Honda cbr150r


Моя Honda CBR150R

 

Непонятно почему являясь любителем малокубатурок (наверное ностальгия), хотел бы начать рассказ о своих мотоциклах именно с этого аппарата. Уж больно он мне запомнился.

Итак, делюсь своим опытом владения этим замечательным мотоциклом – Honda CBR150R. Казалось бы, что взять с этого малыша – ан нет! Это полноценный мотоцикл, особенно для новичка, гораздо полноценнее, чем набивший оскомину Yamaha YBR125 или всякие там китайско-тайваньские копии, типа Keeway Speed. Ничего не имею против этих мотоциклов, они, наверное стоят тех денег, которые за них просят, но Honda CBR150Rпревосходит их по всем параметрам, а с учетом невысокой цены за достаточно свежий аппарат (за 90 тыс. реально найти в очень хорошем состоянии) – этот мотоцикл, на мой взгляд, становится одним из самых привлекательных на покупку!

Итак, за что же он мне так нравится. Начнем с того, что просто так сложилось, что на нашем рынке и в нашем менталитете не любят малокубатурные мотоциклы, в связи с чем они мало распространены. Свой Honda CBR150R я привез себе из Японии еще году так в 2006-м, как мне показалось, это был первый CBR150R если не в России, то в Москве точно. И ничто меня тогда не останавливало, ни отсутствие запчастей, ни относительная на тот момент дороговизна (цены были другие). За 3200 долларов, которые, если не изменяет память, я тогда отдал, я потом купил неплохой Suzuki SV400, зато сейчас, когда годом Honda CBR150R стали постарее, цены стали привлекательнее. По сути, за цену повидавшей виды Honda CB400 вы получаете вполне свежий аппарат, легкий и идеальный для обучения начинающих мотоциклистов.

Но это не единственное его преимущество. Как я уже упомянул, аппарат весьма легкий, всего 115 кг. С ним справится любой новичок, в т.ч. хрупкая девушка. Двигатель у мотоцикла 1-цилиндровый, водяного охлаждения, что позволило производителю достаточно неплохо его зарядить. Так, мотор выдает на гора 17 л.с., а по некоторым данным и все 22 л.с. (у меня в ПТС было как раз 22). Так вот… мотоцикл с ним бежит весьма резво. Вспоминая свои те первые впечатления, по-другому сказать не могу. CBR150R действительно пер! К слову, когда я его продал, провожая нового хозяина до места его жительства на SV400, мне приходилось здорово так откручивать ручку, чтобы достать этого малыша. Понятное дело, что CBR150R в тот момент визжал как резанный, а SV400 ехал на средних или даже чуть ниже оборотах, но все же это прочно отложилось в моей памяти. Чтобы добавить ложку дегтя в эту идеальную картину, могу сказать вот что: во мне тогда было 65 кг + экип. До 140 сибир разгонялся одним махом, далее до 155 набирал медленнее. Ложка дегтя тут в том, что под моим товарищем на загородной трассе (возможно при встречном ветре) Honda CBR150Rпоехала лишь 140 км/ч. Правда товарищ этот длинный был, не мог сложиться за небольшой обтекатель мотоцикла. Завершая про двигатель… расход топлива меня только радовал – всего 3 литра на 100 км в городе!!! И только однажды я зафиксировал 4 литра – это по пути в Тулу по трассе в режиме «педаль в пол».

Я уже упомянул, что Honda CBR150Rмотоцикл небольшой, так что удобно на нем будет пилотам не выше 175см, ну максимум 180. Зато весьма удобен он коротконогим, типа меня, да и массой не пугает – легкий как пушинка. Посадка, невзирая на внешность мотоцикла, вполне себе дорожная, гражданская, при поездке в Тулу и обратно (400км) с перерывом всего в час-полтора устал не больше друга на ER5.

