Honda nr500


Honda nr500 - Wikipedia

Look for Honda nr500 on one of Wikipedia's sister projects:
Wiktionary (free dictionary)
Wikibooks (free textbooks)
Wikiquote (quotations)
Wikisource (free library)
Wikiversity (free learning resources)
Commons (images and media)
Wikivoyage (free travel guide)
Wikinews (free news source)
Wikidata (free linked database)
Wikipedia does not have an article with this exact name. Please search for Honda nr500 in Wikipedia to check for alternative titles or spellings.
  • Log in or create an account to start the Honda nr500 article, alternatively use the Article Wizard, or add a request for it.
  • Search for "Honda nr500" in existing articles.
  • Look for pages within Wikipedia that link to this title.

Other reasons this message may be displayed:

  • If a page was recently created here, it may not be visible yet because of a delay in updating the database; wait a few minutes or try the purge function.
  • Titles on Wikipedia are case sensitive except for the first character; please check alternative capitalizations and consider adding a redirect here to the correct title.
  • If the page has been deleted, check the deletion log, and see Why was the page I created deleted?.

en.wikipedia.org

Двигатель мотоцикла Honda NR500 (5 фото)

Honda NR500 8 клапанов на цилиндр

В 1979 году Honda решила снова участвовать в 500-кубовом классе Мирового Мото GP. В попытке создать самый лучший двигатель внутреннего сгорания для своего мотоцикла, появилось это чудо с овальными поршнями.

Двигатель получился воистину уникальным и новаторским, хотя каких либо серьезных дивидендов в виде побед он не принес. В то время главенствующими мотоциклетными моторами были двухтактники, так как позволяли получить больше мощности при том же рабочем объеме. Большая мощность двухтактных ДВС связана прежде всего с удвоенным количеством рабочих ходов в сравнении с 4-х тактными ДВС. Но есть у них и минусы в виде меньшей топливной эффективности (удельный расход), меньшим КПД, необходимостью использования масла в топливе, меньшим ресурсом.

Правила Мирового Гран При ограничивали число цилиндров двигателя – четырьмя. Соответственно, для того, чтобы снять с 4-х тактного двигателя такую же удельную мощность, как с 2-х тактника, надо было увеличить обороты двигателя вдвое. Достичь этого можно было увеличением эффективности впуска путем роста количества впускных клапанов и проектированием клапанной системы с малым трением и хорошо переносящей повышенные температуры на высоких оборотах. Так родилась идея удвоить количество клапанов до восьми. Реализовать это оказалось возможным, отказавшись от привычного поршня в виде цылиндра и изменив форму поршня на овальную.

Согласно произведенным расчетам ДВС должен был крутиться до 23000 об/мин и выдавать около 130 лс что позволяло успешно конкурировать с лучшими двухтактными моторами тех времен.

В итоге получился V образный 4 цилиндровый двигатель с четырьмя распределительными валами и развалом блока цилиндров 100 грд.

Первые реальные 500 кубовые двигатели выдавали около 100 лс на 16000 об/мин и были не способны хоть как то конкурировать с 2-тактниками команд соперников, в виду малой мощности и не достаточной надежности гоночного мотора.

К 1982 году мощность двигателя удалось поднять до 130 лс, достигнув равенства между большинством участвующих в соревнованиях двухтактников. Надежность удалось значительно улучшить и теперь она не являлась главным ограничением. Самым большим минусом был большой вес мотора. К слову сказать он весил на 20 кг больше, чем любой двигатель 2-х тактной схемы, что уменьшало динамику и общий баланс мотоцикла.

В итоге хонда перешла на 2-х тактные двигатели. Так и не дав шанса NR500 выиграть хоть одно гран-при. Справедливости ради стоит заметить, что специалисты Honda довели практически до совершенства технологии изготовления ДВС и он на 95% приблизился к расчетным характеристикам. Но так как 2-х тактные моторы успешно конкурировали в гонках, просто на было необходимости применять 4-х тактный мотор.

Технические характеристики гражданского мотоцикла NR750 с 750 куб/см ДВС с овальными поршнями.

