Odyssey honda 2018


Минивэн — новости

В Детройте на North American International Auto Show 2017 новинки Хонда 2017-2018 года представил новый минивэн Хонда Одиссея 5 поколения. В обзоре технические характеристики, комплектации, цена, отзывы владельцев, фото и видео new Honda Odyssey. В Северной Америке купить Honda Odyssey можно будет уже весной 2017 года по цене от 30 000 долларов.

Новый минивэн был полностью разработан американскими специалистами из Honda R&D in North America и предназначен для продажи только на территории Северной Америки. На американском рынке новинка составит конкуренцию новейшему Chrysler Pacifica, Toyota Sienna, Kia Sedona и Dodge Grand Caravan. Чтобы Honda Odyssey как-то выделялась на фоне конкурентов разработчики оснастили минивэн массой оригинального оборудования для максимального уровня комфорта и установили мощный 284-сильный бензиновый двигатель V6 3.5 i-VTEC, работающий в паре с новейшей 10 АКПП, также будет и гибридная версия минивэна.

Внешне Хонда Одиссей 5 выглядит привлекательно, но не более того, каких-то сверх ординарных и ярких деталей в дизайне кузова новинки нет. Но все же некоторые детали и элементы кузова заслуживают внимания – это доступные в качестве опции светодиодные фары головного света full LED, оригинальная задняя светотехника со светодиодной начинкой, высокая подоконная линия и крыша с эффектом парения.

Большой семейный автомобиль может с комфортом разместить на трех рядах до 8-ми человек. И именно в салоне нового минивэна сконцентрирована основная масса современного оборудования.Во втором ряду предлагается четыре различных конфигурации: Easy Access mode, Super mode, Wide mode и Buddy mode, также в наличии для второго ряда система Magic Slide, которая позволяет убирать центральное кресло, а два оставшихся двигать вперед и назад, а также перемещать их поперек салона.

Также салон может похвастать цифровой панелью приборов с полноцветным 7-ми дюймовым экраном, мультимедийным комплексом с цветным 8-ми дюймовым экраном (Apple CarPlay, Android Auto, 4G LTE, Wi-Fi, USB), развлекательным комплексом WSVGA Rear Entertainment System для пассажиров второго и третьего ряда с цветным 10,2 дюймовым экраном (PBS Kids, iHeart Radio, 4G LTE, Wi-Fi).

С помощью систем CabinTalk и CabinWatch можно не только наблюдать за пассажирами в задней части салона (картинка передается на экран центральной консоли), но и переговариваться с ними при помощи наушников и микрофонов, сервис CabinControl обеспечивает управление настройками развлекательной системы и климат-контролем в задней части салона, с помощью приложения установленного на смартфон.

В качестве опционального оборудования доступна светодиодная светотехника, вентиляция и подогрев передних сидений, электропривод передних кресел, боковых стекол, наружных зеркал, люка на крыше и двери багажного отделения, подогрев обода рулевого колеса и зеркал, датчики дождя и света, датчики парковки, площадка для беспроводной зарядки смартфонов, трехзонный климат-контроль, системы Brake Hold (стояночный тормоз с электронным управлением), Electric Parking Brake, Rear Cross Traffic Monitor, Blind Spot Information.

Помимо этого новый Honda Odyssey можно назвать одним из самых безопасных автомобилей на американском рынке, а все благодаря комплексу безопасности Honda Sensingв состав которого входят системы: Adaptive Cruise Control, Road Departure Mitigation, Lane Keeping Assist и Collision Mitigation Braking System.К этому еще добавляем крепкий кузов Advanced Compatibility Engineering, для изготовления которого использовалась сталь различной степени прочности и множество подушек безопасности.

Технические характеристики Honda Odyssey 2017-2018 годаНовый минивэн Хонда Одиссея 5 поколения базируется на платформе, которая также легла в основу пикапа Honda Ridgeline и кроссовера Honda Pilot. Архитектура подвески полностью независимая (стойки McPherson спереди и многорычажка сзади). Правда в отличие от соплатформенного пикапа и кроссовера привод исключительно на передние колеса. В наличии также Dual-Pinion Electric Power Steering (новейший усилитель рулевого управления), который обеспечивает минивэну отличную маневренность.

Двигатель для новинки предусмотрен только один – это бензиновый 3.5 i-VTEC V6. оснащенный системой Variable Cylinder Management и выдающий 284 лошадиные силы. Коробок передач на выбор две: 9 АКПП и 10 АКПП.

 

 

 

источник

 

 

minivan.ru

2018 Honda Odyssey test drive

2018 Honda Odyssey test drive

FoxNews.com Automotive Editor Gary Gastelu checks out the 2018 Honda Odyssey and finds there's plenty of room for kids, but nowhere for them to hide.

Honda really wants you to buy a minivan.

When it introduced its latest Pilot SUV, a rep from the company told me flat out that folks there think if someone needs a three-row vehicle, they should absolutely buy an Odyssey. The only reason they bother making the Pilot is that they know people have issues with minivans. It was an odd pitch, but not an altogether incorrect one.

The two share much of their DNA, but the Odyssey is less expensive, much roomier and a lot more functional. Sales generally run neck-and-neck, but the only big advantage that the Pilot brings to the table — other than slightly concealing your familial lot in life — is an optional all-wheel-drive system.

