Honda vt1300cx


Мотоцикл Honda VT 1300CX Fury 2012 Описание, Фото, Запчасти, Цена, Тюнинг, Ремонт

Модель круизера Honda VT1300CX Fury была представлена в январе 2009 года на выставке International Motorcycle Show в Нью-Йорке, а в серийное производство и продажу поступила в мае. Honda Fury официально поставляется во многие страны мира, однако не везде носит название Fury - в ряде стран данная модель называется как Honda VT1300CX или Honda VT1300CXA (с ABS).

Модель пришла на смену Honda VTX 1300 и отличается от неё практически всем - начиная рамой и заканчивая двигателем - Honda Fury получает инжекторный двигатель с измененными кулачками, ГБЦ и системой выхлопа. В итоге двигатель стал выдавать около 58 л.с. мощности и 108 Нм крутящего момента. Для сравнения, старая Honda VTX 1300 выдавала 75 л.с. и 123 Нм.

Особое внимание при проектировании Honda VT1300CX Fury уделялось дизайну, разработкой которого занимались специалисты из Honda R&D Americas (HRA) совместно с японскими инженерами HGA. Так, модель отличают большое переднее колесо на 21', высокий руль, низкая высота сиденья и тонкий каплевидный топливный бак - всё это делают Honda VT1300CX Fury больше похожей на кастом, чем на серийный заводской круизер. Впечатляет также огромная работа дизайнеров и инженеров по скрытию системы охлаждения мотоцикла - радиаторы и шланги стали настолько незаметными, что при первом взгляде даже не бросаются в глаза. Это особенно выражено на версии черного цвета, где мотоцикл и радиатор сливаются в одном цвете. КПП и тормоза похожи на те, что использовались на VTX 1300, но, по заявлению Honda, были доработаны и модернизированы - в частности, передние суппорта получают еще один поршень комбинированной тормозной системы, который подтормаживает переднее колесо при торможении задним. Карданный привод также похож на вал от прошлой модели, но в отличие от неё заключен в алюминиевый маятник.

Модель Honda VT1300CX Fury продолжает выпускаться по настоящее время практически в неизменном виде. Официально заявленный средний расход топлива на Honda VT1300CX Fury составляет 5,9 л на 100 км пути. Цена на модель Honda VT1300CX Fury с пробегом по РФ начинается от 500 000 руб.

Honda VT 1300 Fury — мотоцикл во всех отношениях оригинальный. Конструкторы «Хонды» решили отступить от канонов постройки круизеров и замахнуться на святое — на чопперы, выпустив на рынок «серийный чоппер». Результат получился  довольно интересным.

При взгляде на Honda VT 1300 Fury со стороны сразу бросается в глаза, что этот мотоцикл не похож на круизер. Правда, и на чоппер он похож тоже весьма отдалённо — карданный привод и размещённый спереди в раме радиатор несколько портят впечатление. А вот просвет между двигателем и бензобаком Fury получился на славу, в духе старой школы чопперостроения.

В остальном стилизация удалась — вызывающее узкое переднее колесо большего радиуса, чем заднее, и по-настоящему чопперная посадка вышли на славу. Правда, ради стиля пришлось пожертвовать объёмом и практичностью — объём красивого каплевидного бака Honda VT 1300 Fury составляет без малого 13 литров (около 12,8л, если быть точным). Для мощного 1300-кубового мотора объём, скажем так, более чем скромный.

Двигатель достался Honda VT 1300 Fury от другого популярного круизера — VTX 1300, правда, с некоторыми модификациями. Так, на Honda Fury устанавливается инжектор вместо карбюратора, а также по три клапана и две свечи на каждый цилиндр. Всего же мотор Fury способен выдать 75 л.с. и около 90 нМ крутящего момента. Этого более чем достаточно для езды в любом скоростном диапазоне, со скидкой на то, что чопперисты редко летают по трассам со скоростью 150 км/ч и выше. С места мотоцикл ускоряется очень резво, оставляя позади все автомобили.

Коробка передач, традиционно для мотоциклов Honda, переключается чётко и бесшумно. Впрочем, от мотоцикла этой марки другого и не ожидалось. Двигатель тоже работает ровно, без лишних вибраций или посторонних звуков. В конце концов, это же Хонда! Вибрации на руле и подножках начинают появляться только после примерно 130 км/ч.

За счёт длинной колёсной базы и широкого заднего колеса Honda VT 1300 Fury очень устойчива на трассе, её практически не способен сбить с траектории даже сильный боковой ветер. Правда, при езде по снятому асфальту она сразу начинает вести себя неуверенно из-за «велосипедного» переднего колеса, но часто ли вы ездите по снятому асфальту?

Выбирая между стилем и практичностью, создатели Honda VT 1300 Fury попытались найти компромисс, и это им почти удалось. Несмотря на длинную для серийного мотоцикла вилку с немаленьким углом наклона, Honda Fury управляется неплохо. Не так хорошо, как менее радикальные круизеры, конечно, но все-таки неплохо. Правда, при разворотах на месте, да и просто при маневрах на малой скорости надо быть предельно осторожным — вилка длинная, а мотоцикл тяжёлый, и он порой пытается завалиться в сторону поворота. Впрочем, немного практики — и управляться с Honda Fury вы будете не хуже, чем управлялись бы с любым другим мотоциклом этого класса.

А вот тормоза могли бы быть и получше. Они перекочевали на Honda VT 1300 Fury c VTX 1300, то есть один диск сзади и всего один спереди, и их, по ощущениям, не хватает. Нет, для повседневной езды тормозов достаточно, но в случае необходимости экстренного торможения их действительно мало. Установка армированных тормозных шлангов, впрочем, частично исправляет ситуацию.

Видимо, публика не оценила такой своеобразный мотоцикл, который отказался быть круизером, но не смог до конца стать чоппером, и остался где-то посередине, между двумя этими понятиями. Что, впрочем, не мешает ему иметь своих ценителей. 

Перейти ко всему модельному ряду мотоциклов Honda, на этой странице вы сможете найти мотоциклы Honda VT 1300CX Fury других годов выпуска и информацию о них

bazamoto.ru

Honda VT1300 CX Fury. Новый мотоцикл Хонда. Цена

Слышишь, видишь - это "Ярость"!

Чоперы занимают собственную нишу в мире мотоциклов в течение десятилетий. Их изготавливают и покупают люди, которых объединяет страсть к самому так и к процессу передвижения на двух колесах.

Honda VT1300 CX Fury - это чоппер чистой воды.

Радикальный замысел, облаченный в уникальную форму, которая доступна практически любому ценителю таких байков. Выглядит он очень смело, но езда на нем – сплошное удовольствие, а размеренное урчание двигателя  моментально уводят владельца в завораживающий мир чопперов.

Он манит утолить жажду  высокоскоростной езды, и вы можете просто ездить и наслаждаться этим мотоциклом без баснословных затрат, компромиссов и головных болей, традиционно сопутствующих управление этими мотоциклами. Другими словами, это чоппер на все 100 процентов от компании Honda.

Программируемый впрыск топлива. (PGM FI):Компьютеризированная система поддерживает высокие обороты и скорость работы в любых условиях.

Системой безопасности зажигания Honda (HISS): Которая включает электронную блокировку, предотвращающую старт двигателя при помощи чего-либо, отличающегося от оригинального ключа, таким образом, эффективно защищая мотоцикл от угона.

Новый (HECS3): Новый трехкомпонентный каталитический конвектор. Кислородно-сенсорный конвектор поддерживает оптимальное соотношение воздуха / топливной смеси, что сводит к минимуму токсичность выхлопных газов.

 Мотоцикл выпускается с 2010 г.

Технические характеристики: Двигатель

Тип двигателя V-образный 52°, 2-тактный, 6-клапановый, жидкостного охлаждения, система SOHC
Объем 1312 куб. см
Диаметр цилиндра и ход поршня 89.5 x 104.3 мм
Степень сжатия 9.2: 1
Максимальная мощность 42.5 кВт (57 л. с.) при 4,250 об/мин
Максимальный момент 107 Нм при 2,250 об/мин
Система смазки н.д.
Карбюратор Программируемый топливный инжектор (PGM - Fi )
Тип сцепления н.д.
Система зажигания Цифровой с 3-мерным отображением
Система запуска Электрический
Система трансмиссии 5-ступенчатая коробка передач
Тип привода Кардан

Технические характеристики: Рама

Рама Алюминиевая
Передняя подвеска Телескопическая вилка Ø 45 мм
Ход передней подвески: 130 мм или 102,4 мм
Задняя подвеска Моноамортизатор, 35-ступенчатая регулировка предварительной нагрузки пружины
Ход задней подвески 95 мм
Угол наклона вилки н.д
Передний тормоз Ø 336 мм, один диск с двойным-поршневым суппортом
Задний тормоз Ø 296 мм диск с одним поршневым суппортом
Размер передней шины 90/90-R21M/C 9-спицевые литые алюминиевые 21M / C х MT2.15
Размер задней шины 200/50-R18M/C 7-спицевые литые алюминиевые 18M / C х MT6.25

Габаритные размеры Honda VT1300 CX

Длина 2575 мм
Ширина 900 мм
Высота 1150 мм
Высота по седлу н.д
Колесная база 1805 мм
Минимальный дорожный просвет 126 мм
Емкость масляной системы н.д
Емкость топливного бака 20,3 л
Масса с техническими жидкостями 303 кг

Официальное видео Honda VT1300CX с Youtube

Вы обнаружили ошибку, сообщите нам!Выделите текст и нажмите Ctrl + Enter

www.newmoto.net

Серийный кастом – Honda VT1300CX Fury. Тест-драйв | HONDA Mafia Клуб

Honda – по праву концерн "номер один": даже в экономически тяжелый 2009 год было собрано 15 млн. единиц мототехники. Мало того – впервые японцы ворвались в чисто американский сектор рынка, выпустив новый чоппер.

Вот она – квинтэссенция духа легендарного фильма Easy Rider! Вспомните "Капитана Америку", на котором колесил Уайт Эрп (Питер Фонда) – сдается мне, именно он послужил прототипом внешности новой Honda. Да, вы скажете, что Yamaha годом ранее выпустила на рынок модель XV1900 Raider, а Suzuki Boulevard уже пора на пенсию, и будете правы, но нигде, повторюсь, нигде вы не найдете столь чистых и по-простому красивых форм байка и эталонно выдержанного чопперного стиля. После взгляда на Fury приходит понимание, что из Raider чоппер, как из H-D V-Rod спортбайк. Прорабатывали дизайн нового чоппера не без помощи известного по West Coast Choppers Джесси Джеймса. Fury – не первый опыт совместной работы Honda и WCC: все началось с дизайна модели Valkyrye Rune. Ведь именно «руна» – круизер с оппозитной шестеркой от Gold Wing – открыла эпоху чистых линий и гармоничных форм. Но в отличие от Rune с ее космическим прайсом (около 40 тыс. долларов), Fury в штатах стоит в три раза меньше.

Солнечный денек на западном побережье США. Усаживаясь на низкое (678 мм) сиденье, я отмечаю не только красиво вытянувшийся передо мной бензобак, но и множество восторженных глаз поодаль. Даже люди, по виду далекие от мотоциклизма в принципе, ненадолго, но останавливали взгляд. Нет, не на мне, на VT1300CX. И это в до чертиков "кастомизированной" Америке! Пока другие смотрели, я вживался в эргономику. Замок зажигания расположен по-чопперному – слева между цилиндрами, спидометр а-ля 50-е годы, столь же ретроградская пробка бензобака. Подножки завышены по-хондовски ощутимо, но не слишком. Руль только кажется вынесенным далеко вперед, на деле он оказался именно там, где надо. Так же поступили и с зеркалами, что обеспечило прекрасную обзорность. Это, кстати, одни из немногих металлических хромированных деталей. Да-да, сияющие зеркальным блеском облицовки, корпус фары, даже декоративная крышка головки переднего цилиндра – всё из пластика. Консерваторы поморщат нос, а продвинутые улыбнутся – это вовсе не экономия на металле, а работа над снижением веса. И результат – 297 кг без топлива – просто потрясает, ведь это, мать его, большой чоппер с мотором в один и три десятых литра и задним "катком" в 200 миллиметров шириной!

