R type honda civic 2015


Хэтчбек Honda Civic Type R 2015 фото обзор характеристики цена отзывы HONDA

HONDA: Фото обзор, характеристики, цена, комплектации - "Хэтчбек Honda Civic Type R 2015"

«Заряженный» пятидверный хэтчбек Honda Civic Type R четвёртой генерации, в основе которого лежит «база» обычной модели девятого поколения, был официально представлен в самом начале весны 2015-го года на Женевском международном автосалоне.

Нужно отметить, что дебют японской новинки слегка подзадержался, поскольку её ожидали ещё в прошлом году, в течение которого автопроизводитель раззадоривал общественность лишь предсерийными концептуальными моделями.

Так, на Женевском автошоу 2014 посетителям был показан Civic Type R Concept, а на автовыставке в Париже был представлен Civic Type R Concept II.

Экстерьер у японской новинки выполнен в весьма агрессивном стиле. Лицевая часть «горячего» хэтчбека получила массивный бампер с широким сплиттером и крупными воздухозаборниками, а также переднюю оптику оригинальной формы со светодиодными полосками дневных ходовых огней.

В силуэте Honda Civic Type R 2015-го модельного года инженеры сделали акценты на спортивность и стремительность, а его индивидуальность подчеркнута коротким капотом, рельефными колёсными арками, «юбками» по бокам, большим спойлером на двери багажного отсека и 19-дюймовыми колёсными дисками с оригинальным рисунком.

Не меньший эффект производит и кормовая часть автомобиля. Здесь можно отметить треугольные фонари на светодиодных элементах со сложной графикой, стильный бампер с четырьмя выхлопными патрубками и массивным диффузором, а также вышеупомянутый большой спойлер.

Все имеющиеся аэродинамические элементы кузова исполняют не только декоративные обязанности, но и обеспечивают правильное распределение надвигающихся воздушных потоков, повышая прижимную силу и способствуя лучшему охлаждению силового агрегата и деталей тормозной системы.

Внутри «горячий» хэтчбек Honda Civic Type R 2015 копирует оформление и архитектуру салона стандартной модели, но разбавлен спортивными акцентами. «Двухпалубная» панель приборов смотрится стильно и интересно. Нижняя часть имеет 3 круглых «колодца», а верхняя часть отображает различные вспомогательные данные.

Сплюснутый снизу руль удачно сочетается с общей концепцией салона. Центральная консоль в «горячей» Honda Civic Type R 2015 обладает симпатичным дизайном и отличается хорошим уровнем эргономики. На ней расположены органы управления климатической установкой и музыкальной системой.

В качестве опции для «заряженного» японского хэтчбека предлагается мультимедийная система Honda Connect с большим цветным экраном и 2-зонный климат-контроль.

В отделке салона Honda Civic Type R 2015 преобладают материалы высокого качества, разбавленные в некоторых местах красными декоративными вставками. Спортивный дух машины подчеркивают накладки из металла на педалях и рычаг коробки передач с шаром из алюминия.

Автомобиль новой генерации получил передние сиденья ковшеобразной формы с ярко выраженной боковой поддержкой. Посадка в таких креслах удобная и плотная.

Сиденья второго ряда ничем не отличаются от таковых в «гражданской» версии хэтчбека. Пол сзади ровный, а свободного пространства хватает во всех направлениях.

Новая Honda Civic Type R 2015, по своей сути, относится к хэтчбекам класса «гольф» со всеми вытекающими отсюда последствиями. Её багажное отделение, имеющее удобную форму, располагает полезным объёмом в 477 литров в стандартном состоянии, а если сложить спинки второго ряда сидений, то объём багажника можно повысить до 1378-ми литров.

«Горячая» Honda Civic Type R 2015 имеет в своём арсенале новейший 2,0-литровый силовой агрегат серии VTEC Turbo с четырьмя цилиндрами, функцией изменения фаз газораспределения, технологией непосредственного впрыска топлива и системой турбонаддува.

Данный двигатель выдаёт около 310-ти лошадиных сил мощности на 6500 об/мин и примерно 400 Ньютон-метров пикового крутящего момента, который доступен уже на 2500 об/мин.

В помощь мотору предлагается механическая 6-диапазонная коробка передач, направляющая всё тяговое усилие на колёса передней оси.

Хэтчбек Honda Civic Type R 2015 способен ускориться с нуля до отметки 100 километров в час на спидометре примерно за 5,7 секунды, при этом максимальная скорость японской машины достигает 270-ти километров в час, а это является рекордом среди аналогичных моделей.

В изготовлении ходовой части автомобиля японские инженеры использовали алюминий. В передней части новинки установлены традиционные стойки типа «макферсон» с отдельными поворотными кулаками, снижающими силовое подруливание примерно на 50 процентов, а задняя часть машины получила Н-образную скручивающуюся балку с увеличенной на 180 процентов жёсткостью.

Новая Honda Civic Type R 2015 по умолчанию комплектуется электронноуправляемыми амортизаторами, а также электроусилителем рулевого управления. Модель оснащена вентилируемыми тормозными механизмами от Brembo.

В базовый вариант оснащения своей новинки японский автопроизводитель включил 19-дюймовые колёсные диски из лёгких сплавов, низкопрофильную «резину» размерностью 235/35, штатную музыкальную систему, спортивные сиденья ковшеобразной формы и целый ряд прочего оборудования.

В качестве опций для хэтчбека Honda Civic Type R 2015 будут доступны 230-ваттная «музыка» на восемь динамиков, мультимедийная система Honda Connect, электрические регулировки боковых зеркал, 2-зонный климат-контроль, датчик дождя и прочее.

На Японских островах новая машина поступит в продажу уже весной нынешнего года, а на европейский рынок новинка приедет летом. Стоимость автомобиля будет озвучена незадолго до старта продаж. Появится ли Honda Civic Type R 2015 в России – пока неизвестно.

1622

Отзывы владельцев Хэтчбек Honda Civic Type R 2015

Отзывы автовладельцев и мнения автолюбителей о данной модели автомобиля HONDA:

Другие обзоры и автомобилей из раздела HONDA:

Добавить отзыв о данном автомобиле:

Напиши всё что думаешь об этом автомобиле!

avtomancar.ru

2015 Honda Civic Type R

1. Introduction: All-new Honda Civic Type R is the most extreme and high-performing Type R ever built, setting new standards in Europe’s high-performance front-wheel drive hatchback segment

 

  • Characterful, high-revving all-new 2.0 litre VTEC TURBO engine
  • Function dictates form – eye-catching styling enhancements optimise airflow to aid performance and stability
  • Advanced new suspension systems ensure rewarding handling characteristics and maximise power transfer
  • New +R mode increases the response of chassis and engine for enhanced driving thrills
  • GT Pack provides a comprehensive suite of styling, convenience and safety features
  • Tested to success, Civic Type R represents the next generation of hot hatch with class-leading performance

 

After a five year wait, 2015 sees the arrival of the world’s most keenly anticipated hot hatch, the Honda Civic Type R. Billed as a ‘race car for the road’, the all-new Honda Civic Type R is powered by the most extreme and high-performing Type R engine ever built, and will set new standards in the high-performance front-wheel drive hatchback segment.

 

Taking their direction from the Japanese word ‘Buttigiri’, meaning ‘to break on through and leave the rest behind’, Honda’s engineers sought to develop a Type R that would more than live up to this high expectation of the red badge. The new Civic Type R has been engineered to deliver a dynamic, class-leading performance whether on fast roads, winding roads or the circuit. At the same time it delivers the ease of use and practical packaging expected of a Civic.