This year, however, there’s an all-new Odyssey, and it’s loaded with enough safety and entertainment features that if it starts snowing outside, you can just park and happily live in it until the thaw — or until your stash of juice boxes and Goldfish crackers runs out. It seems like Honda put more effort into this one vehicle than the rest of its lineup combined. And yes, it still has a lightning bolt on the side.

The zig-zagging window line is sleeker than last time around, as is the entire Odyssey, which has sculpted body sides and a “floating roof” like just about every new vehicle these days.

It’s also larger, yet lighter, than the old one, and it’s powered by the same lively 280 hp V6 as the Pilot, but comes with a new 10-speed automatic transmission in high end models. These include the Elite that I tested and had no problem getting my kids into with the promise of its Blu-ray-equipped widescreen entertainment system and Wi-Fi hotspot.

Lesser Odysseys, and the Pilot, use a 9-speed transmission that’s been criticized for being a little clunky, so you might think adding a gear would make things worse. It doesn’t. The 10-speed is flawless. You don’t even notice it’s hard at work keeping the engine in its sweet spot as much as is possible without 11 gears.

That’s partly because everything is so quiet in the Odyssey’s cabin, which is slathered in soft-touch materials and metallic trim. The latest Chrysler Pacifica upped the game in minivan refinement when it debuted last year, but the Odyssey outdoes it in many respects.

The Pacifica’s trump card is still its hideaway Stow ’n Go second-row seats that fold into the floor, but the Odyssey’s optional Magic Slide captain’s chairs are removable and can be pushed together to create a two-person bench. They also tilt and slide for easy third row access with a child seat installed, and they have a jump seat that can be installed between them to turn the Odyssey into an eight-passenger school-run ace.

With their seats in the upright position, the Odyssey is more spacious than the Pacifica, especially in the cargo area behind the third row. There, in Touring and Elite trims, you will find a built-in vacuum cleaner with a hose long enough to reach all corners of the cabin. The Pacifica also offers one, but Honda was first with this feature in the last-generation Odyssey. Keep in mind that both are dry-vacs. You still need to keep a roll of paper towels handy for spills.

All Odysseys above the entry-level LX, which starts at $30,930, now come standard with Honda Sensing, a package of semi-autonomous electronic driver aids that includes emergency braking, adaptive cruise control and an aggressive lane-keeping assist system that’s not quite hands-off, but does help keep the Odyssey in its lane while your eyes are off the road.

If you have children, you will be doing that from time to time to check out a unique piece of tech called Cabin Watch, a breakthrough in mobile parenting that delivers live video of what’s going on behind the driver’s seat and works while the vehicle is moving. Of course, once the kids figure out where the camera is, the feed basically turns into “America’s Got Talent.” To make it easier to convince them to quiet down back there, Cabin Watch is bundled with a Cabin Talk public address system that amplifies your voice so you don’t need to raise it. The fidelity of the audio is pretty terrible and makes you sound like an evil overlord, but that could work to your advantage.

Despite being stuffed with all of the above, the Odyssey rides and handles better than any other minivan and will often have you forgetting you’re even in one. There’s none of the flexing and creaking that having two huge sliding door openings usually causes, and it feels big only when you’re trying to park it.

It is long, however, and has a big diaper butt hanging behind the rear wheels that is the unmistakable mark of a minivan, regardless of how stylish and modern the rest of it may be. But if you can deal with the shame, you will be rewarded for your bravery.

----------

2018 Honda Odyssey

Base price: $30,930

As tested: $47,610

Type: 8-passenger, front-wheel-drive minivan

Engine: 3.5-liter V6

Power: 280 hp, 262 lb-ft

Transmission: 10-speed automatic

MPG: 19 city/28 hwy

Gary Gastelu is FoxNews.com's Automotive Editor.

www.foxnews.com

First Look: 2018 Honda Odyssey

There is no better way to transport a family than a minivan, unless, of course, you’ve got something heavy to tow or you live in a region where all-wheel drive and raised ground clearance are necessities. And among minivans, for quite some time now, there has been no better choice than a Honda Odyssey.

Chrysler might dispute this, and given just how good the 2017 Pacifica is, such disagreement carries legitimate merit. Even now, following Honda’s reveal of the redesigned 2018 Odyssey, the Pacifica remains compelling, especially in plug-in electric hybrid format.

You might have trouble spotting the new 2018 Odyssey at a glance, given that it uses similar design themes to the one that’s been around most of this decade.

(Honda)

FOLLOW DAILY NEWS AUTOS ON FACEBOOK. 'LIKE' US HERE.

Nevertheless, the new 2018 Honda Odyssey is poised to lead its segment in terms of sales to actual retail customers like you and me. Honda’s reputation for reliability, coupled with brand loyalty, would alone keep showrooms stocked with Odyssey buyers.

Add the long list of improvements that will accompany the next-generation Odyssey when it goes on sale in the spring of 2017, and you can bet Honda won’t have any trouble moving this angular chunk of metal to people who refuse to be defined by the “active lifestyle” muckety-muck used to describe buyers of crossover SUVs.

Evolutionary design changes clean the Odyssey up

Integrating the sliding door tracks into the beltline trim beneath the rear windows gives the new 2018 Honda Odyssey a cleaner appearance.