Мотор в представлении не нуждается: это хорошо знакомый по модели VTX1300 V-твин – длинноходный, а оттого плавный и «резиновый» по тяге двигатель. Здесь его оснастили новой системой впрыска топлива с "автоматом" холостого хода. На его месте мог оказаться и "старший брат" от VTX1800, но тот слишком громоздок, да и требует более серьезного охлаждения – тут уж не отделаться узеньким радиатором, спрятавшимся между трубами стального дуплекса. Как оказалось, для этого аппарата 56 «коленвальных» лошадей и 107 ньютоно-метров момента более чем достаточно. Вплоть до того, что конструкторам потребовался ограничитель – на 160 км/ч. Да, хотелось бы, чтобы ограничитель скорости, да и оборотов срабатывал попозже, но кто же тогда сможет рассмотреть красоту правильных линий Fury?

Для полного соответствия чопперному стилю мотор, жестко закрепленный в раме, намеренно немного "распустили" по вибрациям, дабы не давать владельцу забывать, что двигатель действительно работает. Самое интересное, что эти вибрации, пропадающие по мере роста оборотов, – неотъемлемая часть харизмы мотоцикла. Но самая интересная часть Fury – вовсе не внешность, а ходовая. Одному Богу известно, как создателям удалось столь категоричный чоппер сделать столь маневренным и послушным рулю даже несмотря на 200-миллиметровый задний "бублик". Мало того, что мотор при кажущейся свободе максимально включен в силовую структуру рамы, так посмотрите на могучий задний маятник из труб прямоугольного сечения!

Но это не вся "фишка". Дело в том, что перья вилки расположены под углом 45 градусов хоть к горизонтали, хоть к вертикали, но главное, что еще и под 13 градусов к рулевой колонке! Такой вот и получается фокус, что реальный рейк вилки 32 градуса (почти как у спортбайков), а иллюзорный – 45! Отсюда и рекордная за всю историю мотоциклов Honda колесная база в 1805 мм, сочетающаяся с прекрасной управляемостью. И более чем в два раза разнящаяся ширина покрышек тут ничего не портит.

А хорошую маневренность обеспечивает большой угол поворота рулевой колонки от упора до упора. Даже на маленьких скоростях мотоцикл кажется очень послушным и прогнозируемым и не только кажется – является! Но на неровностях такой угол наклона вилки, конечно, дает о себе знать – и без того скромный ход колеса в 102 мм, да еще помноженный на cos 45° (получается 72 мм по вертикальной оси и столько же по горизонтальной), позволяет вилке как бы впитывать неровности, не передавая их на раму. Вот она, душа настоящего чоппера! С задним колесом все, как обычно, отлично – упрятанный моноамортизатор Showa мало того, что прекрасно дружит с весом мотоцикла и неподрессоренной массой колеса, так еще и регулируется по демпфированию отбоя и преднатягу пружины.

Конечно, многие апологеты чопперного стиля начнут хаять литые колеса и карданный привод, мол, подавай им спицы и ремень или цепь. Но, отрекшись от стереотипов, похвалю создателей Fury за функционал, присущий, пожалуй, лишь "Хонде". Однако не будем забывать, что чопперами не только любуются – на них еще и ездят. Так вот, коробка работает «на пятерку», да и передаточные числа подобраны прекрасно – и разгон очень бодрый, и на высшей передаче двигатель не напрягает аппетитом – до загорания лампочки низкого уровня топлива можно запросто проехать 250 км (и это при общей емкости бака в 12,9 л!) На "лампочке" можно протянуть еще километров 40. Про управляемость повторюсь – мотоцикл рулится не просто хорошо, а отлично даже по нечопперным меркам.

А вот с тормозами даже некий перебор: передний двухпоршневой Nissin обладает настолько железной хваткой, что малоопытный чопперист может запросто пустить колесо в юз при резком торможении. Скорее это даже не от "хваткости" тормозов, а от малой ширины передней резины. Что же делать новичкам? Да все просто – доплатить еще $1000 и оснастить Fury ABS, благо эта опция предусмотрена. С задними тормозами ситуация приятнее: резиновый "бублик" здорово цепляется за асфальт, а колодки за тормозной диск.

И все же, вернусь к дифирамбам внешности – уж больно он хорош. Каждая деталька продумана и подогнана на 100%. Заднее крыло, увенчанное светодиодным стоп-сигналом, словно висит в воздухе – ни одного несущего кронштейна не видно. Колеса хоть и литые, но их стиль и рисунок гармоничной ниточкой вплетен в силуэт мотоцикла. Складывается впечатление, что это аппарат ручной сборки, а не конвейерная модель, да еще и по такой сходной цене (о цене в России остается лишь строить предположения). Итак, перед нами первый японский серийный мотоцикл, который твердо, на сто процентов соответствует понятию "чоппер" – стильный, в меру аскетичный и по-хондовски функциональный. Встречайте, вот он, "Капитан Америка" 21-го века!

zr.ru

теги: vt1300cx fury motorcycle chopper мотоцикл чоппер тест

13.02.2013: Для начала выражаю огромную благодарность команде Хонда Украина за предоставленную возможность поехать на новой Honda CR-V в путешествие длинною более 2000км. Также огромная благодарность нашему веселому экипажу Мумитролля и самому Мумитроллю за эту чудесную поездку. За 5 дней мы прошли с...

16.12.2012: Начну с того, что прибыли мы в обусловленное место на Honda CR-V 3-го поколения, за что спасибо Леше Archy. Мы – это сам Алексей, Игорь Горыныч и я. То есть нам, в особенности Леше, уже было с чем сравнивать.  По дороге к месту «Х» мы обсуждали то, к чему будем придирать...

25.02.2011: Первой страной мира, где начнет продаваться обновленный байк, станут США. Роскошный туринг будет доступен в новой версии с мая 2011 года. Правда, нового в мотоцикле не так уж много – модель 2011 года может похвастаться лишь легким фейслифтингом, улучшенной защитой ног и нижней части б...

17.12.2010: В Украине завершился первый ежегодный рейтинг "Мотоцикл года 2010", организованный редакцией журнала "МотоДрайв". Цель его проведения - "встряхнуть" моторынок в конце сезона, повысить интерес к теме мото, а также выявить предпочтения потенциальных покупателей во всех сложившихся сегментах мото...

honda.org.ua

Мотоцикл Honda VT 1300CX Fury 2010 Описание, Фото, Запчасти, Цена, Тюнинг, Ремонт

Модель круизера Honda VT1300CX Fury была представлена в январе 2009 года на выставке International Motorcycle Show в Нью-Йорке, а в серийное производство и продажу поступила в мае. Honda Fury официально поставляется во многие страны мира, однако не везде носит название Fury - в ряде стран данная модель называется как Honda VT1300CX или Honda VT1300CXA (с ABS).

Модель пришла на смену Honda VTX 1300 и отличается от неё практически всем - начиная рамой и заканчивая двигателем - Honda Fury получает инжекторный двигатель с измененными кулачками, ГБЦ и системой выхлопа. В итоге двигатель стал выдавать около 58 л.с. мощности и 108 Нм крутящего момента. Для сравнения, старая Honda VTX 1300 выдавала 75 л.с. и 123 Нм.

Особое внимание при проектировании Honda VT1300CX Fury уделялось дизайну, разработкой которого занимались специалисты из Honda R&D Americas (HRA) совместно с японскими инженерами HGA. Так, модель отличают большое переднее колесо на 21', высокий руль, низкая высота сиденья и тонкий каплевидный топливный бак - всё это делают Honda VT1300CX Fury больше похожей на кастом, чем на серийный заводской круизер. Впечатляет также огромная работа дизайнеров и инженеров по скрытию системы охлаждения мотоцикла - радиаторы и шланги стали настолько незаметными, что при первом взгляде даже не бросаются в глаза. Это особенно выражено на версии черного цвета, где мотоцикл и радиатор сливаются в одном цвете. КПП и тормоза похожи на те, что использовались на VTX 1300, но, по заявлению Honda, были доработаны и модернизированы - в частности, передние суппорта получают еще один поршень комбинированной тормозной системы, который подтормаживает переднее колесо при торможении задним. Карданный привод также похож на вал от прошлой модели, но в отличие от неё заключен в алюминиевый маятник.

Модель Honda VT1300CX Fury продолжает выпускаться по настоящее время практически в неизменном виде. Официально заявленный средний расход топлива на Honda VT1300CX Fury составляет 5,9 л на 100 км пути. Цена на модель Honda VT1300CX Fury с пробегом по РФ начинается от 500 000 руб.

Honda VT 1300 Fury — мотоцикл во всех отношениях оригинальный. Конструкторы «Хонды» решили отступить от канонов постройки круизеров и замахнуться на святое — на чопперы, выпустив на рынок «серийный чоппер». Результат получился  довольно интересным.

При взгляде на Honda VT 1300 Fury со стороны сразу бросается в глаза, что этот мотоцикл не похож на круизер. Правда, и на чоппер он похож тоже весьма отдалённо — карданный привод и размещённый спереди в раме радиатор несколько портят впечатление. А вот просвет между двигателем и бензобаком Fury получился на славу, в духе старой школы чопперостроения.

В остальном стилизация удалась — вызывающее узкое переднее колесо большего радиуса, чем заднее, и по-настоящему чопперная посадка вышли на славу. Правда, ради стиля пришлось пожертвовать объёмом и практичностью — объём красивого каплевидного бака Honda VT 1300 Fury составляет без малого 13 литров (около 12,8л, если быть точным). Для мощного 1300-кубового мотора объём, скажем так, более чем скромный.

Двигатель достался Honda VT 1300 Fury от другого популярного круизера — VTX 1300, правда, с некоторыми модификациями. Так, на Honda Fury устанавливается инжектор вместо карбюратора, а также по три клапана и две свечи на каждый цилиндр. Всего же мотор Fury способен выдать 75 л.с. и около 90 нМ крутящего момента. Этого более чем достаточно для езды в любом скоростном диапазоне, со скидкой на то, что чопперисты редко летают по трассам со скоростью 150 км/ч и выше. С места мотоцикл ускоряется очень резво, оставляя позади все автомобили.

Коробка передач, традиционно для мотоциклов Honda, переключается чётко и бесшумно. Впрочем, от мотоцикла этой марки другого и не ожидалось. Двигатель тоже работает ровно, без лишних вибраций или посторонних звуков. В конце концов, это же Хонда! Вибрации на руле и подножках начинают появляться только после примерно 130 км/ч.

За счёт длинной колёсной базы и широкого заднего колеса Honda VT 1300 Fury очень устойчива на трассе, её практически не способен сбить с траектории даже сильный боковой ветер. Правда, при езде по снятому асфальту она сразу начинает вести себя неуверенно из-за «велосипедного» переднего колеса, но часто ли вы ездите по снятому асфальту?

Выбирая между стилем и практичностью, создатели Honda VT 1300 Fury попытались найти компромисс, и это им почти удалось. Несмотря на длинную для серийного мотоцикла вилку с немаленьким углом наклона, Honda Fury управляется неплохо. Не так хорошо, как менее радикальные круизеры, конечно, но все-таки неплохо. Правда, при разворотах на месте, да и просто при маневрах на малой скорости надо быть предельно осторожным — вилка длинная, а мотоцикл тяжёлый, и он порой пытается завалиться в сторону поворота. Впрочем, немного практики — и управляться с Honda Fury вы будете не хуже, чем управлялись бы с любым другим мотоциклом этого класса.

А вот тормоза могли бы быть и получше. Они перекочевали на Honda VT 1300 Fury c VTX 1300, то есть один диск сзади и всего один спереди, и их, по ощущениям, не хватает. Нет, для повседневной езды тормозов достаточно, но в случае необходимости экстренного торможения их действительно мало. Установка армированных тормозных шлангов, впрочем, частично исправляет ситуацию.

Видимо, публика не оценила такой своеобразный мотоцикл, который отказался быть круизером, но не смог до конца стать чоппером, и остался где-то посередине, между двумя этими понятиями. Что, впрочем, не мешает ему иметь своих ценителей. 