 

A world-first application of Honda’s new 2.0 litre VTEC TURBO engine, a sensuous sporting sound, aggressive function-led styling, and pioneering new chassis technologies combine to deliver one of the most immersive and rewarding driving experiences available in any sector. Civic Type R is equally at home delivering this experience on the road as it is on the track, at the push of a button.

 

The new 2015 Civic Type R signals the start of a new performance era for Honda, drawing on the brand’s racing DNA to deliver the peak of the Civic line-up.

Part of the wave of next-generation and all-new vehicles from Honda in 2015, the new Civic Type R demonstrates the brand’s pioneering approach to technological innovation which makes life better for its customers. Available only as a five-door, with two trim grades, it is set to catapult Honda back to the top of the two-wheel drive performance hatchback league when it goes on sale across Europe from July 2015.

 

2. Characterful, high-revving all-new 2.0 litre VTEC TURBO engine with greater power, torque and response than any previous Honda Type R engine

 

  • Direct-injected turbocharged 2.0 litre VTEC TURBO petrol engine
  • Advanced technologies improve power, response and efficiency
  • Cooling systems allow high output and sustained high speed performance
  • Slick-shifting, six-speed manual transmission safeguards an intimate, rewarding connection with the driver
  • Four-exit exhaust is tuned for noise as well as performance

 

At the heart of the new Civic Type R is an all-new, direct-injected turbocharged 2.0 litre VTEC TURBO petrol engine, which delivers power, torque and performance figures unmatched in the front-wheel drive hot hatch segment. Peak power output is 310 PS at 6,500 rpm, and peak torque is 400 Nm between 2,500 and 4,500 rpm – both higher than for any previous Honda Type R model.

 

As a visual reference to the inspiration behind the Type R brand, a bright red engine cover and aluminium intake pipe echo those of the successful Civic racing cars participating in the 2015 World Touring Car Championship.

 

Red-lining at 7,000 rpm, the engine – part of Honda’s next-generation Earth Dreams Technology series – features an advanced new turbocharging system which incorporates Honda’s legendary Variable Timing and Lift Electronic Control (VTEC) and Dual-Variable Timing Control (VTC) technologies to boost low-end response while delivering sustained acceleration.

 

Combining a turbocharger with Honda’s VTEC and Dual-VTC technologies provides a number of benefits in output, efficiency and packaging. Dual-VTC allows a degree of valve timing overlap which is finely controlled across a broad rev range to improve responsiveness and efficiency. VTEC varies the degree of exhaust valve lift to reduce turbo lag through increased exhaust pressure at lower rpm while delivering a high output at higher rpm. As a result of the benefits these technologies bring, a mono scroll turbocharger can be used to produce a class-leading peak output, while maintaining response at lower engine speeds and a high-revving power delivery. In order to further improve responsiveness, the turbocharging system incorporates an electronic wastegate which offers a higher degree of freedom in induction pressure control over a conventional unit.

 

The mono scroll turbocharger combines with cast aluminium pistons, aluminium VTEC rocker arms, forged conrods and a lightweight crankshaft to minimise the overall weight, size and rotational mass of the engine.

 

High precision combustion technologies not only assist with improving engine output, but also lead to improvements in fuel efficiency and competitive emissions. At the core of these technologies is a direct injection system that prevents fuel sticking to the intake ports by injecting fuel directly into the cylinders and drawing only air through the ports, aided by Honda’s multipoint injection control. A high pressure (20MPa) injector is used to greatly increase fuel atomisation and is supported by an 85% improvement in flow rate and 45% increase in fuel pressure over a conventional fuel pump-based system.

 

Honda’s engineers worked exhaustively to ensure that once the fuel has been injected into the cylinder, strong tumble intake ports promote fuel mixture consistency within the cylinder. The shapes of the intake port and piston crowns were optimised through extensive Computer Aided Engineering modelling and analysis to ensure that they combine to generate a strong tumble flow. This optimises the fuel / air mixture and therefore the effectiveness of combustion. Idling Stop further enhances efficiency, and speedy ignition response assures the driver of rapid acceleration from standstill. The Idling Stop function is disabled in +R mode.

 

The new Civic Type R’s blistering performance is unmatched in the front-wheel drive hot hatch segment: the 0-to-100 km/h (62 mph) sprint is covered in just 5.7 seconds and top speed, where permitted, is a class-leading 270 km/h (167 mph). Despite its astonishing performance, the Civic Type R achieves low CO2 emissions of just 170 g/km, exceptional high speed fuel consumption and compliance with Euro 6b emissions regulations.

 

The new Civic Type R’s engine has a high compression ratio of 9.8 and is turbocharged, both of which make thermal management particularly important. As a result, the engineering team incorporated numerous cooling technologies, such as cylinder head and piston cooling, sodium-filled exhaust valves and a high-capacity air-to-air intercooler. The cylinder head has a two-piece water jacket, lowering exhaust gas temperature and effectively lowering the combustion chamber temperature, while each piston individually features a cooling channel to provide increased oil flow. Together, the cooling technologies ensure the engine always delivers a high output even under the high load, high speed driving conditions of a race circuit.

 

Whether setting lap times around race circuits, engaging the driver on a favourite country road or providing day-to-day comfort, an exceptional engine requires an exceptional transmission. A slick-shifting, six-speed manual transmission was chosen to safeguard an intimate, rewarding connection with the driver while making the most of the engine’s high output, strong torque and high revs.

 

The gear-change feel is designed to be the best in Type R history. Gear change speed relates directly to race circuit lap times, while gear change feel is fundamental to the joy of driving. The same 40mm shift stroke as the 2002 NSX-R contributes to an exceptionally quick shift time, but this would not be possible without at the same time reducing the force required to move the gear lever. A significant reduction in mechanical resistance has been achieved through a large capacity synchromesh, and vibration each time the clutch engages is supressed by a dual-mass flywheel. Through increasing the rigidity of each component part, shift control when shifting diagonally between second and third, fourth and fifth gears has been greatly enhanced.

 

Each of the six gear ratios has been optimised for performance and matches the engine’s output and torque curve. For example, the maximum speed of 270 km/h is achieved in sixth gear when peak power is reached at 6,500 rpm.

 

Final drive is through an exceptionally responsive helical limited slip differential. This type of differential aids strong cornering traction, even during hard cornering. This technology, when compared to a traditional differential, reduces the new Civic Type R’s lap time by five seconds per lap around the Nürburgring Nordschleife.

 

In keeping with the focus of the new Civic Type R, an oil cooler specific to the gearbox provides a cooling performance capable of enduring consistent high load situations such as those encountered on the race circuit. The oil cooler is fitted to the lower part of the transmission and is fed cool air by the fin-shaped transmission case which is matched to wind-channelling vanes in the engine undercover. Despite the addition of an oil cooler, the use of a high-rigidity transmission case assists in making the new Civic Type R’s transmission the lightest in its class.

 

Making the purpose of the new Civic Type R clear from the first moment the engine is started, the four-exit exhaust is tuned for sound as well as performance. The system is able to handle a higher exhaust gas flow rate due to a straightened pipe with deleted silencer in the front section, while the exhaust sound is enhanced by the deletion of the silencer generally used to dampen noise. Instead, a resonator in the rear section maintains noise within certification levels and reduces only specifically selected frequency bands. The exhaust’s mounting bushes have also been re-tuned to allow the inclusion of a secondary noise element within the overall sound while ensuring the power of the exhaust sound increases in line with the torque of the engine.