длина поршня – 101,2 мм

ширина поршня – 50,6 мм

Ход поршня – 42 мм

Рабочий объем двигателя – 747,7 куб/см

Степень сжатия 11,7:1

Максимальная мощность – 130 л.с. на 14000 об/мин

Максимальный крутящий момент – 72 Н/м на 11500 об/мин

Литровая мощность – 173 лс/литр

Удельная мощность – 584 лс/тонну

Масса мотоцикла 223 кг

Размеры

Длина – 2150 мм

Ширина – 700 мм

Высота – 1090 мм

База – 1435 мм

Высота по седлу – 785 мм

Дорожный просвет – 130 мм

Емкость топливного бака – 17 л

Размер шин

передней 130/70ZR16

задней 180/55ZR17

chert-poberi.ru

Honda NR500

Honda NR500 (1979, Takazumi Katayama)

NR500 was an innovative racing motorcycle developed by Honda HRC in 1979 to compete in Grand Prix motorcycle racing. The NR stood for New Racing.[1]

The motivation behind the NR500 was company founder Soichiro Honda's desire to compete using four-stroke engine technology since the majority of motorcycles manufactured by Honda used four-stroke engines. When the FIM announced new regulations for the 1968 Grand Prix motorcycle racing season that limited the 500 cc engines to four cylinders, this gave an advantage to teams using two-stroke machinery. Honda decided to withdraw from motorcycle racing to concentrate on its automobile division.[2]

In November 1977 Honda announced it would be returning to motorcycle Grand Prix racing using four stroke technology.[2] Even though two-stroke engines dominated motorcycle Grand Prix racing in the late 1970s, Honda felt bound by their convictions to race what they sold and thus decided to compete using a high-technology, four-stroke race bike.[3] Since a conventional four-stroke, four-cylinder engine could not produce the same power of its two-stroke rivals, Honda had to increase the valve area in order to be competitive.[4] The rules at the time allowed up to four combustion chambers so Honda designed a 32 valve V8 with four pairs of linked combustion chambers. This then evolved into an innovative engine with four oval-shaped cylinders. The oval cylinders allowed room for 32 valves and eight spark plugs, the same as that of an eight-cylinder engine while staying within the four cylinder rules limit. Another innovation used on the NR500 was its monocoque body which wrapped around the engine like a cocoon and helped reduce weight.[5] In an effort to reduce drag, the bike also used 16-inch wheels instead of the mainstream 18-inch versions.

Honda overcame significant manufacturing problems to develop its oval cylinder technology and by late 1979 the bike made its much-anticipated debut at the British Grand Prix ridden by Mick Grant and Takazumi Katayama. Both bikes retired, Grant crashing out on the first turn after the bike spilled oil onto his rear tire. Katayama retired on the seventh lap due to ignition problems.[6] Honda persevered for two more seasons but never managed to make the bike competitive.[7] The monocoque frame had to be abandoned because it made it too difficult for mechanics to work on the engine during races. The 16-inch wheels also had to be abandoned for 18-inch wheels.[8] American Freddie Spencer was able to reach 5th place at the 1981 British Grand Prix before the bike broke down. The NR500 never managed to win a Grand Prix, a thirteenth place by Katayama at the 1981 Austrian Grand Prix being its best showing.

Honda decided to abandon the project and designed the NS500 two-stroke bike to compete in the 1982 season.[9] Spencer would ride the NS500 to Honda's first 500 cc world championship in 1983. Ultimately, what doomed the NR500 project was that Honda had tried to develop too many technologies at one time. The NR500 did experience a few successes. Freddie Spencer rode the NR500 to a heat race victory at Laguna Seca in 1981 and Kengo Kiyama won the Suzuka 200 kilometer race that same year.[10]

References

v · RC211V • RC212V
500cc
350cc

RC170, RC171, RC172, 2RC172 • RC173 • RC174

250cc

RC161, RC162, RC163, RC164 • 3RC164, RC165, RC166 • NSR250

125cc

RC143, 2RC143 • RS125

50cc

RC110 • RC111 • RC112 • RC113, RC114 • RC115, RC116

en.academic.ru

Honda NR500 explained

NR500 was an innovative racing motorcycle developed by Honda HRC in 1979 to compete in Grand Prix motorcycle racing. The NR stood for New Racing.[1]

