Honda cbr 500


Мотоцикл Honda CBR500R: цена, технические характеристики, фото, Хонда СБР500Р, отзывы, дилеры

Технические характеристики Honda CBR500R

Год выпуска 2013
Тип Мотоцикл
Класс Мотоцикл спорт
Длина, мм 2075
Ширина, мм 740
Высота, мм 1145
Высота по седлу, мм 790
Страна сборки Япония

Модификации Honda CBR500R

Honda CBR 500R

Максимальная скорость, км/ч160
Время разгона до 100 км/ч, сек -
Двигатель Бензиновый инжекторный
Число цилиндров / расположение 2/Рядный
Количество тактов 4
Рабочий объем, см3471
Мощность, л.с. / оборотах48/8500
Момент, н·м / оборотах43/7000
Расход топлива, л на 100 км3.7
Снаряженная масса, кг 194
Тип коробки передач Механическая
Система охлаждения Жидкостная
Показать все характеристики

Одноклассники Honda CBR500R по цене

К сожалению, эта модель уникальна в своем ценовом диапазоне или больше не выпускается.

Отзывы владельцев Honda CBR500R

Honda CBR500R, 2013 г

Мотоцикл немалых размеров. Это не «шпаргалка» в 125 см3. Для моих 186 см роста сидеть очень удобно. С виду это спортбайк, но посадка как на «нейкеде», если не сказать как на «турэндуро». Рычаг сцепления лёгкий. Хотя и на кабеле, а не гидравлический привод. Есть возможность сдвинуть рычаги сцепления и переднего тормоза на пару сантиметров внутрь по клипонам для ещё большего облегчения выжима, но тест показал, что это лишнее. Сразу скажу, что зеркала у Honda CBR500R хорошие, всё видно, на логичной высоте и удобно в них смотреть. Педали коробки и заднего тормоза тоже вроде без нареканий, хотя я бы их для себя опустил побольше. Рядная двойка звучит, как должна была звучать. Небольшие вибрации. Мотор для своих 47 сил тянет весело. Крутится до 8 тыс. оборотов. На верхах звучит тяжело и обижено, но ведь мы не требуем, чтобы он функционировал как литр. Каждому своё. Коробка работает неплохо. Чётко. Вверх без сцепления переключает мягко. В принципе передачи подобраны для меня правильно. Ничего не раздражает. Тормоза. Серийно идут с АБС. При интенсивном торможении часто стрекотала педаль заднего тормоза, значит АБС работает. Думаю, это ещё и от обычной простейшей не перевёрнутой передней вилки без каких-либо регулировок. Передний тормоз работает легко, несмотря на наличие только одного переднего тормозного диска. Он большого диаметра и с работой справляется «на отлично». Очень комфортно кататься, ветрозащита хорошая. Даже на скорости в 160.

Теперь что не понравилось. Невнятное руление. Нет точности управления как у спортбайка. Это от самой простейшей вилки и от угла её наклона. Угол явно не спортбайковский. Поэтому Honda CBR500R очень стабильно едет на прямых и в нормальных поворотах даже на большой скорости. Но, если начать ездить как на спортбайке, то необходимой точности руления нет. Хотя, требовать такое, наверное, и не корректно. Первым делом вытянул бы перья на сантиметра три, чем сделал бы вилку по жёстче, а геометрию немного поагрессивнее. Может бы мотоцикл стал зарезаться в поворот получше. Но, повторяю, наверное, не надо стараться делать из этого дружелюбного простого мотоцикла нечто радикальное. Нет смысла. В общем и целом CBR500R очень понравился. Очень удобный. Хочется ехать и ехать. И без проблем хоть 1000 км в день. Посадка туристическая. Рекомендую новичкам и девушкам. Достойный аппарат.

   Достоинства: посадка. Легкость в управлении. Тормоза с АБС. Ветрозащита. Комфорт.

   Недостатки: немного «ватное» управление.

  Андрей, Москва

 

Официальные дилеры Honda

Выберите на карте ближайшего к Вам официального дилера Honda.

×

Чтобы посмотреть контактные телефоны дилера, часы работы, фотографии мотосалона, отзывы о нём и схему проезда - нажмите ссылку «Увеличить карту».

 

Мотоцикл Honda CBR500R - краткий обзор

Honda CBR500R / Хонда СБР500Р

Honda CBR500R – идеальный байк для тех, кто хочет перешагнуть из класса 125 см3 на более «взрослый» объем. CBR500R станет первым звеном на тропе к большим спортивным мотоциклам. Эту модель объединяет неимоверная легкость в управлении, элегантность и дерзкий характер. Изящный, стремительный силуэт Honda CBR500R выражается в каждой его детали.

2-цилиндровый агрегат Honda CBR500R обеспечит приятные впечатления на извилистых дорогах и на шоссе. Его приемистость позволит уверенно маневрировать в городском потоке людям с любой комплекцией. На 1 литре топлива Honda CBR500R способен проехать 27 км (3.7 л/100 км), что относит этот мотоцикл в разряд экономичных.