Перейти ко всему модельному ряду мотоциклов Honda, на этой странице вы сможете найти мотоциклы Honda VT 1300CX Fury других годов выпуска и информацию о них

bazamoto.ru

Мотоцикл Honda VT 1300 CX 2013 Описание, Фото, Запчасти, Цена, Тюнинг, Ремонт

Модель круизера Honda VT1300CX Fury была представлена в январе 2009 года на выставке International Motorcycle Show в Нью-Йорке, а в серийное производство и продажу поступила в мае. Honda Fury официально поставляется во многие страны мира, однако не везде носит название Fury - в ряде стран данная модель называется как Honda VT1300CX или Honda VT1300CXA (с ABS).

Модель пришла на смену Honda VTX 1300 и отличается от неё практически всем - начиная рамой и заканчивая двигателем - Honda Fury получает инжекторный двигатель с измененными кулачками, ГБЦ и системой выхлопа. В итоге двигатель стал выдавать около 58 л.с. мощности и 108 Нм крутящего момента. Для сравнения, старая Honda VTX 1300 выдавала 75 л.с. и 123 Нм.

Особое внимание при проектировании Honda VT1300CX Fury уделялось дизайну, разработкой которого занимались специалисты из Honda R&D Americas (HRA) совместно с японскими инженерами HGA. Так, модель отличают большое переднее колесо на 21', высокий руль, низкая высота сиденья и тонкий каплевидный топливный бак - всё это делают Honda VT1300CX Fury больше похожей на кастом, чем на серийный заводской круизер. Впечатляет также огромная работа дизайнеров и инженеров по скрытию системы охлаждения мотоцикла - радиаторы и шланги стали настолько незаметными, что при первом взгляде даже не бросаются в глаза. Это особенно выражено на версии черного цвета, где мотоцикл и радиатор сливаются в одном цвете. КПП и тормоза похожи на те, что использовались на VTX 1300, но, по заявлению Honda, были доработаны и модернизированы - в частности, передние суппорта получают еще один поршень комбинированной тормозной системы, который подтормаживает переднее колесо при торможении задним. Карданный привод также похож на вал от прошлой модели, но в отличие от неё заключен в алюминиевый маятник.

Модель Honda VT1300CX Fury продолжает выпускаться по настоящее время практически в неизменном виде. Официально заявленный средний расход топлива на Honda VT1300CX Fury составляет 5,9 л на 100 км пути. Цена на модель Honda VT1300CX Fury с пробегом по РФ начинается от 500 000 руб.

Honda VT 1300 Fury — мотоцикл во всех отношениях оригинальный. Конструкторы «Хонды» решили отступить от канонов постройки круизеров и замахнуться на святое — на чопперы, выпустив на рынок «серийный чоппер». Результат получился  довольно интересным.

При взгляде на Honda VT 1300 Fury со стороны сразу бросается в глаза, что этот мотоцикл не похож на круизер. Правда, и на чоппер он похож тоже весьма отдалённо — карданный привод и размещённый спереди в раме радиатор несколько портят впечатление. А вот просвет между двигателем и бензобаком Fury получился на славу, в духе старой школы чопперостроения.

В остальном стилизация удалась — вызывающее узкое переднее колесо большего радиуса, чем заднее, и по-настоящему чопперная посадка вышли на славу. Правда, ради стиля пришлось пожертвовать объёмом и практичностью — объём красивого каплевидного бака Honda VT 1300 Fury составляет без малого 13 литров (около 12,8л, если быть точным). Для мощного 1300-кубового мотора объём, скажем так, более чем скромный.

Двигатель достался Honda VT 1300 Fury от другого популярного круизера — VTX 1300, правда, с некоторыми модификациями. Так, на Honda Fury устанавливается инжектор вместо карбюратора, а также по три клапана и две свечи на каждый цилиндр. Всего же мотор Fury способен выдать 75 л.с. и около 90 нМ крутящего момента. Этого более чем достаточно для езды в любом скоростном диапазоне, со скидкой на то, что чопперисты редко летают по трассам со скоростью 150 км/ч и выше. С места мотоцикл ускоряется очень резво, оставляя позади все автомобили.

Коробка передач, традиционно для мотоциклов Honda, переключается чётко и бесшумно. Впрочем, от мотоцикла этой марки другого и не ожидалось. Двигатель тоже работает ровно, без лишних вибраций или посторонних звуков. В конце концов, это же Хонда! Вибрации на руле и подножках начинают появляться только после примерно 130 км/ч.

За счёт длинной колёсной базы и широкого заднего колеса Honda VT 1300 Fury очень у

bazamoto.ru

HONDA VT1300CX FURY OWNER'S MANUAL Pdf Download.

  • Page 1

    Contents These pages give an overview of the Before Riding ........contents of your owner’s manual. The first The importance of wearing a helmet page of each section lists the topics and other protective gear, how to make covered in that section. sure you and your motorcycle are ready to ride, and important information about loading.

  • Page 2: Table Of Contents

    ...... ID numbers, technical specifications, Why your motorcycle needs regular and other technical facts. maintenance, what you need to know before servicing your Honda, an owner maintenance schedule, and instructions Consumer Information ..... for specific maintenance and Information on warranties, emission adjustment items.

  • Page 3

    2010 Honda VT1300CX Fury OWNER’S MANUAL...

  • Page 4

    It’s full of facts, instructions, safety information, When you own a Honda, you’re part of a and helpful tips. To make it easy to use, worldwide family of satisfied customers the manual contains a detailed list of people who appreciate Honda’s...

  • Page 5

    California to cause cancer and birth motorcycle best and is dedicated to your defects or other reproductive harm. complete satisfaction. Please report any change of address or ownership to your Honda dealer so we will be able to contact you concerning important product information. Introduction...

  • Page 6

    A Few Words About Safety Your safety, and the safety of others, is very important. And operating this motorcycle safely is an important responsibility. To help you make informed decisions about safety, we have provided operating procedures and other information on labels and in this manual. This information alerts you to potential hazards that could hurt you or others.

  • Page 7

    A Few Words About Safety You WILL be KILLED or SERIOUSLY HURT if you don’t follow instructions. You CAN be KILLED or SERIOUSLY HURT if you don’t follow instructions. You CAN be HURT if you don’t follow instructions. Safety Headings ––...

  • Page 8: Motorcycle Safety

    Motorcycle Safety This section presents some of the most Important Safety Information ....important information and Accessories & Modifications ....recommendations to help you ride your Safety Labels .......... motorcycle safely. Please take a few moments to read these pages. This section also includes information about the location of safety labels on your motorcycle.

  • Page 9: Motorcycle Safety, Important Safety Information You

    Important Safety Information Your motorcycle can provide many years Always Wear a Helmet of service and pleasure if you take It’s a proven fact: helmets significantly responsibility for your own safety and reduce the number and severity of head understand the challenges you can meet injuries.

  • Page 10: Important Safety Information

    Important Safety Information Take Time to Learn & Practice Always pay attention to other vehicles Even if you have ridden other motorcycles, around you, and do not assume that other take time to become familiar with how drivers see you. Be prepared to stop this motorcycle works and handles.

  • Page 11

    Important Safety Information Ride within Your Limits Keep Your Honda in Safe Condition Pushing limits is another major cause of It’s important to keep your motorcycle motorcycle crashes. Never ride beyond properly maintained and in safe riding your personal abilities or faster than condition.

  • Page 12

    Improper accessories or installation, and use of non-Honda modifications can cause a crash in accessories. which you can be seriously hurt or Check with your Honda dealer for killed. assistance and always follow these guidelines: Follow all instructions in this Make sure the accessory does not owner’s manual regarding...

  • Page 13

    Accessories & Modifications Do not install any fairing or windscreen Modifications unless it was designed and tested by Honda for your motorcycle. Some fairings or windscreens, even smaller We strongly advise you not to remove any ones, can cause unstable handling of original equipment or modify your your motorcycle.

  • Page 14: Safety Labels

    Safety labels on your motorcycle either warn you of potential hazards that could cause serious injury or they provide important safety information. Read these labels carefully and don’t remove them. If a label comes off or becomes hard to read, contact your Honda dealer for a replacement. Motorcycle Safety...

  • Page 15

    Safety Labels Motorcycle Safety...

  • Page 16: Table Of Contents

    Instruments & Controls This section shows the location of all Operation Component Locations ... gauges, indicators, and controls you would Gauges, Indicators & Displays ....normally use before or while riding your Odometer/Tripmeter A & B/Digital motorcycle. Clock Display ........Odometer ..........

  • Page 17: Instruments & Controls

    Operation Component Locations engine stop switch front brake clutch lever lever headlight dimmer switch throttle grip turn signal switch start button horn button Instruments & Controls...

  • Page 18: Operation Component Locations

    Operation Component Locations steering lock rear brake pedal Instruments & Controls...

  • Page 19

    Operation Component Locations helmet holder ignition switch shift lever Instruments & Controls...

  • Page 20

    Gauges, Indicators & Displays The gauges and indicators on your speedometer motorcycle keep you informed, alert you odometer/tripmeter A & B /digital to possible problems, and make your clock display riding safer and more enjoyable. Refer to odometer/tripmeter/digital clock the gauges and indicators frequently. Their select and reset button functions are described on the following right turn signal indicator...

  • Page 21: Gauges, Indicators & Displays

    If one of these indicators does not come The low oil pressure indicator remains on on when it should, have your Honda dealer until after the engine is started. The PGM- check for problems. FI malfunction indicator lamp (MIL) lights for a few seconds and then goes off when you turn the ignition switch ON.

  • Page 22

    The meter is identified in the table on page with the words: Meter Check. If the speedometer needle does not swing to the maximum scale on the dial once when it should, have your Honda dealer check for problems. Instruments & Controls...

  • Page 23

    Gauges, Indicators & Displays speedometer Shows riding speed in miles (USA) or kilometers (Canada) per hour. Meter Check. odometer/tripmeter A & B/ digital clock display odometer Shows the total miles (USA) or kilometers (Canada) ridden (page tripmeter Shows the number of miles (USA) or kilometers A &...

  • Page 24

    ON and the engine stop switch is at RUN. If the indicator comes on at any other time, reduce speed and take your motorcycle to a Honda dealer as soon as possible. Lamp Check. low oil pressure...

  • Page 25

    Gauges, Indicators & Displays high coolant temperature Lights when the coolant is over the specified indicator (red) temperature. If the indicator comes on, pull safely to the side of the road. See page for instructions and cautions. high beam indicator Lights when the headlight is on high beam.

  • Page 26: Odometer/tripmeter A & B/digital Clock Display

    Gauges, Indicators & Displays Odometer/Tripmeter A & B/ Digital Clock Display The odometer/tripmeter A & B/digital clock display ( ) has three functions: odometer tripmeter digital clock The clock will display 0:00 if the battery is disconnected. (1) odometer/tripmeter A & B/ digital clock display (cont’d) Instruments &...

  • Page 27

    Gauges, Indicators & Displays Push the button ( ) to select the odometer Odometer ( ), tripmeter A ( ), tripmeter B ( ) and digital clock ( ). The odometer shows the total miles or kilometers ridden. Tripmeter A & B The tripmeter shows number of miles or kilometers ridden since you last reset the tripmeter.

  • Page 28: Odometer

    Gauges, Indicators & Displays To reset the tripmeter, push and hold the button ( ) for more than 2 seconds when the display in the tripmeter A or tripmeter B mode. (1) odometer/tripmeter/digital clock select and reset button Instruments & Controls...

  • Page 29: Digital Clock

    Gauges, Indicators & Displays Digital Clock Shows hour and minute. To adjust the time, proceed as follows: Turn the ignition switch ON. Show the digital clock ( ). Push and hold the button ( ) for more than 2 seconds. The clock will be set in the adjust mode with the hour display flashing.

  • Page 30

    Gauges, Indicators & Displays To set the hour, push the button until Push and hold the button for more than the desired hour is displayed. 2 seconds. The minute display will start The time is advanced by one hour, flashing. each time the button is pushed.

  • Page 31

    Gauges, Indicators & Displays To set the minute, push the button until To end the adjustment, push and hold the desired minute is displayed. The the button for more than 2 seconds or minute display will return to ‘‘00’’ turn the ignition switch OFF. The when ‘‘60’’...