В общем всем хорош мотик. И время как раз играем на него – это я про запчасти. Владельцев подобных моделей мотоциклов в нашей стране стало теперь не в пример больше. Доходили до меня слухи, что и с запчастями все не так плохо. Главное здесь, как и с любым другим мотоциклом, иметь каталог запчастей. Имея номер детали ее потом легко можно заказать в каком-нибудь интернет-магазине. Кроме того, аналогичную модель вполне официально продают на Украине, так что при желании все можно найти. Конечно не следует его сильно ронять, на развале точно ничего не найдете, но если включить немного свои логистические способности и обеспечить себе «подвоз» нужных расходников, то проблем знать не будете. Кстати, не забываем про Ebay.

 

Что в итоге? Отъездив на Honda CBR150R где то сезон в общей сложности (по километражу не помню, тысяч 5-6 км), могу сказать одно – РЕКОМЕНДУЮ! Ничего не сломалось, не потекло, мотоцикл не потребовал абсолютно никаких трат, кроме масла и бензина. Масла, кстати, в моторе всего 1 литрJБак 10 литров, хватает более чем на 300 км. И советую брать вариант без прямотока – на одностволке, которая все же не может обогнать скорость звука, это утомляет.

 

Да! И хотел обратить Ваше внимание. Все это относится именно к Honda CBR150R, а не CBR125R, у которой мотор меньшего объема и меньшей мощности. Этот европейский аналог далеко не так ярок, как японский 150R, производящийся, к слову, в Тайланде.

 

Дополнительную информацию по Honda CBR150R можно получить здесь и здесь.

motovibor.ru

Honda cbr150r - Wikipedia

Look for Honda cbr150r on one of Wikipedia's sister projects:
Wiktionary (free dictionary)
Wikibooks (free textbooks)
Wikiquote (quotations)
Wikisource (free library)
Wikiversity (free learning resources)
Commons (images and media)
Wikivoyage (free travel guide)
Wikinews (free news source)
Wikidata (free linked database)
Wikipedia does not have an article with this exact name. Please search for Honda cbr150r in Wikipedia to check for alternative titles or spellings.
  • Log in or create an account to start the Honda cbr150r article, alternatively use the Article Wizard, or add a request for it.
  • Search for "Honda cbr150r" in existing articles.
  • Look for pages within Wikipedia that link to this title.

Other reasons this message may be displayed:

  • If a page was recently created here, it may not be visible yet because of a delay in updating the database; wait a few minutes or try the purge function.
  • Titles on Wikipedia are case sensitive except for the first character; please check alternative capitalizations and consider adding a redirect here to the correct title.
  • If the page has been deleted, check the deletion log, and see Why was the page I created deleted?.

en.wikipedia.org

Мотоцикл Honda CBR 150R 2005 Описание, Фото, Запчасти, Цена, Тюнинг, Ремонт

Мотоцикл CBR 150 MotoLand в Усть-Лабинске

avito 08.03.2017

100 000 руб.

Honda CBR150R в Кирсанове

avito 08.03.2017

55 000 руб.

Мотоцикл Motoland CBR-150 в Краснодаре

avito 07.03.2017

58 000 руб.

CBR 150 в Муроме

avito 05.03.2017

37 000 руб.

Honda CBR-150R в Подольске

avito 05.03.2017

165 000 руб.

Мотоцикл sagitta spitser CBR-150 в Ногинске

avito 02.03.2017

55 000 руб.

Sagitta spitzer cbr 150 в Братске

avito 01.03.2017

55 000 руб.

Продам Honda cbr 150 в Сочи

avito 25.02.2017

70 000 руб.

Sagitta spitzer 150cbr в Старой Купавне

avito 24.02.2017

35 000 руб.

Honda CBR 150R в Москве

avito 22.02.2017

115 000 руб.

Honda CBR600RR 2007год 15000 км пробег в Улан-Удэ

avito 16.02.2017

360 000 руб.

Sagitta CBR150 Spitzer в Волгограде

avito 07.02.2017

38 000 руб.