В основе Honda CBR500R диагональная дуплексная рама. Технологичные подвески (телескопическая вилка и моноамортизатор Pro-Link) обеспечивают острую управляемость и комфортные ощущения. Мощные тормоза с лепестковыми дисками дополнены системой ABS, что улучшает их эффективность. Полностью цифровая приборная доска Honda CBR500R выполнена достаточно информативно и продуманно.

avto-russia.ru

Honda CBR500R и CB500F это билет первого класса в мир больших мотоциклов

Экспансия Honda на мотоциклетный рынок все больше напоминает крупномасштабное наступление. Уже несколько лет подряд компания выпускает принципиально новые модели, обозначая свое присутствие во всех возможных сегментах рынка.

А в последнее время Honda четка дает понять конкурентам, что не оставит без внимания даже нижний ценовой сегмент — яркое тому доказательство модели CB500F и CBR500R, нейкид и спортбайк начального уровня, построенные на общей базе.

В плане развития компании топ-менеджмент Honda ведет себя согласно самурайским традициям, тогда как другие мотопроизводители все чаще задумываются о сокращении издержек и модельных линеек, “красные крылья” напротив идут в атаку и постоянно увеличивают свое присутствие на рынке. Речь конечно же не идет о полном обновлении модельного ряда — некоторые бестселлеры типа Gold Wing или VFR в глазах покупателей не стареют, хотя дизайнеры не забывают регулярно обновлять внешний вид этих моделей. Но запуск новинок тройками стал уже характерной чертой Honda. Дебютировало в таком составе семейство NC700, а подхватили традицию три “пятисотки” — спортбайк CBR500R, нейкид CB500F и кроссовер CB500X.

Друг от друга эти модели отличаются разве что внешне, при полном совпадении основных узлов и агрегатов. Расположившись за рулем, можно обнаружить что вся троица фактически идентична — те же кнопки и рычаги на тех же местах, та же приборная панель и тот же бак. Нейкид и вовсе можно было бы легко перепутать со спортбайком если бы не ветровое стекло у последнего. Посадка на CBR500R и CB500F фактически не имеет отличий — ее можно назвать классической, несмотря на то, что на спортивной версии присутствуют клипоны руля.

Honda CBR500R и CB500F имеют одинаковую колесную базу в 1,4 метра. Наклон рулевой колонки составляет 25 градусов, а ход перьев вилки переднего амортизатора – 11 см.

Однако конструктивное сходство компенсируется внешними различиями в дизайне, которые опытным байкерам могут показаться до боли знакомыми. Модели как будто срисовали со старших братьев — спортсмен даже в деталях похож на литровую “бритву”, а нейкид на своего старшего брата CB1000R. Они обладают примерно такой же эргономикой — за рулем довольно свободно, несмотря на меньшие размеры. Но вот чего действительно не хватает и чем “пятисотки” сразу же выдают свою принадлежность к начальному классу, так это невысокий потенциал мотора.

Цилиндры и поршни силового агрегата по размеру почти такие же как на Honda CBR 1000RR, но с одним существенным отличием — их в два раза меньше, а соответственно гораздо скромнее мощностные и динамические характеристики мотора. Двигатель выдает всего лишь 47 лошадок, которых едва хватает для уверенного старта и для того чтобы на трассе цифровой спидометр показал результат более 180 км/ч. Конечно при желании даже из двух горшков можно выжать больше, но, по всей видимости, перед конструкторами Honda CBR500R и CB500F такой задачи не стояло.

Однако даже несмотря на не самые высокие показатели, мотор все равно получился интересным. Казалось бы, урезав мощность, разработчики неизбежно должны были бы столкнуться и с вялым крутящим моментом, но на деле все получилось иначе — характер мотора оказался весьма взрывным, что наиболее ярко проявляется в среднем диапазоне оборотов. CBR500R и CB500F как будто созданы по мотивам поговорки, герой которой долго запрягает, но быстро ездит. Стартуют мотоциклы медленно, но чуть разогнавшись, начинают рвать во весь опор, почти не уступая старшим собратьям.

При всем этом сильная сторона “пятисоток” это их экономичность — расход топлива не превышает 4 литров на сотню, что весьма заманчиво для практичных покупателей. Во всяком случае в Европе, где бензин стоит вдвое дороже, чем у нас, Honda CBR500R и CB500F весьма востребованы, в России же покупатели к новинкам пока присматриваются — среди мотолюбителей в нашей стране пока больше ценится мощность мотора, поэтому желающих отдать почти 400 000 рублей за 47 лошадиных сил не так уж много.

Ходовая часть, которая у обеих модификаций одинаковая, с первого взгляда впечатления не производит — один передний тормозной диск, телескопическая вилка и обычный маятниковый рычаг сзади — ничего необычного и дорогостоящего. Однако на дороге этот набор выкладывается на полную и функционирует заметно лучше, чем на более дешевых конкурентах. Подвеска достаточно мягкая, благодаря чему передвигаться по городу можно целый день и при этом не испытывать особой усталости.

