Honda jazz 2017


Honda Jazz 2018-2019 фото, цена комплектации новинки Хонда Джаз

Новинки Хонда 2018-2019 года пополнил обновленный хэтчбек Honda Jazz 2018 модельного года, представленный в преддверии мировой премьеры в рамках сентябрьского автошоу в немецком Франкфурте. В нашем обзоре новый Хонда Джаз – фото, цена, комплектации и технические характеристики компактного японского хэтчбека, пережившего плановый рестайлинг. New Honda Jazz с новой внешностью, модернизированным салоном, более богатым оснащением и новым 1,5-литровым бензиновым 130-сильным мотором выходит на европейский рынок в ноябре 2017 года по начальной цене около 17000 евро, что сопоставимо со стоимостью дореформенного 5-дверного хэтчбека Хонда Джаз.

Японская компания Хонда провела рестайлинг модели Honda Jazz по классическому для всех производителей рецепту. Обновленный хэтч получил более современный и стильный дизайн экстерьера кузова, лучшее оснащение с продвинутым комплексом систем безопасности Honda Sensing в придачу, но самым главным достоянием новинки, бесспорно, является мощный 130-сильным бензиновый мотор 1.5 i-VTEC, устанавливаемый на обновленный Хонда Джаз в максимальной комплектации Dynamic.

Внешние отличия обновленного хэтчбека от дорефоменного брата не сильно разительны (одним словом, эволюционные процессы). Переживший фейслифтинг японский компактный хэтчбек получил более выразительную переднюю часть кузова с модернизированными фарами головного света, дополненными светодиодными изгибами дневных ходовых огней, перелицованную фальшрадиаторную решетку и более солидный бампер с круглыми противотуманками.

фото Honda Jazz 2017-2018 вид спереди

фото Honda Jazz 2017-2018 вид сзади

Корма рестайлинг версии Honda Jazz щеголяет видоизмененными плафонами габаритных фонарей с частичным светодиодным наполнением и новым задним бампером.

На фото представлен хэтч в максимальной комплектации Dynamic: спортивные бампера - передний со сплиттером и задний с диффузором, оба подчеркнуты ярко красным горизонтальным акцентом, полностью светодиодные фары головного света, передние противотуманки в глубоких бойницах с хромированным обрамлением, окрашенные в черный цвет корпуса зеркала заднего вида и легкосплавные 16-дюймовые колесные диски обутые в шины 185/55 R16.

Салон максимально упакованной комплектации Dynamic также представлен в обзоре на фото. В наличии кожаная отделка обода рулевого колеса и ручки КПП с ярко оранжевыми стежками, тканевая в клетку обивка сидения и удобный подлокотник с такими же оранжевыми акцентами. По умолчанию присутствуют система бесключевого доступа в салон и кнопка старт/стоп двигателя, климат-контроль, мультимедийный комплекс Honda Connect с 7-дюймовым цветным экраном, камера заднего вида, датчики парковки спереди и сзади, системы Forward Collision Warning, Lane Departure Warning и Traffic Sign Recognition.

В базовой комплектации Trend гарантировано присутствуют 6 подушек безопасности, ABS с EBD и Brake Assist, кондиционер, датчики дождя и света, Hill Start Assist, подогрев передних сидений, круиз-контроль, система безопасности City-Brake Active.

фото салон Honda Jazz 2017-2018

Обновленный Хонда Джаз, впрочем как и дореформенные версии хэтчбека, порадуют потенциального владельца не только качественными материалами отделки, уютным салоном и богатым базовым оснащением, но и весьма практичным багажником способным принять от 354 до 897 литров грузового объема, а также по-настоящему волшебными сиденьями Magic Seat system, позволяющими перевозить в автомобиле предметы длиной до 2480 мм и высотой до 1280 мм.

фото интерьер Honda Jazz 2017-2018

Технические характеристики Honda Jazz 2018-2019 года. Для обновленного хэтчбека отныне предлагаются два бензиновых четырех цилиндровых мотора.Начальный двигатель 1.3 i-VTEC (102 лс 123 Нм) в паре с 6 механической коробкой передач или вариатором CVT. Двигатель позволяет ускоряться от 0 до 100 кмч за 11,2 сек с 6 МКПП и за 12,0 с вариатором, максимальная скорость соответственно 190 кмч и 183 кмч, средний расход топлива в районе 5 литров.Новый более мощный мотор 1.5 i-VTEC (130 лс 154 Нм) в компании с 6 МКПП или вариатором CVT. Двигатель в среднем довольствуется 5,4 литрами топлива и укладывается по уровню выбросов в строгие нормы Евро 6.

povozcar.ru

2017 Honda Jazz Review

Introduction

The Honda Jazz is a cheery little car built to surpass the usual limitations of supermini practicality. It’s one of the most reliable small cars you can buy, and along with striking styling, it comes in a spread of bright, happy colours. It’s better to drive than any Jazz before it, and it’s still the most versatile small car on the market.