(Honda)

Sporting evolutionary instead of revolutionary styling, the new Odyssey is instantly familiar, requiring no more than a glance to identify it as Honda’s minivan. It employs styling cues that first debuted back in 2010 when the polarizing 2011 Odyssey design went on sale, cleaned up, sharpened and modernized.

While the Oddy’s looks appear decidedly less odd, it is important to remember that familiarity breeds indifference. There’s something funky going on with the van’s profile, bordering on Mazda 5 weirdness depending on the light and angle.

The good news is that the sliding side door tracks are now integrated with the van’s “lightning bolt” beltline, and the Odyssey no longer appears to be two different vehicles that met a Sawzall and then a surgeon – in that order.

Second-row seats can be positioned just about way you want them

Equipped with 8-passenger seating, the 2018 Honda Odyssey offers a multi-configurable second-row seating area.

(Honda)

Inside, Honda installs more soft-touch materials than before, and equips the Odyssey with black carpets and seat belts that better hide stains. And minivans collect stains. New stain-resistant leather is also available, and the HondaVac vacuum cleaner returns for an encore.

Eight-passenger seating is standard, and new Magic Slide second-row seats allow for different configurations. For example, you can slide the seats forward to position a rear-facing child safety seat closer to Mom and Dad. You can slide them back to maximize legroom. You can remove the center seating position and slide the resulting captain’s chairs together, putting kids into a safer position farther from the sliding doors. You can move just one seat toward the middle, creating a large walk-through to the third-row seat.

Up front, a large center storage console separates the driver and passenger. Covering the storage bin, a smooth tamboured cover is designed to resist collection of crumbs, dirt and detritus.

Honda has also taken steps to quiet the Odyssey’s interior. Historically, this minivan has suffered from significant wind and road noise, making long trips tiring. With this redesign, Honda adds triple door seals, sound deadening materials, acoustic windshield and side window glass, and Active Sound Control. The result, according to the automaker, is the quietest interior in the minivan segment.

Honda also claims that due to a revised rear suspension design, the 2018 Odyssey provides the largest amount of space behind its third-row seat. However, official cargo volume measurements were not available when the minivan debuted at the 2017 Detroit Auto Show.

New technology helps this Honda to better avoid collisions

Safety-related enhancements help the 2018 Odyssey to better avoid collisions, and to protect occupants when a crash occurs.

(Honda)

Honda constructs the 2018 Odyssey around a next-generation Advanced Compatibility Engineering (ACE) architecture that is designed to do a better job of dispersing crash energy away from the occupant compartment in the event of a collision. Of course, avoiding a collision in the first place is always preferable, and with the redesigned Odyssey, Honda takes a big leap forward over the previous version of its minivan.

Every 2018 Odyssey except for the base LX trim level will include Honda Sensing, a suite of driver assistance and collision avoidance systems. They include forward collision warning with automatic emergency braking, lane departure warning and lane keeping assist, and a lane departure prevention system called Road Departure Mitigation.

Accompanying these Honda Sensing systems, all but the base Odyssey LX are also equipped with a blind spot monitoring system with rear cross-traffic alert. Depending on the trim level, Odyssey buyers can also obtain automatic high-beam headlights, rain-sensing wipers, and front and rear parking assist sensors.

CabinControl, CabinTalk, and CabinWatch, oh my!

CabinTalk – it’s not a dating app for women who like men with beards, flannel shirts and long rifles.

(Honda)

Some families prefer conversation, “I Spy” games, and to talk about the passing landscape during a road trip, while others would rather plug-in and tune out. Honda accommodates both approaches, and makes it much easier for parents to communicate with movie-watching youngsters and to referee squabbles.

Starting at the beginning, all versions of the minivan except for the Odyssey LX are equipped with a new Display Audio infotainment system with an 8-inch touchscreen. It has a volume knob, it runs on Honda-developed software, and it supports system updates via Wi-Fi or the USB port whenever necessary. Additional highlights include upgraded satellite radio, HD Radio, access to Pandora music streaming, Apple CarPlay and Android Auto smartphone integration, a 4G LTE Wi-Fi internet connection, and wireless device charging capability.

The infotainment system provides a new suite of applications, including a CabinControl app that allows Odyssey occupants to control the infotainment system, the climate system, and the navigation system from their smartphones. This app also supports a Social Play List, a virtual jukebox of sorts that allows each person aboard the Odyssey to submit favorite songs to a compiled group play list.

The rear seat entertainment system installs a 10.2-inch display screen on the ceiling of the minivan. It features headphones, HDMI video gaming jacks, and can stream video via the onboard Wi-Fi connection or a smartphone data plan. An app called “How Much Farther” keeps kids apprised of the remaining distance in the journey, though anyone with a child realizes that this is not going to cut down on repeated questions of: “Are we there yet?”

Even when your adorable offspring have their headphones on and are singing “How Far I’ll Go” at the tops of their little lungs, you’ll be able to get their attention in a calm, cool and collected manner. Thank you, CabinTalk technology, which feeds a parent’s voice to rear passengers via the rear speakers and, yes, the headphones.

CabinWatch is also new, sounding like the name of a really crappy TV show in which the stars get bundled up in flannel shirts and L.L. Bean boots rather than dressed down into lifeguarding suits. In reality, this is a camera system that gives Mom and Dad a video view of what’s going on in the second- and third-row seats. The image is displayed on the infotainment screen, providing evidence that yes, your children do lie to you. All of the time.