К слову, из-за конструктивных особенностей нейкид CB500F получился на целых 5 килограммов легче своего собрата спортбайка. В городе езду на нем можно назвать идеальной, но на загородном хайвее преимущество останется у CBR500R — его обтекатель обеспечивает оптимальную защиту ездока от потока встречного воздуха. Оба мотоцикла также имеют одно важное преимущество очень актуальное в России — их ручки руля оснащены отличным обогревом, включив который, можно с комфортом перемещаться даже в очень холодные дни.

В целом, Honda CBR500R и CB500F это билет первого класса в мир больших мотоциклов. При этом они могут быть интересны не только новичкам, но и водителям со стажем. Плюсов у моделей масса — удобная посадка, яркая внешность, экономичность и управляемость — отличный выбор для тех, у кого нет задачи разгоняться выше 200 км/ч.

Honda CBR500R, технические характеристики:

Двигатель

Число тактов 4
Количество цилиндров 2
Количество клапанов на цилиндр 4
Конфигурация Рядный
Рабочий объем 471 см³
Диаметр цилиндра и ход поршня 67×66,8 мм
Максимальная мощность 48 л.с. при 8500 об/мин
Максимальный крутящий момент 43 Н•м при 7000 об/мин
Тип впуска Инжектор
Рекомендуемое топливо АИ-95
Система охлаждения Жидкостная
Система запуска Электростартер

Трансмиссия

Тип коробки передач Механическая
Количество передач 6
Сцепление Многодисковое, в масляной ванне
Главная передача Цепь

Размеры и масса

Длина 2075 мм
Ширина 740 мм
Высота 1455 мм
Высота по седлу 790 мм
Колесная база 1410 мм
Дорожный просвет 140 мм
Сухая масса 194 кг
Емкость топливного бака 15.7 л

Ходовая часть и тормоза

Рама Стальная ромбовидная
Подвеска
Передняя Телескопическая вилка
Ход передней подвески 120 мм
Задняя Маятниковая с моноамортизатором
Ход задней подвески 105 мм
Тормоза
Впереди Дисковый гидравлический с 2-поршневым суппортом
Диаметр 320 мм
Сзади Дисковый гидравлический с 1-поршневым суппортом
Диаметр 240 мм
ABS
Шины
Впереди 120/70 R17
Сзади 160/60 R17

Эксплуатационные характеристики

Расход топлива
Смешанный цикл 3.7 л/100 км

Производство

Страна производства Япония

источник smotorom.ru

 

mmoto.tk

2017 Honda CBR500R Review of Specs & Changes | CBR Sport Bike / Motorcycle

– 2017 CBR500R Buyer’s Guide: HP & TQ Engine / Performance Info, Features, Frame & Suspension + More! –

Back again with another 2017 Honda CBR sport bike model announcement and this go-around we are covering the 2017 CBR500R. As part of EICMA 2016 last week, Honda has rolled out information on quite a few 2017 motorcycles so make sure to keep an eye out on my page for updates. If you haven’t already checked out my coverage of this year’s EICMA motorcycle show, you owe it to yourself as Honda had quite a few cool Concept Motorcycles on-top of announcing some new models to the lineup like the CRF250 Rally, X-ADV and that’s only naming two of them. You can check out my detailed EICMA Show Coverage by Clicking Here. Enough with that that though, let’s get to what you’re on this page for and that is for detailed on the 2017 CBR500R…

2017 CBR500R Changes / Model Updates: The CBR500R received comprehensive upgrades for 2016, sporting a distinct, aggressive new look, and armed with revisions that included LED lighting, larger fuel tank, adjustable front forks – plus a satisfying howl from its redesigned mass-centralized exhaust. For 2017, the CBR500R stays the same except it now meets the stringent new EURO4 emissions regulations

2017 CBR500R Review Contents:
  • 1. Introduction
  • 2. Model overview
  • 3. Key features
  • 4. Quick overview of features
  • 5. Technical Specifications

 

1. CBR500R Introduction

Fast, frugal, affordable and fun, Honda’s CBR500R – on sale since 2013 – has helped redefine and re-energize the middleweight class and brings sporting energy, plus engineering DNA of larger CBRs, to Honda’s twin-cylinder line-up. Dozens of young riders from around the world developed their racecraft on CBR500Rs in the first two seasons of Honda’s one-make European Junior Cup race series.

With all-new styling carrying over from 2016 that offers a sharper, more aggressive look and improved airflow for increased rider comfort and better handling, plus refinements like LED headlights and taillights, the new CBR500R adds great curb appeal to legendary performance and reliability. Other updates include a new muffler design for improved mass centralization, lighter weight and an improved exhaust note, plus an adjustable front brake lever, smoother gear-change feel, a larger fuel tank with a hinged fuel cap and front suspension with adjustable preload. The CBR500R also now uses a wave ignition key for smoother function. The inline-twin 471cc engine offers accessible power output that smoothly revs up to redline, while emphasizing low- to midrange torque for real-world usability. Honda Genuine Accessories are also available for the new CBR500R, including a high windscreen, seat cowl, tank pad, 12v accessory socket and seat bag.