Реплика Honda cbr 150 rr Repsol в Выселках

avito 04.02.2017

30 000 руб.

Honda CBR-150 в Москве

avito 03.02.2017

125 000 руб.

Sagitta CBR150 Spitzer в Москве

avito 01.02.2017

49 900 руб.

Продаю мотоцикл motoland cbr 150 по запчастям в Петровске

avito 30.01.2017

100 000 руб.

Мотоленд cbr 150 в Усть-Лабинске

avito 30.01.2017

140 000 руб.

Honda cbr150r 2005 г в Москве

avito 30.01.2017

95 000 руб.

Мотоцикл sagitta cbr150 spitzer новый гарантия в Москве

avito 30.01.2017

64 900 руб.

Продам Motoland CBR 150 в Гусе-Хрустальном

avito 29.01.2017

38 000 руб.

Motoland CBR 150 в Нижнем Новгороде

avito 25.01.2017

38 800 руб.

Sagitta CBR150 Spitzer в Нижней Салде

avito 24.01.2017

60 000 руб.

Sagitta CBR150 Spitzer в Ейске

avito 23.01.2017

80 000 руб.

Honda CBR150R в Новомосковске

avito 23.01.2017

70 000 руб.

Nanfang 150-9a аналог хонды CBR в Чебоксарах

avito 18.01.2017

55 000 руб.

Honda cbr 150r в Покрове

avito 16.01.2017

25 000 руб.

Motolend CBR-150 в Минеральных Водах

avito 10.01.2017

48 000 руб.

CBR 150 в Цивильске

avito 06.01.2017

25 000 руб.

Motolend CBR150 в Выселках

avito 03.01.2017

30 000 руб.

Мотоцикл Motoland CBR 150 в Брянске

avito 03.01.2017

23 000 руб.

Мотоцикл sagitta CBR 150 в Кемерово

avito 16.11.2016

115 000 руб.

Продам Honda CBR150R в Великом Новгороде

avito 13.11.2016

75 000 руб.

Honda CBR150R в Ногинске

avito 09.11.2016

120 000 руб.

Honda CBR150R NMB11282 в Краснодаре

avito 09.11.2016

126 000 руб.

Honda cbr 150r в Москве

avito 08.11.2016

120 000 руб.

Honda CBR150R 2004г в Новомосковске

avito 08.11.2016

60 000 руб.

Honda CBR 150r в Белгороде

avito 05.11.2016

75 000 руб.

Мотоцикл "motoland" - CBR-150-33c в Нерехте

avito 01.11.2016

50 000 руб.

Motolend CBR-150 в Галиче

avito 28.10.2016

35 000 руб.

Loncin Sagitta Spitzer CBR 150 в Щелково

avito 23.10.2016

49 999 руб.

Motolend cbr150 в Костроме

avito 22.10.2016

30 000 руб.

Продам мотоцикл honda CBR 150R в Красноярске

avito 21.10.2016

150 000 руб.

Honda CBR150R NMB11285 в Краснодаре

avito 21.10.2016

105 000 руб.

Honda CBR-150R в Пятигорске

avito 23.08.2014

110 000 руб.

Продаю Moto CBR 150 Motoland в Сочи

avito 22.08.2014

44 999 руб.

Cbr150r маленький сибер ищет новую хозяйку) в Москве

avito 22.08.2014

110 000 руб.

Honda CBR-150R в Лосино-Петровском

avito 21.08.2014

75 000 руб.

Motoland CBR - 150 в Новомосковске

avito 20.08.2014

50 000 руб.

Мотоцикл motoland CBR 150 в Нижнем Новгороде

avito 19.08.2014

52 000 руб.

Honda CBR150R / No. B3365 в Анапе

avito 19.08.2014

130 000 руб.

Продам мотоцикл CBR150 в Урене

avito 17.08.2014

35 000 руб.

Honda CBR150R 1 в Павлове

avito 16.08.2014

125 000 руб.