  • Page 32

    Controls & Features LEFT SIDE Ignition Switch The ignition switch ( ) is used for starting and stopping the engine (page ). Insert the key and turn it to the right for the ON position. Key Position Function Electrical circuits on. No electrical (1) ignition switch circuits function.

  • Page 33: Controls & Features

    Controls & Features Start Button Engine Stop Switch The start button ( ) is used for starting the RIGHT HANDLEBAR engine. Pushing the button in starts the engine. See Starting Procedure, page When the start button is pushed, the starter motor will crank the engine;...

  • Page 34: Ignition Switch, Engine Stop Switch, Turn Signal Switch, Headlight Dimmer Switch

    Controls & Features If your motorcycle is stopped with the Turn Signal Switch ignition switch ON and the engine stop switch OFF, the headlight and taillight will remain on, resulting in battery The turn signal switch ( ) is used to signal discharge.

  • Page 35: Horn Button

    Controls & Features Horn Button The horn is used to alert other motorists. To operate, push the horn button ( ). Instruments & Controls...

  • Page 36: Before Riding

    Before Riding Before each ride, you need to make sure Are You Ready to Ride? ......you and your Honda are both ready to ride. Protective Apparel ......To help get you prepared, this section Rider Training ........discusses how to evaluate your riding Is Your Motorcycle Ready to Ride? ..

  • Page 37: Before Riding

    Are You Ready to Ride? Before you ride your motorcycle for the If you must carry an extra helmet while first time, we urge you to: riding, use a commercially available Read this owner’s manual. elastic cord, strap, or net to secure the Make sure you understand all the safety helmet to the seat.

  • Page 38: Are You Ready To Ride

    Are You Ready to Ride? Helmet and Eye Protection Your helmet is your most important piece of riding gear because it offers the best Not wearing a helmet increases protection against head injuries. A helmet the chance of serious injury or death in a crash.

  • Page 39: Rider Training

    Are You Ready to Ride? A motorcycle riding suit or jacket for We urge all riders to take a motorcycle comfort as well as protection. operator course approved by the Bright-colored and reflective clothing Motorcycle Safety Foundation (MSF). can help make you more noticeable in New riders should start with the basic traffic.

  • Page 40: Is Your Motorcycle Ready To Ride, Pre-ride Inspection

    Is Your Motorcycle Ready to Ride? Before each ride, it’s important to inspect Pre-ride Inspection your motorcycle and make sure any problem you find is corrected. A pre-ride inspection is a must, not only for safety, Check the following items before you get but because having a breakdown, or even on the motorcycle: a flat tire, can be a major inconvenience.

  • Page 41

    Is Your Motorcycle Ready to Ride? Leaks, Walk around your If you are carrying a passenger or cargo, Loose motorcycle and look for also check the following: Parts anything that appears unusual, such as a leak or Load Limits Make sure you do not loose cable.

  • Page 42

    Pull the brake lever and press on the brake pedal to Remember, be sure to take care of any check that they operate problem you find, or have your Honda normally. dealer correct it before you ride. Indicators Turn the ignition on and...

  • Page 43: Loading

    However, exceeding the weight limit or carrying an unbalanced load can seriously impair your motorcycle’s handling, Overloading or improper loading braking, and stability. Non-Honda can cause a crash and you can be seriously hurt or killed. accessories, improper modifications, and...

  • Page 44

    If you wish to carry more cargo, check with your Honda dealer for advice, and be maximum cargo weight: sure to read the information regarding 7 lbs (3 kg)

  • Page 45

    Load Limits & Guidelines Follow these guidelines whenever you Do not attach large or heavy items (such carry a passenger or cargo: as a sleeping bag or tent) to the Check that both tires are properly handlebar, forks, or fender. inflated, and that pressure in the rear tire is increased to suit the load (page...

  • Page 46

    Basic Operation & Riding This section gives basic riding instructions, Safe Riding Precautions ......including how to start and stop your Starting & Stopping the Engine ..... engine, and how to use the throttle, clutch, Preparation .......... and brakes. It also provides important Starting Procedure ......

  • Page 47: Basic Operation & Riding, Safe Riding Precautions

    Safe Riding Precautions Before riding your motorcycle for the first time, please review the Motorcycle Saf ety section beginning on page 1, and the Bef ore Riding section beginning on page Even if you have ridden other motorcycles, take time to become familiar with how this motorcycle works and handles.

  • Page 48: Starting & Stopping The Engine

    Starting & Stopping the Engine Always follow the proper starting clutch lever pulled in. After starting with procedure described below. the side stand down, the engine will stop if the transmission is put in gear before For your safety, avoid starting or operating raising the side stand.

  • Page 49: Start Button

    Starting & Stopping the Engine The low oil pressure indicator should go Starting Procedure off a few seconds after the engine starts. If the low oil pressure indicator lights during operation, stop the engine This motorcycle has a fuel-injected engine immediately and check the engine oil level.

  • Page 50: Flooded Engine

    Starting & Stopping the Engine Flooded Engine Bank Angle Sensor Ignition Cut-off System If the engine fails to start after repeated attempts, it may be flooded with excess Your motorcycle’s banking (lean angle) fuel. To clear a flooded engine: sensor system is designed to automatically Leave the engine stop switch set to stop the engine and fuel pump if the RUN.

  • Page 51: How To Stop The Engine

    Starting & Stopping the Engine Emergency Engine Stop How to Stop the Engine To stop the engine in an emergency, use the engine stop switch. To operate, press Normal Engine Stop the switch to the OFF position. To stop the engine, shift into neutral and turn the ignition switch OFF.

  • Page 52: Shifting Gears

    Shifting Gears As a general rule, shift while moving in a straight line. Close the throttle and pull the clutch lever in completely before shifting. Improper shifting may damage the engine, transmission, and drive train. Learn to recognize the engagement shifting pattern point as you release the clutch lever.

  • Page 53

    Shifting Gears Avoid downshifting to help slow your Shif ting Up: motorcycle when engine rpm is high. From 1st to 2nd: 12 mph (20 km/h) Downshifting when engine speed is From 2nd to 3rd: 19 mph (30 km/h) near its allowable maximum may over- From 3rd to 4th: 25 mph (40 km/h) rev the engine and cause possible...

  • Page 54

    Braking Your motorcycle is equipped with disc Gradually increase braking as you feel the braking systems which are hydraulically brakes slowing your speed. The increase activated. Operating the brake lever in engine compression from downshifting applies the front disc brake. Depressing will help slow your motorcycle.

  • Page 55

    Braking When possible, reduce your speed or For your safety, exercise extreme caution complete braking before entering a turn. when braking, accelerating or turning. Avoid braking or closing the throttle quickly while turning. Either action may When descending a long, steep grade, cause one or both wheels to slip and use engine compression braking by reduce your control of your motorcycle.

  • Page 56

    Parking Look for a level parking area. If you Use the side stand to support the can’t park on a paved surface, make motorcycle while parked. sure the ground surface is firm, To lower the side stand, use your foot especially under the side stand.

  • Page 57

    Parking RIGHT FRONT Use the steering lock ( ), which locks the handlebar in place. Turn the handlebar all the way to the left. Insert the steering lock key ( ) in the lock, turn the key counterclockwise. Push and turn the key clockwise.

  • Page 58

    Parking Use the helmet holder ( ) to secure your helmet with your motorcycle: Insert the ignition key ( ) and turn it Riding with a helmet attached to counterclockwise to unlock the the holder can interfere with the rear wheel or suspension and holder.

  • Page 59: Theft-prevention Tips

    Parking If you decide to use an anti-theft device, Theft-prevention Tips select one of good quality and be sure to follow the manufacturer’s instructions. Park your motorcycle in a locked Keep your owner’s manual, current garage whenever possible. If a garage registration, and insurance information isn’t available, park in a concealed area with your motorcycle.

  • Page 60: Riding With A Passenger Or Cargo

    Riding with a Passenger or Cargo Your motorcycle is designed to carry you Before riding with a passenger, make sure and one passenger. Whenever you add a your passenger is wearing the proper passenger or cargo, you must be careful protective apparel (page not to exceed the total load limits for this vehicle (...

  • Page 61

    Basic Operation & Riding...

  • Page 62: Servicing Your Honda

    You’ll also find important safety ‘‘certified’’ to EPA standards. precautions, information on fuels and oils, and tips for keeping your Honda looking Bef ore You Service Your Honda great. The Importance of Maintenance ....

  • Page 63: Servicing Your Honda

    Servicing Your Honda Service Preparations Engine Maintenance Component Locations ..Throttle ..........Side Cover Removal ....... Clutch System ........Tool Kit ........... Spark Plugs ......... Owner’s Manual Storage ......Seat Removal .......... Chassis Clip Removal .......... Suspension .......... Brakes ..........

  • Page 64

    Servicing Your Honda The following table summarizes the three types of inspections and servicing recommendations for your motorcycle. Both the pre-ride inspection and the scheduled maintenance at the recommended intervals are necessary to assure safe and dependable performance. The periodic checks provide additional confidence in your motorcycle’s performance.

  • Page 65: The Importance Of Maintenance

    Maintenance Schedule in this section. If your motorcycle overturns or is involved in a crash, be sure your Honda dealer inspects all major parts, even if you are able to make some of the repairs yourself.

  • Page 66: Maintenance Safety

    Other tasks that are more difficult and require special tools are best performed by professionals. Wheel removal should normally be handled only by a Honda Failure to properly follow maintenance instructions and technician or other qualified mechanic.

  • Page 67: Important Safety Precautions

    Burns from hot motorcycle parts. clean parts. Keep cigarettes, sparks, and the engine and exhaust system cool flames away from all fuel-related parts. before touching. Injury from moving parts. Do not run the engine unless instructed to do so. Servicing Your Honda...

  • Page 68

    Maintenance Safety Remember that your Honda dealer knows your motorcycle best and is fully equipped to maintain and repair it. To ensure the best quality and reliability, use only new Honda Genuine Parts or their equivalents for repair and replacement. If you have the...

  • Page 69: Periodic Maintenance

    It’s a good idea to perform this maintenance any time you clean your motorcycle. Check the odometer reading and perform any scheduled maintenance checks that are needed (page ). Remember, more frequent checks may be needed for riding in severe conditions. Servicing Your Honda...

  • Page 70

    Crankcase Service the crankcase breather more frequently if your motorcycle is Breather ridden in the rain or often at full throttle. Service the breather if you can see deposits in the transparent section of the drain tube. Servicing Your Honda...

  • Page 71: Maintenance Schedule

    We recommend that you have your Honda dealer perform these The service intervals in this Maintenance tasks unless you have advanced Schedule are based on average riding mechanical skills and the required tools conditions.

  • Page 72

    If you do not feel capable of performing a Each item on the maintenance schedule given task or need assistance, remember requires some mechanical knowledge. that your Honda dealer knows your Certain items (particularly those marked motorcycle best and is fully equipped to ) may require more technical maintain and repair it.

  • Page 73

    Service more frequently if the motorcycle is ridden often at full throttle or in the rain. California type only. Replace every 2 years, or at indicated odometer interval, whichever comes first. Replacement requires mechanical skill. Servicing Your Honda...

  • Page 74

    COOLING SYSTEM SECONDARY AIR SUPPLY SYSTEM EVAPORATIVE EMISSION CONTROL SYSTEM Should be serviced by your Honda dealer, unless you have the proper tools and service data and are mechanically qualified. Refer to the official Honda Service Manual (page Servicing Your Honda...

  • Page 75

    STEERING HEAD BEARINGS Should be serviced by your Honda dealer, unless you have the proper tools and service data and are mechanically qualified. Refer to the official Honda Service Manual (page In the interest of safety, we recommend these items be serviced only by your Honda dealer.

  • Page 76: Maintenance Record

    Use the space under Notes to record anything you want to remind yourself about or mention to your dealer. Miles (km) Odometer Date Performed By: Notes (1,000) 4,000 (6,400) 8,000 (12,800) 12,000 (19,200) 16,000 (25,600) 20,000 (32,000) Servicing Your Honda...

  • Page 77

    Maintenance Record Miles (km) Odometer Date Performed By: Notes 24,000 (38,400) 28,000 (44,800) 32,000 (51,200) 36,000 (57,600) 40,000 (64,000) 44,000 (70,400) 48,000 (76,800) 52,000 (83,200) 56,000 (89,600) 60,000 (96,000) 64,000 (102,400) 68,000 (108,800) Servicing Your Honda...

