Honda pacific


Обзор на Honda PC 800 — инструкции, обзоры Honda Pacific Coast

Обзор на Honda Pacific Coast 800.

Пацифики производились с 1989 по 1998 года. И за все время практически не менялись. Силовой агрегат в пацифике стоит с Африки, разожранный до 800кубов, что при тех же 55конях что дало чуть больший крутящий момент. Вообще пацифик это 40% африки+40% шадовки+20%индивудальности (да-да "идеальный рецепт. Два от шевроле, один от форда..."). От Африки там стоит силовой агрегат, а от шадовки задний мост. А индивидуальность это рама и пластик, который фиг найдешь... Итого получился весьма недурный аппарат, который, при небольших запросах владельца, может прокатать его до старости, ибо ресурса там - до луны и обратно. 

Двигатель в нем, кстати, не такой простой. В нем абсолютно автомобильные обороты, 8000об - максималка. И мощность "размазана" практически во всем диапазоне. В интернетиках на нем выжимают максимум 200км/ч. Что в общем похоже на правду, т.к. я разгонялся до 160км/ч со вторым номером, и запас еще был.

Пацифик обладает отменной ветро- и влагозащитой. При езде в дождь немного мокрые только ноги сверху до колена, шлем, руки сверху, влажные перчатки и носочки обуви, ибо клацаешь передачки и тормоз. А в остальном ты сухой! Ну или, по крайней мере, чувствуешь себя куда более комфортно чем любители настоящихЪ железныхЪ мотоцикловЪ.

В пацифике есть куча различиных приятных мелочей которые не во всех хондах прослеживаются. 

Например -  подножки пассажира. Аккуратно сделаны и вписаны в дизайн мотоцикла. Весьма удобные и тяжелые. А не просто железная труба намертво вваренная в раму(зато надежно!). 

В местах, куда может попасть вода - сделаны отверстия для слива.

Даже аккумулятор... Кстати! Он заслуживает отдельного внимания. Аккумулятор находится справа под багажником. И туда вода попасть не может никак. Но! Не смотря на это, он устанавливается в пластиковый корпус, в котором тоже имеются водоотводные канавки и отверстие для слива.

Обратите внимание на клеммы. Как видно клемма "+" установлена рядом с частью рамы. И чтоб вдруг, при прикуривании(к примеру) не закоротило, сделан специальный кожух на раму. Аккумулятор сверху прижимается чтоб его не трясло от вибраций... в общем - для людей.

В багажник помещается 2 шлема + куча всякой мелочи. Вообще, багажник это то, по чему в первую очередь тоскуют пацифиководы, если продают его. Ибо такого нет нигде. Вообще. Багажник - это то единственное что имеет в пацифике ВАУ-фактор. Ибо когда ты открываешь багажник, у непосвященных почти всегда такая реакция - "погоди это у тебя что, БАГАЖНИК?!?!? НУНИ#@Я СЕБЕ!". Особенно радует реакция девушек - "Ооооггггооо.... круууттооо сколько можно положить... Заааяяяяя, зааай! Давай себе такой-же купиииимм!" XD

.

И на самом деле все было бы хорошо и прекрасно, до тех пор, пока не начинаешь реально задумываться "для чего этот мот? Как его использовать?". И действительно - а как использовать среднекубатурный турист?  По идее он должен быть универсальным мотоциклом как в городе так и на трассе, но "мастер везде - мастер нигде". Тут примерно так и получается. В городе на нем не очень удобно в следствии его габаритов по зеркалам(габариты, кстати, как на ST100). Не могу сказать что я испытываю дикий дискомфорт и стою во всех пробках как авто, но прекрасно понимаю что могло быть лучше если бы не зеркала. 

(А вот если б не зеркала - прошел бы)

Кстати о маневрировании в пробках. Задница то у пацифика большая. И за ней обязательно надо следить. Иначе будет неприятно если ты таким "карданом" зацепишь чей-то авто. Ничего критичного, пара царапин, но стыдно и неприятно (проверенно, увы, лично).

(Оговорка - все дальнейшее рассуждение будет исключительно из габаритов пилота - 190см / 100кг. Менее рослому/тяжелому пилоту может быть проще, но некоторые тонкости все равно сохраняться)

Но вот мы вырываемся из душного и сковывающего города на трассу, едем на встречу рассвету/закату/ветру/приключениям (нужное подчеркнуть)... понимаем что тут что-то не так. А не так тут вот что - 

У пацифика исключительно чоперная компановка.  V-образный продольный двигатель, коленвал крутится поперек оси мотоцикла, карданный привод и потери в местах коробка-кардан и кардан-редуктор. Суммарно это около 10-15% процентов. Отнимите от 55л.с. 10% или 15%. Что получится? То-то же!

При 5000об./мин, на 5 передаче двигатель этого пепелаца, разгоняет нас до 120км/ч. (кстати запихнутый редуктор от 1100 шадика дает +10км к скорости, и встает 1 в 1).А красная зона с 7500об.мин. И когда ты едешь в левой полосе свои 100-120км/ч, а в правой полосе все плетутся 80км/ч за грузовиком, и тебе сзади вдруг моргает мерен, который валит 180км/ч, начинается дилемма - сбрасывать и уходить в правый ряд, а потом пытаться выйти, или таки открутить?

Но мы же с вами помним что это Vобразник? Что он не любит когда его крутишь... Что он начнет кушать масло... Что масло может чутка начать давить через заглушки...А если ты с пассажиром? А если мот еще сверху загружен барахлом? Вот и получается что пацифик везде по чуть-чуть но нигде толком. 

Кстати о птичках. Заглушки распредвалов это единственная болячка пацифика. Именно болячка. Она, конечно, не такая серьезная как например 5ти клапанная головка FZX750, или как обгонная муфта драги 1100, или как вторая передача зизера, или как вулкан 1500 в целом, но болячка. Через эти заглушки пацифик имеет свойство подтравливать масло. Особенно если на нем пытаться валить. Лечиться просто - заменой и посадкой на герметик. Да и подобрать можно с авто. Только подбирать надо будет самим - продавцы ленивые жопы, им в большинстве своем лень оторвать зад от кресла, а взгляд от телевизора и помочь покупателю, там ведь идет "пусть говорят"(!!!). По-этому двигатель в масляной пленке можно сказать что норма)

Отдельного разговора заслуживают его зеркала. Зеркала пацифика это именно тот случай, когда от гениальности до идиотизма один шаг.

Зеркала прекрасны тем, что они отлично вписываются в дизайн. Тем, что они являются также и огромным габаритом и поворотником. И тебя, благодаря им, куда лучше видно. Видно, наконец, куда будет поворачивать мотоцикл. В отличии от некоторых, которые запихают поворотник в, простите, жопу или еще чего лучше под руль повесят (без обид харлееводы), а потом обижаются что их не заметили.

В зеркалах отлично придумана система.... назовем ее "обламывания". Суть в том, что в зеркале двойное крепление. Первое - это два болта с помощью которых зеркало прикручивается к мотоциклу.

А второе - это дополнительная планка внутри корпуса. Она крепится на 3 болта к зеркалу. В отверстиях для крепления этих болтов есть гибкие лепестки, которые в обычном состоянии поджимают болт и зеркало никуда не девается. 

Но когда вы цепляетесь зеркалом, и чтоб не вырвать все с мясом или не разхреначить зеркало, эти лепестки разжимаются, выпускают болты и зеркало....падает? Нет! 3я фишка в креплении. Оно дополнительно закреплено металлическим тросиком. И просто остается болтаться на нем. И вы, поматерившись слегка, достав отвертку просто все прикручиваете назад. Господи, это гениально...

Но тут начинаются отрицательные стороны.