More power, better fuel economy, improved driving dynamics

Nobody buys a minivan because they want to have fun behind the steering wheel. Honda improves the 2018 Odyssey in this regard, anyway.

(Honda)

With this redesign, the 2018 Odyssey moves to the same platform that underpins the Acura MDX, Honda Pilot, and Honda Ridgeline. Weight drops up to 96 pounds, depending on the trim level, and the minivan boasts a 44 percent improvement in torsional rigidity.

Not that minivans are supposed to be enjoyable to drive, but this change certainly helps in that regard. So does the new Agile Handling Assist technology, a more responsive electric steering system, more powerful brakes, and a revised rear suspension design that Honda says improves the Odyssey’s ride and handling.

A new direct-injected 3.5-liter V-6 engine summons 280 horsepower, a 32-pony increase over the previous Odyssey. Cylinder deactivation technology, active grille shutters, and new transmissions help the minivan to achieve what Honda claims will be best-in-class fuel economy ratings.

A 9-speed automatic transmission powers the Odyssey’s front wheels, and in upper trim levels, Honda introduces a new 10-speed automatic transmission. Both are shifted using a collection of buttons and switches located on the dashboard.

Honda ups its minivan game, but the Chrysler Pacifica remains a formidable foe

The redesigned 2018 Honda Odyssey is better than ever, but it still might not topple the Chrysler Pacifica from the top of Minivan Mountain.

(Honda)

Undoubtedly, the 2018 Odyssey is best minivan Honda has ever built. But, is it the best minivan? A test drive and family shuttling will help to determine that, but given just how good a package the Pacifica is, especially in plug-in hybrid format, Honda might still have some work cut out for it.

First Pictures: 2018 Honda Odyssey Photos

Tags: future cars auto shows honda odyssey honda odyssey 2018 minivans

Did you find this article helpful? If so, please share it using the "Join the Conversation" buttons below, and thank you for visiting Daily News Autos.

Join the Conversation: facebook Tweet

www.nydailynews.com

обзор технических характеристик, фото минивэна

Хонда Одиссей – это переднеприводный или полноприводный минивэн японского производства, который разрабатывается с 1994 года. Новая, обновленная версия Одиссей появится на мировом рынке весной текущего года. Это пятое поколение модели, которое обещает быть одной из самых популярных автомашин в своем сегменте. Премьера машины состоялась в 2017 году в Детройде. По предварительным данным автомашину можно приобрести за 30 000 долларов.

Технически характеристики авто

Хонда Одиссей японского производства 2017-2018 гг.- это совершенно новый минивэн, который был разработан талантливыми инженерами Honda R&D in North America.  Новая модель предназначена только для официальных продаж на территории Северной Америки, однако, это не означает, что машина не будет поставляться в Россию и в другие европейские страны.

Японские разработчики оснастили машину:

  • оригинальным оборудованием;
  • мощным силовым агрегатом;
  • передовой тормозной системой;
  • большим количеством дополнительных опций;
  • различными системами безопасности и т.д.

Особое внимание заслуживают также стильный, современный дизайн и функциональный салон, который оснащен дополнительными опциями. Под капотом автомобиля скрываются мощный V-образный шестиступенчатый мотор, мощность которого составляет 280 л.с. Он расходуют небольшое количество горючего, однако обладает большой производительностью. Благодаря этому, автомобиль позволяет наслаждаться динамичной ездой. Двигатели работают в паре с механической или автоматической коробкой передач.

Экстерьер машины выполнен в современном стиле. Плавные боковые линии придают автомашине изысканную внешность. Обновлена решетка радиатора, которая имеет стильную хромированную окантовку. Радиаторная решетка вместе с передним бампером подчеркивает аэродинамику автомобиля. Бамперы окрашены в цвет кузова. Этот большой семейный автомобиль поражает также своей многофункциональной и продуманной оптикой.

Стильные противотуманные фары вместе с галогеновыми огнями обеспечивают эффект дневного света, освещая дорогу в ночное время суток. Более того, эти инновационные элементы отлично вписываются в общий экстерьер машины. Автомашина класса SUV разработана с применением новой архитектуры ACE. Данная архитектура специально разработана для того, чтобы гасить и распределить удары при столкновении.

Просторный и функциональный салон

Пятая генерация Хонда Одиссей имеет привлекательный, просторный и комфортабельный салон. Автомобиль имеет три ряда сидений. Здесь можно разместить до 8 человек. Производители предлагают 4 различные конфигурации второго ряда:

  • Buddy mode;
  • Super mode;
  • Wide mode;
  • Easy Access mode.

Отделка салона выполнена из качественных материалов. За дополнительную оплату можно получить комплектацию с кожаным салоном. Рулевое колесо получило новую, современную отделку. Салон оснащен большим количеством уникального и современного оборудования. Именно благодаря этому обеспечивается высокий уровень комфортабельности.

Специалисты знаменитого концерна поработали также над изоляцией салона. Автомашина имеет тройные уплотнители  и толстый звукоизоляционный материал. Более того, машина укомплектована специальными изоляциями для  боковых и лобовых стекол. Благодаря всему этому, внутри машины обеспечивается максимальный уровень комфорта. Это все позволяет создать самый бесшумный салон в классе минивэн.