Motoland CBR150 в Иванове

avito 16.08.2014

38 000 руб.

Мот-CBR150 продажа обмен в Калининграде

avito 15.08.2014

60 000 руб.

CBR TD-150 в Пятигорске

avito 15.08.2014

45 000 руб.

Motoland cbr150 в Сургуте

avito 14.08.2014

45 000 руб.

Honda CBR 150R в Москве

avito 13.08.2014

130 000 руб.

Продаюcbr150 в Славянске-на-Кубани

avito 13.08.2014

41 000 руб.

Honda CBR150R NO. B3933 в Тюмени

avito 13.08.2014

130 000 руб.

Sagitta cbr 150 в Фрянове

avito 13.08.2014

27 000 руб.

Honda cbr150r 2004 год в Анапе

avito 12.08.2014

70 000 руб.

CBR TD-150 в Георгиевске

avito 12.08.2014

45 000 руб.

Honda CBR 150R в Перми

avito 12.08.2014

90 000 руб.

Продаю CBR - 150 в Саратове

avito 11.08.2014

35 000 руб.

Купи коня не пожалеешь, хороший конь Honda CBR-150 в Сергиевом Посаде

avito 11.08.2014

75 000 руб.

CBR-150 в Саратове

avito 10.08.2014

54 000 руб.

CBR 150 в Санкт-Петербурге

avito 10.08.2014

40 000 руб.

Мотоцикл Sagitta Spitzer CBR 150 в Жуковском

avito 08.08.2014

40 000 руб.

Honda cbr 150 в Москве

avito 07.08.2014

62 000 руб.

Аналог Honda CBR 150 в Нижнем Новгороде

avito 06.08.2014

44 000 руб.

Moto land cbr 150 в Курске

avito 05.08.2014

40 000 руб.

Мотоцикл Honda CBR150R в Москве

avito 02.08.2014

144 000 руб.

Honda CBR150R 2 в Павлове

avito 01.08.2014

130 000 руб.

CBR150 в Саратове

avito 31.07.2014

45 000 руб.

CBR-150 в Петровске

avito 30.07.2014

43 000 руб.

CBR-150 в Москве

avito 29.07.2014

50 000 руб.

Мотоцикл motoland CBR 150см3 в Санкт-Петербурге

avito 29.07.2014

49 998 руб.

CBR-150 в Гусе-Хрустальном

avito 29.07.2014

54 000 руб.

Honda CBR150R в Санкт-Петербурге

avito 28.07.2014

90 000 руб.

Хонда cbr 150r в Салавате

avito 28.07.2014

101 000 руб.

Honda CBR150R с аукциона Японии в Екатеринбурге

avito 28.07.2014

125 000 руб.

Honda CBR150R с аукциона Японии NO. B3365 в Екатеринбурге

avito 28.07.2014

120 000 руб.

Мотоцикл motoland CBR150. Новый, гарантия в Москве

avito 27.07.2014

53 000 руб.

"Honda CBR150RR" в Казани

avito 27.07.2014

Не указано

Спорт CBR 150 black + шлем. Рассрочка в Санкт-Петербурге

avito 25.07.2014

49 999 руб.

Продам Honda cbr150r в Новосибирске

avito 25.07.2014

110 000 руб.

Honda cbr 150 r в Родниках

avito 22.07.2014

70 000 руб.

Продам motolend cbr150r в Киржаче

avito 20.07.2014

40 000 руб.

Honda CBR 150 Replica в Санкт-Петербурге

avito 18.07.2014

49 950 руб.

Мотоленд cbr 150 в Коврове

avito 17.07.2014

30 000 руб.

Cbr 150 в Медыни

avito 16.07.2014

48 000 руб.

Motoland cbr 150 в Краснослободске

avito 13.07.2014

48 000 руб.

Мотоцикл CBR 150 в Иванове

avito 12.07.2014

35 000 руб.