  • Page 78: Maintenance Component Locations

    Maintenance Component Locations front brake fluid reservoir throttle grip clutch lever front brake lever fuel filler cap Servicing Your Honda...

  • Page 79

    Servicing Your Honda...

  • Page 80

    Maintenance Component Locations tool kit battery main fuse front brake caliper coolant reserve tank spark plugs final drive gear oil drain bolt final drive gear oil filler cap engine oil filler cap/dipstick Servicing Your Honda...

  • Page 81: Side Cover Removal

    ( ). Position the left side cover so the prongs are aligned with the frame grommets. Push the prongs in. (1) left side cover (4) left side cover (2) prongs (3) frame grommets (5) right side cover tabs Servicing Your Honda...

  • Page 82

    ( ). Position the right side cover so the prongs are aligned with the frame grommets. Push the prongs in. (1) right side cover (4) right side cover (2) prongs tabs (3) frame grommets (5) left side cover Servicing Your Honda...

  • Page 83: Tool Kit

    Remove the ignition switch cover. Ignition Switch Cover Installation Install the ignition switch cover. Install the clips. An optional, larger tool kit may be available. Check with your Honda dealer’s parts department. (1) tool kit (3) ignition switch (2) ignition switch...

  • Page 84: Owner's Manual Storage

    ( ) attached to the inside of the right side cover (page Store your other documents in the plastic storage bag attached to the rear fender under the seat (page UNDER SEAT (1) plastic storage bag Servicing Your Honda...

  • Page 85: Seat Removal

    The seat must be removed to access the other documents and to check the color label. (1) seat mounting bolt A (2) collar (3) seat mounting bolts B (4) seat strap (5) rear seat (6) seat mounting bolts C (7) front seat (8) tabs Servicing Your Honda...

  • Page 86

    Install and tighten the seat mounting bolts C. Install the rear seat. Install the seat mounting bolts B and seat strap. Tighten the seat mounting bolts B to the specified torque: 16 lbf·ft (22 N·m , 2.2 kgf·m) Servicing Your Honda...

  • Page 87: Clip Removal

    Press down on the center pin to release Insert the clip into the hole. the lock. Lightly press down on the center pin to Pull the clip out of the hole. lock the clip. Servicing Your Honda...

  • Page 88: Fuel Recommendation

    Use of lower octane gasoline can cause Use only unleaded fuel in your Honda. persistent ‘‘pinging’’ or ‘‘spark knock’’ (a Use of leaded fuel will damage the loud rapping noise) which, if severe, can catalytic converter(s).

  • Page 89

    The tank should be refilled as soon as possible when the fuel reserve indicator comes on. (1) ignition key (3) filler neck (2) fuel filler cap Insert the ignition key ( ) in the fuel filler cap ( ) and turn it clockwise. Servicing Your Honda...

  • Page 90

    Remove the ignition key from the cap. Gasoline is highly flammable and explosive. You can be burned or seriously injured when handling fuel. Stop the engine and keep heat, sparks and flame away. Handle fuel only outdoors. Wipe up spills immediately. Servicing Your Honda...

  • Page 91

    Changing oil helps get rid of dirt and deposits in the engine. Operating the engine with old or dirty oil can damage your engine. Running the engine with insufficient oil can cause serious damage to the engine and transmission. Servicing Your Honda...

  • Page 92

    Engine Oil & Filter Oil Recommendation suggested oil Pro Honda GN4 4-stroke oil (USA SG or higher & Canada), or Honda 4-stroke oil classification except oils (Canada only), or an equivalent motorcycle oil. labeled as energy conserving on the circular API...

  • Page 93

    Do not use API SH or higher oils displaying a circular API ‘‘energy conserving’’ service label on the container. They may affect lubrication and clutch performance. NOT RECOMMENDED Do not use non-detergent, vegetable, or castor based racing oils. Servicing Your Honda...

  • Page 94

    There are two classes: MA and MB. Oil conforming to the standard is labeled on the oil container. For example, the following label shows the MA classification. (1) code number of the sales company of the oil (2) oil classification Servicing Your Honda...

  • Page 95

    Remove the oil filler cap/dipstick ( ) and wipe it clean. Hold the motorcycle in an upright position. Insert the oil filler cap/dipstick until it seats, but don’t screw it in. (1) oil filler cap/dipstick (2) upper level mark (3) lower level mark Servicing Your Honda...

  • Page 96

    ( ) –– add the specific performance requirements. Use a recommended oil until it reaches the new Honda Genuine oil filter or a filter of upper level mark. (Do not overfill.) equal quality specified for your model. Reinstall the oil filler cap/dipstick.

  • Page 97

    ( ). (page ). If you do not have the skills or the tools, see your Honda dealer. RIGHT FRONT, UNDER ENGINE Drain the Engine Oil: Park the motorcycle on its side stand on a firm, level surface.

  • Page 98

    (4) oil filter Improper disposal of drained f luids is Apply a thin coat of engine oil to the harmf ul to the environment. rubber seal ( ) of a new oil filter. (5) rubber seal (cont’d) Servicing Your Honda...

  • Page 99

    If a torque wrench is not used for Install the drain bolts and tighten them installation, see your Honda dealer as soon to the specified torque: as possible to verify proper assembly. 22 lbf·ft (30 N·m , 3.1 kgf·m)

  • Page 100

    Using tap water may cause engine Coolant Recommendation damage. Use Pro Honda HP coolant or an The factory provides a 50/50 solution of equivalent high quality ethylene glycol antifreeze and water in this motorcycle.

  • Page 101

    Increasing the concentration of antifreeze is not recommended because it decreases cooling system performance. Higher concentrations of antifreeze (up to 60%) should only be used to provide additional protection against freezing. Check the cooling system frequently during freezing weather. Servicing Your Honda...

  • Page 102

    UPPER ( ) and LOWER ( ) level marks. LEFT CENTER If the reserve tank is empty, or if coolant loss is excessive, check for leaks and see your Honda dealer for repair. (1) reserve tank (2) UPPER level mark (3) LOWER level mark (cont’d)

  • Page 103

    Install the reserve tank cap. Position the left rear cover so the prongs are aligned with the frame (4) bolt (7) frame grommets grommets. (5) left rear cover (8) reserve tank cap Push the prongs in. (6) prongs Install the bolt. Servicing Your Honda...

  • Page 104

    Saf ety Precautions on page the engine is hot can cause the coolant to spray out, seriously Coolant should be replaced by your Honda scalding you. dealer, unless you have the proper tools and service data and are mechanically Always let the engine and radiator cool down before removing the qualified.

  • Page 105: Air Cleaner

    Your Honda dealer can help you determine the correct service interval for your riding conditions. Improper or lack of proper air cleaner maintenance can cause poor perf ormance Your motorcycle’s air cleaner has very...

  • Page 106

    Reinstall the washers and make sure the bolts are tightened securely to the specified torque: 1.1 lbf·ft (1.5 N·m , 0.2 kgf·m) (1) bolts (4) air cleaner (2) washers (5) air cleaner case (3) air cleaner housing cover Servicing Your Honda...

  • Page 107: Crankcase Breather

    (1) crankcase breather tube plug Place a drain pan under the crankcase breather tube plug ( ). Remove the plug to drain the deposits in the tube. Reinstall the crankcase breather tube plug. Servicing Your Honda...

  • Page 108: Final Drive Oil

    Install the oil filler cap and tighten to Install the oil filler cap and tighten to LEFT REAR the specified torque: the specified torque: 9 lbf·ft (12 N·m , 1.2 kgf·m) (1) oil filler cap (2) oil filler inspection hole Servicing Your Honda...

  • Page 109

    (4) oil filler inspection hole approved manner (page Change the oil with the final drive at normal operating temperature to assure Improper disposal of drained f luids is complete and rapid draining. harmf ul to the environment. Servicing Your Honda...

  • Page 110

    Make sure the final drive oil level is at the lower edge of the oil filler inspection hole ( ). Install the oil filler cap and tighten to the specified torque: 9 lbf·ft (12 N·m , 1.2 kgf·m) Servicing Your Honda...

  • Page 111: Throttle Freeplay

    Tighten the lock nut and return the throttle cable boot securely over the (1) throttle cable boot adjuster. (2) adjuster (3) lock nut Servicing Your Honda...

  • Page 112: Throttle Inspection

    Check that the throttle assembly is positioned properly and the securing bolts are tight. Check for smooth rotation of the throttle from fully open to fully closed in all steering positions. If there is a problem, see your Honda dealer. Servicing Your Honda...

  • Page 113: Clutch System

    Proper freeplay adjustment allows a smooth, gradual Refer to Saf ety Precautions on page engagement when shifting gears. LEFT HANDLEBAR Improper freeplay adjustment can cause premature clutch wear. (1) clutch lever Servicing Your Honda...

  • Page 114

    ( ) increase freeplay ( ) decrease freeplay Loosen the upper lock nut ( ). Turn the upper clutch cable adjuster ( ) to obtain the specified freeplay. Tighten the upper lock nut and check the freeplay again. Servicing Your Honda...

  • Page 115

    Turn the lower adjusting nut ( ) to obtain the specified freeplay. LEFT SIDE Tighten the lower lock nut and check the adjustment. (4) lower lock nut (5) lower adjusting nut ( ) increase freeplay ( ) decrease freeplay Servicing Your Honda...

  • Page 116

    Lubricate the clutch cable with a clutch friction discs may be worn. See commercially available cable lubricant your Honda dealer or refer to the official to prevent premature wear and Honda Service Manual (page corrosion.

  • Page 117: Spark Plugs

    Use only the recommended type of spark plugs in the recommended heat range. Using spark plugs with an improper heat range can cause engine damage. (1) rear over head cover (2) prongs (3) engine grommets Servicing Your Honda...

  • Page 118

    ( ) are clear of the engine grommets ( ). Remove the front over head center cover ( ). (4) caps (8) prongs (5) bolts (9) engine (6) washers grommets (7) front over head (10) front over head cover center cover (cont’d) Servicing Your Honda...

  • Page 119

    If the corrosion or deposits are heavy, replace the plug. Clean a carbon or wet-fouled plug with a plug cleaner, if available, or a wire brush. (11) spark plug cap Servicing Your Honda...

  • Page 120

    If a plug is too (12) spark plug gap (13) side electrode tight, the threads may be damaged. With the plug washers attached, thread the spark plugs in by hand to prevent cross-threading. (cont’d) Servicing Your Honda...

  • Page 121

    Push the prongs in. Install the caps, bolts and washers. Position the rear over head covers on both sides so the prongs are aligned with the engine grommets. Push the prongs in. Servicing Your Honda...

  • Page 122

    You may adjust the spring pre-load and control the natural compression and the rebound damping of rear suspension rebound of the suspension springs so that system. traction and comfort are maintained as the wheels ride over road surfaces. Servicing Your Honda...

  • Page 123

    Do not attempt to disassemble, service, or dispose of the damper; see your Honda dealer. The instructions found in this owner’s manual are limited to adjustments of the shock assembly only. Servicing Your Honda...

  • Page 124

    At that position, the end of the adjuster knob ( ) should be aligned with the (1) adjuster knob indicator line ( ). This is the standard (2) end of adjuster knob position. (3) indicator line (cont’d) Servicing Your Honda...

  • Page 125

    To Reduce Spring Pre-load (LOW): For a light load and smooth road conditions, turn the adjuster counterclockwise toward LOW. To Increase Spring Pre-load (HIGH): For a firmer ride and rough road conditions, turn the adjuster clockwise toward HIGH. Servicing Your Honda...

  • Page 126

    SOFT (S). To Increase Rebound Damping (HARD): (1) damping adjuster For a firmer ride and rough road (2) punch mark conditions, turn the adjuster clockwise (3) reference punch mark toward HARD (H). Servicing Your Honda...

  • Page 127

    Brakes The hydraulic braking systems on your air in the brake system. See your Honda motorcycle dissipate the heat generated by dealer to have the air bled from the system. the friction of the brake pads on the brake Brake Fluid Recommendation discs as the wheels are slowed.