Новое слово в мире авто

Этот стильный, городской минивэн, как будто, специально создан для того, чтобы подарить водителю одно только удовольствие. Автомобиль станет отличным выбором, как для ежедневной городской езды, так и для длительных путешествий. Автомобиль не подведет в  сложных ситуациях, так как оснащен высоким уровнем комфорта и безопасности. Уровень безопасности на дорогах обеспечивается за счет передовых тормозов.

Восьмиместный SUV станет самым успешным и продаваемым в своем сегменте, так как  обладает изысканными техническими характеристиками и непревзойденным внешним видом.

Автомобилистам остался ждать совсем немного, так как представители автокомпании уверяют, что минивэн появиться на рынках уже в этом году. Новое поколение модели станет совершенно новым словом в своем классе.

Фото: Honda Odyssey 2018 года

2018god.com

2018 Honda Odyssey is a tech-friendly family hauler

Honda today took the wraps off a sleek, sophisticated and innovative new 2018 Odyssey minivan, launching at dealerships nationwide this spring. Already the most popular minivan with individual American car buyers for seven years running, the next-generation Odyssey brings a host of new features and technologies for 2018, including a uniquely versatile new Magic Slide™ second-row seat; new CabinWatch and CabinTalk technologies; new Display Audio touchscreen with Honda-developed OS; 4G LTE Wi-Fi connectivity; new Rear Entertainment System with streaming video; and Honda Sensing™ safety and driver-assistive technologies, now offered standard on EX and above trims.

"This new Odyssey raises the stakes for family-friendly packaging, performance and technology in the minivan segment," said John Mendel, Executive Vice President of American Honda Motor Co., Inc. "In all aspects of its design, the new Odyssey is made to keep every member of the family happy, no matter the seating position, no matter the destination."

Sophisticated and Family-Friendly Design

The Odyssey's sophisticated and modern new styling adopts Honda's signature flying wing front grille flanked by available LED front headlights. The bold and sporty front fascia also conceals a new Active Shutter Grille for improved fuel efficiency when cruising. The Odyssey's signature lightning bolt beltline now provides an even more elegant design element with the sliding door tracks hidden in the lower portion of the rear quarter windows. At the rear there are LED taillights and an available new hands-free power tailgate with foot activation.

Inside, the new Odyssey features high-grade materials including a soft-touch instrument panel. The driver's meter features a new 7-inch, full-color TFT display, and in the center of the dash there is an available 8-inch high-resolution Display Audio touchscreen interface (EX and above). In upper grades, stain-resistant leather first- and second-row seating surfaces and door trim and black carpeting and black seatbelts are designed to conceal stains, while a new grooveless tambour lid on the spacious and versatile center console resists the accumulation of crumbs and debris.

In-vehicle Connectivity

In-vehicle connectivity is taken to a whole new "family connectivity" concept.  Old-fashioned family connectivity – sometimes called a conversation – is made easier than ever with the quietest cabin in the class, and is augmented with a multitude of new connected-vehicle features and technologies, including:

  • New Display Audio – featuring a new Honda-developed operating system, more intuitive menus and customizable app tiles, this 8-inch high-resolution (720P) touchscreen interface serves as the nerve center for a multitude of new audio and telematics options, including Apple CarPlay™ and Android Auto™ compatibility, and adds a physical volume knob for improved usability.
  • System updates – users can download available updates to the Display Audio operating system and rear entertainment system at their convenience via 4G LTE, Wi-Fi, or USB.
  • CabinWatch – using a camera, CabinWatch lets the driver and front passenger keep tabs on passengers both day and night via the 8-inch Display Audio screen.
  • CabinTalk – enables the driver to talk to second - and third-row passengers though the second-and third-row speakers and rear entertainment system headphones.
  • Connected Rear Entertainment System – second- and third-row passengers can enjoy streaming video on the ceiling-mounted, 10.2-inch WSVGA Rear Entertainment System, including PBS Kids, iHeart Radio, Spotify and more, through the available in-vehicle 4G LTE Wi-Fi, public Wi-Fi or user's cellphone data plan. A new "How Much Farther?" app lets passengers track the family's trip progress.
  • CabinControl – using a downloadable app, users can use a smart phone to control the rear entertainment system, rear cabin heat and air conditioning, and send destinations to the embedded Honda navigation system.
  • Social Play List – part of CabinControl, Social Playlist operates like a virtual jukebox, allowing up to eight family members to upload their music choices to the audio system via their smartphones.

Cabin quietness is enabled by new features and technologies including triple door seals, available acoustic front and side glass, and increased use of sound deadening materials under the floor, in the engine compartment and under the fenders, along with standard Active Sound Control technology.

New Magic Slide™ seats

A major innovation to family-friendly cabin seating flexibility is the Odyssey's new Magic Slide™ second-row seat, easily reconfigurable for optimal passenger comfort, people- and cargo-hauling flexibility, and easy access to third-row seating – even when one or two rear-facing child seats are placed in the second row. Use modes include:

  • Easy Access mode – with the center seat removed, the outboard seats slide laterally through five selectable positions, allowing for easy access to the third row even with one or two rear-facing child seats installed in the second row. And with the center-most seat slid forward, a child is put within easy reach of the front seat occupants.
  • Super mode – like Easy Access mode but with the driver's side seat set to walk-in position (slid full forward with the seatback tilted) for maximum access to the third row.
  • Wide mode – with the center seat removed and two outboard seats in their outer most positions, providing a wide center walkthrough to the third row (and no more "Dad, he's touching me again!").
  • Buddy mode – with the center seat removed and two outboard seats abutting one another in the center of the vehicle, putting two people in close proximity and within easier reach of the front seat occupants.