 

Suitable for riders looking to move up from a smaller cc motorcycle and even those with years of experience it injects the excitement of sports bike ownership into every ride, yet also delivers real-world comfort with sensible running costs, making it a great bike to commute through the working week – and cut loose at the weekend on.

And with its giant-killing capacity, the CBR500R has also found favor with experienced riders looking to downsize their machinery, while preserving the essence of enjoyable motorcycling.

The 2017 CBR500R is considered and thorough evolution that elevates the machine further to offer the maximum sporty performance, style and presence from a genuine A2 licence-compliant motorcycle.

2. CBR500R Model Overview

While its 471cc DOHC engine (producing 49.6 horsepower and returning 71 miles per gallon) and steel diamond-tube frame remain unchanged, the CBR500R is redrawn with aggressive and flowing new lines front to back. The styling integrates fluidly and creates an aerodynamic form ready to carve cleanly through the air; an LED headlight and taillight also add a premium feel. A range of dynamic new colors add further to the visual appeal.

A larger fuel tank extends range, and detail improvements – hinged fuel cap, adjustable-reach brake lever, redesigned seat and ‘wave’ style ignition key – elevate the overall owning experience.

The ride is improved with the addition of adjustable spring preload in the front forks, redesigned shift drum for smoother gear changes and new short exhaust muffler, with tuned internals, that emits a crisp howl worthy of the engine’s character and the machine’s CBR prefix.

3. CBR500R Key Features

3.1 Styling, Equipment & Colors

The CBR500R has found popularity among owners because of its manageable size for riding in and around town, and sports performance out on the open, twisty roads. For the next stage of the machine’s development, the target for Honda’s engineers was to maintain its compact form, but give it a unique and hard-edged look. The styling concept is simply headed ‘Aggressive Speed Shape.’

It starts at the front of the sharply angled fairing, and each curve and angle flows through to the sporty upswept tail unit. The sharply-angled dual LED headlights are compact but bright, and – combined with twin position lights – contribute to the CBR500R’s assertive forward stance.

Narrow slits feature above each headlight, guiding air inside the fairing, reducing frontal pressure; a duct in the lower part of the screen reduces turbulence and promotes smooth flow around the rider’s helmet.

There’s a sense of continuity in the design theme with the angular contour surface of the fairing cowls – which also feature ducting to help aerodynamics and air flow to the airbox – plus heavy side slits, tying in with the ’character’ line and shaping of the side cowls and fuel tank. Each line interlocks and complements the next, and partially blacked-out fairing lowers and side cowls underscore the whole design.

Detail upgrades for rider benefit include a hinged fuel cap and 5-step adjustable span brake lever. The new ‘wave’ key also has a smoother, more premium feel in use. Both rider and passenger footpeg hangers have been reduced in size, with die-cast aluminium footpegs and integrated grab rails for the passenger adding further touches of class and quality. The rear seat unit is eye-catchingly small, and finished with a clear-lensed rear LED light unit and sharply-designed (and easily removable) steel fender mount.

The comprehensive dash features a digital speedometer, digital bar graph tachometer, odometer, dual trip meters, clock, plus digital fuel level gauge and fuel consumption. HISS (Honda Intelligent Security System) is built in to the ignition; there’s space under the seat to store a U-lock. The HISS feature is not available on the USA model.

 

2017 CBR500R Colors:
  • Graphite Black / Candy Energy Orange (USA color)
  • Millennium Red (USA color)
  • Pearl Metalloid White
  • Matt Gunpowder Black
    • All paint options include a wheel stripe decal (except USA models)
2017 CBR500R MSRP / Price:
  • 2017 CBR500R Price: $6,599
  • 2017 CBR500R ABS Price: $6,899

2017 CBR500R Release Date: Early 2017

Honda Accessories for the 2017 CBR500R include heated grips, carbon-look front mudguard, seat cowl, U-Lock, sports tail pack, rear hugger, tank pad and AC charging socket.

3.2 Engine

The CBR500R’s 8-valve liquid-cooled parallel twin layout offers a great balance of physical size and flexible output. The ‘triangle’ proportion of crankshaft, main shaft and countershaft is very similar to that of Honda’s four-cylinder RR engines and much of the internal structure and engineering is taken directly from both the CBR600RR and CBR1000RR.

Bore and stroke is set at 67mm x 66.8mm; the crankshaft pins are phased at 180° and a primary couple-balancer sits behind the cylinders, close to the bike’s center of gravity. The primary and balancer gears use scissor gears, reducing noise. The crank counterweight is specifically shaped for couple-balance and its light weight allows the engine to spin freely, with reduced inertia.

  • 2017 CBR500R Horsepower / HP: 49.6 at 8,500 RPM
  • 2017 CBR500R Torque / TQ: 31.7 lb ft at 7,000 RPM

PGM-FI fuel injection provides superb throttle response and peak power of 49.6 HP (35kW) arrives at 8,500rpm, with 31.7 lb/ft TQ (43Nm) torque delivered at 7,000rpm.