 

Body Style: Supermini            Seats: 5                          MRP from £13,645 - £16,755

 

Did you know? With the rear seats folded down, the super-practical Jazz has more interior load space than a Ford Focus hatchback

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Verdict:★★★★★★★☆☆☆ (7.7/10)

Honda has deliberately kept the Jazz range simple, with just one engine, two gearboxes and three trim levels. It works, though, delivering a product that absolutely excels at providing the maximum utility within the minimum body size. The Jazz is a peerless option when it comes to practicality in the supermini segment, and this one just seems happier than older ones, thanks not just to the cheery colour options, but also its light, zesty feel on the road. It’s still light years away from a Fiesta for driving fun, but nothing beats it for usefulness.

Design & Exterior

★★★★★★★☆☆☆ (7/10)

Interior & Comfort

★★★★★★★★★☆ (9/10)

Technology & Connectivity

★★★★★★★★★☆ (9/10)

Performance & Handling

★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

Safety Features

★★★★★★★★★★ (10/10)

Spec & Trim Levels

★★★★★★★★☆☆ (8/10)

Running Costs & Fuel Economy

★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Pricing

★★★★★★★★☆☆ (8/10)

 

We Like

Versatile interior layout

Improved driving dynamics

Efficient petrol engine

We Don't Like

No diesel option

Bold styling will date quickly

Droning CVT transmission

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Design & Exterior:★★★★★★★☆☆☆ (7/10)

It’s pointless to deny that the Jazz attracts an unusually old typical buyer, aged around a decade older than the industry average for a supermini. Owners tend to keep them longer, too, right through their retirement years. It harms the car’s wider desirability because it’s seen as an old person’s runabout, rather than a funky, energetic lifestyle car.

In fairness, though, it’s both. It serves as reliable and safe transport for the elderly just as well as it meets the everyday needs of much younger drivers. The current model, with its updated, bolder looks, is clearly targeted at younger buyers, but the angular lines are so distinctive they could date very quickly.

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Interior & Comfort:★★★★★★★★★☆ (9/10)

Honda has presented a bit of a mix with Jazz’s interior. The S and SE trim grades come with manual air conditioning, which means big, over-light dials that feel a little cheap next to the solidity of the main areas of plastic trim. All models get a colour screen, which creates a focal point for the console, and the instrument dials are easy to read. The rev counter is small next to the huge speedometer, but Honda has got its priorities right for a car of this type.

While there are some areas where the plastics could be thicker or have a more premium finish, the Jazz generally feels well made throughout. Top-spec EX models go further towards digital technology, with an extra climate control screen in place of the big dials.

Practicality

The real genius of this car is its flexible rear ‘Magic Seats’, which allow the seat bases to be lifted out of the way of the rear footwells, making a huge amount of extra space for whatever needs to be carried. Most bicycles can easily slot in with a wheel removed, and it’s a brilliant area to put larger, heavier suitcases for a two-person holiday, as it results in a more even weight distribution from front to rear.

Alternatively the seat-backs can fold flat, revealing a relatively cavernous load bay that eclipses a number of cars from the class size above. There is provision for lashing hooks, but Honda definitely could have added hooks for shopping bags, which, sadly, are missing.

The cupholders are a bit of a stretch, positioned low down ahead of the gear stick, and if you have a taller container it can interfere with access to the 12-volt socket, USB ports and, unusually, HDMI port. The S model gets a single USB and no HDMI, while the SE and EX get two USBs and a single HDMI. That’s really impressive for a small car, beating plenty of large ones.

Boot space

Min: 354 litres
 Max: 1,314 litres

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Technology & Connectivity:★★★★★★★★★☆ (9/10)

Impressive specification awaits, whichever model you pick. The S may only have steel wheels, but LED daytime running lights are standard. Moving inside, you’ll find cruise control, DAB radio, a good-sized infotainment display screen, engine stop-start, steering wheel-mounted audio controls, Bluetooth, air conditioning and, incredibly, automatic headlights and windscreen wipers. The steering wheel adjusts for reach and rake, the driver’s seat has height adjustment and autonomous low-speed emergency braking is standard.