  • Page 128

    If it comes in contact with your If your inspection indicates a low fluid skin, wash with clean water and, if level, have your Honda dealer add the necessary, call a doctor. recommended brake fluid. RIGHT HANDLEBAR...

  • Page 129

    Check the fluid level. Front : It should be above the LOWER level mark ( ). Rear : It should be between the UPPER ( ) and LOWER level ( ) marks. Servicing Your Honda...

  • Page 130: Brake Pad Wear

    If either pad is worn to the cutout, replace both pads as a set. See your Honda dealer for this service. (1) cutouts Servicing Your Honda...

  • Page 131

    Overinflated tires make inflation and maintenance. your motorcycle ride harshly, are more prone to damage from road hazards, and wear unevenly. The following pages give detailed information on how and when to check Servicing Your Honda...

  • Page 132

    Tubeless tires have some degree of self- underinflated. sealing ability if they are punctured. However, because leakage is often very slow, you should look closely for punctures whenever a tire is not fully inflated. Servicing Your Honda...

  • Page 133

    Cuts, slits, or cracks in the tires. Replace the tire if you can see fabric or cord. Nails or other foreign objects embedded in the side of the tire or tread. Excessive tread wear. Servicing Your Honda...

  • Page 134

    0.06 in (1.5 mm) front 0.08 in (2.0 mm) rear Tread Wear If the wear indicators are visible, replace the tire immediately as it is no longer safe. (1) wear indicator (2) wear indicator location mark Servicing Your Honda...

  • Page 135

    22 07 5 years old. It is also recommended that all tires be removed from service after 10 years from the date of manufacture, regardless of their condition or state of wear. Servicing Your Honda...

  • Page 136

    Tires This indicates that the tire meets all requirements of the U.S. Department of Transportation. Factory code Tire type code 22 07 Date of manufacture Year Week TIRE LABELING EXAMPLE (1) tire identification number (TIN) Servicing Your Honda...

  • Page 137: Tire Repair

    As discussed below, a tire that is (For more information on temporary repaired, either temporarily or repairs, see If You Have a Flat Tire, permanently, will have lower speed and page performance limits than a new or undamaged tire. Servicing Your Honda...

  • Page 138

    If you have a tire professionally repaired plug patch, can be made if a tire has only a at a non-Honda facility, we recommend small puncture in the tread area. With such that you have the work checked by your a repair, you should not exceed 50 mph Honda dealer.

  • Page 139

    When replacing, use the original equipment tires or equivalent tires of the same size, construction, speed rating, and load range as the originals. Servicing Your Honda...

  • Page 140

    Whenever you replace a tire, remember: to rapidly deflate. Have the wheel balanced after the tire is installed. Have the tire replaced by your Honda dealer if possible. If you have a tire professionally replaced at a non-Honda facility, we recommend that you have the work checked by your Honda dealer.

  • Page 141: Side Stand

    The engine should stop as you lower the (1) side stand spring side stand. If the engine doesn’t stop, see your Honda dealer for service. Check that the side stand assembly is working properly. If the side stand is stiff or squeaky, clean the pivot area and lubricate the pivot bolt with clean grease.

  • Page 142

    Battery posts, terminals and accessories on your motorcycle or do not related accessories contain lead and lead ride frequently, we recommend that you compounds. Wash your hands after charge the battery frequently (see Battery handling. Charging, page Servicing Your Honda...

  • Page 143

    You will get the best storage results from Wear protective clothing and a removing the battery and slow charging it every 30 days (see Battery Charging, face shield, or have a skilled mechanic do the battery page maintenance. Servicing Your Honda...

  • Page 144

    Disconnect the positive ( ) terminal lead ( ). Pull the battery ( ) out of the battery box. (1) battery band (2) negative ( ) terminal lead (3) positive ( ) terminal lead (4) battery (cont’d) Servicing Your Honda...

  • Page 145

    Clean the battery box after removing the battery for storage. Dry the battery box and, if paint is missing, re-paint the area. Slow charge the battery (see following section) once every 30 days. Servicing Your Honda...

  • Page 146: Battery Charging

    Battery We recommend using a charger ( ) Battery Charging designed specifically for your Honda, which can be purchased from your Honda Refer to Saf ety Precautions on page dealer. These units can be left connected for long periods without risking damage to the battery.

  • Page 147: Appearance Care

    Appearance Care Frequent cleaning and polishing will keep Avoid products that contain harsh your Honda looking newer longer. detergents or chemical solvents that Frequent cleaning also identifies you as an could damage the metal, paint, and owner who values your motorcycle. A plastic on your motorcycle.

  • Page 148

    After washing, rinse your motorcycle After cleaning, inspect for damage, thoroughly with plenty of clean water to wear, and leaks (fuel, oil, coolant, and remove any residue. Detergent residue brake fluid). can corrode alloy parts. (cont’d) Servicing Your Honda...

  • Page 149

    This will help dry the brakes and restore normal braking performance. If the inside of the headlight lens appears clouded immediately after washing, it should clear after a few minutes of riding. Servicing Your Honda...

  • Page 150

    If necessary, rub with a sponge. Rinse and dry. Apply a spray cleaner/polish and wipe with a non-abrasive cloth. Dull, corroded chrome or Apply a high quality chrome/aluminum aluminum. polish and wipe with a non-abrasive cloth. Servicing Your Honda...

  • Page 151

    These or cleaners containing abrasives or can damage or discolor the paint. chemical compounds. To keep your Honda looking new, clean After washing, rinse with plenty of water and polish it frequently. and dry with a clean cloth.

  • Page 152

    Saf ety Precautions on page If a surface on your motorcycle is chipped or scratched, your Honda dealer has touch- The exhaust pipe is stainless steel, but may up paint to match your motorcycle’s color. become stained by oil or mud. If necessary, Be sure to use your motorcycle’s color...

  • Page 153

    Servicing Your Honda...

  • Page 154

    Tips Here’s a few helpful tips on how to store Storing Your Honda ......148 and transport your Honda, and how to be Transporting Your Motorcycle ..an environmentally responsible You & the Environment ..... motorcycle owner. Tips...

  • Page 155: Tips

    For more information about storage, refer with a 50/50% antifreeze solution to the Honda Winter Storage Guide, (page available from your Honda dealer (USA Fill the fuel tank. Make sure the fuel fill only). cap is properly installed. We suggest you perform the following procedures to keep your motorcycle in top condition.

  • Page 156: Storing Your Honda

    Storing Your Honda To prevent rusting in the cylinders, With the engine stop switch in the perform the following: RUN position, press the start button Remove the spark plug caps from the several times to crank the engine and spark plugs. Using tape or string, distribute the oil.

  • Page 157

    Storing Your Honda Store your motorcycle in an unheated area, free of dampness, away from sunlight, with a minimum of daily temperature variation. Place your motorcycle on blocks to lift both tires off the floor. Cover your motorcycle with a porous material.

  • Page 158

    –– change the engine oil (page If your motorcycle has been stored for more than two months –– ask your Honda dealer to drain and replace the fuel. Charge the battery (page ) as required. Install the battery.

  • Page 159: Transporting Your Motorcycle

    Transporting Your Motorcycle If your motorcycle needs to be transported, it should be carried on a motorcycle trailer, or a truck or trailer with a flatbed area. Do not tow your motorcycle, as towing can seriously damage the transmission. When contacting a towing or transporting service, be sure to ask if they have a flatbed area, a loading ramp or power ramp to safely lift the motorcycle, and...

  • Page 160

    You & the Environment Owning and riding a motorcycle can be Recycle Wastes. It’s illegal and enjoyable, but you must do your part to thoughtless to put used engine oil in the protect nature. trash, down a drain, or on the ground. Used oil, gasoline, coolant, and Following are tips on how you can be an cleaning solvents contain poisons that...

  • Page 161

    Tips...

  • Page 162: Taking Care Of The Unexpected

    Taking Care of the Unexpected This section discusses the more common General Guidelines ......problems that can occur with your If Your Engine Quits or Won’t Start . motorcycle while you’re riding. It tells If You Have a Flat Tire ......

  • Page 163: Taking Care Of The Unexpected, General Guidelines

    Taking Care of the Unexpected Should you ever have a problem while General Guidelines riding, please follow these guidelines: Always put personal safety first. Keeping your motorcycle well-maintained Take time to assess the situation and is the best way to reduce the possibility of your options before deciding what to do.

  • Page 164: If Your Engine Quits Or Won't Start

    If you have a problem starting the but the engine won’t start symptom. engine or experience poor engine performance the following information may help you. If you can’t correct the problem, see your Honda dealer. Taking Care of the Unexpected...

  • Page 165

    (or dead) battery Charge the battery (page ). If charging doesn’t help, see your Honda dealer. faulty starter motor If all possible causes are negative, the starter motor may be faulty. See your Honda dealer. Taking Care of the Unexpected...

  • Page 166

    (page loose or unconnected spark Install the spark plug caps securely. If the engine plug caps still won’t start, see your Honda dealer. loose battery cables Tighten the battery terminal bolts. weak battery Charge the battery (page ). If charging doesn’t help, see your Honda dealer.

  • Page 167

    Raise the side stand. Start again. SYMPTOM: Engine starts, but runs poorly. POSSIBLE CAUSE WHAT TO DO idles roughly, too fast, stalls See your Honda dealer. overheating Check the high coolant temperature indicator. Refer to If Y our Engine Overheats, page low oil pressure Check the low oil pressure indicator.

  • Page 168

    If applicable, switch to the recommended octane load gasoline (page ) or change your brand of gasoline. If the problem persists, see your Honda dealer. afterfires (backfires) May damage catalytic converters. See your Honda dealer. pre-ignition (runs on after May damage catalytic converters.

  • Page 169: If You Have A Flat Tire

    If a tire has a major puncture or a cut in the tread or sidewall, or the bead has come loose from the rim, there is probably not much you can do except have your motorcycle transported to a Honda dealer Taking Care of the Unexpected...

  • Page 170

    If You Have a Flat Tire repaired. Stop frequently and check the air pressure. If the tire is losing pressure, it Riding your motorcycle with a may be unsafe to continue riding. As the temporary tire repair can be risky. tire gets low, it will affect the handling of If the temporary repair fails, you your motorcycle (especially with a...

  • Page 171

    If You Have a Flat Tire Inflate the tire: Tubeless tires have Should You Repair or Replace a some self-sealing ability if they are Tire? punctured and the result is usually just a slow leak. If this is the case, you can try inflating the tire to see if it will hold air We strongly recommend that you replace, pressure.

  • Page 172

    Refer to Saf ety Precautions on page We recommend wheel removal be done only by your Honda dealer or another qualified mechanic. Do not attempt to remove the wheel on your own. Wheel removal requires mechanical skill and professional tools.

  • Page 173

    The result will be loss contamination can cause poor brake of brake fluid. If this occurs, the performance or rapid pad wear after brake system will require service. See reassembly. your Honda dealer for this service. Taking Care of the Unexpected...

  • Page 174

    If You Have a Flat Tire RIGHT FRONT Installation Install the side collars and position the wheel between the fork legs. Insert the front axle shaft from the right side, through the right fork leg and wheel hub. Align the index line ( ) of the front axle shaft with the recessed surface ( ) of the fork leg.

  • Page 175

    If You Have a Flat Tire Tighten the axle pinch bolts on the right If the clearances between each surface fork leg to the specified torque: of the brake disc and the brake bracket 16 lbf·ft (22 N·m , 2.2 kgf·m) ( ) (not the brake pads) are Tighten the front axle bolt to the symmetrical, follow next step.

  • Page 176

    Tighten the axle pinch bolts on the left If a torque wrench was not used for fork leg to the specified torque: installation, see your Honda dealer as soon 16 lbf·ft (22 N·m , 2.2 kgf·m) as possible to verify proper assembly.

  • Page 177

    Refer to Saf ety Precautions on page We recommend wheel removal be done only by your Honda dealer or another qualified mechanic. Do not attempt to remove the wheel on your own. Wheel removal requires mechanical skill and professional tools.

  • Page 178

    If You Have a Flat Tire Remove the muffler bracket bolt A ( ), Remove the axle holding bolt ( ) and B ( ), nuts ( ) and washers ( ). washer ( ). Remove the muffler. While holding the other end of the rear axle shaft ( ) with a wrench, remove RIGHT REAR the rear axle nut ( ) and washer (...