Safety for the Family

All 2018 Odysseys in EX and above trims, expected to comprise about 95 percent of all Odyssey sales, will feature the Honda Sensing™ suite of advanced safety and driver-assistive technologies as standard equipment, including Collision Mitigation Braking System (CMBS™), Lane Keeping Assist (LKAS), Road Departure Mitigation (RDM) and Adaptive Cruise Control (ACC). Combined with the Odyssey's next-generation Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) body structure and advanced airbags, including new driver and front passenger knee airbags, the Odyssey targets the highest available safety ratings – an NCAP 5-star Overall Vehicle Score and an IIHS TOP SAFETY PICK+ rating.

Additional Features and Technologies

Additional new standard and available features include LED headlights, heated and ventilated front seats, heated side mirrors and steering wheel, auto high-beam headlights, rain-sensing wipers, blind spot information (on all models with Honda Sensing), front and rear parking sensors, Rear Cross Traffic Monitor, Electric Parking Brake with Brake Hold, three-zone automatic climate control, wireless device charging, multi-zone audio, Sirius 2.0, Pandora compatibility, HD Radio™, and HondaVac® in-vehicle vacuum.

Advanced new powertrains, body and chassis

The 2018 Honda Odyssey will be powered by a 3.5-liter, direct-injected i-VTEC™ V-6 engine with Variable Cylinder Management™ (VCM™). Peak engine output is 280 SAE net horsepower (+32 HP) and benefits from the advanced capabilities of its two available new transmissions – a 9-speed automatic and, for upper grades an all-new, Honda-developed 10-speed automatic, the first of its kind in a minivan, providing more confident and refined performance.

These advanced new powertrains, together with a more rigid and lightweight body, new chassis technology, and Odyssey's sleek and aerodynamic new design are expected to result in class-leading performance and top-in-class EPA fuel economy ratings. Honda's Intelligent Traction Management system adds normal and snow modes and combines with Agile Handling Assist and a more powerful braking system for improved all-weather traction and control.

Advanced new body and chassis

An all-new body and chassis design underpins the new Odyssey's incredibly quiet cabin and class-leading steering precision, handling prowess and ride comfort. The Odyssey body utilizes advanced materials, including ultra-high-strength steel, aluminum and magnesium to simultaneously minimize weight and improve body rigidity. Vehicle weight is down by up to 96 pounds, depending on trim, and torsional body rigidity is up 44 percent from the outgoing model.

New chassis features include a highly-responsive new Dual-Pinion Electric Power Steering (EPS) with .44 fewer turns lock-to-lock for increased response and easy maneuverability; and a compact new trailing arm rear suspension with stabilizer bar that not only enables improved handling and ride comfort, but also provides for the most spacious rear cargo area in the class.

Design, Development and Manufacturing

The all-new 2018 Honda Odyssey was designed and developed by Honda R&D in North America. The Odyssey and its 3.5-liter i-VTEC V6 engine will be manufactured exclusively at the company's Lincoln, Alabama plant using domestic and globally sourced parts. The new 10-speed transmission will be produced at the company's transmission plant in Tallapoosa, Georgia. The 2018 Odyssey is the second generation Odyssey to be designed and developed in North America and the fourth generation to be manufactured exclusively in North America.

www.motor1.com

2018 Honda Odyssey First Look Review

Free Price Quote From a Local Dealer

No Obligation, Fast & Simple Free New Car Quote

Change Car

Select MakeAcuraAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWBuickCadillacChevroletChryslerDodgeFerrariFIATFordGenesisGMCHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKarmaKiaLamborghiniLand RoverLexusLincolnLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzMINIMitsubishiNissanPorscheRamRolls-RoycesmartSubaruTeslaToyotaVolkswagenVolvo Select Model GO

An all-new Honda Odyssey enters the rekindled battle for the minivan market to compete head-on with the new Chrysler Pacifica, which has breathed life into the segment.

With the 2018 Odyssey unveiled at the 2017 North American International Auto Show, Honda shows it has no intention of losing minivan share. The new Odyssey will go on sale this spring, and pricing has not been announced.

This is the fifth generation of a van that made its debut for the 1995 model year and became the thorn in Chrysler’s side. It was often the top-selling minivan nameplate, a distinction it would like to reclaim.

The 2018 model has gone for a more modern and sophisticated look with an interesting scallop on the hood and a hoodline that flows into the top of the headlamps. If you’re picky, you’ll notice that the vertical lines from the A-pillar to the hood are about an inch off from the lines that extend down into the headlamps. Similarly, the scallop accent line meets the grille and again is offset by about an inch.

Honda also retains its signature lightning bolt beltline, which drops at the back. Although it’s more refined and not as jarring, it’s a questionable design element to retain with each new generation. But we are pleased to see the sliding door tracks hidden in the lower portion of the rear quarter windows.

The van has C-shaped taillamps, a floating D-pillar, and larger wheels and tires than the outgoing model. It has a hands-free liftgate—a feature becoming more ubiquitous across the industry—and the rear hatch lifts surprisingly high for huge entry and reveals a deep storage gorge in the cargo hold.