The motivation behind the NR500 was company founder Soichiro Honda's desire to compete using four-stroke engine technology since the majority of motorcycles manufactured by Honda used four-stroke engines. When the FIM announced new regulations for the 1968 Grand Prix motorcycle racing season that limited the 500 cc engines to four cylinders, this gave an advantage to teams using two-stroke machinery. Honda decided to withdraw from motorcycle racing to concentrate on its automobile division.[2]

In November 1977 Honda announced it would be returning to motorcycle Grand Prix racing using four-stroke technology.[2] Even though two-stroke engines dominated motorcycle Grand Prix racing in the late 1970s, Honda felt bound by their convictions to race what they sold and thus decided to compete using a high-technology, four-stroke race bike.[3] Since a conventional four-stroke, four-cylinder engine could not produce the same power of its two-stroke rivals, Honda had to increase the valve area in order to be competitive.[4] The rules at the time allowed up to four combustion chambers so Honda designed a 32-valve V8 with four pairs of linked combustion chambers. This then evolved into an innovative engine with four oval-shaped cylinders. The oval cylinders allowed room for 32 valves and eight spark plugs, the same as that of an eight-cylinder engine while staying within the four-cylinder rules limit. Another innovation used on the NR500 was its monocoque body which wrapped around the engine like a cocoon and helped reduce weight.[5] In an effort to reduce drag, lower the center of gravity and to lower gyroscopic forces, the bike used 16-inch Comstar wheels instead of the mainstream 18-inch versions that were commonplace at the time.[6]

Honda overcame significant manufacturing problems to develop its oval cylinder technology and by late 1979 the bike made its much-anticipated debut at the British Grand Prix ridden by Mick Grant and Takazumi Katayama. Both bikes retired, Grant crashing out on the first turn after the bike spilled oil onto his rear tire, sliding along with the bike showering sparks, requiring rapid application of powder fire retardant from the race-marshall. Katayama retired on the seventh lap due to ignition problems when running second-last.[7][8] Honda persevered for two more seasons but never managed to make the bike competitive.[9] The monocoque frame had to be abandoned because it made it too difficult for mechanics to work on the engine during races. The 16-inch wheels also had to be abandoned for 18-inch wheels.[10] American Freddie Spencer was able to reach 5th place at the 1981 British Grand Prix before the bike broke down. The NR500 never managed to win a Grand Prix, a thirteenth place by Katayama at the 1981 Austrian Grand Prix being its best showing.

Honda decided to abandon the project and designed the NS500 two-stroke bike to compete in the 1982 season.[11] Spencer would ride the NS500 to Honda's first 500 cc world championship in 1983. Ultimately, what doomed the NR500 project was that Honda had tried to develop too many technologies at one time. The NR500 did experience a few successes. Freddie Spencer rode the NR500 to a heat race victory at Laguna Seca in 1981 and Kengo Kiyama won the Suzuka 200 kilometer race that same year.[12]

Notes and References

  1. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/03.html http://world.honda.com Part 3
  2. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/02.html http://world.honda.com Part 2
  3. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/04.html http://world.honda.com Part 4
  4. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/05.html http://world.honda.com Part 5
  5. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/07.html http://world.honda.com Part 7
  6. Book: Honda Motorcycles. Aaron P. Frank. MotorBooks International. 28 May 2003. 978-0760310779. 105.
  7. Motor Cycle News 15 August 1979, p.4 British Grand Prix race report Accessed and added 12 February 2015
  8. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/08.html http://world.honda.com Part 8
  9. https://books.google.com/books?id=fpoF0PMZEjEC&pg=PA7&lpg=PA7&dq=Mick+Walker's+Japanese+Grand+Prix+Racing+Motorcycles&source=bl&ots=hgh8c-dtYC&sig=ETEI4Pqf-VRqeeoKBNhsiR5LM8o&hl=en&ei=SfvaSo3eOdHU8QbX5ri3BQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CBMQ6AEwAg#v=onepage&q=&f=false Mick Walker's Japanese Grand Prix Racing Motorcycles, by Mick Walker, Publisher Redline Books, 2002
  10. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/09.html http://world.honda.com Part 9
  11. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/11.html http://world.honda.com Part 11
  12. http://world.honda.com/history/challenge/1979grandprix/text/10.html http://world.honda.com Part 10

everything.explained.today

Необычные двигатели: Двигатель мотоцикла Honda NR500

Honda NR500 8 клапанов на цилиндр

В 1979 году Honda решила снова участвовать в 500-кубовом классе Мирового Мото GP. В попытке создать самый лучший двигатель внутреннего сгорания, для своего мотоцикла, появилось это чудо с овальными поршнями.