The engine acts as a stressed member, reinforcing the frame’s rigidity with four frame hangers on the cylinder head. Internally the cylinder head uses roller rocker arms; shim-type valve adjustment allows them to be light, for lower valve-spring load and reduced friction. A silent (SV Chain) cam chain has the surface of its pins treated with Vanadium, reducing friction with increased protection against dust. Inlet valve diameter is 26.0mm with exhaust valve diameter of 21.5mm.

Bore size of 67mm is identical to that of the CBR600RR. The piston shape is based upon those used in the CBR1000RR to reduce piston ‘noise’ at high rpm. Friction is reduced by the addition of striations on the piston skirt (a finish that increases surface area, introducing gaps in which oil can flow for better lubrication). As with the CBR600RR and CBR1000RR, an AB 1 salt bath process, used after isonite nitrating, forms a protective oxidization membrane.

The crankcase uses centrifugally cast thin-walled sleeves, and the same bore interval as the CBR600RR helps them be as compact and light as possible. Their internal design reduces the ‘pumping’ losses that can occur with a 180° phased firing order. Using the same internal relief structure as that of the CBR1000RR, the oil pump features improved aeration performance, with reduced friction; a deep sump reduces oil movement under hard cornering and braking. Oil capacity is 3.4 quarts.

A six-speed gearbox mirrors that of its RR siblings using the same gear change arm structure and link mechanism. In an update for 2016, for easier urban riding, the shift drum stopper spring load has been revised, along with the shape of the shift drum center. The result is smoother, easier gear changing.

The gasflow route from airbox to exhaust is as straight as possible and a plate in the airbox separates the airflow to each cylinder. A new exhaust muffler design uses two internal chambers, joined by a punched link pipe; it’s physically shorter (aiding mass centralization), 1.2 pounds lighter and delivers a crisp exhaust note as rpm rises.

3.3 Chassis

The CBR500R’s 35mm diameter steel diamond-tube mainframe is light and strong, with a tuned degree of yield that gives plenty of feedback to the rider as road surfaces change. The shape and position of the engine mounts, plus the frame’s rigidity balance, reduces vibration.

Wheelbase is 1410 mm and rake and trail are set at 25.5°/4.01 inches giving nimble, yet reassuring steering. Mass centralization, with the engine in very close proximity to the swingarm pivot point, delivers turning agility and optimum front/rear weight distribution ensures stability. The 2017 CBR500R curb weight comes in at 423.2 lb.

Seat height is low at 30.7 inches, making the CBR500R very easy to manage and its sporty riding position will comfortably accommodate riders of varying heights thanks to a relatively high handlebar position.

Overall dimensions are 81.8 inches x 31.1 x 45 inches (2080mm x 750mm x 1145mm), with 5.51 inches ground clearance. The fuel tank now holds 4.4 gallons, including reserve, and combined with the engine’s excellent fuel economy gives a range of over 300 miles.

The 41mm telescopic front fork, with 120mm stroke, delivers a compliant yet controlled ride; you can adjust the spring pre-load on the CBR500R and the fork legs are topped with Blue Aluminum. Pro-Link monoshock rear suspension features 9-stage preload adjustment and works through a rigid box-section steel swingarm. Final drive is via 520 sealed chain.

Lightweight, 17-inch cast aluminium wheels employ hollow cross-section Y-shaped spokes. Front wheel width is 3.5 inch with a 120/70-ZR17 tire, the rear 4.5 inch and 160/60-ZR17 tire. A single front 320mm wavy disc and two-piston brake caliper is matched to a 240mm rear disc and single-piston caliper. ABS is fitted as standard.

