Honda rc213v


Honda rc213v - Wikipedia

Look for Honda rc213v on one of Wikipedia's sister projects:
Wiktionary (free dictionary)
Wikibooks (free textbooks)
Wikiquote (quotations)
Wikisource (free library)
Wikiversity (free learning resources)
Commons (images and media)
Wikivoyage (free travel guide)
Wikinews (free news source)
Wikidata (free linked database)
Wikipedia does not have an article with this exact name. Please search for Honda rc213v in Wikipedia to check for alternative titles or spellings.
  • Log in or create an account to start the Honda rc213v article, alternatively use the Article Wizard, or add a request for it.
  • Search for "Honda rc213v" in existing articles.
  • Look for pages within Wikipedia that link to this title.

Other reasons this message may be displayed:

  • If a page was recently created here, it may not be visible yet because of a delay in updating the database; wait a few minutes or try the purge function.
  • Titles on Wikipedia are case sensitive except for the first character; please check alternative capitalizations and consider adding a redirect here to the correct title.
  • If the page has been deleted, check the deletion log, and see Why was the page I created deleted?.

en.wikipedia.org

Гоночный прототип Honda RC213V

Сегодня команда Honda Repsol официально представила новые мотоциклы Honda RC213V, на которых Дани Педроса и Марк Маркес будут выступать в чемпионате MotoGP 2013 года. Немного ранее мы немного ознакомились с обновлениями дизайна японской машины, и теперь можем оценить качественные фотографии мотоциклов.

Шухеи Накамото:

"В 2013 году у нас такой же сильный состав. Дани Педроса провел фантастический сезон в 2012 году, и новый чемпионат он начнет с еще большим настроем. Марк Маркес очень талантлив, и я уверен, что нам не придется долго ждать, чтобы увидеть его на подиуме. Я доволен новой структурой нашей команды, и все люди в HRC продолжают упорно работать над развитием мотоцикла, чтобы обеспечить гонщиков лучшим средством для достижения победы".

Что касается мотоцикла, то инженеры Honda продолжают совершенствовать его по всем параметрам, создавая сбалансированный во всех отношениях прототип: управляемость, стабильность, ловкость, маневренность, электроника, угловая скорость, а также многие другие качества и параметры. На модели 2013 года улучшено алюминиевое шасси с целью достижения максимальной стабильности, как при ускорениях, так и при прохождении поворотов. Шасси очень легкое, но в тоже время чрезвычайно жесткое, позволяя гонщику управлять 230-сильным двигателем. К тому же двигатель установлен в шасси так, что улучшает тягу и сцепление на поворотах.

Двигатель Honda RC2013V (1000 см3, 230 л.с., V4) легче агрегата предыдущей модели, а также улучшен по нескольким показателям: снижена работа на трение движущихся деталей, улучшен расход топлива, увеличена длительность работы. В сезоне 2013 года каждому гонщику дается всего по шесть двигателей (18 гонок), поэтому японцам пришлось серьезно подтянуть надежность и ресурс работы своего мотора. Были проведены тщательные тесты, чтобы двигатели выдерживали свыше 2000 км пробега.

Среди прочих модернизаций Honda RC213V 2013 можно выделить новую подвеску Ohlins, новый пластик из углеволокна, тормозные диски Brembo из углеволокна (работают эффективно только при разогреве до температуры 400 градусов по Цельсию), 16.5-дюймовые колеса и резину Bridgestone (125/60 и 190/65).

www.motogp-news.ru

Мотоцикл Honda RC213V-S 2015 характеристики, фотографии, обои, отзывы, цена, купить