Итак, по факту на пацифике стоят вполне себе большие автомобильные зеркала. Они, кстати, слегка выпуклые, так что просто, абы где вырезать стекляшку на него не выйдет(ну или придется ее запихивать с матами в неподходящий корпус и закреплять клеем/скотчем/жвачкой). И казалось бы, в такие лопухи должен быть шикарный обзор, а вот хрен! Чтоб вы поняли на сколько тут плохой обзор, скажу для примера - у меня на стиде были зеркала купленные за 500руб пара. Вот такие - 

Они гораздо меньше, их дико трясло на трассе, потому что внутри нет грузиков, и чтоб что-то толком разглядеть, иногда приходилось их прижимать руками чтоб погасить вибрации. Они была на столько китайские, в плохом понимании этого слова, что один раз стекляшка просто вылетела из корпуса когда я ехал по трассе. И то в эти зеркала было гораздо лучше видно.

1. В зеркалах пацифика просто огромная "мертвая зона". Она на столько большая, что при перестроении приходится чаще оглядываться назад чем смотреть вперед. И это вроде как лечится, люди ставят дополнительные зеркала мертвых зон и прочий тюнинг, но факт остается фактом.

2. Вытекает из 1го. В плотном городском потоке быстро перестроиться не получается, и вместо того, чтоб перестроиться ты 100 раз оглянешься посмотреть пропускают ли тебя или тебе дальше тянуться за автобусом.

На криво склеенной панораме обзора красными линиями отмечена слепая зона.

3. Вытекает из 2го. Т.к. постоянно оглядываешься, концентрация внимания вперед сильно падает, и в какой-то момент ты понимаешь что до машины впереди осталась пара метров. И приходится забывать о перестроениях и оттормаживаться чтоб не влететь в задницу впереди идущему.

4. Из-за того, что зеркала расположены внизу, а не на уровне глаз, для того чтоб в них посмотреть иногда даже недостаточно "кинуть взгляд". Часто приходится наклонять голову, полностью отрывая зрение(даже периферийное) от дороги впереди. Мелочь, а неприятно.

5. Вытекает из 4го. Расположение зеркал считай полностью убивает возможность по ним ориентироваться периферийным зрением. Чтоб вы понимали на сколько все плохо - один раз ночью на пустой дороге, я ехал в левой полосе, т.к. правая была разбита. И тут ВДРУГ сзади мне поморгала дальним авто чтоб я ее пропустил, и она была весьма близко около 200м от меня. Появилась, можно сказать, ниоткуда. При всем том я не спал и периодически поглядывал в зеркала. 

Можно конечно долго критиковать что просто я кривоглазый, зеркала не настроены и т.д. и т.п. но, я думаю, почти 5 лет безаварийной езды все же дают мне возможность несколько судить о качестве подобных вещей.

6. И самый главный фактор проблемности зеркал пацифика. Потому как прошлые в той или иной мере решаемы а этот - нет. Просто посмотрите на скрин ниже - 

Для сравнения, двигатель на пацифик в сборе можно купить за ~20-40тыс. 

Да, господа, вот такая фигня выходит. 2 зеркала выйдут в ~60тыс.руб. Одно зеркало дороже двигателя карл! При учете что цена на пацифик в районе 160-200тыс, то зеркала выходят чуть ли не половину стоимости мотоцикла. И да, на AliExpress зеркал нет, совсем нет. Смешно? Нет. Это пи@дец, товарищи. 

"Ну, наверно, зеркала не так просто разбить? И система "обламывания" и дуги в стоке идут. Инженеры Honda не идиоты же." - скажете вы. И в чем-то, наверно, будете правы. Вообще мне давно уже интересно что же такое забористое курят мотоинженеры из Японии...

К слову о дугах. Они в пацифиководских кругах называются "плавники". Это еще одно место этого мотоцикла где сошлись гениальность и идиотизм.

С одной стороны они прекрасно вписаны в дизайн мотоцилка, защищают ноги пилота от всяких мелких падений, притераний с авто и когда "положил мот" (все проверенно лично). И в такие моменты, ты, вытащив ногу из под мотоцикла, будучи в своих дорогущих кевларовых шлепках усиленных чешуей с жопы дракона, поднимая мотоцикл, про себя подумаешь - "храни господи инженеров хонда". 

 А вот с другой стороны, при любых падениях, из-за которых мотоцикл переваливается через плавники он падает прямо на зеркало. А это, к слову, минимум 260кг. И под таким весом зеркало может просто рассыпаться в труху. А теперь вспомните сколько стоит зеркало. Вот уже и жабка проснулась...

Вот что происходит при подобных падениях, на не самых больших скоростях. Приходится потом играть в конструктор "склей сам", если тебе, конечно, повезет и ты найдешь все детали(а это уже не мной проверенно, к счастью).

И все бы может и ничего, но это туристический мотоцикл. А что делать если ты за 2000км от дома упал и таки разбил зеркало? Были б там обычные - можно в ближайшем городке купить вообще любые за 500рублей и покатить дальше. А тут? Неуютненько будет с 1м зеркалом скажу я вам. Да и понимать что стоимость поездки резко возросла на 30тыс. как-то тоже неприятно.

Кстати еще одна ложка дегтя - зеркала в пацифике находятся как раз на уровне зеркал 90% легковых автомобилей. Потому есть мнение что пацификов с живыми, и ни разу не паяными зеркалами, в нашей необъятной нет.

Посадка. Она в себе таит тоже некоторые сюрпризы. Абсолютно ровная, с прямой спиной, не надо сутулиться (тру чопир), не надо превращаться в креведку (тру спорт). Просто ровно сидишь едешь и наслаждаешься. Огромное мягкое седло уместит в себе любую откормленную бургерами задницу. А сзади пассажир вообще как на кресле - поставишь спинку и он заснет. Можно спокойно менять положения, вставать, ложить ноги на плавники некоторое время или можно ставить ноги на плавники и ехать будучи в ч0ткой посанской посадка "на кортах")) И все прекрасно, вроде-бы....

Дело в том, что когда едешь свыше 100км/ч (мой крейсер 120км/ч), понимаешь что ты головой ловишь все встречные потоки ветра, а помимо этого стоковый ветровик все отсекает тебе прямо в визор. Неприятненько. 

(Небольшая ремарка. Когда ветровик отсекает все в визор, в этом есть  два противоречивых факта. Первый - это просто некомфортно. Второй - если вдруг попадаешь в дождь, потоки воздуха, отсекаемые ветровиком, разгоняют капли которые собираются на визоре и мешают обзору. Но скоростей 100-120 недостаточно чтоб хорошо очистить визор, и все равно приходится протирать его рукой. А чтоб валить больше 120 в дождь... ну это у тебя должна жена рожать/дача гореть/вы идиот(нужное подчеркнуть).)

И как-то интуитивно хочется пригнуться слегка, спрятаться за ветровик. И вот тут начинаются страдания. Дело в том, что руль на пацифике достаточно высокий, и при подобных наклонах руки упираться в руль и очень напрягаются. Можно, конечно, пытаться их расслабить но тогда все напряжение пойдет в спину - выбирать вам). А опустить руль можно? Можно! Только руль в пацифике запакован в пластиковый кожух, и вам его придется снять, что будет убивать вид пацифика. 

Можно попытаться заколхозить кожух под новый руль, но лучше тогда уже сразу превратить пацифик в RAT Style. Не будет так стремно.

Далее. Когда наклоняемся происходит самое неприятное - руки сгибаются в локтях в таком положении, что полностью закрывают собой обзор в зеркала, потому приходится их прижимать к себе, что делает такую посадку в конец уеб...кой, ой простите, некомфортной!