 

3. Function dictates form – eye-catching styling enhancements optimise airflow to aid performance and stability

 

  • Aerodynamic features ensure zero lift and minimum drag
  • Effective heat management supports efficient cooling of engine and brakes
  • Distinctive exterior styling and colours mark out the Type R
  • Performance focus extends to interior design and features

 

The styling changes uniquely applied to the new Civic Type R give it an aggressive, purposeful stance, yet almost all have a functional purpose. The size of the holes in the front bumper grille, which serve air to the intercooler, are specifically shaped to minimise aerodynamic losses. The sleek and aerodynamically-efficient design reflects a car developed first and foremost to perform at speed. The focus on aerodynamics has ensured a zero lift coefficient and a minimum of drag which provides a class-leading overall aerodynamic performance.

 

The Civic Type R’s unique aerodynamic package utilises specific downforce-generating elements to create overall negative lift which is unusual in the industry and unique for this class in particular. The focus on airflow, not only around but also through the car, has ensured negative lift (or airflow pushing the car onto the road) at both axles combined with a minimum of drag. This is particularly noteworthy at the front of the car and allows high speed stability with a class-leading top speed of 270 km/h.

 

To achieve this, the fourth generation Civic Type R was subject to exhaustive aerodynamic analysis, testing and development. The development team tirelessly pursued its objectives through computer-based CFD modelling and wind tunnel testing at Honda’s dedicated motorsports facility in Sakura, Japan; home of Honda’s Formula One engine programme.

 

This development work was validated through extensive prototype testing both on the road and on track, including at the Suzuka Formula One circuit, the Nürburgring Nordschleife and at the company’s Takasu test facility.

 

A new, almost completely flat underside aids airflow under the vehicle and combines with a rear diffuser to optimise downforce – effectively ‘sucking’ the car onto the road. A wide front splitter and deep side skirts also manage airflow to generate downforce on the front axle and reduce lift, while the front bumper has been designed specifically to inhibit air turbulence around the front wheels, enhancing high-speed stability and further reducing lift forces.

 

The structure of the rear wing aerofoil – its angle, height and shape as well as its vertical end plates – have been carefully engineered to optimise downforce on the rear axle without causing a significant increase in drag at higher speeds. This helps improve road-holding abilities, particularly through high-speed corners.

 

Heat management was another major focus for the design team, influencing several prominent external design modifications. Enlarged upper and lower grilles in the front bumper allow a greater volume of cooling air into the engine bay. The airflow is channelled through the engine bay to outlet vents above the wheels on the front quarter panels and vents at the trailing edges of the widened front wheel arches to provide cooling and ventilation for the high-output engine while minimising the drag caused by the enlarged grilles.

 

The new Civic Type R’s front and rear wheel arches are widened to accommodate an increase in front and rear track. The integrated arch extensions are in aluminium, providing a 42% weight saving over a conventional steel panel.

 

The front spoilers and door spoilers wear a piano-black gloss finish to highlight the car’s wide and low appearance. At the rear of the car, a pair of dual-exhaust tailpipes emerge prominently at the flanks of the rear diffuser. Clearance between the tailpipe finishers and the piano-black gloss rear diffuser has been reduced to an absolute minimum. This imbues the car’s rear-view with an extra degree of aggressive tautness.

 

At the front, running along the lower edge of each combination headlamp cluster is an LED daytime running light. Its sharply ‘up-ticked’ shape, produced using two LED light sources and a light guide, highlights the headlamp’s shape and creates a more appealing and aggressive front mask. The rear combination lamps also feature distinctive LED light bars.

 

New lightweight, high rigidity 19-inch alloy wheels, unique to the new Civic Type R, complement the visual changes. They fill the enlarged wheel arches with 235/35 R19 tyres that were developed specially for the Type R in conjunction with Continental.

 

The new Civic Type R is available in five distinctive colours that give the purposeful new styling added impact. As well as Championship White – shared with successive generations of iconic Type R vehicles – buyers can choose from Crystal Black (pearlescent), Polished Metal (metallic), Brilliant Sporty Blue (metallic) and Milano Red.

 

Inside, a range of aesthetic and functional upgrades, designed exclusively for the new Type R, provide a cockpit that is not only suited to driving on a circuit, but also makes day-to-day driving feel sporty. The seats, steering wheel and gear stick are all unique to the Type R model and take into account driving position, visibility of key information and driver control requirements.

 

Exclusively designed high-backed sports seats, trimmed in suede-effect black and red fabric with red double stitching, fit the body perfectly while a modified seat frame provides driver and front-seat passenger with superlative support whether during day-to-day driving or harder cornering. An important factor in providing a suitable driving position for the new Civic Type R is the seat height. By reviewing the density and height of the urethane foam used in the seat, engineers were able to make the front seats 20% leaner, while maintaining comfort for day-to-day driving. This translated into a structurally low seat and enabled a hip point that sits 20 mm lower in the seat than that of the standard car. The floor was also lowered by 10 mm, meaning the overall hip point is fully 30 mm closer to the road than in the standard car.

 

A redesigned rear seat bench unique to the Type R, with revised frame and reduced material thickness, accommodates two passengers and offers a 60 / 40 split fold function and flat loading space when folded. The modifications result in a weight saving of 17% compared to the standard Civic five-door while retaining the same maximum load volume.

 

In light of the front seat’s low hip point, the steering wheel has been lowered to ensure clear visibility of the information displays. A flat-bottomed steering wheel preserves maximum knee room. The driver’s feeling of control has been enhanced by reducing the thickness of the steering wheel spokes, making the feel and the position of the grip feel more familiar. The red centre-position marker at the top of the steering wheel rim gives the driver a visible indicator of the steering angle when cornering.

 

Red double stitching on the black leather-clad steering wheel and black gear-lever gaiter matches those on the seats and the roof-lining is trimmed in black fabric, augmenting the focused ambience. As with previous Type R models, the gear stick is made from machined aluminium alloy.

 

The intelligent Multi Information Display (i-MID) includes display information specific to the Civic Type R. Additional information screens unique to Type R can be individually selected by the driver and include:

 

• G-meter and brake pressure / accelerator pedal position

• Boost pressure, water temperature, oil pressure and oil temperature

• Lap time

• Acceleration time (0-100 km/h or 0-60 mph)

• Acceleration time (0-100 m or 0-1/4 mile)

 

A rev indicator above the main tachometer provides the driver with visual information to aid optimum performance gear shifting. When engine revs increase, lights from both edges of the indicator converge to give the driver a visual reference on the optimum timing of the next gear shift without distracting any attention from the road. A gear shift display shows the currently selected gear and responds within 0.2 seconds of a gear change.

 

4. Advanced new suspension systems, unique to the new Civic Type R, ensure rewarding handling characteristics and maximise power transfer

 

  • Four-wheel Adaptive Damper System developed specifically for the Type R
  • Advanced Dual Axis Strut Front Suspension system enhances high speed stability, on-the-limit cornering and steering feel
  • Revised rear suspension and steering system are retuned for Type R
  • Bespoke brakes and tyres complete a compelling sporting package

 

A number of advanced new suspension systems, unique to the new Civic Type R, have been introduced to produce rewarding handling characteristics and to maximise power transfer to the road.

 

A new four-wheel Adaptive Damper System was developed specifically for the Type R model. It enables continuous independent control of each wheel to deliver exceptional road holding performance, limit wheel-load transfer during sharp acceleration and deceleration, and maintain a stable, flat ride. It also means that the ride is more comfortable and supple in everyday driving and cruising.