The SE upgrades the media screen to a seven-inch touchscreen with sharper detail and an interface that works more like a smartphone. It also brings front and rear parking sensors, door mirrors with electric folding, automatic main-beam control and an amazing spread of safety systems that often aren’t standard on cars of almost twice the price.

If you really feel the need for more tech, EX offers two extra speakers, a rear parking camera and climate control, plus keyless entry and start. The passenger gets a height-adjustable seat and a one-touch electric window, too. Honda has been cunning in keeping climate control back only for the EX, because it knows most of its buyers will want it. Dealers can use this to help persuade a customer who originally wanted an SE to upgrade.

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Performance & Handling:★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

While Honda has noticeably sped-up the steering rack, giving a much more responsive feel than the old Jazz, it’s still quite numb. There is no real sense of involvement with the driving experience and it’s only partly saved by a modestly positive gear shift and fizzy, mildly characterful 1.3-litre 102hp engine. It’s more enjoyable with the manual gearbox but more efficient with the optional continuously variable transmission (CVT), particularly in town.

The CVT keeps the engine speed at the most efficient point in the rev-range, which at higher speeds creates a monotonous drone that can spoil the experience. But the Jazz is so quiet in urban surroundings that the CVT is arguably a step up in refinement.

Recommended engine: 1.3 i-VTEC manual

0-62mph

11.2 seconds

Fuel economy

56.5mpg

Emissions

116g/km

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Safety Features: ★★★★★★★★★★ (10/10)

Nowhere else in cars of this size – or a size larger  – can you find such an outstanding level of standard safety equipment, specifically on the SE and EX grades. Even the S has a low-speed emergency braking system, six airbags, anti-whiplash headrests, Hill Start Assist and the usual array of braking aids.

But for a car of this size to have as much active safety gear as the Jazz SE is excellent. Both it and the EX have Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, a speed limiter and Lane Departure Warning.

Naturally, Honda was keen to have the car put through its crash safety paces by Euro NCAP, and the result was five stars with a deeply impressive 93% for adult occupant protection.

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Specs and Trim Levels:★★★★★★★★☆☆ (8/10)

Colours

The range of colours Honda offers on the Jazz is ideal. Looking after the plainer options are Orchid White and Crystal Black, both as pearlescents, plus light and dark metallic silvers called Alabaster Silver and Tinted Silver respectively.

For the more daring, there’s a handful of bright, cheerful shades help bring out the best in the sober styling. There’s solid Milano Red and Sunset Orange, metallic Brilliant Sporty Blue and pearlescent Attract Yellow.

Trim Levels

The line-up comprises S, SE and EX grades, mirroring the structure Honda uses on other models. All are amazingly well-equipped across the technology and safety spectrums, with even the S containing most of the really desirable features.

SE improves mainly on the safety, aesthetic and infotainment areas. Having parking sensors at both ends at this price point is a real coup. EX models add a final layer of polish, with a rear-view camera, climate control and larger alloy wheels. It’s certainly the best-looking version.

The upgraded media screen in SE and EX models is designed to accommodate integrated navigation, and Honda will add it to either model for £610 to create spin-off ‘Navi’ sub-models. Both SE Navi and EX Navi use excellent Garmin navigation software that’s simple to use, and clear at a glance, with split-screen views and lane indication for extra peace of mind. It even displays key road signs more or less exactly as they look in the real world, making it easier to relate the instructions to the road.

Size and Dimensions

The Jazz may be big on the inside, but it’s still small on the outside. It’s towards the top end of the supermini scale for length, while staying exceptionally manageable. The body is very narrow and the mirrors are quite wide, but they can be folded in if needed.

Length

3,995 mm

Width

1,694 mm

Height

1,550 mm

Max towing weight without brake

450kg

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Running Costs & Fuel Economy:★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Manual versions are more efficient on motorways but CVT-equipped models take the spoils both in town and overall. There’s no difference in road tax banding apart from on the S trim grade, which with the automatic transmission slips into band B while the rest stay in band C.

Irrespective of the gearbox choice, the Jazz tends to come close to matching its official fuel economy figures. Beating the 50mpg mark should be achievable without too much drama. Insurance costs have been slashed because of the massive improvement in standard active safety kit, too.

Reliability and servicing

Servicing is a more expensive than might reasonably be expected of a car this small and mechanically simple. Apart from visual checks, the first service is just an oil and filter change – so is priced unfairly. Reliability is famously good, though, with the Jazz having picked up plenty of awards and commendations for its apparent reluctance to go wrong.