Двигатель получился воистину уникальным и новаторским, хотя каких либо серьезных дивидендов в виде побед он не принес. В то время главенствующими мотоциклетными моторами были двухтактники, так как позволяли получить больше мощности при том же рабочем объеме. Большая мощность двухтактных ДВС связана прежде всего с удвоенным количеством рабочих ходов в сравнении с 4 тактными ДВС. Но есть у них и минусы в виде меньшей топливной эффективности, меньшим КПД, необходимостью использования масла в топливе, меньшим ресурсом итд.

Правила Мирового Гран При ограничивали число цилиндров двигателя четырьмя. Соответственно, для того, чтобы снять с 4-х тактного двигателя такую же удельную мощность, как с 2-х тактника, надо было увеличить обороты двигателя вдвое. Достичь этого можно было увеличением эффективности впуска путем роста количества впускных клапанов и проектированием клапанной системы с малым трением и хорошо переносящей повышенные температуры на высоких оборотах. Так родилась идея удвоить количество клапанов до восьми. Реализовать это оказалось возможным, отказавшись от привычного поршня в виде круга и изменив форму днища поршня на овальную.

Согласно произведенным расчетам ДВС должен был крутиться до 23000 об/мин и выдавать около 130 лс что позволяло успешно конкурировать с лучшими двухтактными моторами тех времен.

В итоге получился V образный 4 цилиндровый двигатель с четырьмя распределительными валами и развалом блока цилиндров 100 градусов.

Первые реальные 500 кубовые двигатели выдавали около 100 лс на 16000 об/мин и были не способны хоть как то конкурировать с 2-тактниками команд соперников, в виду малой мощности и не достаточной надежности гоночного мотора.

К 1982 году мощность двигателя удалось поднять до 130 лс достигнув равенства между большинством участвующих в соревнованиях двухтактников. Надежность удалось значительно улучшить и теперь она не являлась главным ограничением. Самым большим минусом был большой вес мотора. К слову сказать он весил на 20 кг больше чем любой двигатель 2 тактной схемы, что уменьшало динамику и общий баланс мотоцикла.

В итоге хонда перешла на 2-х тактные двигатели. Так и не дав шанса NR500 выиграть хоть одно гран-при. Справедливости ради стоит заметить, что специалисты Honda довели практически до совершенства технологии изготовления ДВС и он на 95% приблизился к расчетным характеристикам. Но так как 2-х тактные моторы успешно конкурировали в гонках, просто на было необходимости применять 4 тактный мотор.

Технические характеристики гражданского мотоцикла NR750 с 750 куб/см ДВС с овальными поршнями.

Размеры поршня:длина поршня - 101,2 ммширина поршня - 50,6 ммХод поршня - 42 ммРабочий объем двигателя - 747,7 куб/смСтепень сжатия 11,7:1Максимальная мощность - 130 л.с. на 14000 об/минМаксимальный крутящий момент - 72 Н/м на 11500 об/минЛитровая мощность - 173 лс/литрУдельная мощность - 584 лс/тоннуМасса мотоцикла 223 кг

Размеры

Длина - 2150 ммШирина - 700 ммВысота - 1090 ммБаза - 1435 ммВысота по седлу - 785 ммДорожный просвет - 130 ммЕмкость топливного бака - 17 л

Размер шин

передней 130/70ZR16задней 180/55ZR17

f1-ua.com

Extreme Riding on HONDA NR500 at Oblivion Nexus

Extreme Riding on HONDA NR500

[Description] This mod makes the motorcycle appear in Cyrodill.Of course you can ride on it. Motorcycle more comfortable than horses.You can do extreme performance, run over, and turing with your companions.

This mod requires OBSE v0015 or higher.Both English and Japanese version exists.