  • Page 179

    If You Have a Flat Tire RIGHT REAR Slide the rear axle shaft to the left side until the rear wheel can be removed. (13) Do not pull the rear axle shaft out (11) completely. Remove the rear brake bracket ( ). Move the wheel to the right to separate it from the final drive gear case ( Remove the wheel and side collar.

  • Page 180

    Push the rear axle shaft from the left (USA only: Pro Honda Moly 60 Paste, or side, through the wheel hub and rear equivalent). brake bracket.

  • Page 181

    After installing the wheel, apply the If a torque wrench was not used for brake several times. Check for free installation, see your Honda dealer as soon wheel rotation after the brake is as possible to verify proper assembly. released. Recheck the wheel if the brake Improper assembly may lead to loss of drags or the wheel does not rotate freely.

  • Page 182: If Your Engine Overheats

    If Your Engine Overheats Normally, the temperature of the coolant in the cooling system will rise to a level about midway between cold and boiling. Continuing to ride with an overheated Hot weather may cause the temperature to engine can cause serious engine damage. rise higher than normal.

  • Page 183

    If Your Engine Overheats Check the radiator fan. ride. The engine needs repair. Transport If the fan is not working, turn the your motorcycle to a Honda dealer engine off. Open the fuse box (page (page ) and check the radiator fan If the temperature drops to normal, fuse.

  • Page 184: If The Low Oil Pressure Indicator Lights

    If the indicator goes off and there is no leak –– resume riding. If there is a leak –– do not ride the motorcycle until the leak is repaired by a Honda dealer. Taking Care of the Unexpected...

  • Page 185: If A Fuse Blows

    If a Fuse Blows All of the electrical circuits on your The main fuse and spare are located on motorcycle have fuses to protect them the starter magnetic switch behind the from damage caused by excess current left side cover. flow (short circuit or overload).

  • Page 186

    If a Fuse Blows LEFT SIDE Main Fuse Access: To access the main fuse ( ), remove the left side cover (page Disconnect the wire connector ( ) of the starter magnetic switch ( ). Pull the main fuse out. If it is blown ( ), install the spare main fuse ( ).

  • Page 187

    If a Fuse Blows CIRCUIT FUSE Circuit Fuse Access: To access the circuit fuses, remove the right side cover (page Remove the fuse box cover ( ). RIGHT SIDE (8) blown fuse If you do not have a replacement fuse with the proper rating for the circuit, install one with a lower rating.

  • Page 188

    Honda dealer. If you replace a blown fuse with a spare fuse that has a lower rating, replace the fuse with the correct rating as soon as you can.

  • Page 189: If You Crash

    Also, be sure person or vehicle is involved in the crash. to have your Honda dealer check the frame and suspension after any serious If you decide that you are capable of crash.

  • Page 190: If You Lose Your Key

    Honda. They may have it listed in their records. If they don’t, transport your motorcycle to them or the nearest Honda dealer.

  • Page 191: If Your Battery Is Low (or Dead)

    Bump starting is also not recommended. If you can’t charge the battery or it appears unable to hold a charge, contact your Honda dealer. Taking Care of the Unexpected...

  • Page 192

    Technical Information This section contains dimensions, Vehicle Identification ......capacities, and other technical data, plus Specifications ........information on government requirements Break-in Guidelines ......and how to break-in your motorcycle. Emission Control Systems ....Catalytic Converters ......Oxygenated Fuels ....... Technical Information...

  • Page 193: Technical Information

    Vehicle Identification The VIN (vehicle identification number) Serial Numbers is stamped on the right side of steering head and also appears on the Safety The VIN and engine serial number are Certification Label attached to the left required when you register your side of the down tube.

  • Page 194: Vehicle Identification

    Vehicle Identification RIGHT SIDE The engine number ( ) is stamped on the top of the crankcase. LEFT SIDE (2) VIN (3) engine number Technical Information...

  • Page 195

    Vehicle Identification UNDER SEAT Color Label & Code The color label ( ) is attached to the frame under the seat. Remove the seat (page ) to check the label. The color code is helpful when ordering replacement parts. You may record the color and code in the Quick Reference section at the rear of this manual.

  • Page 196: Specifications

    Specifications Dimensions 100.5 in (2,552 mm) overall length 35.3 in (897 mm) overall width 45.3 in (1,151 mm) overall height 71.0 in (1,804 mm) wheelbase 4.9 in (125 mm) ground clearance Technical Information...

  • Page 197

    API service label, SAE 10W-30, JASO T 903 standard MA, Pro Honda GN4 4-stroke oil (USA & Canada) or Honda 4- stroke oil (Canada only), or an equivalent motorcycle oil after draining: 4.4 US oz (130 cm )

  • Page 198

    Specifications Capacities passenger capacity Operator and one passenger maximum weight 322 lbs (146 kg) capacity rider, passenger, all cargo and accessories Engine Specifications displacement 80.0 cu-in (1,312 cm ) 3.52 4.11 in (89.5 104.3 mm) bore & stroke compression ratio 9.2 : 1 spark plug (standard) DCPR6E (NGK)

  • Page 199

    Specifications Power Transmission primary reduction 1.935 0.944 secondary reduction final reduction 2.818 gear ratio, 1st 1.900 1.231 0.909 0.757 0.676 final drive shaft Technical Information...

  • Page 200

    Specifications Chassis & Suspension caster 32°00’ trail 3.6 in (92 mm) tire size, front 90/90 21M/C 54H DUNLOP ELITE3 bias-ply, tubeless tire type tire size, rear 200/50R18M/C 76H DUNLOP ELITE3 radial, tubeless tire type tire pressure, front 33 psi (225 kPa , 2.25 kgf/cm ) (cold) tire pressure, rear 41 psi (280 kPa , 2.80 kgf/cm )

  • Page 201

    Specifications Electrical 12V 11.2Ah battery 0.381 kW/5,000 rpm generator Lights headlight 12V 60/55W brake/tail light license light 12V 5W turn signal lights 12V 21/5W (front) (rear) 12V 21W Fuses main fuse 20A, 10A other fuses Technical Information...

  • Page 202

    Specifications Torque Specifications engine oil drain bolts 22 lbf·ft (30 N·m , 3.1 kgf·m) engine oil filter 19 lbf·ft (26 N·m , 2.7 kgf·m) 1.1 lbf·ft (1.5 N·m , 0.2 kgf·m) air cleaner housing cover bolts final drive oil 9 lbf·ft (12 N·m , 1.2 kgf·m) drain bolt 9 lbf·ft (12 N·m , 1.2 kgf·m) final drive oil...

  • Page 203

    Specifications Torque Specifications 17 lbf·ft (23 N·m , 2.3 kgf·m) exhaust pipe joint nuts 20 lbf·ft (27 N·m , 2.8 kgf·m) muffler bracket bolt A, B and nuts 16 lbf·ft (22 N·m , 2.2 kgf·m) seat mounting bolts B Technical Information...

  • Page 204

    Break-in Guidelines Help assure your motorcycle’s future reliability and performance by paying extra attention to how you ride during the first 300 miles (500 km). During this period, avoid full-throttle starts and rapid acceleration. Technical Information...

  • Page 205: Emission Control Systems

    Emission Control Systems Exhaust Emission Requirements The Vehicle Emission Control The U.S. Environmental Protection Information label ( ) ( ) is attached to Agency (EPA), the California Air the left side of the frame. Resources Board (CARB), and LEFT SIDE Environment Canada (EC) require that your motorcycle comply with applicable exhaust emissions standards during its...

  • Page 206

    Compliance with the terms of the Distributor’s Warranties for Honda Honda Motor Co., Ltd. utilizes various Motorcycle Emission Control Systems is systems to reduce carbon monoxide, necessary in order to keep the emissions oxides of nitrogen and hydrocarbons.

  • Page 207

    Emission Control Systems PGM-FI System Exhaust Emission Control System The exhaust emission control system The PGM-FI system uses sequential includes a secondary air injection system, multiport fuel injection. It has four a PGM-FI system and two oxidation subsystems: Air Intake, Engine Control, catalytic converters.

  • Page 208

    Emission Control Systems Secondary Air Injection System Evaporative Emission Control System The secondary air injection system (California only) introduces filtered air into the exhaust This motorcycle complies with the gases in the exhaust port. The secondary requirements of the California Air air injection system helps improve Resources Board (CARB) evaporative emission control performance.

  • Page 209

    If you are aware of any of the following crankcase emissions into the atmosphere. symptoms, have the vehicle inspected and Blow-by gas is returned to the combustion repaired by your authorized Honda chamber through the air cleaner and the motorcycle dealer. intake manifold.

  • Page 210

    Emission Control Systems Noise Emission Control System AMONG THOSE ACTS PRESUMED TAMPERING WITH THE NOISE TO CONSTITUTE TAMPERING ARE CONTROL SYSTEM IS PROHIBITED: THE FOLLOWING ACTS: U. S. federal law prohibits, or Canadian Removal of, or puncturing the muffler, provincial laws may prohibit the following baffles, header pipes or any other acts or the causing thereof: ( ) The component which conducts exhaust...

  • Page 211

    Emission Control Systems Fuel Permeation Emission Control System This vehicle complies with the Fuel Permeation Emission Control regulations of the U.S. Environmental Protection Agency (EPA), the California Air Resources Board (CARB), and Environment Canada (EC). The fuel tank, fuel hoses, and fuel vapor charge hoses used on this vehicle incorporate fuel permeation control technologies.

  • Page 212: Catalytic Converters

    Park your motorcycle away from gasses without affecting the metals. high grasses, dry leaves, or other flammables. Catalytic converters act on HC and CO. Replacement parts must be original Honda parts or equivalents. Technical Information...

  • Page 213

    Catalytic Converters Defective catalytic converters contribute If your engine is misfiring, backfiring, to air pollution, and can impair your stalling, or otherwise not running engine’s performance. Follow these properly, stop riding and turn off the guidelines to protect your motorcycle’s engine.

  • Page 214: Oxygenated Fuels

    Oxygenated Fuels Some conventional gasolines are being The following are the EPA-approved blended with alcohol or an ether percentages of oxygenates: compound. These gasolines are collectively referred to as oxygenated ETHANOL (ethyl or grain alcohol) 10% fuels. To meet clean air standards, some by Volume areas of the United States and Canada use You may use gasoline containing up to...

  • Page 215

    Oxygenated Fuels METHANOL (methyl or wood alcohol) Fuel system damage or performance 5% by Volume problems resulting from the use of an You may use gasoline containing oxygenated fuel containing more than the methanol containing up to 5% methanol percentages of oxygenates mentioned by volume as long as it also contains above are not covered under warranty.

  • Page 216

    Consumer Information This section contains information on your Authorized Manuals ......210 warranty and how to get an official Honda Warranty Coverage ......Service Manual. Warranty Service ........ Contacting Honda ....... Your Honda Dealer ......The Honda Rider’s Club (USA only) .........

  • Page 217: Consumer Information, Authorized Manuals

    Authorized Manuals The Service Manual used by your authorized Honda dealer is available from Helm, Inc. (USA only, Canada: See your Honda dealer to order authorized manuals.) Also available but not necessary to service your model is the Honda Common Service Manual which explains theory of operation and basic service information for various systems common to all Honda motorcycles, motor scooters and ATVs.

  • Page 218

    By completing this form you can order the materials desired. You can pay by check or money order, or charge to your credit card. Mail to Helm, Inc. at the address shown on the back of this order form (USA only). Canada: See your Honda dealer to order authorized manuals. Publication Item Description Qty.

  • Page 219: Consumer Information

    NOTE: Dealers and Companies please provide dealer or company name, and also the name of the person to whose attention the shipment should be sent. Customer Name Attention Street address/P. O. BOX Apartment Number City State Zip Code Daytime Telephone Number Check or money order enclosed payable to Helm Inc.

  • Page 220: Warranty Coverage

    Please read the Warranties Booklet given Almost all of your warranty coverage can to you by your Honda dealer at the time of be extended through the Honda Protection purchase. Be sure to keep your Honda Plan (USA only).