Minor

12 months or 12,500 miles - £195 est.

Major

24 months or 25,000 miles - £265 est. (£340 est. for cars with CVT)

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Pricing:★★★★★★★★☆☆ (8/10)

At £15,755, the Jazz to buy is the manual in SE Navi trim. It offers remarkable value for money when you compare its spec and practicality against similarly-priced and more expensive alternatives. The entry point is a little over £2,000 lower, though, with the manual-only S. Its asking price of £13,645 is cheap for the impressive spec, but arguably it’s worse value than the SE Navi.

Adding the CVT tips the value scales away from the Jazz, with even the S coming close to £15,000 and the EX Navi topping out at nearly £18,000 before any options. Drivers paying benefit-in-kind tax will see a £7 difference between S and SE, a further £6 for EX and an extra £2 to add navigation. But because of CVT-equipped cars’ lower emissions, certain models actually cost less per month as automatics.

 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Recommendations

Cost Conscious

1.3 i-VTEC S – providing an amazing spec for a modest price, the Jazz S is a compelling budget-friendly supermini

First Time Driver

1.3 i-VTEC SE – reassuring safety equipment is standard, and it’s more than practical enough for active lifestyles

Luxury Seeker

1.3 i-VTEC CVT EX Navi – an automatic transmission and an incredible kit list make a luxurious buy

Rivals

Suzuki Swift

Good fun to drive with a generous list of equipment, the Swift also comes with style-focused trim options.

Toyota Yaris

Great reliability combines with intelligent technology and good ride quality, plus a hybrid powertrain option.

Kia Rio

Gutsy new engines throughout, a long warranty and fabulously good-looking high-spec models – but expensive.

Seat Ibiza

All-new mini-Leon scores high for style and drives with impressive dynamic prowess.

Nissan Micra

Stunning design meets plentiful entertainment and connectivity tech, with safety also a priority.

What others say

Auto Express

“The Honda Jazz drives in a civilised manner, provided you avoid the CVT automatic gearbox option. It is one of the most spacious and ingenious cars in its class.”

Car Buyer

“The Honda Jazz has the roomiest interior and biggest boot of any supermini. It sits in the same supermini class with tough rivals like the Ford Fiesta, but it has some unique attributes.”

 

uk.motor1.com

Хонда Джаз 2018-2019 - обновленный хэтчбек

Новые модели Хонда 2018-2019 года пополнились обновленным хэтчбеком Honda Jazz 2018 года, мировая премьера которого состоится в сентябре на авто шоу во Франкфурте. В обзоре технические характеристики, комплектации, цена и фото нового Хонда Джаз, пережившего плановый рестайлинг.

New Honda Jazz с новым кузовом, модернизированным салоном, более богатым оснащением и новым 130-сильным, 1,5-литровым мотором поступит в продажу на европейском рынке в ноябре 2017 года по цене от 17 тысяч евро. По такой же цене предлагается и дореформенная модель 5-дверного хэтчбека Хонда Джаз.

В ходе обновления хэтч Honda Jazz получил более стильный и современный дизайн кузова, продвинутый комплекс систем безопасности Honda Sensing и новый бензиновый 130-сильный 1,5-литровый двигатель i-VTEC, который доступен для обновленной модели только в самой насыщенной комплектации Dynamic.

Снаружи обновленный Хонда Джаз получил более выразительную переднюю часть кузова с модернизированной головной оптикой со светодиодными дневными ходовыми огнями, перелицованную решетку радиатора и иной бампер с круглыми противотуманными фарами.

Задняя часть обновленной Honda Jazz демонстрирует видоизмененные габаритные фонари с частично светодиодной начинкой и новый задний бампер.

По традиции в обзоре на фото представлена обновленная модель в максимальной комплектации Dynamic со спортивными бамперами (передний со сплиттером, задний с диффузором), новыми полностью светодиодными фарами головного света, противотуманными фарами в хромированной оправе, наружными зеркалами в черной оправе и 16-дюймовыми легкосплавными колесными дисками с резиной 185/55 R16.

Салон японской авто новинки 2018-2019 модельного года также на фото представлен в максимальной комплектации с кожаным ободом рулевого колеса и ручкой коробки передач и обтянутыми тканью сидениями с удобным подлокотником.

В наличии также система бесключевого доступа в салон, климат-контроль, кнопка старт/стоп двигателя, мультимедийный комплекс Honda Connect с цветным 7-дюймовым экраном, передние и задние датчиками парковки, камера заднего вида, а также системы Traffic Sign Recognition, Lane Departure Warning и Forward Collision Warning.