4. Quick Recap of 2017 CBR500R Info / Features

  • Supersport StylingTake a close look. Like what you see? The CBR500R offers all-new styling for 2016 that keeps it right at the front of the pack in terms of eye-appeal. The aerodynamic bodywork also provides significant advantages in air management for added rider comfort, along with a low drag coefficient and effective cooling.
  • LED HeadlightsThe CBR500R has extremely bright dual LED headlights. It completely changes the CBR500R’s presence and gives the front end a unique look while also projecting plenty of light on the road for visibility.
  • Stainless Steel ExhaustBeautifully polished stainless steel exhaust is integrated with the rear footpeg set for clean, functional design. The exhaust tucks in tighter this year for better mass centralization (and consequently better handling) while also providing a crisper exhaust note.
  • DOHC Twin-Cylinder EngineHonda twins are famous for their versatility, and the CBR500R engine is one of our best ever. Using the same piston bore size as our CBR600RR sportbike, the parallel-twin engine offers accessible performance across all RPM ranges. Choosing a 500 isn’t a compromise, especially when it’s an engine with as much development behind it as Honda’s parallel twins. Liquid-cooling, double-overhead cams and bulletproof reliability make this a great all-around powerplant for any kind of riding you have in mind.
  • Step SeatThe CBR500R offers a stepped two-piece seat with a low height. Perfect for around-town riding or winding roads, it also offers plenty of room for a passenger and is specially designed to fit a wide range of riders.
  • Pro-Link® Rear SuspensionLast year the CBR500R received new shock settings that carry over for 2017 for improved ride comfort. Its sophisticated chassis uses Honda’s Pro-Link® rear suspension; the nine-stage preload and 4.7 inches of travel gives you a comfortable ride over small bumps, while capably absorbing bigger bumps to increase riding comfort and handling.
  • Cast WheelsStrong and stylish, the CBR500R’s aluminum 12-spoke cast wheels are easy to keep clean, look great, and are another feature that just makes sense.
  • Steel-Tube FrameA motorcycle’s frame is the basis for its handling. A take on a classic construction, the CBR500R’s diamond-shaped 35mm steel-tube mainframe ties to the engine with four mounts, offering a rock-solid foundation for a superior ride and handling.
  • Programmed Fuel Injection (PGM-FI)Programmed Fuel Injection (PGM-FI) continuously monitors several variables to ensure the correct fuel mixture is delivered for the existing riding and atmospheric conditions, ensuring a crisp throttle response throughout a wide variety of riding.
  • Digital InstrumentationA full LCD screen features a digital speedometer and tachometer and more, including a clock, odometer, trip meter, real-time and average fuel consumption meters, and illuminated engine diagnostic indicators.
  • Disc BrakesThe front 320mm wave-style disc brake and 240mm rear provide strong stopping power. And new for 2016, the front-brake lever is now adjustable for a perfect fit.
  • Anti-Lock Braking System (ABS)Available ABS on the CBR500R helps you make confident stops under less-than-ideal conditions.
  • Passenger Seat StrapA handy rear passenger seat strap offers a firm handhold for your passenger or tie-down point for smaller items.

CBR500R / CB500F / CB500X Family Photo Gallery

5. 2017 CBR500R Technical Specifications:

ENGINE
Type Liquid-Cooled, parallel twin
Displacement 471cc
No of Valves per Cylinder 4
Bore & Stroke 67mm x 66.8mm
Compression Ratio 10.7:1
Max. Power Output 49.6 HP (35kW) @ 8500rpm
Max. Torque 31.7 lb/ft TQ (43Nm) @ 7000rpm
Oil Capacity 3.38 qt (3.2L)
FUEL SYSTEM
Induction PGM FI
Fuel Tank Capacity 4.4 gal (16.7L)
Fuel Consumption (WMTC) 71 MPG (29.4km/L)
ELECTRICAL SYSTEM
Starter Motor
Battery Capacity 12V 8.6AH
ACG Output 23.4A/2000rpm
DRIVETRAIN
Clutch Type Wet multiplate
Transmission Type 6 speed
Final Drive Chain
FRAME
Type Steel, Diamond
CHASSIS
Dimensions (L´W´H) 81.8 inches x 31.1 x 45 in (2080mm x 750mm x 1145mm)
Wheelbase 55.5 in (1410mm)
Caster Angle 25.5 degrees
Trail 102
Seat Height 30.7 in (785mm)
Ground Clearance 5.51 in (140mm)
Kerb Weight 423.2 lb (194kg)
SUSPENSION
Type Front Conventional telescopic, 41mm, pre-load adjustable.
Type Rear Prolink mono with 9 stage Preload adjuster, steel square pipe swingarm
WHEELS
Type Front Multi-spoke Aluminium Cast
Type Rear Multi-spoke Aluminium Cast
Rim Size Front 17 x MT3.5
Rim Size Rear 17 x MT4.5
Tires Front 120/70ZR – 17M/C
Tires Rear 160/60ZR – 17M/C
BRAKES
ABS System Type 2-Channel
Type Front Single Wave Disk, 320mm, 2 pot calliper
Type Rear Single Wave Disk, 240mm, 1 pot calliper
INSTRUMENTS & ELECTRICS
Instruments Digital Speedometer, Digital Bar Graph Tachometer, Dual Trip Meters, Digital Fuel Level Gauge & Fuel Consumption Gauge, Digital Clock
Security System HISS (Honda Intelligent Security System) * European models
Headlight Low 3.8W. Hi 6.4W x 2 lights

 