Honda cbr 150(реплика) в Калуге

avito 12.07.2014

55 000 руб.

Продам мотоцикл motoland CBR150 в Сургуте

avito 11.07.2014

45 000 руб.

Motolend CBR 150 в Узловой

avito 11.07.2014

40 000 руб.

Spitzer CBR-150 в Сочи

avito 03.07.2014

37 000 руб.

Мотоцикл (мотоленд-CBR150) в Калининграде

avito 27.06.2014

60 000 руб.

Honda CBR 150 в Октябрьском

avito 25.06.2014

90 000 руб.

* Внимание! Под максимальной, средней и минимальной мотоцикла Honda CBR 150R на данной странице указывается средняя стоимость по объявлениям о продаже в интернете, без учета года выпуска, комплектации и поколения модели мотоцикла.

bazamoto.ru

Honda CBR 150R reivew

The Honda CBR 150R is here. It looks familiar and is probably one of Honda’s more aggressive moves to take a more prominent stand in the India motorcycles market. We saw it first at the Auto Expo 2012 and it suddenly raised a lot of interesting questions. A certain 150 cc motorcycle, now, suddenly had competition from what probably is its only equal competitor. The CBR 150R much like the CBR 250R takes in design cues from the VFR 1200 and on-road you could almost mistake the CBR 150/250 for each other. But then, the similarity ends there. So then, how good is the CBR 150R? Read on.

Engine and Performance

The CBR 150R is powered by a light 149.4 cc engine with double overhead camshafts and 4 valves. Add to that the short stroke engine and quite expectedly the CBR 150R rev’s easy and high. This 150 picks up speed quite fast and moves on to a speedo indicated top speed of 140 kmph and in fact we actually touched 144kmph on slight down slope. The Honda PGM-Fi system has definitely made its presence felt on this bike with absolutely no knocking even at a 22 kmph in 3rd gear and it pulled away pretty much cleanly, pretty good considering that this 150 has its peak torque of 12.6 Nm coming in at a high 8.5 k RPM. Yes it is a little bit of a slouch in the city, but like we said, keep the RPM’s high and this bike will fly. The rev-limiter cuts in softly at 11.5K and we say softly because it is really soft. The gearbox is pretty sharp and even after pushing the bike all morning the shifts were still smooth and confident. An interesting point was the very tall 5th gear and it took its time to hit the limiter. The zero to hundred comes up in a healthy ~11.5 seconds, not bad by any standards. Keep your shifts at 10.5k RPM and you will hit speeds that will put almost all other 150’s to shame. The engine will cruise easily all day at 90-100Kmph at about 7.5 — 8 k RPM in top gear.

Look and Feel and Build Quality

Depending on how you look at it, the close resemblance to its elder sibling might be an advantage or not. We personally feel the CBR 150R looks more proportional than its elder brother. The alloys and the engine case get the black treatment and it definitely looks good. The body, the tyres all jell together quite well. The bike feels compact, light and fast. The build quality is definitely on par with what you would expect from a Honda. Panels are good with decent finish and no panel gaps. The exhaust has a nice short stubby design and a rather decent bassy exhaust note. The one thing that we are really disappointed with is the cheap switch gear. Both seats (rider and pillion) are quite soft and comfortable, and in particular the pillion seat is really comfortable with very usable rear grabs rails. Surprisingly the bike comes with the normal chain set, one would usually expect a O-ring or the better off X ring set on a premium motorcycle.

Handling and Braking

Swing your leg over the CBR 150R and you immediately notice how light the bike is. Your legs take a rather sporty stance and you lean forward to a rather aggressive riding position. Start moving and you realise its ever so easy to manoeuvre the CBR 150R. Go a bit aggressive into a corner and you get quite a lot of confidence from the bike, with it silently urging you to push harder. The perimeter frame and the firm suspensions keep you planted on the tarmac but we wish it had stickier rubbers as the stock MRF’s seem quite hard. The stock tyres will definitely go the distance but definitely not an enthusiast’s choice. We did not experience much nose dive and the CBR 150R did not loose it’s composure even on very hard braking. In short the bike handles like a gem and the 276 mm front disc coupled with the 220 mm rear disc do a very good job at stopping you in hurry, a bit spongy but nothing to complain about.