Leo77's Blue Silver Retexture VersionChange texture, and NR500 becomes cool blue silver color.

NR500 tutorial movie in DukeCity(version 2.13)

Image movie(version 1.1)

Running in Circuit & Gymkhana(version 2.00)

[CREDIT]Nanashi no Hito(Man named nameless): God adviserI got a lot of very valuable advice from him. This mod was not able to be made if he doesn't exist. Thank you very much!

RAN46: NR500's Texture/Pyron ArmorShe pasted a wonderful texture to plain NR500. Her work is equal to the professional. Thank you very much!

Regard/hoots7: Original HONDA NR500 MODI was able to discover NR500 thanks to him. NR500 seems like free material of Blender.

Follow text is the same as the Readme file.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Extreme Riding on HONDA NR500 version 2.16

===============================================0. Index===============================================[IMPORTANT]1. Description2. Requirement3. Install4. Uninstall5. Get the HONDA NR5006. How to ride on the HONDA NR500

[ELSE]7. Simple Explanation of Added Spell8. Run Over! Push Away!9. Method of making companion use NR50010. Passenger System (Tandem Riding)11. Pose for screen shot12. Version History13. Q&A14. Credit

--note--------------------------------------------------------------At least, please read everything from 2 to 6. Otherwise a serious trouble occurs occasionally.----------------------------------------------------------------------

===============================================1. Description===============================================This mod makes the motorcycle appear in Cyrodill.Of course you can ride on it. Motorcycle more comfortable than horses.You can do extreme performance, run over, and turing with your companions.NR500's anim is independent, so it is possible to coexist with horses, without any trouble.

===============================================2. Requirement===============================================This mod requires OBSE v0015 or higher.

===============================================3. Install(Update)===============================================Please install this version after installing "Main File v2.11".Overwrite "Data" folder to your Oblivion program directory. And activate "NR500.esp".

When you load a save data played by an old version, to avoid trouble please do the following procedure certainly.(1) Deactivate "NR500.esp".(2) Start game(all NR500 data is erased), save game after few seconds and quit game.(3) Activate "NR500.esp".(4) Start game, load the save data then new setting is applied.(5) Enjoy game!

===============================================4. Uninstall===============================================Remove "NR500.esp" and following directories and files.Oblivion\Data\meshes\creatures\nr500Oblivion\Data\meshes\creatures\nr500forCompanionOblivion\Data\meshes\creatures\nr500forGymkhanaOblivion\Data\meshes\characters\_male\Idleanims\nr500\passengerOblivion\Data\meshes\dungeons\misc\triggers\nr500trigzone01.nifOblivion\Data\meshes\dungeons\misc\triggers\nr500trigzone02.nifOblivion\Data\meshes\furniture\lowerclass\nr500PassengerChair.nifOblivion\Data\textures\creatures\nr500Oblivion\Data\sound\fx\nr500Oblivion\Data\meshes\RANItmsOblivion\Data\textures\ranitms\armors\cone

===============================================5. Get the HONDA NR500===============================================When game is started, player remembar spell "Summon NR500" and "UnSummon NR500".You can summon/unsummon your NR500 anytime anyplace.

===============================================6. How to ride on the HONDA NR500===============================================Please remember simple HelpMessageBox appearing when you pressed and key.Additionally, you can read this readme while playing a game. Please open Config Menu. You can change operation to same as the horse by Configure Menu, then you can do very easy driving.

DON'T USE "Save/Load" and "FastTravel" to city while riding! Please do them after dismount from NR500!I added system management, so "Save/Load" doesn't cause a problem mostly. But somehow fails occasionally.

[Speed] :Forward (Keep Current Speed)+ :Twist Throttle (Acceleration)Not Press Key :Engine Brake (Slight Slowdown) :Brake :Brake or Backward

[Special Action]or :Play Exhaust Sound :Wheelie Mode (functions only when forwarding) :Stoppie Mode (functions only when forwarding) (hold) :Stoppie Turn :Burnout Mode (functions only when stoping)

[Other] :Dismount From Motorcycle :Unload Passenger :Toggle Enable/Disable Run Over (hold) :Headlight Switch :Call Back All Companion's NR500 :Open Configure Menu :Help MessageBox (main) :Help MessageBox (about special action)

[Wheelie Mode] :Toggle Sitting/Standingoror :Back to Normal Pose

[Stoppie Mode]oror :Back to Normal Pose

[Burnout Mode]oror :Back to Normal Pose

Is the operation difficult? A knack is to keep speed and not pushedShift(Accelerator) key blindly. Motorcycle cannot stop suddenly, andcannot turn while braking. Braking should be used first.