Базовая комплектация Trend оснащается 6-подушками безопасности, кондиционером, датчиками дождя и света, круиз-контролем, системой безопасности City-Brake Active, подогревом передних сидений, Hill Start Assist, Brake Assist, ABS и EBD.

У обновленного Хонда Джаз не только уютный салон, но и весьма практичное багажное отделение, вместительность которого варьируется от 354 до 897 литров, а благодаря сидениям с Magic Seat system в салоне можно перевозить предметы высотой до 1280 мм и длиной до 2480 мм.

Технические характеристики обновленной Honda Jazz 2018-2019 года.Теперь для обновленного хэтчбека предлагаются два четырехцилиндровых бензиновых мотора.Стандартно устанавливается 1.3 i-VTEC (102 л.с. 123 Нм), работающий в паре с 6 МКПП или вариатором CVT. Данный двигатель в паре с 6 МКПП разгоняет хэтчбек до первой сотни за 11,2 секунды, а с вариатором за 12,0 секунд. Максимальная скорость с механикой 190 км/час, а с вариатором 183 км/час. В среднем данный двигатель потребляет 5-литров бензина на 100 км пути. Доступный в топовой комплектации самый мощный мотор 1.5 i-VTEC (130 л.с. 154 Нм), работает в паре с 6 МКПП или вариатором CVT. В среднем мотор потребляет 5,4 литра бензина и соответствует экологическим стандартам Евро 6.

avtoaziya.ru

2019 Honda Jazz Review And Release Date

Post by Paul / September 30, 2017 / Honda

New 2017 Honda Jazz is prepared to be a warm subject for automobile fanatic. The latest design of Jazz family is bring out a quantity of upgraded functions. Revamp engine, exceptional interior materials along with so forth make the motor vehicle deserve individuals’s focus.

2017 Honda Jazz is a new release of the compact that offers a brand-new outside looks as well as enhanced engines. Wind resistant hood, new wrinkles and also modern-day lines of the body will you thrill. The listing of adjustments to the exterior includes a redesigned front grille, brand-new headlamps, bumpers and also various other aspects. The interior of log cabin is totally innovative, as well as control board supplies new functions and also gadgets. The seats are made from high quality products that provide a high degree of convenience. The propulsion system will certainly drive the upgraded range of engines that includes as well as hybrid drive system. Pursuant to those realities, Honda now prepares to bring in brand-new customers and boost sales on the worldwide market. Competitors in this segment is large.

2017 Honda Jazz Specifications

2017 Honda Jazz Review is took the exact same engines that are provided in 2014 year. Nonetheless, engineers have made some mechanical adjustments to increase the output worths. The base engine is an economical 1.3-liter DOHC four-cylinder engine with 5-speed manual transmission. For those which desire more power offered will be a 1.5-liter DOHC four-cylinder engine mated to a 6-speed manual transmission. We offer a hybrid drive that combines the 1.5-liter DOHC four-cylinder engine as well as an electrical motor with a top capability battery. This system is related to a 7-speed automatic transmission. Supplier expected to minimize energy usage and also much better driving features. Comprehensive information will certainly be revealed later.

2017 Honda Jazz Security

2017 Honda Jazz has a large as well as innovative style of cabin. The listing of common tools includes a large touch screen, navigation, as well as auto air conditioning, Wi-Fi, Bluetooth and USB. Passenger safety is guaranteed by energetic systems such as: Hill-Start Aid, Introduction Stop Signal, City Active Brake as well as a lot more. Baggage capacity is an adequate variety of travelers that the automobile can to hold.

2017 Honda Jazz Exterior and Interior

Look at its exterior style, it is very easy to note a Jazz Yet, the Honda Jazz has been upgrade to be far more stunning than its forerunner. Deep folds in addition to dramatic lines have been additional to create the outside layout more imposing. The bumpers have also been upgraded than previously. Besides, the changes also make up swept-back fronts lights as well as the front grille. Generally, the outside of 2017 Honda Jazz Release Date is such an enforcing one.

Not simply the outside which has been updated, nonetheless the inside has actually also been updated to craft a more fashionable Honda showcases a state-of-the-art control panel with many buttons have actually been changed with touch-based control. A huge touch screen also appears to finish the dash. Compared with the preceding model, this latest design from Jazz family is so much boosted in regards to indoor feature.

Engine as well as Mileage of 2017 Honda Jazz.