The 3.5-liter direct-injection V-6 generates 280 horsepower, up by 32 hp, and is paired with a nine- or 10-speed automatic transmission, depending on the trim level. The efficiency of the powertrain package, as well as a new active shutter grille and a lighter and more aerodynamic vehicle overall, has Honda executives anticipating a top EPA fuel economy rating.

Some features are true standouts, such as the Magic Slide seats in the second row. Both seats slide to meet in the middle for easier access to the third row, even with two child seats still strapped in place. It’s so easy that even a small child could easily grab the bar and slide the seat forward before clambering in. Trim levels EX and above offer the option of a three-person second row without the Magic Slide seats.

The rear seats fold flat, but it must be done manually—no pushing a button and letting hydraulics do the work for you.

Less popular among passengers might be the decision to hang a single rear 10.2-inch entertainment screen from the ceiling for kids in the back rows to live-stream entertainment through Wi-Fi or cellphone data. Conversely, the Pacifica provides individual 10.0-inch screens in the second-row headrests for individual programming. Like FCA, Honda has an “Are we there yet?” app, so kids can gauge how much farther to grandma’s house.

Honda offers teens sitting in the back seat an alternative to the Disney movie playing on the universal screen; they can plug in their individual devices, put in the earphones, and use the 4G LTE Wi-Fi to tune out the rest of the world.

The Odyssey’s 8.0-inch touchscreen controls the infotainment system and can receive system updates. The CabinControl app lets you control key vehicles systems, audio, and rear entertainment systems with a smartphone. Everyone can talk and hear easily, thanks to the effort that was put into acoustics. More sound-deadening materials were used with the goal of creating the quietest cabin in the segment. CabinTalk is an in-vehicle PA system to talk to rear passengers through rear speakers and headphones. CabinWatch uses a camera to show on the touchscreen what is going on behind the front seats.

In terms of tech, the 2018 model will offer Honda Sensing, a suite of safety and advanced driver assist features, as standard equipment on most of the trim levels (EX and above).

Minivan sales rose 8 percent in 2016 to 553,131 last year. The top single nameplate was the Toyota Sienna at almost 128,000. FCA is the giant killer with almost 250,000 sales last year when you combine the new Pacifica, the outgoing Chrysler Town & Country, and the Dodge Caravan. Honda sold about 121,000 Odysseys, and Kia sold only 44,000 Sedonas.

The new Odyssey completes Honda’s overhaul of its light truck lineup, which includes the Pilot, HR-V, Ridgeline, and CR-V, all of which have been redone since 2015.

www.motortrend.com

Видео-обзор Honda Odyssey 2018. Характеристики, цена

Первый взгляд на новое поколение Odyssey говорит, что модель ориентирована на американский рынок: семиместный, мощный, богатые комплектации. Автомобиль был презентован этой зимой на автосалоне в Детройте. Также, производство налажено в штате Алабама. В общем, японский авто с полным соответствием американским требования. Компания не скрывает, что официальные продажи новой Honda Odyssey будут проходит только в Северной Америке.

Дизайн новой Хонды Одиссея 2018

Время идет, все меняется, в том числе и авто. И если раньше к автомобилям такого класса вменялось только одно требование — вместительность, то сейчас это должен быть большой стильный минивэн вместительностью не менее 7 человек, с агрессивным внешним видом, кучей электроники и аксессуаров, а так же мощным двигателем, который может выдавать скорость под 200, да так чтобы разгон до сотни меньше чем за 9 секунд. И надо отметить, что новая Хонда Одиссей полностью соответствует данным критериям.

Передняя часть Honda Odyssey 2018 года представлена огромным лобовым стеклом, которое постепенно переходит в короткий капот с мускулистой штамповкой. Он, в сочетании с прищуренными светодиодными фарами, создает хищный облик. Визуально фары расширены хромированными планками, тянущимися от решетки радиатора. Она, кстати, выполнена в корпоративном стиле, а вся передняя часть, благодаря такой компоновке, кажется многоэтажный. Выглядит действительно круто, и ни у кого язык не повернется назвать такой минивэн скучным. Так же внимание обращается и рельефный передний бампер, в который интегрированы противотуманные фары. Стоит обратить внимание на то, что серийная модель Хонда Одиссей 2018 года мало отличается от концепта, который был представлен ранее.

Сбоку новая Хонда Одиссей 2018 года смотрится не менее эффектно. Скорее всего, дело в обильной рельефности кузова, а так же в большом количестве стремительных линий сбоку. Так, например, тут нет привычной стрелы, которая тянется от фар к задним фонарями. Здесь начинается волна, которая обрывается где-то на заднем бампере.

Вообще, так посмотришь, и создается впечатление, что у такого длинного авто должны быть три двери сбоку, ведь его колесная база составляет 2,9 метра, а длина составляет 4,83 метра. Особенно хочется отметить боковое остекление, именно потому что сами дизайнеры уделили ему большое внимание. Противники модели могут сказать, что массивная задняя стойка создаст большие помехи обзоры водителя, но им можно ответить лишь то, что уже в базовой комплектации Хонда Одиссей 2018 года оснащается камерами кругового обзора и контроля слепых зон. Несмотря на то, что Хонда Одиссей 2018 года обладает солидными размерами, он выглядит очень пропорциональным, стильным, но не кажется громоздким. Наоборот, он смотрится подтянутым и стремительным.