"Auto Move"(Q key) is strengthened. When "Auto Move" is enabled, it keepsuntil pressing Q or S key. It is useful when you feel holding W key istroublesome.

If player is unable to do Activate and Walk/Run, please cast"NR500 Open Configure Menu" spell, then select "Emergency Reset".

--note--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Please don't use "Engine Braking"(not press key) and "S key Brake". When you release key while running, motorcycle stiffens a little whenpressing or key. I strongly recommend use "Space key Braking". Itsbraking works even if player is pressing Shift(accelerator) key(acceleration is canceled).----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ You can use this mod even if you don't read the following text. _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

===============================================7. Simple Explanation of Added Spell===============================================NR500 Companion Dismount Moto :All companion dismount from NR500NR500 Give/Rob OwnerItem :Give or rob OwnerItem necessary to own NR500NR500 Give/Rob TandemItem :Give or rob TandemItem necessary to do tandem ridingNR500 Open Configure Menu :Open setting menuNR500 Pose (Companion) :Companion strikes a poseNR500 Summon :Summon player's NR500NR500 UnSummon :Disappear player's NR500

===============================================8. Run Over! Push Away!===============================================You can run enemies over while riding on NR500. Press key, and toggleenable/disable Run Over function. Damage and the distance depend on NR500'sspeed, and their double while Wheelie. Stoppie Turn(hold ) is usefulwhen you passed in the enemy. NR500 do U-turn immediately.

If the enemy is still lying after Run Over, you can do Burnout Attack.Do Burnout when the enemy is near rear wheel by the time the enemy stands up.The power is marvelous though Burnout Attack is not used easily. If you wantto know the range, please type "tcg" with console while game is running orlook at the "ss_collision.jpg"

In the following cases, Run Over and Burnout Attack don't happen.When "Disable Run Over" (press key)Target is Player, NR500Target's Belongs PlayerFactionTarget who owns NR500(NPC who received "NR500 Give/Rob OwnerItem" spell and has OwnerItem)

When Run Over function is enabled, high speed, crashes into the wall, playeris pushed away. I recommend enable Run Over while only combat.

===============================================9. Method of making companion use NR500===============================================When game is started, player remembers "NR500 Give/Rob OwnerItem" and"NR500 Companion Dismount Moto". When you want to take the companion to NR500,touch the companion by "NR500 Give/Rob OwnerItem" spell. Then he getsOwnerItem(01-12) and becomes NR500 owner. He keeps having OwnerItem as long asplayer doesn't cast it again.

When player mounts NR500, owners summon own NR500, then he rides it andfollows player. Press LeftCtrl key when you want to call back companion's NR500(this functions only while player is riding on NR500). And when player dismountNR500, owners dismount from NR500 and stop following.

You can change companion's setting(mount/dismount/ghost) in Config Menu.Please open Config Menu(LeftAlt), then select Misc Setting.

Do not try to pass two or more OwnerItem to the same NPC. When he returnsOwnerItem, the maximum NR500 number(default: 12 NR500) decreases. At such time,please reset the owner by Config Menu, and do the allocation over again.

Though this spell can cast upon all NPC, it is uncertain whether to workproperly until trying. Please give it up when the AI package interfered and failed.

--for "mpc companion mod" user-------------------------------------------------------------------------------------------Only "mpc companion" user can do it easily without spell. Please download"NR500 for mpc" at TESNexus, and activate "NR500Horse2Moto4mpc.esp". This espsimply replaces "mpc companion's horse" with "NR500".----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

===============================================10. Passenger System (Tandem Riding)===============================================Now, you are not solitary. If you gave "NR500 TandemRiding Promise" item, NPCbecomes passenger.