Вообще я думал - где бы мне было бы удобно расположить руки при такой посадке, и оказалось вот где -

Да-да, именно в том месте где примерно находятся клипоны на спорттуристических молоциклах вроде того же выфера. Спина, конечно, все еще в напряжении но уже куда легче, а руки - одно удовольствие, и в зеркала не лезут. 

Вообще чисто теоретически, вся эта проблема может решиться простой установкой дополнительного экрана на ветровик.

Хочу напомнить что во мне 190см роста. Если вы ниже - возможно вам не придется испытывать подобные неудобства. Но ветровик почему-то ставят и те кто ниже...(так "удивлен" зачем, что и не знаю как постебаться...)

Охлаждение. Как вы все успели заметить - пацифик полностью запакован в пластик. А у 800-кубового мотора уже вполне себе взрослая теплоотдача. И он порядком греется. Но самое интересное можно увидеть если заглянуть внутрь, за "жабру" - 

Видите желтую фигню? Это "тепловая рубашка". В нее обернута задняя часть двигателя, а точнее задний цилиндр(который и так, бедолага, в V-образниках страдает от плохого охлаждения). Сделано это для того, чтоб в жаркий день, если вы попали в безвылазную пробку, двигатель не подпалил вашу промежность. Обратная сторона этой медали - сильный нагрев двигателя. Уточняю - НАГРЕВ, а не ПЕРЕГРЕВ. У меня не было такого чтоб двигатель закипел. Хотя в городе вентилятор срабатывает регулярно, даже в +5(тут я порядком сам офигел), и таки он справляется.

Если все-же с охлаждением есть проблемы, не спешите говорить что мотоцикл гавно. Виной перегрева может быть засранный радиатор, что кстати частая проблема 80% мотоциклов, а не только пацифика.

Такая картина - это норма. Лечится установкой удлиненного переднего крыла.

Один пацификовод так расстроился своим охлаждением, и постоянной работой вентилятора, что решил колхозить дополнительный радиатор. На что ему предложили для начала промыть родной радиатор изнутри и снаружи, и поменять антифриз. И вуаля! Проблемы как и не бывало.

Резина. Это единственное что я могу в серьез отнести к категории "проблемы мотоцикла". Размер задней 140/80-15(16), это очень редкая размерность. Изготавливают пара фирм по заоблачным ценам. На сколько я знаю, это - мецеллер, дуньвлоб и шинка. Можно, конечно подобрать попытаться. У меня, например, стоит 150/80.

Пробежавшись по интернетику вот что нашел - 

Metzeler (ну и название...скажешь в общественном месте - еще и повяжут за пропаганду фашизма...). Ценник от 10тыс.

Дуньвлоб. Весьма популярная резина на этот мот. Но ругают, т.к. при понижении температуры становится просто дубовой.

А вот шинку не нашел. Но говорят ценник от 7000 руб.

Расход. Расход мотоцикла около 5-6л. на 100км при спокойной езде. Будете вжаривать на все бабки, думаю 10ку может показать. Бак расположен под седлом, объемом 16л, не очень серьезно для туриста... Хватает его на 250-300км, что является  средним показателем. У нас в крае, где заправки расположены на каждом углу, каких-либо проблем которые потянутся за маленьким объемом бензобака совсем не заметно. Но вот частые дозаправки начинают порядком надоедать...

А под фальш баком расположены воздушный фильтр, под ним карбы, и головки цилиндров. Добраться до всего этого не сложно, вот тут явный плюс инженером Honda.

С закреплением телефона на мотоцикл тоже беда. Почему? Потому что "куда?" Куда крепить мать его этот гребанный телефон? На руль? Там кожух, из-за которого стандартное магазинное крепление никакое не сядет. Присоской на ветровик? Ну оторвется от вибрации или какой-нибудь кочке и сразу минус телефон. На фальш бак? А сумку мотоциклетную куда кидать будешь? А ведь хочется чтоб просто все было на своем месте...

"Так и что ж получается, мотоцикл хрень?" - скажете вы. "Нет, мотоцикл весьма хорош!" - отвечу я.

Выше я просто в красках описал то, с чем скорее всего придется столкнуться будущему владельцу пацифика. А во всем остальном мотоцикл будет радовать владельца. 

Взять хотя бы сливной масляный болт. Наконец-то он расположен в адекватном месте, а не в жопе мотоцикла, куда не скорчившись в 3 погибели и не перебрав с 20ку вариантов не подобраться. Он распложен просто снизу. Прикрытый ребрами безопасности. Я когда менял масло и увидел это чуть не расплакался от счастья...

Отдельно хочется сказать о боковой подножке. Я не знаю разрабатывали ли ее специально или же так случайно вышло, но это именно тот случай когда боковая подножка стоит адекватно, на своем месте, и открывается интуитивно одним простым движением ноги. Просто есть куча мотоциклов где подножка расположена черти как или черти где, и чтоб ее открыть нужно иметь ногу 10 летней японской девочки ибо 45 размер нормального русского мужика туда просто не пролазит.

Запчатей на него - завались. Пацифики частенько идут в разбор. Пластиковые накладки на плавники уже научились делать. Да и просто можно подобрать 70% запчастей с других хонд. Универсальные будут только пластик да поршневая с коленвалом(наверно). Ну или просто вспомните сколько стоит двигатель с в сборе...

Кстати о тюнинге. Афтермаркета на этот мотоцикл нет. Совсем. Только высокий ветровик. И тот выглядит стремно. Потому все что будете делать - все своими ручками. А тема тюнинга пацифика это еще на один обзор т.к. она обширна и бесконечна как тема тюнинга голды.

Также в пацифике есть антиклевок. Очень классная штука! Суть ее в том, что при резком сбросе газа у вас не загружается передняя вилка и мотоцикл не "клюет" мордой. А теперь подумайте - в каких бюджетных туристах вы такое встречали? А вообще в мотоциклах?

Пацифику, кстати, адекватных карданных конкурентов нет. Ни по цене ни вообще в классе. Всякие фыферы и катаны вообще можно в счет не брать, хотя бы потому что там в мотоцикле уже гораздо больше "спорт" чем "турист". Хонда прочно заняла место среднекубатурных туристов своими пацификами и девилями.

Для кого этот мотоцикл? Этот мотоцикл для двух категорий людей. 

1. Те, кто хочет попробовать что такое турист. Что такое хорошая ветро- и влагозащита. Что такое когда в дождь у тебя ноги не грязные до ушей. Что такое когда всегда есть багажник. Что такое комфорт езды на мотоцикле. И все это за сравнительно не большие деньги.

2. Те, кому именно нужен среднекубатурный турист. Кто ездит город-трасса. Кому не надо вваливать на все бабки. Кто ездит в режиме "пенсия". Кто ездит на дальняки особо не торопясь. Кому просто не нужно 100+кобыл между ногами и от 50 до 160 за 3 секунды.

И ни в коем случае пацифик не для новичков. Не потому что он злой или сложно управляемый. Он очень предсказуемый и мягкий. А потому что новички падают. И просто вспомните цену зеркала...

Подводя итог могу сказать что пацифик это очень хороший и надежный мотоцикл, который ценится в своих кругах. И если вас не пугают те проблемы, которые были перечислены мной, если вы подходите под одну их выше упомянутых категорий - можете смело покупать этот аппарат. Он вас не разочарует.

Также большое спасибо группе пацификофилов в ВК, откуда я честно спер пару фото без спроса.

https://vk.com/pc800

moto2.ru

Pc800 • Wikipedia

Look for Pc800 on one of Wikipedia's sister projects:
Wiktionary (free dictionary)
Wikibooks (free textbooks)
Wikiquote (quotations)
Wikisource (free library)
Wikiversity (free learning resources)
Commons (images and media)
Wikivoyage (free travel guide)
Wikinews (free news source)
Wikidata (free linked database)
Wikipedia does not have an article with this exact name. Please search for Pc800 in Wikipedia to check for alternative titles or spellings.
  • Log in or create an account to start the Pc800 article, alternatively use the Article Wizard, or add a request for it.
  • Search for "Pc800" in existing articles.
  • Look for pages within Wikipedia that link to this title.