Основная информацияДвигатель и приводШасси, подвеска, тормоза и колесаРазмерыПрочие характеристикиДополнительная информация
Модель:Honda RC213V-S
Год:2015
Тип:Прототип / Концепт
Рейтинг:Do you know this bike?Click here to rate it. We miss 2 votes to show the rating.
Цена нового мотоцикла (MSRP):US$ 100000. Цена зависит от страны, налогов, аксессуаров, и т.д..
Рабочий объем:1000.00 см3 (61.02 дюймов3)
Тип двигателя:V4, четырехтактный
Мощность:230.00 л.с. (167.9 кВт))
Максимальная скорость:350.0 км/ч (217.5 миль/час)
Топливная система:Впрыск
Контроль топлива:Double Overhead Cams/Twin Cam (DOHC)
Охлаждение:Жидкое
Тип трансмиссии,привод:Цепь
Тип рамы:Алюминий Twin Spar
Передний амортизатор:Телескопическая вилка (hlins)
Задняя подвеска:Pro-Link (hlins)
Передний тормоз:Двухдисковый. Carbon fiber
Задний тормоз:Один диск. Сталь
Сухой вес:160.0 кг (352.7 фунтов)
Мощность/Вес:1.4375 л.с./kg
Высота:1,110 мм (43.7 дюймов)
Длина:2,052 мм (80.8 дюймов)
Ширина:645 мм (25.4 дюймов)
Колесная база:1,435 мм (56.5 дюймов)
Вместимость топливного бака:21.00 л. (5.55 галлонов)
Цветовые варианты:Красный/blue/white
Insurance costsGet estimated US insurance cost with a quote from Allstate Motorcycle Insurance.
Parts finder Motorcycle Superstore provides an easy-to-use parts finder. Ships to the US, Canada, UK and Australia. CMSNL ships low cost OEM motorcycle parts to Australia, Austria, Bahamas, Belgium, Canada, China, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Ireland, Italy, Japan, Kuwait, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Macedonia, Malta, Montenegro, The Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Ukraine, United Kingdom, The United States and more. Also check out our overview of motorcycle webshops at Bikez.info.
Loans, tests, etcSearch the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.
Задавать вопросыJoin the 15 Honda RC213V-S discussion group.
Похожие моделиСписок связанных моделей для сравнения спецификации.

Извините, но данный раздел находится в разработке, пожалуйста, зайдите чуть позже

Извините, но данный раздел находится в разработке, пожалуйста, зайдите чуть позже

Извините, но данный раздел находится в разработке, пожалуйста, зайдите чуть позже

Извините, но данный раздел находится в разработке, пожалуйста, зайдите чуть позже

Извините, но данный раздел находится в разработке, пожалуйста, зайдите чуть позже

www.motomem.ru

Honda RC213V-S Price, Specs, Review, Pics & Mileage in India

Overview

Honda has revealed the entry of a track beast to the road and announcement for the same was made a few days back. Yes, the MotoGP champion of 2013 and 2014, the mighty RC213V has taken a road friendly avatar, named the Honda RC213V-S. Minimum numbers of changes have been made in the GP blood, in order to get a nearly identical yet road legal version.

The bike which has been racing in the number 1 position for two years is a really special one and having this specialty delivered on public roads makes the things much more interesting for the riders. Track racing is a totally different concept than normal day riding.

The power of the track beasts can make you go crazy on normal roads and that is the only point of objection by the law makers. The versions have to go through many changes in order to get road legal, reducing their power and adding those parts which have been considered weight gainers for the track.

Design & Style

The Honda RC213V-S comes with the same design as its track cousin. The extended windshield serves its purpose of use truly with its extraordinary ability to increase the wind protection, decreasing the drag created by the air. This makes it easy for the rider to cruise on high speeds, reducing the fuel usage by wasting it against the air and also helps while cornering sharply.

The aerodynamic body design enhances its sharpness and performance. The narrow front headlight design is a totally different approach and its twin exhaust system placement makes it a really impressive piece of engineering. One exhaust exit comes onto the right whereas the other one is below the seat, coming out from the rear headlight structure.

Being a single seater, the bike loses its original MotoGP seat meant for sharp cornering positions and gets a flat, nearly non cushioned seat. The bike comes with its own identity now, loses the Repsol paint scheme and gets a tri-color as available in the CBR range. Stylish rear view mirrors are a part of the equipment now.