 

The Adaptive Damper System utilises multiple sensors to monitor the car’s status in milliseconds. In real-time, the current to the electromagnetic coils inside the dampers is adjusted, altering the oil flow channels and thereby controlling the damping force. Independent control of each wheel through a logic developed specifically for the suspension and tyres, improves contact with the road surface (including on uneven surfaces) and maintains high levels of traction at all speeds. Further, it ensures sharp handling and stability during cornering at higher speeds through limiting body roll, while in normal driving maintaining an exceptionally supple ride.

 

The Adaptive Damper System also limits wheel load transfer during acceleration (through the front of the car lifting) and deceleration (through the nose of the car diving) which secures greater traction during acceleration and maximises braking performance. This assists in achieving a stable, flat ride longitudinally (on pitching roads, for example) and latitudinally (in strong cross winds, for example).

 

An advanced Dual Axis Strut Front Suspension system enhances high speed stability, on-the-limit cornering and steering feel. As opposed to ADS, the Dual Axis Strut Front Suspension is a mechanical system featuring two supporting ‘kingpins’. Instead of an integrated knuckle-and-strut set-up of a conventional strut system, the knuckle and strut are separated, so that the knuckle receives steering input and the strut receives information from the road surface. An independent knuckle translates into a smaller centre offset, thanks to a reduced kingpin inclination, which helps reduce torque steer by 55% compared to the standard Civic’s suspension system. Also contributing significantly to the minimisation of torque steer are drive shafts which are precisely balanced for rigidity and a revised wheel offset.

 

The front suspension system is able to provide a larger caster angle which translates into excellent straight-line stability at high speeds. Meanwhile, finely tuned camber characteristics keep the tyres on the road when turning to increase the car’s cornering performance. In pursuit of increased rigidity and weight reduction, the lower arms and damper forks are made out of aluminium and the very high resistance compliance bushes also contribute to the car’s responsive handling.

 

Dual Pinion Electric Power Steering (EPS), developed from that fitted to the standard Civic, helps to deliver rapid yet linear steering response and abundant steering feel with increased power and torque. Pinion gears which transform the turning movements of the steering wheel into a straight movement are placed in two locations. This layout enables steering and tyre input to be transmitted to the driver without any negative influence from the power assistance, which operates exclusively through the second pinion gear. Furthermore, a steering angle feedback control logic has been developed which provides a solid feel when steering around the central position while still providing good response under cornering. An increase in the rigidity of the area around the rack gear bearing, the aluminium housing and the mounting helps further increase feel and response.

 

The Type R’s H-shaped torsion beam rear suspension enhances high speed stability, even in high speed corners, thanks to its contribution to maximising roll rigidity. Unlike that of the standard Civic, the Type R’s H-shaped torsion beam is made of crushed pipes rather than a solid block which improves rear roll rigidity by 177% and removes the need for a rear anti-roll bar, thus saving weight. Very high resistance trailing arm bushes also help to improve lateral rigidity.

An increase in body rigidity by 18% was achieved by optimising the bracket designs and application of adhesive instead of using additional structural steel material, this strategy saved 4.5 kilograms.

Agile Handling Assist is another advanced technology that further enhances the dynamic stability of the car, particularly when reacting to fast steering inputs or high cornering loads such as are experienced during emergency avoidance manoeuvres. Agile Handling Assist operates through the Vehicle Stability Assist system and applies a light braking force, imperceptible to the driver, to the inner wheels when the steering wheel is turned. The result is increased vehicle responsiveness and stability, and a more satisfying driving experience.

 

Unable to find a tyre that naturally suited the character and nature of the new Civic Type R, Honda’s engineers worked with Continental to create a bespoke tyre that delivers enhanced grip and cornering stability.

 

The car is also equipped with a high performance Brembo brake package developed specifically for the Civic Type R. At the front, four-piston calipers apply braking force to 350 mm discs – the largest ever to have been installed on a production Type R model – which are drilled to stabilise braking friction between the disc and pad at high temperatures.

 

The diameter of the rear discs was increased by 20 mm, as well as the thickness, in order to increase heat capacity and improve performance.

 

5. New +R mode increases the response of chassis and engine for enhanced driving thrills

 

  • +R mode activates several dynamic changes to the Type R’s systems
  • Provides an even more intense driving experience ideal for the track
  • Changes to the dash display and i-MID screen indicate +R mode is engaged

 

The new Civic Type R will mark the debut of the new ‘+R’ mode that increases the response of various chassis and drivetrain systems. This delivers an even more intense driving experience, ideal for the track and sure to be appreciated by the genuine sports-driving enthusiast.

 

The +R button is located to the left of the steering column for left-hand drive cars, and to the right for right-hand drive cars. When +R mode is activated a number of visual changes inform the driver. The floating dial surrounds in the instrument binnacle change from glowing white to glowing red. A +R logo is displayed to the left of the rev indicator and the Idling Stop system is disabled.

 

With +R mode selected, several dynamic changes are activated within the Civic Type R’s powertrain and dynamics systems.

 

Engine responsiveness is heightened, with torque-mapping changed to a more aggressive and performance-focused setting allowing more of the available torque to be unleashed at lower engine speeds. The electronic power steering reduces the level of power assistance to provide a heavier and tighter steering feel.

 

Basic damping force from the new four-point Adaptive Damper System is increased by 30% making the behaviour of the car firmer and more agile for high-performance handling. The Vehicle Stability Assist programme is adjusted to focus on acceleration and performance, allowing a greater yaw and slip rate before intervening.

 

+R mode also brings a more dynamic focus to the i-MID screen in front of the driver. When in +R mode, it is possible to access the Type R layers directly from any of the four basic information screens, or to directly access the first specific Type R screen. The selection of a specific performance screen is indicated by the display of an image of the Type R. In +R mode it is also possible to display vehicle information content even when the stopwatch is running.

 

6. High standard specification can be enhanced by optional GT Pack and a wide range of accessories

 

  • High standard equipment levels ensure the new Civic Type R is as comfortable on the road as on the track
  • Optional GT Pack provides a comprehensive suite of styling, convenience and safety enhancements
  • A range of accessories offers exterior and interior customisation options

 

Standard Equipment and Safety

 

The all-new Honda Connect infotainment system is fitted as standard to the new Civic Type R, offering convenience and connectivity while on the road. Easy and intuitive to use, Honda Connect runs Android, the world’s most popular smartphone operating system – and employs the familiar ‘pinch, swipe and tap‘ functionality of a smartphone to access its features.

 

Honda Connect gives front-seat occupants rapid access to everything from vehicle information, rear-view parking camera and music, to Bluetooth connectivity. The new system’s functions include: internet access, pre-installed apps, Honda App Centre, AM/FM/DAB and internet radio, phone interface and Bluetooth connectivity and steering wheel controls and rear-view parking camera with dynamic guidelines. Sound is fed through a six-speaker 180-watt sound system.

 

The new Honda Connect system – which debuted on the 2015 CR-V earlier this year – offers excellent connectivity to keep Honda owners safely in touch while on the road. Honda Connect is also MirrorLink-enabled, delivering seamless connectivity between the system and the user’s compatible smartphone – provided it is compatible. This technology enables the user to mirror their smartphone display through Honda Connect and gain access to their smartphone applications.

 

With Honda Connect you can also connect to the internet through Smartphone Wifi tethering or Mobile Wifi Router, allowing for full internet browsing while in the car, provided it is stationary, making it possible to search for local amenities or learn about landmarks near to the vehicle’s location.

 

The system comes with a range of pre-installed apps and the user can download other apps from the Honda App Centre.