Other reasons this message may be displayed:

  • If a page was recently created here, it may not be visible yet because of a delay in updating the database; wait a few minutes or try the purge function.
  • Titles on Wikipedia are case sensitive except for the first character; please check alternative capitalizations and consider adding a redirect here to the correct title.
  • If the page has been deleted, check the deletion log, and see Why was the page I created deleted?.

wikipedia.moesalih.com

honda pacific coast : Wikis (The Full Wiki)

Honda PC800 Manufacturer Also called Production Predecessor Successor Class Engine Transmission Dimensions Seat height Weight Fuel capacity Related
Honda
Honda Pacific Coast
1989–1998
none
none
touring
800cc V-Twin
5-speed
L 84.8 inch W 30.7 inch
30.1 inch
584.2 lb (265.0 kg) (dry), 640 lb (290 kg) (wet)
4.2 US gallon (15.9 litre)
Honda Deauville, ST1100 & ST1300

Named after California's Pacific Coast Highway, the Honda PC800 Pacific Coast is a touring motorcycle manufactured in Japan by Honda between 1989 and 1998. Over 14,000 were sold [1] in North America, Europe and Japan, with a three-year hiatus between two production runs. The bike is noted for a single integrated trunk straddling the rear wheel, full bodywork, and distinctive two-tone paint.

Like the later Honda Goldwing [2] and Rune [3] , the Pacific Coast had been conceived and designed by Honda Research America specifically for the US market [4][5]. Though the later Goldwing GL1800 incorporates integral trunks, other subsequent Honda touring and sport touring motorcycles — namely the Deauville, ST1100 and ST1300 — abandoned the wheel-straddling trunk concept.

According to one registry of PC800 owners [6] the motorcycles themselves are now — more than ten years after end of production — scattered worldwide. Internet discussion groups in the US, France, Germany, Italy, UK, Holland, Norway and Japan [7], continue to support the motorcycle, and PC800 owners from around the world continue to gather annually to ride the Pacific Coast Highway [8].

An unorthodox motorcycle

According to a 1998 Motorcycle.org article, "when the PC debuted, it was considered a radical bike." [9] The PC800 departed convention with its integral trunk, extensive bodywork and marketing aimed at the "white-collar professional" [10]:

Marketing
Honda's marketing of the Pacific Coast took a cerebral approach: In addition to naming the PC800 after an important American highway, Honda reinforced the association between the motorcycle and other notable highways of the world; advertising copy from the 1994 Pacific Coast brochure highlighted the famed Amalfi Drive and Blue Ridge Parkway, along with, of course, the Pacific Coast Highway [8]. Similarly, the name of the lower body color for 1996 model (see table below) made subtle reference to another notable motorcycling destination, the scenic Karakorum Highway, the highest international highway in the world.

"For some people, a road is more than just a strip of pavement connecting where they are with where they want to be. It's the reason for leaving home in the first place. The Amalfi Drive in Italy is a road like that. The Blue Ridge Parkway is too.

And so is Highway 1 in California, that magical ribbon of blacktop that snakes along the very edge of the continent. The place this motorcycle is named for. The Pacific Coast."—Honda Pacific Coast Motorcycle brochure, copyright American Honda Motor Co., Inc.[8]
In contrast to motorcycling advertising that emphasized rebellion or exaggerated masculinity, a 1989 30-second introductory television commercial for the PC800 depicted a couple awakening at a stylish waterfront home. She is seen running on the beach, he is seen showering, lifting his Rolex-like wrist watch from the bedside table, fixing coffee -- all with a Honda PC800 next to a grand piano in their elegant living room, the waves crashing visibly beyond. The commercial ended with a single shot of the motorcycle at a very calm (i.e., pacific) shoreline carrying the voiceover: "Introducing the Pacific Coast, from Honda. It is the beginning of a new day." Nevertheless, sales remained sleepy for the entire two-part production run, averaging under 1400 sales per year over ten years. See also: 1989 Honda Pacific Coast TV commercial See also: Article on motorcycle advertising
Trunk
Unlike other motorcycles that offer detachable side or top cases for storage, the PC800 has an integral waterproof trunk under the pillion (passenger seat). The passenger seat is attached to a single trunk lid that hinges upward to reveal two storage areas that straddle the rear wheel — with sufficient capacity to carry "two full-face helmets and two medium-sized gym bags" [9]or "two grocery bags" [11]or "four plastic bags full of groceries, along with a small bag of dog food." [9] The trunk lid is held up by a hydraulic strut and is controlled by a release mechanism under the lockable fuel filler door. See also: 1998 Motorcycle.org article, for photo of open trunk
Bodywork
Like other motorcycles with full bodywork such as the BMW K1200GT and Victory Vision, the PC800's plastic bodywork conceals almost the entirity of the motorcycle's mechanical underpinnings — in the manner of a scooter. While routine oil changes do not require panel removal [11] the PC800 owners manual calls for removal and replacement of four panels (two each side) for servicing the spark plugs and seven panels for servicing the battery. The design of the bodywork includes three vents (visible in the photo above) on each side of the bike to cool the mechanicals: a pair of forward vents on the wheel cowling, a lower vent on each side for the transmission, and two larger vents to accommodate the engine's cooling system. In contrast to other motorcycles with full bodywork, the PC800's trunk occupies the full unbroken width of the bike's tailend while the front wheel carries an unusual cowling — which reverted to a fender in 97-98 model years. For the entire production run, the visual bulk of the bodywork was mitigated by a lower-body accent color.

Template:Externalimage

Features

Honda outfitted the Pacific Coast as a "low-maintenance motorcycle for daily use" [10] aimed primarily toward first-time motorcycle owners. Riding position is standard or neutral, instrumentation is "automobile-like" [9], switches and controls are large and clearly marked, self-canceling turn signals were included (until MY1997) along with a seat height of 30.1" and an integrated fairing and windshield. 1989 and 1990 models offered an optional AM/FM radio.

HONDA PC800

Specifications

  • Manufacturer:Honda
  • Model:1998 pc800
  • Engine:liquid cooled 45 degree V-twin
  • Bore x stroke:79.5mm x 80.6mm
  • power:56ps/6500rpm
  • Torque:6.7/5500rpm
  • Carburetion:Tow 46mm diaphragm-type CV
  • Transmission:Five speed,shaft drive
  • Overall height:1360 mm
  • Overall length:2285 mm
  • Overall width:910 mm
  • Wheelbase:1554.5 mm
  • Seat height:764.5 mm
  • Fuel capacity:16 L
  • Claimed dry weight:584.2 lbs(218.0kg)
  • Measured wet weight:640.0 lbs(238.8kg)
  • Front tyre dimensions:120/80-17
  • Rear tyre dimensions:140/80-15

Engine

  • 800cc liquid-cooled twin-cylinder engine.
  • 45 degree V-twin engine design, for a low center of gravity and cornering clearance.
  • (2) 34.2mm Keihin carburators
  • dual-pin crankshaft design with a rubber-mounted engine.
  • Dual spark-plug cylinder heads and three-valve-per-cylinder technology
  • Maintenance-free hydraulic valve adjuster system.
  • Maintenance-free, automatic cam-chain tensioners.
  • Maintenance-free hydraulic clutch.
  • Digital electronic ignition.
  • Bore x stroke: 79.5mm x 80.6mm
  • power: 56ps/6500rpm
  • Torque: 6.7/5500rpm

Chassis

  • steel frame for low engine placement.
  • 42mm front fork with dual Syntallic bushings.
  • Rear suspension, adjustable four-way spring preload.
  • dual front disc brakes with twin-piston calipers.
  • Torque Reactive Anti-dive Control (TRAC).
  • shaft drive is virtually maintenance-free.
  • cast alloy wheels.
  • two-into-one exhaust system.
  • Ground clearance 7.0 in.
  • GVWR 988 lb.
  • Load capacity (tank full) 357 lb.