Accessories and Key features

The CBR 150R comes standard with an orange backlit digital meter which is clear and bright and shows basic information like the fuel tank status, turn indicators, speed, odometer, temperature and an analogue tachometer. The CBR 150R comes with very basic tool kit with just two spanners and a screwdriver. Like we said earlier the switch gear quality is a disappointment and misses out the two things that we think are quite important, a pass switch and an engine kill switch. Similar to its elder brother you can lock the handle to only one side, the left. Tubeless tyres are standard on the bike and are definitely an advantage. Check out the part by part gallery of the CBR 150R for more detailed photographs.

Value for Money

The CBR 150R gave us a pretty decent mileage of 40 kmpl even after hard riding. We got a maximum of 48 kmpl on the highway and obviously that number will go up if you can go easy on the throttle and keep it below the 7.5k RPM range, but that’s not going to be easy on this bike. We still have not got hold of the parts catalogue so we cannot comment yet on the cost of spares but it definitely would be practically priced. Now at this point, the regular chain and hard stock tyres might look good as these are a bit easier on the pocket from a maintenance point of view. But then again an open normal chain might actually backfire unless regularly maintained.

Final Verdict

The Honda CBR 150R is more of an all-rounder than a purpose built motorcycle. It performs very well under different scenarios and would be more of a choice to people looking for a motorcycle that can do it all with minimum fuss. The stock set up that the bike comes with definitely suggests the same. To be honest, with a premium pricing of Rs 1,16,385 (ex-showroom) for the Standard and Rs. 1,17,385 (ex-showroom) for the Deluxe variant, it does miss out on some things that you pretty much take for granted on a motorcycle that’s priced in this bracket. Yes it’s a tough choice once you are considering your options in the price bracket, but the all-rounder capability mixed with a touch of practicality definitely gives it a competitive edge.

Specifications Sheet
ENGINE
Design Displacement Bore Stroke Torque Power Starting aid Transmission Cooling system Clutch
Single-cylinder, 4-stroke, DOHC, 4 valves
149.4 cm³
63.5 mm
47.2 mm
12.6 Nm @ 8500 RPM
13.1 Kw (17.6 BHP) @ 10,500 RPM
Electric starter
6-speed
Liquid cooled
Constant Mesh – Wet sump
CHASSIS
Frame Front Suspension Rear Shock absorber Brake system Front Brake system Rear Brake discs – diameter front Brake discs – diameter rear Chain Wheel base Ground clearance (unloaded) Seat height (unloaded) Total fuel tank capacity approx. Kerb Weight Battery Head lights
Twin Tube Diamond (Pentagon type)
Telescopic
Linked type Monoshock
Disc brake with two piston brake caliper
Disc brake with one piston brake caliper
276 mm
220 mm
Regular
1,305 mm
190 mm
793 mm
13 l Normal unleaded petrol
138kg
12 Volt 6 Amp maintenance free
12V 60/55 W h5

Motorcycle Courtesy:

Test Riders
Nijish Avin Abhishek Manohar

www.iamabiker.com

Honda CBR150R Price, Specs, Review, Pics & Mileage in India

Design and Style

The CBR150R carries most of the looks of its elder sibling, CBR250R. If you are not aware of the different color schemes for both these bikes then you can’t differentiate between them on road. At least from front, it’s very hard to distinguish. The small CBR has the same Y shaped crystal clear headlight, visor and rear view mirrors similar to that of CBR250R. The black coloured alloy wheels and smaller front disk brake is also different in this bike.