Engine & Performance

The engine under the fairing of this beast is a 999 cc, Liquid-cooled, four-stroke, DOHC 4 valve, V-4 producing 156.8 BHP @ 11,000 rpm and 102 NM @ 10,500 rpm. The power production has been fascinated with its special sports kit, which further increases the power values from the same machine to 212 BHP @ 13,000 rpm and 118 NM @ 10,500 rpm.

The best parts of all, these values are now legally available on the road, making it one of the most powerful rides available. 234.7 BHP was the power production of the track version, all thanks to its very light and efficient body parts. Surprisingly, the weight of the machine, on its road legal version stays only 170 kg and when sports kit applied, it reduces to a more surprising value of 160 kg.

Now you can imagine how light would the MotoGP version would have been, as most of the parts were removed for a much lighter approach. The bike is a true performer, a one of its kind on the road. It comes with a six speed manual transmission, making it efficient and powerful in every gear and at every speed.

Brakes & Suspension

The braking for such a speedy machine requires more holding power and lesser heat generation. The purpose has been solved with 320 mm dia dual hydraulic disc (YUTAKA) with 4-piston calipers for the front and the rear gets a smaller 220 mm hydraulic disc (YUTAKA) with 2-piston caliper.

The system reduced the heat generation while hard braking and releases the heat as soon as possible from the braking section, with lesser chances of wear and tear at high speeds. The suspension for the front has been painted golden, looking very beautiful and elegant.

They are telescopic gas charged TTX25 spring preload with compression and rebound damping. The rear gets Pro-Link with gas charged TTX36 suspension for the best overall ride quality.

The tyre for the front stays to be the 120/70ZR17 Bridgestone RS10 whereas the rear gets a huge 190/55ZR17 Bridgestone RS10. The 7-spoke forged magnesium alloy makes the ride lighter and much more better when compared to the others.

Shades & Price

The shades available for the road legal version are the unpainted carbon fiber type and the famous tri-color design by Honda. For the RC213V-S, a machine for public roads, the regions with sales planned are Europe, the U.S., Australia and Japan. The manufacturer’s recommended prices are set at €188,000 (tax-inclusive) in Europe (Germany*1), ¥21,900,000 (tax-inclusive) in Japan, A$244,000 (tax-inclusive) in Australia, and US$184,000 in the U.S.

Honda RC213V-S generates different power & torque figures for different regions:

  • Europe – 159 PS/102 NM
  • Europe (France) – 102 PS/90 NM
  • Japan – 70 PS/87 NM
  • USA – 101 PS/90 NM
  • Australia – 159 PS/102 NM

A kit exclusive for use on closed circuits is offered as an option. (This kit is not available in the U.S.). For purchase of an RC213V-S, applications for order entry will be accepted around the world starting 0:00 (CET) on July 13, through the order entry form on the exclusive website (www.rc213v-s.com).

Selling price in Europe here means the selling price in Germany. Selling prices in Europe vary by country. (Details will be posted in the order entry form on the exclusive website.)

Additions made for riding on ordinary public roads
  • Headlight
  • Taillight
  • License plate lamps
  • Front and rear turn signals
  • Right and left rear-view mirrors
  • Speedometer
  • Muffler with a catalyst
  • License plate holders
  • Horn
  • Honda Smart Key
  • Self-starter
  • Side stand, etc.
Changes made for riding on ordinary public roads
  • Steering angle: 15 degrees / 26 degrees
  • Tires: RS10 made by Bridgestone Corporation
  • Front brake disc: Made of stainless steel, manufactured by Yutaka Giken Co., Ltd.
  • Brake pad: Made by Brembo S.p.A.
Infographic
Honda RC213V-S - Absolute MotoGP Machine for the Street

VIEW FULL SIZE

autos.maxabout.com


Смотрите также