 300 works best in. Why? Because eventhough the CBR 300 creates power at a lower RPM , the Ninja 300 RPM's climb faster ! What this means is if the CBR 300 likes 7000 rpm, and the Ninja 300 likes 9000 RPM it will take the same time for each bike to reach the optimal RPM level and the performance will be the same. Remember, as long as it takes the same amount of time to reach those RPM's the power and speed will be virtually the same.

Honda CBR 300 Price vs Upkeep

Ok so the Honda CBR 300 price is less than the Ninja 300 right? ok its cheaper when you buy it, but in the long run the Honda will have more frequent replacements for consumables, things like the brake pads, chains and cam chain tensioners will go long before the Ninja 300. So take this into consideration. Basicly the two bikes will cost the same to operate in the long run. But the Honda CBR 300 will be cheaper initially. Honda has designated that the new 2014 Honda CBR 300 has a price increase of no more than $700 USD and should be priced at least $2000 USD cheaper than the CBR 500, while also remaining cheaper than the Ninja 300.

 

Which one should you choose? The Honda CBR 300 or the Ninja 300? It comes down to which one you think looks best and whether you're going to be carrying a rear passenger. The CBR 300 has a reputation for being very passenger friendly, whereas the Ninja 300 has a reputation for the passenger to dance with death, there were no grab handles in the past for the Ninja 300 and the passenger seat was a nightmare for passengers, leaving them to literally hang on for their life. The Honda CBR 300 however has a very comfortable passenger seat as reported by my 'ahemm' multiple female passengers. The Honda CBR 300 also has excellent grab handles so passengers can feel secure, which in turn will allow you to ride faster without fearing that your pasenger is going to fall off like on the Ninja 300 - So passengers aside, you cant go wrong with either bike !

 

Honda CBR 300 Specifications

 

 

 

 

 

Honda CBR 300 ABS or No ABS ?

The Honda CBR 300 with ABS does not release braking force after wheel lockup. What it does is respond to impending wheel lockup by releasing then reapplying braking pressure on the brake piston in split seconds. The Honda CBR 300 ABS system reduces speed while preventing the tires from skidding from rotor /piston lock up and skidding to a stop. The ABS system is more likely to prevent the Honda CBR 300 from skidding to a stop, although it is still possible for the tires to slide if the 'on/off' action of the Honda CBR 300 encounters an extremely slippery surface where the surface tension of a wet , oil slick or other sandy type aggregate can cause the bike to 'hydroplane'. On dry surfaces and in normal rain without excessive oil residue however its more likely the Honda CBR 300 ABS system will prevent sliding of the wheels than with out ABS.

On non ABS Honda CBR 300 shuddering can be induced into the Honda CBR 300 when the brakes are stopping the tires and the tires are fighting for grip and will cause a slight bounce as the friction grabs, lets go, grabs, lets go and grabs again. When shuddering occurs it sends shockwaves throught the entire bike letting the rider know whats happening, a well designed bike tries to give the most rider feedback as possible, so the rider can compensate.

 

 

hondacbr300.com


Смотрите также