 

Pre-installed apps include ‘Aha’, which allows effortless access to content and lets the driver keep their eyes on the road. Aha offers thousands of stations of audio – spanning music, news, podcasts and audio books – as well as social media news feeds and location-based services. The easy-to-use, integrated interface makes finding everything from a Twitter account to weather updates as safe and easy as the push of a button. Aha also includes POI searches, helping users locate the nearest restaurants or hotels.

 

Automatic climate control air conditioning and cruise control with speed limiter complete an extensive list of standard equipment.

 

The new Civic Type R retains the same five-star Euro NCAP rating as achieved by the standard Civic five door. It shares the same Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) body structure and system of airbags (driver, passenger, side and side curtain), restraint systems (including whiplash lessening front headrests) and active electronic safety systems.

 

Developed in the car-to-car crash testing facility at Tochigi, the ACE™ body structure is now a well-established strength of Honda’s safety credentials. The ACE™ body structure provides significantly enhanced occupant protection in a variety of real-world crash conditions. A front-mounted polygonal main frame is designed to prevent cabin deformation by distributing forces through multiple major load bearing pathways - and away from the passenger compartment. Additionally, it helps to minimise the potential for under- or over-ride situations, this is particularly important where a frontal collision occurs between vehicles of differing heights, weights or frame construction.

 

The City-Brake Active system is specifically designed to help avoid or mitigate low speed accidents and utilises a laser radar system that scans the road ahead and automatically applies the brakes if an imminent risk of collision is detected. The system operates at speeds below 32 km/h and is designed to detect cars and trucks.

 

 

 

GT Pack

Customers will have the option to choose an all-new GT Pack to add further styling, convenience, infotainment and safety technology enhancements to their new Civic Type R.

 

Externally, the GT Pack adds signature red highlights to the front and rear splitters for even greater eye-catching impact, but it’s under the skin where the GT Pack’s most significant upgrades are found.

 

The driver will benefit from extra convenience features such as front and rear parking sensors, dusk sensing headlamps, rain sensing automatic wipers, electrically folding door mirrors.

 

With the GT Pack specified, integrated Garmin satellite navigation (including four years of free map updates) is added to the standard Honda Connect infotainment system. Audiophiles will be attracted by the addition of a CD player and a premium eight-speaker, 212-watt stereo system upgrade.

 

All occupants will appreciate automatic dual zone climate control air conditioning, and sophistication in the cabin is boosted by red ambient lighting.

 

The GT Pack also includes Honda’s Advanced Driver Assist Systems. This comprehensive suite of sensor-based safety technologies includes Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, High-Beam Support System, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor, Traffic Sign Recognition System.

 

Forward Collision Warning

Forward Collision Warning detects the risk of collision by recognising the vehicle (car or truck) directly in front, using the multi-purpose camera. The system operates when the car is at a speed of 15 km/h (9 mph) and above. On detecting the risk of collision, it will offer visual and audible warnings. The warning distance can be adjusted to the driver’s preferences and the system can be turned off by the driver at any time.

 

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning uses the multi-purpose camera to track lane markings on the road. If the car deviates from its current lane without indicating, Lane Departure Warning alerts the driver with audible and visual warnings. The system can be turned off by the driver at any time.

 

High Beam Support System

High Beam Support System works at speeds of more than 40 km/h (25 mph) to switch High Beam head lights on or off automatically depending on oncoming or preceding vehicles (cars, trucks and motorcycles), bicycles and environmental brightness. The system can be turned off by the driver at any time.

 

Blind Spot Information

Blind Spot Information uses radar technology to automatically detect vehicles in the driver’s blind spot and warn of potential dangers when the vehicle is travelling at speeds of more than 20 km/h (12 mph). The system is designed to detect cars and trucks and can help to support drivers in situations such as passing other vehicles and merging or changing lanes.

 

When a vehicle enters the driver’s blind spot a visual warning is displayed on the door mirror. This remains until the vehicle leaves the blind spot. If the driver operates the indicator whilst the vehicle is in the blind spot, the visual warning will blink and an audible warning will sound to further alert the driver to the potential danger.

 

Cross Traffic Monitor

Honda’s Cross Traffic Monitor system uses rear side radar sensors to warn the driver of approaching vehicles when reversing. The direction of an approaching vehicle is shown either on the rear-view camera screen or displayed using arrows showing the direction of the travelling vehicle on the i-MID and an audible warning sound. The system is designed to detect cars and trucks travelling up to 25 km/h (16 mph).

 

Traffic Sign Recognition

Traffic Sign Recognition system uses the multi-purpose camera to detect road signs whenever the vehicle is moving forward. The system automatically recognises and displays the signs via the i-MID once the vehicle has passed the sign.

 

The system is designed to detect circular road signs displaying speed limits and ‘No Passing’ information. Two road signs can be displayed at any one time – the right side of the display only shows speed limit signs while the left shows ‘No Passing’ signs and speed limits with additional information; such as weather conditions, for example.

 

Accessory pack options

The new Civic Type R is available with a wider variety of accessory packs and single options than have previously been available for any Type R model, allowing the car to be personalised to suit individuals‘ own preferences.

 

Red Exterior Pack

With the Red Exterior Pack customers can add an extra personal touch to the Civic Type R that will further underline the car’s sporting nature. It offers a combination of accessories that gives the car an exciting, sporty look using Rally Red accents, including a front grille garnish, door mirror covers, a rear diffuser decoration and a roof spoiler.

 

 

 

 

Red Interior Pack

This pack connects the red parts of the car’s exterior with the interior, emphasising its sportiness. Included are air outlet surrounds, a steering wheel accents, red ambient front footwell lighting and doorstep garnishes.

 

Carbon Exterior Pack

The Carbon Exterior Pack gives the Civic Type R exclusive new highlights in a key motorsport material. It includes carbon fibre fog light surrounds, a carbon fibre tailgate garnish and a carbon fibre rear wing– available with gloss black or Rally Red end plates.

 

Carbon Interior Pack

The ultimate expression of racing pedigree, this pack contains carbon fibre air outlet surrounds, a carbon fibre finish to the center console and glove box.

 

Single option accessories

A range of single options, such as Honda 3D Sound, as well as individual elements from the option packs are also available. Honda 3D Sound is able to faithfully reproduce music by adding a compact DSP (digital signal processing) unit to the standard Honda sound system in the car, enhancing the listening experience to give a live concert hall feeling.

 

Specific features of the Civic Type R can be transformed by selecting individual elements from the option packs. For example, hand-made carbon fibre can be applied to the fog light surrounds, while the carbon fibre tailgate garnish or carbon fibre tailgate wing (available with gloss black or Rally Red end plates) can also be added.

 

A roof spoiler, in Rally Red or body colour, is available to provide an additional aesthetic touch. Similarly, the front grille garnish is available in a Rally Red and chrome finsh. Rally Red rear diffuser decoration, exchangable Rally Red covers for the side door mirrors or a fuel cap in a gloss black can be individually specified to bring the true racing spirit of the Type R to life.

 

Inside, the red ambient front footwell lighting gives the interior a sporty but sophisticated feel. The footwell lighting is triggered by turning on the headlights and by opening the door.‘Elegance‘ black floor carpets bring even more of Type R to the front footwell, featuring red linings and a metal Type R badge.

 

The car’s interior can be personalised further by applying a carbon fibre glove box or centre console finish, while the air outlets can be emphasised with a carbon fibre, Rally Red or gloss black surround. The steering wheel can be enhanced with Rally Red or gloss black detailing.

 

The full range of accessories will be available in July on the Honda Genuine Accessories app, available on the App Store and Google Play.