Dimensions

  • Overall height: 1360 mm
  • Overall length: 2285 mm
  • Overall width: 910 mm
  • Wheelbase: 1554.5 mm
  • Seat height: 764.5 mm
  • Fuel capacity: 16 L
  • Claimed dry weight: 584.2 lbs (218.0kg)
  • Measured wet weight: 640.0 lbs (238.8kg)
  • Front tyre dimensions: 120/80-17
  • Rear tyre dimensions: 140/80-15

Other features

  • Lockable storage trunk with hidden release-latch.
  • Breakaway-type rearview mirrors.
  • Halogen headlight.
  • Centerstand.
  • Fuel and coolant temperature gauges.
  • Maintenance-free 12-volt battery.
  • Ignition switch/fork lock for added security.

Accessories

The following Hondaline accessories were offered for the PC800:

  • Audio System: Kenwood AM/FM radio with 15 watt per channel power booster, 5 station presets, AM/FM selector and two waterproof speakers. (see chart below for Model year availability.)
  • Helmet headset adaptor for the Audio System.
  • Front Mud Guard.
  • Scuff Pad Set, seven piece clear plastic set, applied to protect scuff areas.
  • Trim Kit, four rubber-like self-adhesive strips to fit on the plastic covers that fit over the 4 bumpers.
  • Larger Windscreen.
  • Front Nose Mask.
  • Body Cover. (fabric motorcycle cover)
  • Trunk Light.
  • Top spoiler and lower spoiler.
  • Backrest.
  • Trunk Mats.
  • Inner Trunk Mats.

Production data

The table below outlines production figures, factory paint colors and production notes.

The table uses serial numbers as a basis for estimating production [1]: Official US production bikes carry serial number in the RC340 range, California models carry RC341 numbers, Japanese models carry RC341(J) numbers, and Canadian and European models carried RC342 serial numbers.

Model yearProduction [1]Body color~trim colorNotes
MY19896,602Pearl White~Ocean Gray All years: fender is upper body color
MY1989 562Silver~Dark Grey Japan model S/N RC341(J)
MY19903,739Candy Glory Red~Griffen Gray light blue option, France and Italy
MY1991-- -- model year not offered
MY1992 -- -- model year not offered
MY1993 -- -- model year not offered
MY19941,193Black-Z~Griffen Grayradio option no longer offered
MY19951,009Black-Z~Griffen Gray --
MY19961,070Magna Red~Karakorum Gray MY96-98: no clearcoat above, MY97-98: no clearcoat below, lower color moulded in, not painted.
MY1997713 Magna Red~matte blackSelf-canceling turn signals discontinued. Front wheel cowling reverted to fender, minor cosmetic, cost-cutting changes
MY1998510 (approx) Magna Red~matte black --

References

External links

-

www.thefullwiki.org

Honda Pacific Coast

Honda PC800 Manufacturer Also called Production Class Engine Bore / Stroke Ignition type Transmission Frame type Suspension Brakes Tires Wheelbase Dimensions Weight Fuel capacity
1989 Honda Pacific Coast with accessory tall windshield
Honda
Honda Pacific Coast
1989–1998
Touring
800 cc (49 cu in) 45° 3-valves per cylinder, V-twin, liquid cooled
79.5 × 80.6 mm (3.13 × 3.17 in)
CDI
Hydraulic clutch, 5-speed, shaft drive
Steel
Front 42 mm telescopic forkRear 4-way adjustable spring
Front 2x disc, 2 piston calipersRear n/a
Front 120/80-17140/80-15
59.1 inches (1,500 mm)
H 1,360 mm (54 in)
584.2 lb (265.0 kg)[citation needed] (dry)640 lb (290 kg)[citation needed] (wet)
16 L (3.5 imp gal; 4.2 US gal)

The PC800 Pacific Coast is a touring motorcycle made in Japan by Honda between 1989 and 1998 and named after California's Pacific Coast Highway. Over 14,000 were sold in North America, Europe and Japan,[1] with a three-year hiatus between two production runs. The bike is noted for a single integrated trunk straddling the rear wheel, full bodywork, and distinctive two-tone paint.

Like the earlier Honda Goldwing[2] and later Rune,[3] the Pacific Coast had been conceived and designed by Honda Research America specifically for the US market.[4] Though subsequent Honda motorcycles would feature side-opening panniers—namely the Deauville, ST1100, Honda Gold Wing and ST1300— the company abandoned the Pacific Coast's wheel-straddling, top-opening trunk concept.

An unorthodox motorcycle

According to a 1998 Motorcycle.org article, "when the PC debuted, it was considered a radical bike."[5] The PC800 departed convention with its integral trunk, extensive bodywork and marketing aimed at the "white-collar professional."[6]

Marketing

In addition to naming the PC800 after an important American highway, Honda reinforced the association between the motorcycle and other notable highways of the world; advertising copy from the 1994 Pacific Coast brochure highlighted the famed Amalfi Drive and Blue Ridge Parkway, along with, of course, the Pacific Coast Highway.[7]

Similarly, the name of the lower body color for 1996 model (see table below) referred to another important road, the Karakorum Highway, the highest international highway in the world.

In contrast to motorcycling advertising that emphasized rebellion or exaggerated masculinity, a 1989 30-second introductory television commercial for the PC800 depicted a couple awakening at a stylish waterfront home. She is seen running on the beach, he is seen showering, lifting his Rolex-like wrist watch from the bedside table, fixing coffee—all with a Honda PC800 next to a grand piano in their elegant living room, the waves crashing visibly beyond. The commercial ended with a single shot of the motorcycle at a very calm (i.e., pacific) shoreline carrying the voiceover: "Introducing the Pacific Coast, from Honda. It is the beginning of a new day."

Sales averaged under 1,400 sales per year over ten years.

Trunk

Unlike other motorcycles that offer detachable side or top cases for storage, the PC800 has an integral waterproof trunk under the pillion (passenger seat). The passenger seat is attached to a single trunk lid that hinges upward to reveal two storage areas that straddle the rear wheel — with sufficient capacity to carry "two full-face helmets and two medium-sized gym bags",[5] or "two grocery bags",[8] or "four plastic bags full of groceries, along with a small bag of dog food."[5] The trunk lid is held up by a hydraulic strut and is controlled by a release mechanism under the lockable fuel filler door.

Bodywork

Like other motorcycles with full bodywork such as the BMW K1200GT and Victory Vision, the PC800's plastic bodywork conceals almost the entirety of the motorcycle's mechanical underpinnings — in the manner of a scooter. While routine oil changes do not require panel removal[8] the PC800 owners manual calls for removal and replacement of four panels (two each side) for servicing the spark plugs and seven panels for servicing the battery.

The design of the bodywork includes three vents (visible in the photo above) on each side of the bike to cool the mechanicals: a pair of forward vents on the wheel cowling, a lower vent on each side for the transmission, and two larger vents to accommodate the engine's cooling system.

In contrast to other motorcycles with full bodywork, the PC800's trunk occupies the full unbroken width of the bike's tailend while the front wheel carries an unusual cowling, which reverted to a fender in 1997-1998 model years. For the entire production run, the visual bulk of the bodywork was mitigated by a lower-body accent color.