To take the passenger, do the following procedures.(1) Use "NR500 Give/Rob TandemItem" spell.(2) You automatically give "NR500 TandemRiding Promise" item to her(him).(3) She walks to player's NR500.(4) She sits on Backseat.(5) Run around together.(6) To unload passenger, press key(7) Passenger gets off NR500.(8) Passenger returns "NR500 TandemRiding Promise" item to player automatically.

When you don't take the passenger, please keep always having"NR500 TandemRiding Promise". If you don't have it, system judges that passengerhas gotten on. If passenger doesn't return "NR500 TandemRiding Promise", pleasetouch the person who has TandemItem by "NR500 Give/Rob TandemItem" spell. Thenshe return it.

Though I considerably improved this Tandem Riding system, it still hasinstability a bit. To execute it surely, please don't give the item to NPC in narrow place. Give near player's NR500 back. When the passenger disappearssuddenly or doesn't move, please re-load save data, I'm sorry...

--note--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------If passenger's movement is not smooth, too terrible, pleae use"Oblivion Stutter Remover"(http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=23208).This is marvelous mod, and it influence the smoothness of passenger's movement.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

===============================================11. Pose for screen shot===============================================You can do striking a pose to player character and NPC. He doesn't move.

[Player](1) Press for open menu while riding on NR500.(2) Select "Pose Player With NR500".(3) Choose pose you like.(4) Player strike a pose.(5) To change pose, back to (1).(6) To cancel pose, select "Stop Posing" in pose menu.Or, pose menu is displayed to use "NR500 Pose (Player)". Please register to hot key.

[NPC](1) Turn on "Companion Mount Immediately" in Config Menu.(2) Touch NPC who strikes a pose by "NR500 Give/Rob OwnerItem".(3) Touch NR500(not NPC) by "NR500 Pose (Companion)" while NPC is riding on NR500.(4) Choose pose you like.(5) NPC and NR500 strike a pose and freeze.(6) To change pose, back to (3).(7) To cancel pose, select "Stop Posing" in pose menu.

When touch NPC(not NR500) by "NR500 Pose Companion", he doesn't move location.But, he can turn in player direction. It is useful when you want to changeNPC's direction. Then, touch again when you want to stop posing.

===============================================12. Version History===============================================ver2.16 Strengthened system management, adjusted collision, added manualver2.15 Fixed mount bug, improved companion's NR500 systemver2.14 Fixed specekey dismount bug, player can move while posemodever2.13 Added Emergency Reset, improved small pointsver2.12 Added Burnout Attack, improved/fixed small pointsver2.11 Added StoppieTurn, EasyDrivingMode, NR500 follow player when move area, pose(for screen shot)ver2.10 Improved circuit system and other small pointsver2.00 Textured NR500, added Circuit/Gymkhana, HeadLightver1.34 Added call back NR500, improved sound, companion's NR500, and other small pointsver1.33 Added configurever1.32 fixed key bugver1.31 Apply show player while 1stPersonViewver1.3 Added run over, companion ride NR500ver1.21 Added give/rob tademitem spellver1.2 Added flexible speed, passenger system, unsumon NR500ver1.1 Added sound , clean screen, rename willie to wheeliever1.01 Added summon NR500ver1.0 Release

===============================================13. Q&A===============================================Q. What is Wheelie/Stoppie /Burnout?A. Wheelie is that raise front wheel and run one wheel. Stoppie is that raise rear wheel and run one wheel. Burnout is that keep rear wheel spin.

Q. NR500 doesn't bank after using pose mode.A. Please select "Stop Posing" in pose menu when finishing pose mode.

Q. The pose is not suitable for my character...A. Sorry, I adjusted the pose by Breton woman/height:0.98/width:0.96/HGEC, therefore possible life not suitable in other conditions.

Q. Why is it NR500? Isn't it NR750?A. It is assumed "NR500" In Original HONDA NR500 MOD. Therefore, I named NR500. It is only it.

Q. Companion drives recklessly with the motorcycle.A. Complain to wise AI, please. AI is pretty good at driving.

Q. Can I upload video of your MOD?A. Go ahead greatly!!!

===============================================14. Credit===============================================Nanashi no Hito(Man named nameless): God adviserI got a lot of very valuable advice from him. This mod was not able to be made if he doesn't exist. Thank you very much!