  • Page 221: Warranty Service

    If you aren’t satisfied with your your motorcycle, call the service dealer’s handling of the situation, we department of your Honda dealer. Make suggest you discuss your problem with the an appointment for an inspection and appropriate member of the dealership’s diagnosis.

  • Page 222: Contacting Honda

    If you wish to comment on your We will likely ask your Honda dealer to experiences with your Honda or with your respond, or possibly acknowledge your dealer, please send your comments to the comments directly.

  • Page 223: Your Honda Dealer

    Once you purchase your new Honda, get and products available from the parts familiar with the organization of your department. Honda dealer so you can utilize the full range of services available. The sales department offers the Honda Protection Plan to extend almost all of The service department is there to perform your warranty coverage (USA only).

  • Page 224

    The Honda Rider’s Club (USA only) You may be eligible for a Honda Rider’s Club of America (HRCA) membership with the purchase of your new Honda. You can log on to the HRCA Clubhouse website for details at www.hrca.honda. com.

  • Page 225: Reporting Safety Defects

    However, NHTSA cannot become involved in individual problems between you, your dealer, or American Honda Motor Co., Inc. Consumer Information...

  • Page 226

    Consumer Information...

  • Page 227: Table Of Contents

    Table of Contents The following presents the contents of Headlight Dimmer Switch ....each section of your owner’s manual. Turn Signal Switch ......Horn Button ........MOTORCYCLE SAFETY ....Important Safety Information ....BEFORE RIDING ........ Accessories & Modifications ....Are You Ready to Ride? ......

  • Page 228: Table Of Contents, Owner's Manual

    Clip Removal .......... Parking ............ Theft-prevention Tips ......Riding with a Passenger or Cargo ..SERVICING YOUR HONDA .... Bef ore You Service Your Honda The Importance of Maintenance .... Maintenance Safety ........ Important Safety Precautions ..... (cont’d) Table of Contents...

  • Page 229

    Table of Contents SERVICING YOUR HONDA (cont’d) Chassis Service Procedures Suspension .......... Brakes ..........Fluids & Filters Tires ............ Fuel ............Side Stand ........... Engine Oil & Filter ......... Coolant ............ Electrical Air Cleaner ..........Battery ..........Crankcase Breather ......

  • Page 230: Table Of Contents

    If You Have a Flat Tire ...... Contacting Honda ....... If Your Engine Overheats ....Your Honda Dealer ......If the Low Oil Pressure Indicator The Honda Rider’s Club Lights ..........(USA only) ......... If a Fuse Blows ........Reporting Safety Defects If You Crash ........

  • Page 231

    ........... 135 air cleaner ..........98 brakes, air pressure, tires ........124 fluid ........... 120 American Honda, contacting ....215 pad wear ..........123 apparel, protective ........30 braking ........... . 47 appearance care ........

  • Page 232: Index

    Index capacity, fuel ......... . 82 defects, reporting safety ...... . 218 care, appearance ........140 digital clock ..........22 cleaner, air ..........98 display, odometer/tripmeter cleaning, appearance care ....140 A & B/digital clock ....

  • Page 233

    Index emission control systems ..... . 198 final drive ..........101 engine, flat tire ........... 162 flooded ..........43 flooded engine ........43 low oil pressure ........ . 177 fuel, number ..........187 oxygenated ........

  • Page 234

    . 13, 18 gauges ............ . 13 high coolant temperature indicator ........13, 18, 175 Honda, contacting ......... 215 dealer ..........216 Rider’s Club ........217 Honda service manual ......210 horn button ..........28 Index...

  • Page 235

    Index identification, vehicle ......186 key, lost ..........183 ignition cut-off system, side stand ..41 kit, tool ........... . 76 ignition switch ........25 indicators ..........13 inspection, pre-ride ........ . 33 labels, safety ..........

  • Page 236

    Index maintenance, odometer ........13, 16, 20 component locations ......71 oil, importance ......... . 58 engine ..........84 periodic ..........62 final drive ......... 101 record ..........69 low pressure ........177 safety ..........

  • Page 237

    ......218 pre-ride inspection ........33 rider training ........3, 32 problems, unexpected ......155 Rider’s Club, Honda ......217 protective apparel ........30 riding, basic operation ........39 clothing ..........

  • Page 238

    Index spark plugs ..........110 specifications ........189 speedometer ....... . 13, 15, 16 safety, stand, side ..........134 important precautions ......60 start button ..........26 labels ............ starting, reporting defects ....... 218 engine ..........

  • Page 239

    Index switch, engine stop ......... . 26 headlight dimmer ....... . 27 ignition ..........25 theft-prevention tips ....... 52 turn signal .......... . 27 throttle, lever ..........104 tire identification no. (TIN) ....128 tires, air pressure ........

  • Page 240

    Index vehicle identification no. (VIN) . 186, 187 warranty, coverage ..........213 extended ..........213 service ..........214 washing your motorcycle ..... 141 weight limit ..........37 wheels, front removal ........165 rear removal ........

  • Page 241: Quick Reference

    Honda. You’ll also find space to record important notes. The engine of your Honda can be the most expensive component to repair. Proper maintenance, especially the use of the recommended fluids and filters, prevents premature wear and damage.

  • Page 242

    Quick Reference Engine No. Ignition Key No. Color Label Owner’s Name Address City/State Phone Dealer’s Name Address City/State Phone Service Mgr. Quick Reference...

  • Page 243

    Engine Oil API Service Classification SG or higher except oils labeled as energy conserving on the circular API service label, SAE 10W-30, JASO T 903 standard MA, Pro Honda GN4 4-stroke oil or equivalent 322 lbs (146 kg) Maximum Weight...

  • Page 244

    DCPR7E (NGK) XU22EPR-U (DENSO) Coolant ethylene glycol antifreeze (silicate-free) for aluminum engines in 50/50 solution with Pro Honda HP Coolant or an equivalent distilled water main: Fuses 20A, 10A other: Final Drive Oil Hypoid Gear Oil SAE 80...

  • Page 245

    Quick Reference These symbols are used in Controls & Features section: SYMBOL COMPONENT SEE PAGE START button engine stop switch engine stop switch headlight dimmer switch headlight dimmer switch turn signal switch horn button Quick Reference...

  • www.manualslib.com

    Мотоцикл Honda VT 1300 CX 2013 Описание, Фото, Запчасти, Цена, Тюнинг, Ремонт

    Модель круизера Honda VT1300CX Fury была представлена в январе 2009 года на выставке International Motorcycle Show в Нью-Йорке, а в серийное производство и продажу поступила в мае. Honda Fury официально поставляется во многие страны мира, однако не везде носит название Fury - в ряде стран данная модель называется как Honda VT1300CX или Honda VT1300CXA (с ABS).

    Модель пришла на смену Honda VTX 1300 и отличается от неё практически всем - начиная рамой и заканчивая двигателем - Honda Fury получает инжекторный двигатель с измененными кулачками, ГБЦ и системой выхлопа. В итоге двигатель стал выдавать около 58 л.с. мощности и 108 Нм крутящего момента. Для сравнения, старая Honda VTX 1300 выдавала 75 л.с. и 123 Нм.

    Особое внимание при проектировании Honda VT1300CX Fury уделялось дизайну, разработкой которого занимались специалисты из Honda R&D Americas (HRA) совместно с японскими инженерами HGA. Так, модель отличают большое переднее колесо на 21', высокий руль, низкая высота сиденья и тонкий каплевидный топливный бак - всё это делают Honda VT1300CX Fury больше похожей на кастом, чем на серийный заводской круизер. Впечатляет также огромная работа дизайнеров и инженеров по скрытию системы охлаждения мотоцикла - радиаторы и шланги стали настолько незаметными, что при первом взгляде даже не бросаются в глаза. Это особенно выражено на версии черного цвета, где мотоцикл и радиатор сливаются в одном цвете. КПП и тормоза похожи на те, что использовались на VTX 1300, но, по заявлению Honda, были доработаны и модернизированы - в частности, передние суппорта получают еще один поршень комбинированной тормозной системы, который подтормаживает переднее колесо при торможении задним. Карданный привод также похож на вал от прошлой модели, но в отличие от неё заключен в алюминиевый маятник.

    Модель Honda VT1300CX Fury продолжает выпускаться по настоящее время практически в неизменном виде. Официально заявленный средний расход топлива на Honda VT1300CX Fury составляет 5,9 л на 100 км пути. Цена на модель Honda VT1300CX Fury с пробегом по РФ начинается от 500 000 руб.

    Honda VT 1300 Fury — мотоцикл во всех отношениях оригинальный. Конструкторы «Хонды» решили отступить от канонов постройки круизеров и замахнуться на святое — на чопперы, выпустив на рынок «серийный чоппер». Результат получился  довольно интересным.

    При взгляде на Honda VT 1300 Fury со стороны сразу бросается в глаза, что этот мотоцикл не похож на круизер. Правда, и на чоппер он похож тоже весьма отдалённо — карданный привод и размещённый спереди в раме радиатор несколько портят впечатление. А вот просвет между двигателем и бензобаком Fury получился на славу, в духе старой школы чопперостроения.

    В остальном стилизация удалась — вызывающее узкое переднее колесо большего радиуса, чем заднее, и по-настоящему чопперная посадка вышли на славу. Правда, ради стиля пришлось пожертвовать объёмом и практичностью — объём красивого каплевидного бака Honda VT 1300 Fury составляет без малого 13 литров (около 12,8л, если быть точным). Для мощного 1300-кубового мотора объём, скажем так, более чем скромный.

    Двигатель достался Honda VT 1300 Fury от другого популярного круизера — VTX 1300, правда, с некоторыми модификациями. Так, на Honda Fury устанавливается инжектор вместо карбюратора, а также по три клапана и две свечи на каждый цилиндр. Всего же мотор Fury способен выдать 75 л.с. и около 90 нМ крутящего момента. Этого более чем достаточно для езды в любом скоростном диапазоне, со скидкой на то, что чопперисты редко летают по трассам со скоростью 150 км/ч и выше. С места мотоцикл ускоряется очень резво, оставляя позади все автомобили.

    Коробка передач, традиционно для мотоциклов Honda, переключается чётко и бесшумно. Впрочем, от мотоцикла этой марки другого и не ожидалось. Двигатель тоже работает ровно, без лишних вибраций или посторонних звуков. В конце концов, это же Хонда! Вибрации на руле и подножках начинают появляться только после примерно 130 км/ч.

    За счёт длинной колёсной базы и широкого заднего колеса Honda VT 1300 Fury очень устойчива на трассе, её практически не способен сбить с траектории даже сильный боковой ветер. Правда, при езде по снятому асфальту она сразу начинает вести себя неуверенно из-за «велосипедного» переднего колеса, но часто ли вы ездите по снятому асфальту?

    Выбирая между стилем и практичностью, создатели Honda VT 1300 Fury попытались найти компромисс, и это им почти удалось. Несмотря на длинную для серийного мотоцикла вилку с немаленьким углом наклона, Honda Fury управляется неплохо. Не так хорошо, как менее радикальные круизеры, конечно, но все-таки неплохо. Правда, при разворотах на месте, да и просто при маневрах на малой скорости надо быть предельно осторожным — вилка длинная, а мотоцикл тяжёлый, и он порой пытается завалиться в сторону поворота. Впрочем, немного практики — и управляться с Honda Fury вы будете не хуже, чем управлялись бы с любым другим мотоциклом этого класса.

    А вот тормоза могли бы быть и получше. Они перекочевали на Honda VT 1300 Fury c VTX 1300, то есть один диск сзади и всего один спереди, и их, по ощущениям, не хватает. Нет, для повседневной езды тормозов достаточно, но в случае необходимости экстренного торможения их действительно мало. Установка армированных тормозных шлангов, впрочем, частично исправляет ситуацию.

    Видимо, публика не оценила такой своеобразный мотоцикл, который отказался быть круизером, но не смог до конца стать чоппером, и остался где-то посередине, между двумя этими понятиями. Что, впрочем, не мешает ему иметь своих ценителей. 

    Перейти ко всему модельному ряду мотоциклов Honda, на этой странице вы сможете найти мотоциклы Honda VT 1300 CX других годов выпуска и информацию о них

    www.bazamoto.ru


    Смотрите также