Features

Honda outfitted the Pacific Coast as a "low-maintenance motorcycle for daily use"[6] aimed primarily toward first-time motorcycle owners. Riding position is standard or neutral, instrumentation is "automobile-like,"[5] switches and controls are large and clearly marked, self-canceling turn signals were included (until MY1997) along with a seat height of 30.1" and an integrated fairing and windshield. 1989 and 1990 models offered an optional AM/FM radio.

Production data

The table below outlines production figures and production notes.

The table uses serial numbers as a basis for estimating production[1]: US production bikes carry serial number in the RC340 range, California models carry RC341 numbers, Japanese models carry RC341(J) numbers, and Canadian and European models carried RC342 serial numbers.

Model year Production[1] Notes
MY1989 6,602 All years: fender is upper body color
MY1989 562 Japan model S/N RC341(J)
MY1990 3,739 light blue option, France and Italy (with main light switch, speedo in km only, no side reflectors)
MY1991 -- model year not offered
MY1992 -- model year not offered
MY1993 -- model year not offered
MY1994 1,193 radio option no longer offered
MY1995 1,009 --
MY1996 1,070 MY96-98: no clearcoat above, MY97-98: no clearcoat below, lower color moulded in, not painted.
MY1997 713 Self-canceling turn signals discontinued. Front wheel cowling reverted to fender, minor cosmetic, cost-cutting changes
MY1998 510 (approx) --

References

en.academic.ru

StateMaster - Encyclopedia: Honda pacific coast

The Honda PC800 Pacific Coast is a motorcycle introduced by Honda in 1989. Its unique styling, practicality, and excellent handling characteristics have earned it an avid following, despite its discontinuation after 1998. According to Honda Motorcycles North America, over 11,000 PC800s were produced and sold in North America between 1989 and 1998. A 125 cc motorcycle, the Italian-manufactured Cagiva Planet. ... For other uses, see Honda (disambiguation). ...

Specifications

1996 Honda Pacific Coast.

The Pacific Coast is powered by a 800cc liquid-cooled V-twin powerplant, lifted almost unaltered from the Honda Shadow 800. Power to the rear wheel is translated through a five-speed gearbox with a hydraulically-assisted wet clutch, and delivered aft of the transmission by shaft drive. Braking is achieved with two hydraulically-assisted disc brakes in the front, and a more traditional mechanical drum brake on the rear wheel. Honda 90° V-twin A V-twin is a two cylinder internal combustion engine where the cylinders are arranged in a V configuration. ... To meet Wikipedias quality standards, this article or section may require cleanup. ... This article is about an automotive technology. ... On automobiles, disc brakes are located within the wheel The disc brake is a device for slowing or stopping the rotation of a wheel. ... A drum brake is a brake in which the friction is caused by a set of shoes or pads that press against the inner surface of a rotating drum. ...

  • Bore x stroke: 79.5mm x 80.6mm
  • Carburetion: Two 46mm diaphragm-type CV
  • Wheelbase: 61.2 inches (1554.5mm)
  • Seat height: 30.1 inches (764.5mm)
  • Fuel capacity: 4.2 gallons (15.9L)
  • Claimed dry weight: 584.2 lbs (218.0kg)
  • Measured wet weight: 640.0 lbs (238.8kg)

Marketing and Sales

"Body By Tupperware" decal on a 1989 PC800.

The prevailing attitude at Honda was to entice would-be riders into the showroom who would not otherwise entertain the thought of owning a motorcycle. The Pacific Coast was marketed as a sensible urban commuter; evidence of this is prevalent throughout its design. Its styling, while aggressive for the time, is very practical, smoothly integrating two panniers into a large lift-up trunk located under the passenger pillion. Like its larger siblings, the Honda Goldwing and the Honda ST1100, the entire chassis is wrapped in plastic--affectionately referred to by PC800 enthusiasts as "Tupperware"--thus concealing the vast majority of the motorcycle's mechanical underpinnings. For the locomotive, see Pannier tank locomotive A pannier is a basket, bag, or similar container, possibly large, and carried either in pairs slung over the back of a beast of burden, or attached to a bicycle or motorcycle. ... A pillion is a pad or cushion (seating) behind the seat of the driver (rider) of a motorcycle, moped, or horse for a second person who is said to ride pillion (and is also often called a pillion). Bitch seat is somewhat vulgar American motorcycle slang for this seat. ... The Honda Goldwing motorcycle debuted in 1975, and became one of the most popular motorcycles in history. ... 1997 ST1100ABS with aftermarket exhaust, otherwise stock. ... Tupperware logo Debuting in 1946, the Tupperware branded products are a line of durable home products including preparation, storage, and serving products for the kitchen and home. ...

As the PC800 was aimed primarily toward first-time motorcycle owners, Honda engineers concentrated heavily on user-friendliness and ease-of-ownership. Instrumentation is very friendly and car-like, and all switches and controls are large, clearly marked, and easy to operate. The engine was designed with automatic hydraulic valve lash adjustment, eliminating the need for manual valve adjusting. Fuel consumption averages a miserly 40 to 50 miles-per-gallon in mixed street and highway use. Handling is very tame and forgiving, and well-suited to riders developing their road skills--accelleration is brisk, but not more than the beginning rider could safely be expected to handle. Self-canceling turn signals were standard equipment (until the 1997 model year, when they were dropped). A seat height of 30.1 inches ensures rideability by all but the shortest riders, and its full, integrated fairing and windshield are moderately effective at shielding its rider from the elements. The 1989 and 1990 models featured an optional Kenwood AM/FM radio, later dropped for the PC800's reintroduction. Kenwood has multiple meanings, among them: Kenwood House in London, and its surrounding woods. ...

Poor sales in 1989 and 1990, largely attributable to its high sticker price--almost $9,000 in 1990--led Honda to pull the Pacific Coast from its North American lineup after the 1990 model year, although the PC800 was still sold in Europe and Japan. A groundswell of positive consumer feedback led Honda to reintroduce the PC800 into the North American market in 1994 with a slightly lower price, but disappointing sales plagued the PC800 throughout its entire production run. The PC800 was ultimately discontinued from the Honda Motorcycle worldwide lineup after the 1998 model year.

Model History

While the mechanical and aesthetic elements of the Pacific Coast remain virtually unaltered throughout its history, the colors in which it was offered have not.

  • 1989: Introduction year. White with silver trim. Affectionately referred to today as the "Stormtrooper Bike."
  • 1990: Candy Apple Red with Silver trim. Troublesome alternator stator problem addressed. Model is discontinued after 1990 model year.
  • 1994: PC800 reintroduced into North American market. Kenwood AM/FM stereo no longer offered as a factory option. Black with silver trim.
  • 1995: No changes. Black with silver trim.
  • 1996: No mechanical changes. Red with graphite grey trim.
  • 1997: Self-canceling turn signals discontinued. "Tupperware" cowling on the front wheel pared back to reveal a more traditional motorcycle-style "naked" setup.
  • 1998: No changes. PC800 is again discontinued from Honda Motorcycles lineup.

Imperial stormtroopers are extensively trained shock troops in the fictional Star Wars universe under command of the Galactic Empire. ... The stator is the fixed part of a rotating machine. ...

Loyal Following

Internet Pacific Coasts Riders Club patch

The sheer uniqueness of the Honda Pacific Coast has allowed it to achieve something of a cult status to a rare breed of non-traditional motorcycling enthusiasts. The Internet is host to several discussion groups related to the Pacific Coast. PC800 owners from around the world gather yearly for the Annual Pacific Coast Highway Ride, where owners ride their machines up California's picturesque Pacific Coast Highway--the road after which the PC800 is named. California State Route 1, more generally known as Highway 1, or in Southern California as the Pacific Coast Highway or P.C.H., runs along the Pacific coast for most of the length of the US state of California. ...