Honda provides three diverse engines to determine from for its new Honda Jazz. The initial one is a 1.3-liter DOHC four-cylinder engine. The engine includes a 5-speed manual transmission. The second alternative is a 1.5-liter DOHC which is accessible with a 6-speeed manual transmission. Last but not least, the 3rd alternative is a 1.5-liter hybrid engine featuring a 7-speed DCT. With these three choices, potential buyers could easily pick what suit them one of the most.

Related : 2017 Honda CRV Redesign

2017 Honda Jazz Price and Release

All New Honda Jazz 2017 Release Dateis supposed to be introduced in February the brewing year, 2017. The automobile prepares to be offered in the Japan industry, as its home. Worrying the price, there has not any official information to be exposed. Thus far individuals anticipate it to start at about ₤ 14,000 as well as regarding ₤ 17,000 for the hybrid version.

Other Collections of 2019 Honda Jazz Review And Release Date

You may also like

  • 2019 Honda HRV Redesign & Review

    2016 Honda HRV Redesign & Review. Redesign | Review | Price | Release date | Concept. Car Comparison. All new Honda HR-V, that is truly version

  • 2019 Honda Crosstour Awesome Cars

    2017 Honda Crosstour is amongst the cars that will be launched quickly. According to the experts’ evaluations, the car is actually not like anticipated. It does

  • 2019 Toyota 86 Vs Honda CR-Z Which The Better?

    2018 Toyota 86 Vs Honda CR-Z Which The Better? – Car Comparison. 2018 Ford CR-Z Review. 2018 Ford CR-Z is a car that is very exciting

  • 2019 Honda CRV Redesign Changes

    2017 Honda CRV – Honda is confronting more of resistance in US promote. Among their absolute finest showcasing arrangements, the CRV hybrid is one of the

www.carscomparison.net

2017 Honda Jazz , 2017 .

2017 Honda Jazz , 2017 .

Acura

Alfa Romeo

Audi

BAW

Bentley

BMW

BMW Alpina

Brilliance

Buick

BYD

Cadillac

Changan

Chery

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

DAF

Daihatsu

Datsun

Derways

Dodge

Dongfeng

FAW

Ferrari

Fiat

Ford

Foton

Geely

Genesis

GMC

Great Wall

Hafei

Haima

Haval

Hawtai

Honda

Hummer

Hyundai

Infiniti

Isuzu

Iveco

JAC

Jaguar

Jeep

KIA

Lamborghini

Lancia

Land Rover

LDV

Lexus

Lifan

Lincoln

MAN

Maserati

Maybach

Mazda

Mercedes-Benz

Mercury

Mini

Mitsubishi

Nissan

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Pontiac

Porsche

Ravon

Renault

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saturn

Scion

Seat

Skoda

Smart

SsangYong

Subaru

Suzuki

Tagaz

Tesla

Tianye

Toyota

Volkswagen

Volvo

Vortex

Accord

Airwave

Avancier

Capa

City

Civic 3d

Civic 4d

Civic 5d

CR-V

CR-Z

Crossroad

Crosstour

Domani

Edix

Element

Elysion

Fit

FR-V

Freed

HR-V

Insight

Inspire

Integra

Jazz

Legend

Life

Logo

Mobilio

Odyssey

Orthia

Partner

Pilot

Prelude

Rafaga

Ridgeline

S-MX

S2000

Saber

Shuttle

Stepwgn

Stream

Torneo

Vamos

Vigor

Z

2017

1980

1981

1982

1983

1984

1985

1986

1987

1988

1989

1990

1991

1992

1993

1994

1995

1996

1997

1998

1999

2000

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2017

1980

1981

1982

1983

1984

1985

1986

1987

1988

1989

1990

1991

1992

1993

1994

1995

1996

1997

1998

1999

2000

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

(0) | 0

(0) | 0

(0) | 0

(0) | 0

barnaul.carsguru.net

Новые автомобили: 2017 Honda Jazz :: АвтоПортал116 :: Об автомобильном рынке Казани

Имя Jazz использовалось японским производителем Honda для различных моторизованных транспортных средств с 1982 года. Например, в Европе, Океании, на Ближнем Востоке, в Юго-Восточной Азии, Индии и Африке так назывался пятидверный хэтчбек, известный как Honda Fit в Японии, Китае, Северной и Южной Америке. Европейская модель первого поколения Honda City тоже именовалась Джазом, так как в то время название City использовал Opel. Также Honda Jazz было японским названием марки Isuzu Mu (Isuzu Amigo) с короткой колёсной базой (1993-1996), известной в других местах как Isuzu Rodeo Sport и Opel/Holden/Vauxhall Frontera. Даже скутер CHF50 (50 куб.см), появившийся в 1986 году и поныне продающийся в Канаде, получил в своё время паспорт с именем Honda Jazz.