Engine: Specification, Units: mm (in) Final Drive: Specification Cooling System: Specification Fuel System: Specification Suspension: Specification Tires: Specification Battery/Charging System: Specification Lighting Equipment: Specification Ignition System: Specification Torque value: Specification, Unit: N.m (kgf.m, lbf.ft)
Cylinder arrangement: 2 cylinders in-line, inclined 20° from vertical
Bore and stroke: 67.0 x 66.8 mm (2.64 x 2.63 in)
Displacement: 471 cm³ (28.7 cu-in)
Cylinder compression at rpm: 1,372 kPa (14.0 kgf/cm², 119 psi)
Standard: 0.010 – 0.045 (0.0004 – 0.0018)
Service Limit: 0.10 (0.004)
Intake: 0.16 ± 0.03 (0.006 ± 0.001)
Exhaust: 0.27 ± 0.03 (0.011 ± 0.001)
Recommended engine oil/classification/viscosity: Pro Honda GN4 4-stroke oil/API: SG or higher, JASO T 903 standard: MA/SAE 1
Oil capacity after draining/engine oil filter change: 2.7 liters (2.9 US qt, 2.4 Imp qt)
Oil pressure at oil pressure switch: 93 kPa (0.9 kgf/cm², 13 psi) at 1,200 rpm/80°C (176°F)
C/S sprocket: 15
Rear sprocket: 41
Drive chain size (x) links: 520 x 112
Drive chain slack: 35 – 45 (1.4 – 1.8)
Recommended antifreeze/concentration: Pro Honda HP Coolant/1:1
Coolant capacity,radiator and engine: 1.4 liters (1.5 US qt, 1.2 Imp qt)
Type/throttle bore: PGM-FI (Programmed Fuel Injection)/34 mm (1.3 in)
Carburtetor/throttle body ID #: GQBJA (A-type), GQBJB (AC-type)
Idle speed (+/- 100 rpm): 1,200 ± 100 rpm
Fuel pressure at idle: 343 kPa (3.5 kgf/cm², 50 psi)
Throttle grip/lever free play: 2 – 6 mm (0.1 – 0.2 in)
Recommended fork fluid: Pro Honda Suspension Fluid SS-8 (10W)
Fork fluid capacity/and level: 503 ± 2.5 cm³ (17.0 ± 0.08 US oz)/130 (5.1)
Front  Size: 120/70ZR17M/C (58W)
Cold tire pressure: 250 kPa (2.50 kgf/cm², 36 psi)
Rear  Size: 160/60ZR17M/C (69W)
Cold tire pressure: 290 kPa (2.90 kgf/cm², 42 psi)
Charging system type: Triple phase output alternator
BatteryCapacity/Model: 12 V – 8.6 Ah (10 HR)/FTZ
Fully charged: 13.0 – 13.2 V
Needs charging: Below 12.4 V
Normal: 0.9 A/5 – 10 h
Quick: 4.5 A/1 h
Regulated voltage at rpm: Measured BV < Measured CV < 15.5 V @ 5000 rpm
Alternator charging coil resistance: 0.1 – 1.0 O
Lo: 12 V – 60/55 W
Brake/tail light: 12 V – 21/5 W
Front turn signal/running light bulb: 12 V – 21/5 W x 2
Rear turn signal light bulb: 12 V – 21 W x 2
Ignition system type: Full transistorized ignition
Ignition timing (F mark): 6° BTDC at idle speed
Standard – NGK: CPR8EA-9
Spark plug gap: 0.80 – 0.90 mm (0.031 – 0.035 in)
Ignition coil peak voltage: 100 V minimum
Ignition pulse generator peak voltage: 0.7 V minimum
Front axle bolt/nut: 54 (5.5, 40)
Front axle holder/pinchbolt/nut: 22 (2.2, 16)
Rear axle nut: 88 (9.0, 65)

All specifications are provisional and subject to change without notice.

Please note that the figures provided are results obtained by Honda under standardised testing conditions prescribed by WMTC. Tests are conducted on a rolling road using a standard version of the vehicle with only one rider and no additional optional equipment. Actual fuel consumption may vary depending on how you ride, how you maintain your vehicle, weather, road conditions, tire pressure, installation of accessories, cargo, rider and passenger weight, and other factors.

www.hondaprokevin.com

2013 Honda CBR500R First Ride

Honda aims to reestablish the 500cc motorcycle market with its all-new CB500 platform. The three-bike lineup comprises a fully-faired CBR500R sportbike, CB500F naked standard and CB500X adventure model. Billed as fun, easy-to-ride and affordable, these CB500 models are some of the most anticipated rides of the year. MotoUSA paid a recent call to American Honda headquarters in Torrance, California, for a quick ride on the CBR500R and CB500F; the CB500X will be available later this summer. (UPDATE: Read the 2013 Honda CB500F First Ride Review)

All three CB500 models share the same engine and chassis platform, a 471cc Parallel Twin wrapped in a tubular steel frame. The bikes are world models, meaning they roll off the assembly line in Thailand without any major revisions for the various global markets. Honda reps confirmed that the US and European models are identical.

The CBR500R is expected to be the top-seller in the U.S., catering to the America’s proclivity for fully-faired sportbikes over stripped down standards. The R also courts a slightly older 20-40 year-old demographic (the 500F aimed at 20-30 year-olds). Honda envisions its fully-faired 500 to be a step-up model for CBR250R riders, as well as a more affordable supersport-styled playbike for experienced (i.e. older) riders.