Задняя часть Хонды Одиссей подстать всему остальному дизайну. Он, можно сказать, типично американский. И дело даже не в том, что это огромным минивэн, даже не в оранжевых указателя поворота на крыле, и даже не огромной хромированной планке между фонарями, которая, кстати, придает модели еще больше шика. Нет, скорее, американский дизайн тут в каждой мелочи. Например, огромные задние фонари, обилие хрома, небольшие колеса, и еще много чего.

Интерьер Хонда Одиссей 2018 года

Внутреннее пространство Хонды Одиссей полностью ориентировано не только на водителя, но и на пассажиров. Прежде всего, Хонда никогда не переходила на бюджетные материалы обшивки, поэтому тут приятный мягкий пластик, уже в базовой комплектации кожаный салон с электроприводом каждой детали, и это действительно хорошо, потому что цена новой Хонда Одиссей 2018 года сопоставима с ценой предыдущего поколения.

Первое, на что тут обращаешь внимание, это на отсутствие каких-либо органов переключения передач, а потом замечаешь несколько кнопок на центральной консоли. Странно, что производитель внедрил подобное новшество только сейчас. Отсутствие даже кочерги под рулем значительно расширило пространство не только визуально. Вообще, центральная консоль выполнена не в таком стиле, как это принято в современном автомобилестроении. На ней нет огромного количества кнопок, а сама консоль не уходит до заднего сидения. Нет, она просто прерывается дисководом Blue Ray.

Слева под рулем располагается блок кнопок управления различными системами помощниками. Так, например, здесь можно открыть, либо закрыть боковые двери, отключить либо включить систему контроля полосы движения, парктроники, а также систему курсовой устойчивости. Что касается центрального тоннеля, здесь достаточно много фишек, которые предназначены для длительного путешествия. Это касается и входа HDMI, и 2 розеток USB для зарядки гаджетов, здесь даже есть полка для хранения blu-ray дисков. К слову, для России это станет сравнительным плюсом, а вот наличие HDMI и доступа в интернет станет приятным бонусом. Также неплохой разработкой стало наличие салонный камеры, которая отображает текущее положение в салоне на дисплей на центральной консоли.

Отдельного разговора стоит трансформация сидений. Здесь инженеры из компании Honda постарались на славу, потому что Honda Odyssey 2018 года действительно обладает выдающимися способностями. Так, например, второй ряд сидений можно сдвинуть в любом направлении. То есть, движение происходит нет только вперёд или назад, но ещё и в бок. Также можно снять каждую из трех секций, после чего сдвинуть кресло на одну сторону. Это существенно облегчит доступ на третий ряд сидений. Что касается центрального отдела второго ряда, то здесь условное место, которое, скорее всего, производитель отвел именно для подлокотника с установленными в него подстаканником.

Объем багажника у такого автомобиля, естественно, переваливает за все разумные рамки. Минимальный его размер составляет 450 л, в то время как со сложенными сиденьями второго и третьего ряда объём увеличивается до 2,5 кубометров. Если компания Volkswagen или Skoda устанавливает в скрытой нише багажника фирменный фонарик, который прилагается к автомобилю, кто-то кладет туда наушники, то Honda строила в багажник пылесос. Странное решение, но это факт.

Также стоит отметить, что производитель специально разработал приложение для смартфона по управлению автомобилем Honda Odyssey 2018 года. Здесь можно управлять навигацией, климат-контролем, аудиосистемой, а также дверьми. Непонятно, зачем это нужно, поскольку во время движения руки водителя в любом случае заняты. Если он захочет воспользоваться какой-либо функцией автомобиля во время стоянки, то он для этого просто протянет руку. А ответ очень прост — это решение было создано для второго и третьего ряда, чтобы не размещать там органы управления, которые скрадут пространство.

Технические характеристики Honda Odyssey 2018

За основу Honda Odyssey 2018 года принята платформа от кроссовера Honda Pilot. Естественно, в компании сразу же отмели полноприводном версию, здесь предлагается только передний привод. Спереди устанавливается классическая подвеска со стойками McPherson, а сзади многорычажная подвеска с применением отдельно установленных пружин и амортизаторов. Такая схема подвески обеспечивает плавный ход, отличную энергоемкость, а также обеспечивает приятную управляемость.

Силовой агрегат позаимствовал у Honda Pilot, он представляет собой V6, развивающий 284 лошадиных силы, при рабочем объеме 3,5 литра. Агрегатируется такое двигатель либо 9, либо с 10-ступенчатым автоматом. Естественно, при таких характеристиках водитель даже не думает о том, что автомобиль весом более 2,5 тонны плохо разгоняется. Разгон до сотни занимает не более 9 секунд, в то время как расход топлива не переваливает через отметку 12 л в городе, либо 8,5 л по трассе.

Цена на новый Honda Pilot 2018 года в Америке составляет минимум 33000 долларов. На Российский рынок официально новинка поставляться не будет, поскольку, как известно, Honda закрыла свое официальное представительство в России ещё в прошлом году. Естественно, это не мешает дилером заниматься поставками данного автомобиля в нашу страну, но предугадать конечную цену будет весьма проблематично.

neauto.ru


Смотрите также