 

7. Tested to success, Civic Type R represents the next generation of hot hatch with class-leading performance

 

  • Prototype Civic Type R recorded a time unmatched by any other front-wheel drive performance hatchback around the Nürburgring

 

As part of a rigorous and detailed development and testing programme, a pre-production development Civic Type R achieved a 7 minutes 50.63 seconds lap time of the legendary 20.8 km/12.9 mile Nürburgring Nordschleife in Germany. This time is unmatched by any other front-wheel drive performance hatchback.

 

The lap time was achieved during the final phase of pre-production testing in May 2014 by a Civic Type R development car. The development car was in a standard state of engine tune, with suspension, drivetrain, exhaust, brakes and the aerodynamic package identical to those of the production Civic Type R.

 

The removal of equipment such as air conditioning, the front passenger seat and audio equipment offset the additional weight of a full roll cage (installed specifically for safety reasons and not to add rigidity).

8. Technical specifications

 

  • All technical information is preliminary and subject to change
  • All fuel consumption and CO2 figures are subject to final homologation

 

Body and chassis

Five-door, four-seat hatchback with unitary construction bodyshell.

 

Engine

 

2.0 litre VTEC TURBO (petrol)

Type

4 valves per cylinder

Capacity

1,996

Bore x stroke

86.0 x 85.9

Compression ratio

9.8

Power

310 PS at 6,500 rpm

Torque

400 Nm from 2,500 to 4,500 rpm

 

Transmission

Engine

2.0 litre VTEC TURBO

Manual – speeds

6

 

Gear ratios

 

2.0 litre VTEC TURBO

6-speed manual with limited slip differential (LSD)

1st

3.625

2nd

2.115

3rd

1.529

4th

1.125

5th

0.911

6th

0.734

Reverse

3.757

Final Drive

3.842

 

Suspension and damping

Front

Dual Axis Strut

Rear

H-type torsion beam

 

 

Steering

Type

Dual Pinion Electric Power Steering

Steering turns (lock to lock)

2.25

Turning circle (at wheels)

12.594 metres

 

Brakes

Front

Ventilated and drilled 350 mm disc; 4-piston caliper

Rear

Solid 296 mm disc

 

Wheels and tyres

Wheel size

Tyres – Front

Tyres - Rear

19-inch

235 35 R19

 

Dimensions (mm)

Exterior

(mm)

Overall length

4,390

Overall width

1,878

Overall width

2,065 (including door mirrors)

Overall height

1,466 (unladen)

Wheelbase

2,594

Track Front

1,605

Track Rear

1,528

Ground Clearance

118 (with driver)

 

Capacities (litres)

Luggage

498 (seats up, VDA) / 1,214 (seats folded, VDA to window)

Fuel tank

50

 

Weights (kg)

 

Engine

2.0 litre VTEC TURBO

6-speed manual

Curb weight

1,382 (with 100% fuel)

 

Performance and fuel consumption

Engine

2.0 litre VTEC TURBO

6-speed manual

Maximum speed (km/h)

270

0-100 km/h (seconds)

5.7

Fuel consumption urban (l/100 km)

9.4

Fuel consumption extra urban (l/100 km)

6.1

Fuel consumption combined (l/100 km)

7.3

CO2 combined (g/km)

170

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 - Ends -

hondanews.eu

Тест-драйв: Honda Civic Type R (2015)

Если всё гениальное зачастую просто, то едва ли стоит удивляться, что горячий хэтчбек стал настолько популярен. Возьмите самый популярный тип автомобиля – хэтчбек – установите мощный двигатель, усильте подвеску и тормоза, чтоб смогли справляться с увеличенной мощностью, и при этом сделайте цену машины доступной.

В 1975 году был всего лишь один такой автомобиль, Volkswagen Golf с 108-ю «лошадками» под капотом и значком GTI на багажнике. Теперь же таких машин больше, чем пальцев на руках и ногах у завзятого фаната автодела, и нынешние горячие хэтчи могут заставить притормозить и задуматься даже неизменно загорелых водителей Ferrari. И тем не менее, текущая версия VW Golf R – самый неистовый вариант – представляет из себя машину, которая одинаково подходит для того, чтоб возить детей в школу и гонять по трассе Brands Hatch. Эта модель задаёт эталонный стандарт универсальности, к которому стремятся все остальные.

Honda надеется изменить ситуацию. После пятилетнего отсутствия, Civic Type R опять с нами – и японская компания надеется убедить водителей полюбить её с такой же силой, как Ким Кардашян любит выставлять себя напоказ.

Civic Type R – это «самый ожидаемый горячий хэтч в мире», говорит Honda. Весомое заявление, если учесть, что рынок хот-хэтчей – это целое международное соревнование, в котором симпатии делятся между автопроизводителями из Италии, Франции, Германии, Японии и Испании, не говоря уже про Великобританию.

Без сомнения, модели со значком Type R стали своего рода объектами культа. Первой Honda с таким значком была NSX, в 1992 году. Это был редкий среднемоторный спортивный автомобиль, который мог конкурировать с Porsche 911, но именно Integra Type R в 1995 году закрепила репутацию самых спортивных машин Honda. Это было невинного вида четырёхместное купе, удивившее весь мир; машина эта была такой же стройной и сконцентрированной, как Брюс Ли, а внимание к деталям, с которым были спроектированы кузов и отлично продуманный 1,8-литровый двигатель VTEC, стало мечтой большинства инженеров.

Первая Civic в обличье Type R вышла в свет в 1997 году. Затем были ещё две версии, и на всех устанавливался четырёхцилиндровый двигатель с естественной аспирацией, отличительной чертой которого была высокая оборотистость, а также переднеприводное шасси и салон – в равной мере простой и спортивный.

У последнего, четвёртого поколения Civic Type R поменялось многое. Начнём с того, что это первая модель с турбочарджером. Это неизбежная эволюция, иначе в извечной гонке между автопроизводителями за количеством л.с. и тяги (и КПД) двигателя Honda бы осталась далеко позади.

Это 2-литровый 4-цилиндровый бензиновый агрегат с прямым впрыском и системой изменения фаз газораспределения VTEC. На бумаге цифры говорят сами за себя: перед нами самый мощный переднеприводной автомобиль такого типа, мощностью 305 л.с. Но в некоторых отношениях этот двигатель стал намного лучше по сравнению со старыми версиями двигателей Type R; имеется масса крутящего момента уже с нижних оборотов, а предел оборотов на 2000 об/мин меньше, чем в четырёхцилиндровых двигателях прошлых версий.

В старых поколениях Type R водителям приходилось ждать раскрутки до 5500 – 6000 об/мин, прежде чем их двигатель просыпался и начинал гнаться, крича, словно банши, – и так вплоть до 9000.

Более того, это первая Type R с электронно-настраиваемой системой амортизации и дополнительным режимом вождения «R+», который усиливает динамику.

И теперь о внешнем виде. Если Golf R пытается балансировать на грани неприметности, то Honda хочет, чтобы весь мир знал, что её водитель серьёзно намерен рвануть от светофора быстрее остальных. «Ну-ка рискни», – как бы рычит Type R.

Диски чёрные с контрастирующими красными ободами, выступающий передний спойлер, тоже чёрный с красной линией по всей длине, и двойное антикрыло сзади, примерно такое же можно увидеть на британских туринговых автомобилях.

Мнения покупателей разделятся, это сто процентов. Один критик нам заявил, что машина выглядит так, словно она проехалась через всю сеть супермаркетов Halford и попутно собрала на себя все запчасти. Другой заметил, что дизайн автомобиля выполнялся семилетним фанатом Top Gear. Чего не скажешь про аэродинамику: воздухозаборники в днище направляют воздух по всей длине машины, создавая эффект Вентури и присасывая машину к земле на большой скорости.