The R certainly looks the part of a proper sportbike, and makes its little CBR250 sibling seem, well, little. The relatively large tires – 120/70 front and 160/60 rear – help convey the big bike feel characterizing all the CB500 models. Get behind the controls and taller riders will appreciate the relaxed riding triangle, with reach to the pegs far less cramped than we recall aboard the CBR250 and Ninja 300 (as tested in our Ninja 300 vs. Honda CBR250R comparison). The 500R doesn’t feel like a little bike trying to be something it isn’t – it’s a comfortable middleweight akin to the 650 Twins from Kawasaki and Suzuki.

Most American riders are blissfully ignorant of tiered licensing (see sidebar), but indirectly experience its effects with this new 471cc Twin, which was purpose-built to meet 35 kW (47 horsepower) power restrictions for the EU market. Honda’s European websites confirm power claims of 47 horsepower and 37 lb-ft torque.

The Honda CBR500R riding position is comfortable, with more leg room than the 250/300 entry-level sportbikes.

Fire up the R and Honda’s new engine thumps out a mellow beat. It features a torque-rich linear powerband, building up to the mandated hp peak right at the end of its 8500 rpm redline. To say it’s forgiving doesn’t do the engine justice, as it can be mindlessly ridden in any rpm – with a steady pulse of torque everywhere. Honda is critiqued for sometimes over-engineering the soul out of an engine platform (like, say, it’s NC700X), and this 500 won’t change that… However, it is a masterful piece of work, producing an easy-to-ride engine platform for the masses.

The 500 mill does transmit some buzz up through the frame, which ebbs away dependent on gear and rpm. Otherwise the power delivery is flawless, with superb fueling and a smooth, smooth throttle – ideal for entry-level riders.

Displacement for the 500R slates it right between two Kawasaki rivals, also Parallel Twins, the 296cc Ninja 300 and 649cc Ninja 650. I reckon it falls in closer to the 300 in terms of performance, but with a completely different character – as its steady, street-friendly powerband contrasts the 300’s frantic top-end bias. MotoUSA aims to make this the subject of a future comparison review.

The 500’s six-speed transmission is pure Honda, with sure shifts and easy clutch engagement. No real fault can be found, though the addition of a slipper clutch to the Ninja 300 becomes that much more impressive in contrast. Still the 500R does not suffer from its absence, which would be an unnecessary addition that drives up costs.

Our brief test ride incorporated uneven city streets, a handful of sweeping corners and a half-dozen miles on the freeway. That’s not a lot of time to make definitive statements about the CBR500R handling. That said, the suspension package – a non-adjustable 41mm fork and pre-load adjustable shock – prove comfortable for the city and freeway. The few corners we tried to push found the chassis setup soft, but not flimsy by any means – and more stable than the CBR250R.

The biggest surprise may be the aforementioned tires – with the regular-sized Dunlops a far cry from the skinny tires we’ve come to expect on an entry-level mount. They may contribute to a more ponderous turn-in and transition than we recall from the slender profiles on the quick-turning 250/300, but the CBR500R feels planted and stable.

A single 320mm rotor and twin-piston Nissin caliper handle braking duties up front, with a single-piston caliper rear pinching a 240mm rotor. Performance is effective enough, bringing the claimed 429-pound machine to a halt with predictable force. Our test units came equipped with optional ABS, as Honda diverges from its C-ABS linked system for a less expensive non-linked system. The ABS adds only four pounds, and, most impressive, only a $500 addition to MSRP.

Honda has a well-earned reputation for fit and finish, and the 500s are no exception. One caveat is the ginormous horn button, placed on the left switchgear right above the turn signal. It didn’t take many miles to figure out that the numerous beeps from our test ride group were inadvertent. But that’s the one blight, and forgivable as the sturdy switchgear and instrumentation, which include an easy-to-read digital tach and speedo, feel more akin to Honda’s 600RR supersport than it 250R budget bike.

Affordability is a critical factor of the CB500 line, and the CBR500R base model sports a $5999 MSRP. The uniform engine/chassis platforms and Thai manufacturing location (which also produce the budget-friendly CBR250R and the CRF250L models) help keep pricing competitive. Honda made a conscious effort to factor affordability into cost of ownership too. The dual overhead cam, four-valve head incorporates roller rocker arms to allow easier access for shim-valve adjustment, thus reducing servicing costs. The valve adjustment intervals are widely spaced too, 16,000 miles after the initial 800-mile service adjustment. Honda is also keen to point out the 500’s 71 mpg fuel efficiency. Cash-strapped riders would net a claimed 290-mile range by filling the 4.1-gallon tank – good luck getting that from a 600 supersport!

All this talk about cost and affordability, of course, speaks to the target demographic. The cost of most motorcycles have pressed well into five figures, including the 600 Supersports, with the base model CBR600RR now $11,490. The CBR500R cuts that MSRP by nearly half. As manufacturers clamor for sales from Gen X and Gen Y to replace the aging Boomers, pricing will play a pivotal role. In this regard the CB500 models make a compelling case.

The CBR500R is perhaps the most intriguing bike to watch this riding season. It delivers an affordable and easy-to-ride sportbike platform for the everyman rider.

www.motorcycle-usa.com


Смотрите также