RAN46: NR500's Texture/Pyron ArmorShe pasted a wonderful texture to plain NR500. Her work is equal to the professional. Thank you very much!

Regard/hoots7: Original HONDA NR500 MOD(http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=17054)I was able to discover NR500 thanks to him. NR500 seems like free material of Blender.

www.nexusmods.com

Двигатель мотоцикла Honda NR500 (5 фото)

Honda NR500 8 клапанов на цилиндр

В 1979 году Honda решила снова участвовать в 500-кубовом классе Мирового Мото GP. В попытке создать самый лучший двигатель внутреннего сгорания для своего мотоцикла, появилось это чудо с овальными поршнями.

Двигатель получился воистину уникальным и новаторским, хотя каких либо серьезных дивидендов в виде побед он не принес. В то время главенствующими мотоциклетными моторами были двухтактники, так как позволяли получить больше мощности при том же рабочем объеме. Большая мощность двухтактных ДВС связана прежде всего с удвоенным количеством рабочих ходов в сравнении с 4-х тактными ДВС. Но есть у них и минусы в виде меньшей топливной эффективности (удельный расход), меньшим КПД, необходимостью использования масла в топливе, меньшим ресурсом.

Правила Мирового Гран При ограничивали число цилиндров двигателя – четырьмя. Соответственно, для того, чтобы снять с 4-х тактного двигателя такую же удельную мощность, как с 2-х тактника, надо было увеличить обороты двигателя вдвое. Достичь этого можно было увеличением эффективности впуска путем роста количества впускных клапанов и проектированием клапанной системы с малым трением и хорошо переносящей повышенные температуры на высоких оборотах. Так родилась идея удвоить количество клапанов до восьми. Реализовать это оказалось возможным, отказавшись от привычного поршня в виде цылиндра и изменив форму поршня на овальную.

Согласно произведенным расчетам ДВС должен был крутиться до 23000 об/мин и выдавать около 130 лс что позволяло успешно конкурировать с лучшими двухтактными моторами тех времен.

В итоге получился V образный 4 цилиндровый двигатель с четырьмя распределительными валами и развалом блока цилиндров 100 грд.

Первые реальные 500 кубовые двигатели выдавали около 100 лс на 16000 об/мин и были не способны хоть как то конкурировать с 2-тактниками команд соперников, в виду малой мощности и не достаточной надежности гоночного мотора.

К 1982 году мощность двигателя удалось поднять до 130 лс, достигнув равенства между большинством участвующих в соревнованиях двухтактников. Надежность удалось значительно улучшить и теперь она не являлась главным ограничением. Самым большим минусом был большой вес мотора. К слову сказать он весил на 20 кг больше, чем любой двигатель 2-х тактной схемы, что уменьшало динамику и общий баланс мотоцикла.

В итоге хонда перешла на 2-х тактные двигатели. Так и не дав шанса NR500 выиграть хоть одно гран-при. Справедливости ради стоит заметить, что специалисты Honda довели практически до совершенства технологии изготовления ДВС и он на 95% приблизился к расчетным характеристикам. Но так как 2-х тактные моторы успешно конкурировали в гонках, просто на было необходимости применять 4-х тактный мотор.

Технические характеристики гражданского мотоцикла NR750 с 750 куб/см ДВС с овальными поршнями.

длина поршня – 101,2 мм

ширина поршня – 50,6 мм

Ход поршня – 42 мм

Рабочий объем двигателя – 747,7 куб/см

Степень сжатия 11,7:1

Максимальная мощность – 130 л.с. на 14000 об/мин

Максимальный крутящий момент – 72 Н/м на 11500 об/мин

Литровая мощность – 173 лс/литр

Удельная мощность – 584 лс/тонну

Масса мотоцикла 223 кг

Размеры

Длина – 2150 мм

Ширина – 700 мм

Высота – 1090 мм

База – 1435 мм

Высота по седлу – 785 мм

Дорожный просвет – 130 мм

Емкость топливного бака – 17 л

Размер шин

передней 130/70ZR16

задней 180/55ZR17

قالب وردپرس

one4u.ru


Смотрите также