Более широкие заборники воздуха помогают отсеку двигателя охлаждаться, а воздух выходит из маленьких пластиковых воздуховодов прямо над передними колёсами. Широкие крылья изготовлены из алюминия – он намного легче, чем стальные аналоги, говорит Honda – а воздуховоды за передними крыльями помогают выводить теплоту от больших перфорированных и охлаждаемых тормозных дисков Brembo.

Будьте уверены, это серьёзный маленький автомобиль, созданный для фанатов автодела, которые без запинки наизусть могут процитировать время круга на Нюрбургринге для 50-ти самых быстрых машин (для новой Type R это семь минут и 50,63 секунды, раз уж зашла речь).

Может ли эта модель всё то, что о ней написано? Что ж, динамика, без сомнения, впечатляет. Вдавите педаль газа, и двигатель откликнется резвым ускорением, впечатывая водителя и пассажиров в спинки сидений.

При отличном гоночном старте эта машина разгонится с нуля до 100 км/ч за 5,7 секунды, а это на полсекунды медленнее, чем Golf R, у которого есть преимущество в сцеплении благодаря полному приводу. И, очертя голову, Honda может нестись и разогнаться до невероятных 268 км/ч.

И теперь про плавность – или про её отсутствие. Прошлые версии двигателей VTEC ощущались так, словно наслаждались тем, как азартный водитель их неистово погоняет. А вот новый агрегат отличается хриплым резонансом, сопровождаемым всеми видами посвистывания и шипения от турбочарджера, ни один из которых не звучит особо мелодично.

Её неистовая скорость равна её цепкости. Машина вонзается в дорогу, как повисшая на палке собака, а шины Continental (новые ContiSportContact 6) позволяют проходить повороты даже быстрее, чем может себе позволить Golf R. Иногда машина ощущается, как гоночный автомобиль, – настолько сильно «приклеены» покрышки к дороге.

Мощные до рези в глазах тормоза и плавное, с коротким ходом рычага, переключение механической КПП дополняют впечатление, что перед нами горячий хэтчбек, который на гоночной трассе заставит призадуматься многие спортивные автомобили.

Часть секрета тут – подвеска и её адаптивная система амортизации, которая позволяет машине сохранять ровное положение на поворотах, практически сводя крен кузова к нулю. Но также отлично помогает и хорошее распределение сцепления для передней и задней осей, а ещё – дифференциал с повышенным внутренним сопротивлением, который даёт впечатляющую силу сцепления и тягу при выходе из поворота.

Неудивительно, что езда жёсткая на обычных дорогах, но не настолько, чтоб растрясти ваши внутренности. Посадка водителя, сиденье и расположение педалей удобны и помогают водителю отлично расположиться.

Все мелкие недочёты унаследованы от обычной Civic. Информационно-развлекательная система не самая лучшая, а водителям среднего роста неудобно смотреть на спидометр. Нет запасного колеса, только набор дня накачивания колёс. Но пятидверный кузов располагает значительным пространством: тут поместятся четверо взрослых. Задние сиденья одним лёгким движением складываются, а в глубоком кубической формы багажнике много места.

Есть неловкое ощущение, что Honda разрывается между пуристским, инженерным духом Type R, когда меньше – значит больше, и требованиями отдела маркетинга, который чувствует, что нужно всё же предлагать все устройства, доступные в автомобилях-конкурентах.

Так что в модели есть набор «нянчащих» устройств, которые, по мнению некоторых, уж никак не вяжутся с целью преподнести истинно пуристские водительские ощущения.

Ваше мнение о цене этой модели прямо зависит от того, насколько вы цените эти самые водительские ощущения. Доступны две версии – стандартная за £29 995 и GT с дополнительным оборудованием за £32 295. Для сравнения: Golf R стоит £30 820.

Civic – более бескомпромиссная машина и, по правде говоря, очень утомляет после долгого рабочего дня в офисе, также, как и Megane Renaultsport 275 Trophy. Так что Type R не будет настолько же популярна, как Golf.

И, тем не менее, это впечатляющий автомобиль. Если вы именно тот водитель, который не терпит компромиссов, то это исключительно ваш горячий хэтчбек.

 

Вердикт ★★★★☆

Горячий-горячий-прегорячий хэтч

Беглый обзор Honda Civic Type R 2015 года:

Управляемость: ★★★★☆

Динамика: ★★★★☆

Дизайн: ★★☆☆☆

Салон: ★★★☆☆

Практичность: ★★★★☆

Цена: ★★★☆☆

ЗА:

Молниеносно быстрая; невероятное сцепление; и при этом весьма практичная

ПРОТИВ:

Взгляды разделятся; слегка утомляет при повседневным вождении; мы не тестировали в дождливую  погоду

Характеристики Honda Civic Type R 2015 года:

Стоимость: £29 995

Двигатель: 1996 см³, 4 цилиндра, с турбо, бензиновый

Мощность: 305 л.с. при 6500 об/мин.

Крутящий момент: 399 Нм при 2500 об/мин.

Трансмиссия: 6-ступенчатая, механика

Разгон: 0-100 км/ч за 5,7 сек.

Максимальная скорость: 268 км/ч

Расход топлива: 6,08 л/100 км

Выброс CO2: 170 г/км

Тип дорожного налога: H (£295 за первый год; £205 после)

Дата выхода в продажу: июль

 

Конкуренты Honda Civic Type R:

Mégane Renaultsport 275 Trophy стоимостью от £28 930

За: самый быстрый, самый сконцентрированный и самый весёлый горячий хэтчбек на гоночной трассе…  

Против: … пока не выйдет Honda Civic Type R

Volkswagen Golf R стоимостью от £30 820

За: классика и отличное качество снаружи и внутри, с прекрасной динамикой и сцеплением

Против: несмотря на отличную динамику и способности этой машины, некоторым водителям Golf R может показаться недостаточно пуристским

 

Просмотров:

11.07.2015

www.topgearclub.ru

Новая Хонда Цивик Тайп Р 2016

Honda Civic выпускается с 1972 года и является самой популярной моделью этой знаменитой японской компании. Она занимает шестое место в списке самых продаваемых автомобилей мира. После успеха модели в кузове седан запустила Цивик хэтчбек, а также версию спортивных характеристик Type R («R» от англ. racing, т.е. гоночная). Свойственной особенностью всех Type R становиться символ Хонда на красном плане, как к примеру на болиде RA-272, на котором пилот этого автопроизводителя взял первый триумф в Гран-при Формулы-1 в 1965 году.

Первоначальная Honda Civic Type R дебютировала в 1997 году. С тех пор вышло уже три поколения автомобиля. В 2014 году на Женевском автомобильном шоу Honda продемонстрировала в предсерийную версию новейшего хетчбэка Civic Type R нового поколения. Таким образом, оно стало уже четвертым по счету для спортивного хэтчбека. Это очень интересная премьера, давайте разбираться.

Обновленный экстерьер

Во время официальной презентации старший дизайнер проекта Цивик Тайп Р сообщил, что хэтчбек создан специально для европейских фанатов Honda. Действительно, в Европе эта модель пользуется особенной популярностью. Новинка должна получить еще больший спрос. Автомобиль получился эффектным, агрессивным и по-настоящему спортивным. Она имеет впечатляющий аэродинамический обвес с новыми бамперами, высокие колесные арки под 20-дюймовые диски. Ручки задних дверей встроены рядом со стеклами. На передней части выделяются стильные зауженные фары с новой оптикой и светодиодными огнями. Фары идут вровень с фальшрадиаторной решеткой с крупной эмблемой.