В этом обзоре речь пойдёт о хэтчбеке Honda Fit/Jazz. Не сказать, что это идентичные модели, они похожи, как близнецы - внешне вроде одинаковые, но каждый со своими особенностями. Fit мы рассматривали отдельно, а сегодня поговорим о Jazz.

Это бодрый маленький автомобиль - шустрый, надёжный, с оригинальным стилем и яркими, радостными цветами кузова. Он ездит лучше, чем любой Джаз перед ним, и остаётся одним из самых универсальных супермини на рынке.

Плюсы:

  • универсальный макет салона;
  • симпатичный интерьер;
  • улучшенная динамика;
  • топливная экономичность;
  • хорошее оборудование даже в базовой модели.
Минусы:
  • внешность на любителя;
  • передние сиденья жестковаты;
  • внутренняя отделка невысокого качества;
  • вариатор CVT постоянно бормочет - это раздражает.
Вождение

Сегодняшний Джаз более устойчив на высоких скоростях, чем его предшественники, и вам не нужно постоянно корректировать управление, чтобы держать машину в своей полосе. Шум дороги по-прежнему значителен, но это приемлемо среди малолитражных авто. На извилистых участках можно чувствовать себя уверенно, хотя ощущение дороги под колёсами немного расплывчатое. Кроме того, учтите, что Jazz «ныряет» при резком торможении. К педали тормоза нет никаких претензий - она в меру жёсткая и хорошо контролируемая.

Джаз находится в классе лёгких автомобилей, однако он довольно тяжёл для своего размера, склоняя чашу весов до отметки 1120 кг (при том, что конкуренты вроде Suzuki Baleno весят всего 955 кг). Это оказывает влияние на потребление топлива - в среднем машина расходует 7,6 л на 100 км при городском вождении (несмотря на заявленную производителем цифру 5,8 л/100 км).

Рулевое управление более отзывчивое, чем в старых моделях (это значит, не полностью онемевшее). Однако этот автомобиль не принесёт особого удовольствия от вождения: пилот не может чувствовать себя единым целым с машиной, если у него нет ощущения реального участия, кроме переключения передач, поворотов руля и слушания бормотания двигателя - он, кстати, мягче работает и приятнее звучит с механической коробкой передач, но эффективнее с бесступенчатой трансмиссией (CVT), особенно в городе. Вариатор держит его в наиболее эффективном диапазоне оборотов, но при высоких скоростях создаёт навязчивый неприятный гул. Jazz - неправильное название. «Buzz» или «Zing» было бы адекватнее, потому что именно так звучит двигатель в паре с вариатором, жужжа, подвывая и портя настроение.

Особенности внешнего вида и интерьера

Джаз может быть большим внутри, но по-прежнему мал снаружи. Тело компактное, узкое, позволяющее легко маневрировать в городе; довольно широкие зеркала могут быть сложены в случае необходимости. Длина автомобиля составляет 3995 мм, ширина - 1694 мм, высота - 1550 мм.

В 2017-м разработчики лишь слегка освежили внешний дизайн, решив сохранить оригинальный экстерьер этого автомобиля, остающийся одной из причин его популярности. Обновления затронули колёса, фары и решётку радиатора. Инженерам удалось сделать Jazz-2017 более аэродинамичным, помогая автомобилю стать подвижнее, экономичнее и визуально привлекательнее. Модель снабдили новой решёткой Solid Wing Face с большим логотипом, переделанными кластерными фарами спереди и сзади и новыми бамперами, украшенными на фронте противотуманками, а в тылу - светоотражателями и хромированными акцентами.

Внутри мало что изменилось по сравнению с предыдущей моделью; интерьер изначально был разработан со вкусом, и до сих пор смотрится достаточно стильно и оригинально, к тому же тщательно продуманный макет салона обеспечивает приличное место для комфортного размещения пассажиров и их багажа. Однако Honda не позволила Джазу перейти в новый модельный год без каких-либо изменений, благодаря чему интерьер обзавёлся более качественными материалами и несколькими технологическими ухищрениями, такими как улучшенная система навигации, модернизированный информационно-развлекательный центр, более качественная акустика и т.д. И последнее, но не менее важное: Honda повысила универсальность автомобиля за счёт пересмотра конструкции сидений, позволяя их складывать, наклонять и сдвигать, получая дополнительное пространство для груза.