Christoffer M. Carstanjen, 33, of Boston, Massachusetts, was killed aboard United Airlines Flight 175 when it was flown by terrorists into the World Trade Center on September 11, 2001. Carstanjen was on his way to California to attend the 2001 Pacific Coast Highway Ride. The Yahoo! Group IPCRC (the Internet Pacific Coast Riders' Club) prominently honors his memory on its main page. Flag Seal Nickname: City on a Hill, Beantown, The Hub of the Universe (The State House, according to Oliver Wendell Holmes, is the hub of the Solar System), Athens of America Location Location in Massachusetts Government Counties Suffolk County Mayor Thomas Menino (Dem) Geographical characteristics Area     City 232. ... United Flight 175 crashes into the World Trade Center United Airlines Flight 175 was a morning flight that regularly flew from Logan International Airport in Boston, Massachusetts to LAX in Los Angeles, California (Boston-Los Angeles route). ... World trade centers or world trade centres (usually abbreviated WTC) arose in the United States and Japan in the 1970s, spearheaded by New York Citys World Trade Center. ... The World Trade Center on fire The September 11, 2001 attacks were a series of coordinated terrorist attacks against the United States on September 11, 2001. ...

External Links

  • The Internet Pacific Coast Riders' Club (IPCRC)
  • Honda PC800 Internet Listing Directory (maintained by Leland Sheppard)
  • Motorcycle Online--The Honda PC800 Pacific Coast: Born to be Mild
  • In Memorium: Christoffer M. Carstanjen

www.statemaster.com

definition of honda pacific coast and synonyms of honda pacific coast (English)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Honda PC800ManufacturerAlso calledProductionPredecessorSuccessorClassEngineTransmissionDimensionsSeat heightWeightFuel capacityRelated

1989 Honda Pacific Coast, Pearl White over Ocean Gray with accessory tall windshield

Honda
Honda Pacific Coast
1989–1998
none
none
touring
800cc V-Twin
5-speed
L 84.8 inchW 30.7 inch
30.1 inch
584.2 lb (265.0 kg) (dry), 640 lb (290 kg) (wet)
4.2 US gallon (15.9 litre)
Honda Deauville, ST1100 & ST1300

Named after California's Pacific Coast Highway, the Honda PC800 Pacific Coast is a touring motorcycle manufactured in Japan by Honda between 1989 and 1998. Over 14,000 were sold [1] in North America, Europe and Japan, with a three-year hiatus between two production runs. The bike is noted for a single integrated trunk straddling the rear wheel, full bodywork, and distinctive two-tone paint.

Like the later Honda Goldwing [2] and Rune, [3] the Pacific Coast had been conceived and designed by Honda Research America specifically for the US market.[4][5] Though subsequent Honda motorcycles would feature integral, side-opening trunks — namely the Deauville, ST1100, Honda Gold Wing and ST1300 — the company abandoned the Pacific Coast's wheel-straddling, top-opening trunk concept.

According to one registry of PC800 owners [6] the motorcycles themselves are now — more than ten years after end of production — scattered worldwide. Internet discussion groups in the US, France, Germany, Italy, UK, Holland, Norway and Japan [7], continue to support the motorcycle, and PC800 owners from around the world continue to gather annually to ride the Pacific Coast Highway [8].

An unorthodox motorcycle

According to a 1998 Motorcycle.org article, "when the PC debuted, it was considered a radical bike." [9] The PC800 departed convention with its integral trunk, extensive bodywork and marketing aimed at the "white-collar professional" [10]:

Marketing
Honda's marketing of the Pacific Coast took a cerebral approach:In addition to naming the PC800 after an important American highway, Honda reinforced the association between the motorcycle and other notable highways of the world; advertising copy from the 1994 Pacific Coast brochure highlighted the famed Amalfi Drive and Blue Ridge Parkway, along with, of course, the Pacific Coast Highway [8].Similarly, the name of the lower body color for 1996 model (see table below) made subtle reference to another notable motorcycling destination, the scenic Karakorum Highway, the highest international highway in the world.

"For some people, a road is more than just a strip of pavement connecting where they are with where they want to be. It's the reason for leaving home in the first place. The Amalfi Drive in Italy is a road like that. The Blue Ridge Parkway is too.

And so is Highway 1 in California, that magical ribbon of blacktop that snakes along the very edge of the continent. The place this motorcycle is named for. The Pacific Coast."—Honda Pacific Coast Motorcycle brochure, copyright American Honda Motor Co., Inc.[8]
In contrast to motorcycling advertising that emphasized rebellion or exaggerated masculinity, a 1989 30-second introductory television commercial for the PC800 depicted a couple awakening at a stylish waterfront home. She is seen running on the beach, he is seen showering, lifting his Rolex-like wrist watch from the bedside table, fixing coffee -- all with a Honda PC800 next to a grand piano in their elegant living room, the waves crashing visibly beyond. The commercial ended with a single shot of the motorcycle at a very calm (i.e., pacific) shoreline carrying the voiceover: "Introducing the Pacific Coast, from Honda. It is the beginning of a new day."Nevertheless, sales remained sleepy for the entire two-part production run, averaging under 1400 sales per year over ten years.See also: 1989 Honda Pacific Coast TV commercialSee also: Article on motorcycle advertising
Trunk
Unlike other motorcycles that offer detachable side or top cases for storage, the PC800 has an integral waterproof trunk under the pillion (passenger seat). The passenger seat is attached to a single trunk lid that hinges upward to reveal two storage areas that straddle the rear wheel — with sufficient capacity to carry "two full-face helmets and two medium-sized gym bags" [9]or "two grocery bags" [11]or "four plastic bags full of groceries, along with a small bag of dog food." [9] The trunk lid is held up by a hydraulic strut and is controlled by a release mechanism under the lockable fuel filler door.See also: 1998 Motorcycle.org article, for photo of open trunk
Bodywork
Like other motorcycles with full bodywork such as the BMW K1200GT and Victory Vision, the PC800's plastic bodywork conceals almost the entirety of the motorcycle's mechanical underpinnings — in the manner of a scooter. While routine oil changes do not require panel removal [11] the PC800 owners manual calls for removal and replacement of four panels (two each side) for servicing the spark plugs and seven panels for servicing the battery.The design of the bodywork includes three vents (visible in the photo above) on each side of the bike to cool the mechanicals: a pair of forward vents on the wheel cowling, a lower vent on each side for the transmission, and two larger vents to accommodate the engine's cooling system.In contrast to other motorcycles with full bodywork, the PC800's trunk occupies the full unbroken width of the bike's tailend while the front wheel carries an unusual cowling — which reverted to a fender in 97-98 model years. For the entire production run, the visual bulk of the bodywork was mitigated by a lower-body accent color.

Features

Honda outfitted the Pacific Coast as a "low-maintenance motorcycle for daily use" [10] aimed primarily toward first-time motorcycle owners. Riding position is standard or neutral, instrumentation is "automobile-like" [9], switches and controls are large and clearly marked, self-canceling turn signals were included (until MY1997) along with a seat height of 30.1" and an integrated fairing and windshield. 1989 and 1990 models offered an optional AM/FM radio.