Get to the side of this bike and then you can notice some more changes including different silencer and decals on its fairing. The bike looks well proportionate. It features a sporty full cowling which visually adds bulk to this bike. However this cowling is much simpler than the one used in R15 and may lack that sporty character. The rear section also resembles to the bigger CBR and looks much simpler than R15. The bike has no split seat and also features black coloured grab rails. The tail light looks neat and simple and the bike is not as high as R15.

Instrument Console

The instrument console of CBR150R features a combined analogue tachometer and digital speedometer, fuel gauge and odometer. The instrument console also has different LED indicators. The speedometer is not as big as we get to see in regular Bajaj and TVS bikes. The bike features orange back light.

Engine and Gearbox

This bike is powered by a single- cylinder, fuel injected 150cc water cooled engine. It’s a 4-stroke, DOHC, 4 valve engine which can churn out a maximum power output of 17.58 bhp at 10500 rpm with a maximum torque output of 12.66 Nm available at 8500 rpm. This engine is mated with a six speed manual gearbox with one gear down and five gears up-shift pattern.

Acceleration and Performance

As soon as you read the specifications, it’s not hard to get that you will have to rev this bike really hard to get the maximum power of this engine. The bike initially may not feel as swift and active as R15 due to three reasons which are its less torque output, DOHC engine and heavy weight. That’s why R15 is a second quicker than CBR150R in reaching 0-60km/hr. After this, the game changes as the high end performance of the DOHC engine used in Honda is much better than R15.

Despite being heavier, CBR 150R proves to be more enthusiastic than R15 as it takes just above 12 seconds to reach 0-100km/hour which makes it faster than its rival by one second. Being a DOHC engine, it tends to be refined and that shows when you can see yourself around 9000rpms without any vibrations. This engine feels extremely refined at high rpms and that helps you to achieve a top speed of around 130-132km/hr. Gear transitions are very smooth and gear ratios also feel well proportionate. Despite its less torque output, the bike still manages to impress you with its performance.

Mileage

Honda CBR150R can return mileage of around 30-35 kmpl in city and somewhere around 40-45 kmpl on the highways.

Comfort While Riding

The seating position of CBR150R may not be as sporty as R15 but it’s certainly more comfortable than its rival. The seat height (unloaded) in 793mm. The knees stick perfectly with the tank and you can find your feet resting on the foot pegs. Rider can easily reach to the clips on handle which allows you to get comfortable on this bike. Seat is placed relatively higher and offers you optimum comfort.

Suspension and Brakes

The suspension system of this bike offers you a very comfortable ride. Telescopic forks are doing duty at its front while mono shock absorber is placed at the back. The suspension of this bike sheds its weight and contributes to its high quality of performance. Undoubtedly, this bike has better braking system than R15 as it comes loaded with a bigger disc at its front. It features a 276mm disc at its front while there is a smaller 220mm disc at the back. The bike comes with no option of ABS as seen in its elder sibling.

Ride and Handling

CBR150R feels a bit stronger than R15 in this department. The heavy weight of this bike works in its favour and along with its suspension system; the bike feels more stable and grounded. Yes, its wheelbase of 1305mm is less than R15 and can be felt around sharp corners but its wider front tyre and high ground clearance of 190mm improves its handling. The bike deals easily with most of the potholes and with its high ground clearance, you need not to worry about the obstructions on road. Even off road, the bike performs really well and gives you a pleasant ride.

Verdict

Honda CBR150R is priced at INR 1,23,183. Honda has priced their bike a bit higher than its rival, R15 which can be its only setback. Other than this, CBR150R has everything, what it takes to be number one in its segment. The bike looks cool and different from others. Performance and handling is also very satisfactory. The bike seems to be a complete package and it’s perfect for those who are looking for exclusivity and want to stand out of the crowd. It’s definitely an attention seeker and in the upcoming time, it will be interesting to see that how our youth reacts to this baby CBR.

Honda CBR150R - Racing Blood

VIEW FULL SIZE

autos.maxabout.com


Смотрите также