Передний ряд довольно просторный для автомобиля этого класса, а водительское сиденье имеет хорошую регулировку по высоте. Добавьте к этому рулевое колесо, которое можно наклонять и выдвигать, и у вас будет довольно удобное положение для комфортного вождения. Вторая строка тоже вместительная, и хотя среднее место подходит только для узких ягодиц, там есть достаточно места для ног и головы. При необходимости вы можете удалить подголовники переднего ряда или откинуть сиденья для отдыха. Тот, кто хоть раз провёл ночь в автомобиле, скажет, что это просто великолепно. Джаз сможет порадовать молодых людей, любящих путешествия и не всегда имеющих возможность ночевать в постели.

Примечательное оборудование

В разных странах 2017 Honda Jazz поставляется в разных комплектациях: в Америке это LX, EX, EX-L, в Японии - 13G, 15Х и RS, в Малайзии - S, E и V, в Индонезии - A, S и E (RS), в Индии - S, SE и EX. Список можно продолжить, но не станем этого делать. Думаем, уже понятно, что спецификации, как и соответствующее им оснащение, варьируются в широких пределах и зависят от региона продаж и предложений местных дилеров.

Стартовое оборудование - 15-дюймовые колёсные диски, автоматические фары, светодиодные стоп-сигналы, круиз-контроль, регулируемое по высоте сиденье водителя, рулевое колесо с поворотно-телескопической настройкой, полный электропакет, Bluetooth для телефона и аудио, 5-дюймовый центральный экран, камера заднего вида и аудиосистема с четырьмя динамиками, проигрывателем компакт-дисков, вспомогательным гнездом для наушников и портом USB.

Более высокие уровни комплектации улучшают главным образом безопасность, эстетику и информационно-развлекательные функции. Там появляются 16-дюймовые легкосплавные диски, противотуманные фары, люк на крыше, вход без ключа и кнопочное зажигание, 7-дюймовый сенсорный дисплей с более резкой детализацией, улучшенная камера заднего вида, дверные зеркала с электроприводом, отдельный экран для контроля слепой зоны, аудиосистема с шестью динамиками с двумя USB-портами, голосовое управление, интеграция со смартфонными приложениями при поддержке технологий MirrorLink, Android Auto и Apple Carplay, кожаные кресла, руль и рукоятка рычага переключения передач, подогрев передних сидений, навигация, спутниковое радио, парковочные датчики, автономное низкоскоростное экстренное торможение, автоматическое управление дальним светом и множество других дополнений.

Под капотом

Понятно, что при таком разнообразии версий автопроизводитель не будет предлагать один двигатель для всех регионов мира, поэтому линейка силовых агрегатов включает в себя несколько вариантов. Америка, например, получит единственный полуторалитровый четырёхцилиндровик (130 лошадей, доступных при 6580 об/мин, с крутящим моментом в 154 Нм при 4600 оборотах). В Индии, Японии и Европе новый Джаз будет использовать 1,2-, 1,3- и 1,5-литровые бензиновые i-VTEC. Да, они маломощные, но прекрасно подходят для передвижения этого маленького городского хэтча, обеспечивая гладкую подачу питания и держа потребление топлива в узде. Первый (1.2L) генерирует 87 лошадиных сил при 6000 об/мин и 110 Нм при 4800 rpm, второй (1.3L) - 102 л.с. и 135 Нм, третий (DOHC i-VTEC 1.5L с непосредственным впрыском топлива) - 130 л.с и 155 Нм. Его вариант с непрямым впрыском - полуторалитровый SOHC - производит 120 л.с. при 6550 оборотах и 145 ньютон-метров при 4600 rpm.

Дизельный агрегат будет по-прежнему представлен 1,5-литровым I-DTEC с максимальной выходной мощностью 99 л.с. при 3600 rpm и крутящим моментом 200 Нм при 1750 об/мин. Варианты коробок передач включают в себя 5- и 6-ступенчатую механику, 7-ступенчатый автомат DCT и вариатор (CVT).

Цены и конкуренты

Стоимость автомобиля стартует примерно с $ 16 800, доходя почти до 24 тыс. при повышении уровня оборудования до максимума. Конкуренция в этом сегменте достаточно жёсткая; среди самых сильных соперников 2017 Honda Jazz находятся Suzuki Swift, Toyota Yaris, Kia Rio, Nissan Micra, Seat Ibiza, Chevrolet Sonic, Ford Fiesta, Nissan Versa Note.

autoportal116.ru


Смотрите также