Specifications

  • Manufacturer:Honda
  • Model:1998 pc800
  • Engine:liquid cooled 45 degree V-twin
  • Bore x stroke:79.5mm x 80.6mm
  • power:56ps/6500rpm
  • Torque:6.7/5500rpm
  • Carburetion:Tow 46mm diaphragm-type CV
  • Transmission:Five speed,shaft drive
  • Overall height:1360 mm
  • Overall length:2285 mm
  • Overall width:910 mm
  • Wheelbase:1554.5 mm
  • Seat height:764.5 mm
  • Fuel capacity:16 L
  • Claimed dry weight:584.2 lbs(218.0 kg)
  • Measured wet weight:640.0 lbs(238.8 kg)
  • Front tyre dimensions:120/80-17
  • Rear tyre dimensions:140/80-15

Engine

  • 800cc liquid-cooled twin-cylinder engine.
  • 45 degree V-twin engine design, for a low center of gravity and cornering clearance.
  • (2) 34.2mm Keihin carburators
  • dual-pin crankshaft design with a rubber-mounted engine.
  • Dual spark-plug cylinder heads and three-valve-per-cylinder technology
  • Maintenance-free hydraulic valve adjuster system.
  • Maintenance-free, automatic cam-chain tensioners.
  • Maintenance-free hydraulic clutch.
  • Digital electronic ignition.
  • Bore x stroke: 79.5mm x 80.6mm
  • power: 56ps/6500rpm
  • Torque: 6.7/5500rpm

Chassis

  • steel frame for low engine placement.
  • 42mm front fork with dual Syntallic bushings.
  • Rear suspension, adjustable four-way spring preload.
  • dual front disc brakes with twin-piston calipers.
  • Torque Reactive Anti-dive Control (TRAC).
  • shaft drive is virtually maintenance-free.
  • cast alloy wheels.
  • two-into-one exhaust system.
  • Ground clearance 7.0 in.
  • GVWR 988 lb.
  • Load capacity (tank full) 357 lb.

Dimensions

  • Overall height: 1360 mm
  • Overall length: 2285 mm
  • Overall width: 910 mm
  • Wheelbase: 1554.5 mm
  • Seat height: 764.5 mm
  • Fuel capacity: 16 L
  • Claimed dry weight: 584.2 lbs (218.0 kg)
  • Measured wet weight: 640.0 lbs (238.8 kg)
  • Front tyre dimensions: 120/80-17
  • Rear tyre dimensions: 140/80-15

"Body By Tupperware" decal on a 1989 PC800.

Other features

  • Lockable storage trunk with hidden release-latch.
  • Breakaway-type rearview mirrors.
  • Halogen headlight.
  • Centerstand.
  • Fuel and coolant temperature gauges.
  • Maintenance-free 12-volt battery.
  • Ignition switch/fork lock for added security.

Accessories

The following Hondaline accessories were offered for the PC800:

  • Audio System: Kenwood AM/FM radio with 15 watt per channel power booster, 5 station presets, AM/FM selector and two waterproof speakers. (see chart below for Model year availability.)
  • Helmet headset adaptor for the Audio System.
  • Front Mud Guard.
  • Scuff Pad Set, seven piece clear plastic set, applied to protect scuff areas.
  • Trim Kit, four rubber-like self-adhesive strips to fit on the plastic covers that fit over the 4 bumpers.
  • Larger Windscreen.
  • Front Nose Mask.
  • Body Cover. (fabric motorcycle cover)
  • Trunk Light.
  • Top spoiler and lower spoiler.
  • Backrest.
  • Trunk Mats.
  • Inner Trunk Mats.

Production data

The table below outlines production figures, factory paint colors and production notes.

The table uses serial numbers as a basis for estimating production [1]: Official US production bikes carry serial number in the RC340 range, California models carry RC341 numbers, Japanese models carry RC341(J) numbers, and Canadian and European models carried RC342 serial numbers.

Model yearProduction [1]Body color~trim colorNotes
MY19896,602Pearl White~Ocean GrayAll years: fender is upper body color
MY1989562Silver~Dark GreyJapan model S/N RC341(J)
MY19903,739Candy Glory Red~Griffen Graylight blue option, France and Italy
MY1991----model year not offered
MY1992----model year not offered
MY1993----model year not offered
MY19941,193Black-Z~Griffen Grayradio option no longer offered
MY19951,009Black-Z~Griffen Gray--
MY19961,070Magna Red~Karakorum GrayMY96-98: no clearcoat above, MY97-98: no clearcoat below, lower color moulded in, not painted.
MY1997713Magna Red~matte blackSelf-canceling turn signals discontinued. Front wheel cowling reverted to fender, minor cosmetic, cost-cutting changes
MY1998510 (approx)Magna Red~matte black--

References

-

dictionary.sensagent.com

New and Used Motorcycles For Sale at tonersave.us

Purchasing A Used Bike 12 strategies.

Purchasing any vehicle that is used bears some dangers. It's better to consult with a specialist, however, you may examine lots of the bicycle yourself. Here are a few recommendations to pass.

Bring a torch to help you sign in all the bike's areas.

Completely browse the situation of sprocket and the push sequence. The string must have around " of play (down and up) and also the teeth of the sprocket shouldn't be displaying apparent indicators of harm or use. Whenever you attempt to shake the string sideways about the sprocket, a great collection you will be firm and won't have much motion. Obtain a friend to sit down about the bicycle, after which examine without motion and the string continues to be comfortable. Odds are that use could be worn out somewhat after by the string, however the sprockets shouldn't display any indications of harm. This means the sprocket is extremely aged or even the bicycle hasn't been preserved properly if it will.

It will not display any indicators of unequal deterioration when the tire is in shape. The stand ought to be heavy over the area. This means the bicycle can be used for daily-use on roads when the middle of the tire is used. It suggests the bicycle continues to be utilized on the monitor when there is wear about the sides.

Consider the bicycle to get a check trip and examine the health of the clutch and brake levers. Additionally browse the club-finish loads, straightness of instrument group and the cafes. It might show a collision within the bicycle s background if these dont appear right. Additional indicators of incidents might be damaged motor instances, foot exhaust pipes or pegs. Contain the handbrake and jump the leading suspension. This company and will experience even. Examine the hand tubes for indicators of gas and decay. These are of used hand seals signs. Make sure so you prevent costly repairs later on you are inside your assessments.

As you examine the forks, ensure that the brake rotors dont have bouncing or unequal use. Have a look in to the brake caliper to determine just how much of the patches are left. Ensure that the entire situation of the person spokes is great when the bicycle has spokes. Ensure that the wheels are reduction free.

When the bicycle has middle stay, put on that and change the cafes sideways. It feel tough or notchy .

Examine the obvious body when possible. Additionally take away to determine underneath. There must be no dents kinks or noticeable harm to the body. You shouldn't proceed more when there is.

Examine the battery: access the battery and cut the multi meter over the battery devices and examine the voltage. Significantly less than 12-volts should not be study by it. The meter shouldn't read over 14 voltsapproximately while operating once you begin the motor. It might show an indication the regulator isn't right if it will. This may cause issues of creating it to crash and overcharging a battery. Additionally examine the health of indications and the lamps.

Switch the motor off. There must be no indicators of deterioration in the event that you draw two out for examination or a blend. Have a look in the common look of the battery terminals and also the battery terminals.

Making use of your torch, pencil look and the fuel-tank for apparent indicators of deterioration or decay. Don't make use of a lighter.

Analyze under fairings (when the bike has fairings). Examine the general situation of engine-block the plugs, and radiator and also the body for harm. Consider leaks round oil pan bolt and the gas filter.

Assess the brake fluid level. Maintain the motor operating, launch and today draw the leading wheels, even while maintaining a watch about the liquid level. The stage that is liquid increase rapidly the moment the brake is launched and must drop.

These are simply a few of the issues you have to take a look at while checking a bicycle that is used. Nevertheless, like discussed earlier, it's usually better to consider a specialist. Some extra cash invested at this time might save lots of profit your bike's continuing future, therefore be sure you get your cash s value by selecting on the very best available.

tonersave.us


Смотрите также