Немного ниже тонкие противотуманки и широкий изогнутый воздухозаборник. Все под стать спортивному духу хэтча. Кормовая часть не менее интересна, здесь крупный спойлер с вмонтированными в него задними фарами. Внизу выделяются диффузор и четыре патрубка выхлопной системы. Очень сложное исполнение, навскидку даже не скажешь, где подобные решения применялись ранее. В целом, дизайн Type R 2015 — 2016 модельного года действительно поражает воображение. Ярко, современно, динамично, стильно. Такому автомобилю и тюнинг не нужен. Для оформления кузова точно будут использоваться красный, синий или белый (Championship White) цвета. Возможно, будут и другие.

Новый интерьер

Салон Honda Civic Type R 2015 — 2016 года впечатляет не меньше, чем ее экстерьер. Ощущения, будто сидишь либо в самолете, либо в каком-то инопланетном космическом корабле. Дизайн ультрасовременный, гоночный. В отделке салона использованы современные материалы, качественные, приятные на ощупь. Комфорт водителя и переднего пассажира обеспечивают два спортивных кресла. Они имеют боковую поддержку, анатомическую форму, массу настроек и идеально поддерживают тело во время активной езды. Со свободным местом впереди проблем нет. Сзади вмещается 3 пассажира, хотя, вероятно, что по-настоящему комфортно там будет только двум. На счет объема багажника пока достоверных официальных сведений нет. По некоторым данным он будет не меньше, чем у предыдущей модификации третьего поколения.

Как мы уже говорили, торпедо это нечто суперсовременное. Приборная панель двойная. Традиционная часть, которая ближе к рулевому колесу имеет 3 ярко выраженных колодца с приборами (на центральном — скорость).Над этой панелью возвышается тонкая надстройка с парой информационных дисплеев бортового компьютера и несколькими указателями. Руль автомобиля, естественно, спортивный. Он обшит кожей и достаточно компактен. Функциональные кнопки имеются.

На центральной консоли Цивика дефлекторы, огромный сенсорный дисплей мультимедийной системы, кнопки управления климатом в салоне и другими функциями. Наверняка, мультимедийка будет иметь все современные опции, вроде Bluetooth, портов Aux и USB, навигатора и пр. Компактный центральный тоннель тут с небольшим рычагом переключения передач, 12-вольтовой розеткой и несколькими клавишами.

Технические характеристики

На счет габаритов ресталинговой версии Хонда Цивик Тайп Р 2015 — 2016 года пока достоверных данных нет. Информация о дорожном просвете также еще не доступна. Предыдущая модель имела такие параметры: длина – 4270 мм, ширина – 1785 мм, высота – 1445 мм, колесная база – 2620 мм, клиренс — 134 мм, Но точно известно, что будет использована 4-точечная адаптивная подвеска Adaptive Damper System.

Автомобиль будет оснащаться 4-цилиндровым 2-литровым двигателем i-VTEC с турбонаддувом новейшей линейки Earth Dreams.. Он развивает до 290 лошадей мощности и имеет 400 Нм крутящего момента. Инженеры Honda говорят, что он будет динамичнее, чем 3-литровый 6-цилиндровый агрегат с модели NSX Type R. Для компании это очень важно, ведь Type R предстоит завоевать рекорд на треке в легендарном Нюрбургринге. Кстати, по некоторым слухам еще должен быть другой двигатель с мощностью 320 л.с.

В качестве трансмиссии используется 6-ступенчатая механика. До сотни Цивик будет разгоняться менее, чем за 6 секунд. Расход топлива неизвестен.

Видео обзор

Комплектации и цена

Цена автомобиля в Европе уже объявлена. Она стартует с 30 000 фунтов стерлингов. В странах ЕС Honda Civic Type R ждут к лету 2015 года. В России новинка появится чуть позже.

По всей видимости будет предлагаться одна комплектация с некоторыми дополнительными опциями. В базовой версии уже будут: кондиционер, мультимедийная система, системы безопасности, электростеклоподъемники зеркал. Фишкой Type R станет кнопка «+R», активирующая одноименный режим (повышается отзывчивость двигателя, достигается максимальная производительность).

Хонда Цивик Тайп Р 2015 — 2016 года выглядит весьма интересным спортивным автомобилем. С нетерпением ждем больших подробностей об автомобиле.

Нет комментариев »

avtofactovic.ru

Honda Civic Type R Concept (2015) обзор с фото, технические характеристики

В настоящее время, автомобильный концерн «Хонда» ведёт активную подготовку вывода на «большой» рынок нового поколения хэтчбека Honda Civic Type R Concept (2015). Его первая концептуальная версия была представлена ещё в марте 2014 года на мотор-шоу в Женеве. Но уже осенью Парижский автосалон продемонстрировал ту же модификацию, однако, в другом цветовом исполнении. Ну а серийную версию придётся ждать на следующем представлении шоу моторов в Женеве. По крайней мере, теперь точно понятно, как именно будет выглядеть Цивик в новом обличьи.

Honda Civic Type R Concept

Первое впечатление

Прежде всего, следует отметить, что так сказать, концептуально свежая Honda Civic Type R отличается от прежних сородичей своим агрессивно-спортивным настроением, которое чётко демонстрирует новый стилистический обвес. Растопырив колёсные арки, под которыми легко помещаются двадцати дюймовые диски, Хонда Цивик Тайп уверенно бравирует впечатляющими боковыми юбками и значительным задним спойлером, довольно крупным диффузором, сдвоенными выхлопными патрубками в количестве четырёх штук, красивой марочной эмблемой исполненной на красном фоне, а также, шильдиками Type R.

Honda Civic Type R

Короче говоря, экстерьер выглядит весьма достойно и респектабельно, как и полагается амбициозному спортсмену. Он уверен в себе, целеустремлён и настроен только на победу. Можно смело сказать, что в своём исполнении Civic Type R далеко обошёл своих семейных родственников модификаций HONDA CR-V (2015) и HONDA ACCORD (2015), запуск серийных продаж которых тоже запланирован на 2015 год. По задумке производителей, Honda Civic Type R в несколько раз снизила уровень аэродинамического сопротивления и увеличила прижимную силу.

Honda Civic Type R

Технические характеристики

Технические характеристики версии Civic Type R, наследующие мудрость своих предков, намного их превосходят, в том числе и спортивную версию HONDA ACCORD (2015). Данная модификация Цивика станет первой моделью Хондовых, которые оборудованы кнопкой «+R». Располагаясь на рулевом колесе, всего одним нажатием она добавляет яркости к впечатлениям от вождения. В процессе увеличивается отдача мотора, изменяются настройки крутящего момента, что естественным способом увеличивает предел динамических способностей.

Honda Civic Type R

Наряду с этим, становится более чувствительным рулевое управление, которое на этот раз тесно сотрудничает с новой четырёхточечной адаптивной подвеской Adaptive Damper System, выводя управление совершенно на новый уровень, что обязательно потешит сторонников гоночных заездов.

Вообще, этот так называемый хот-хетч, по всем прогнозам европейского рынка должен стать самой экстремальной моделью в линейной серии Тайп Р.

Для того чтобы привести в движение стремительного «бегуна», в качестве силового агрегата будет устанавливаться двухлитровый четырёхцилиндровый турбодвигатель марки i-VTEC, чья родословная имеет прямое отношение к семейству Honda Earth Dreams Technology. Он полностью соответствует самым строгим нормам и требованиям стандартов Евро-6, и способен показать силу 280 резвых лошадок с условием достижения максимального предела крутящегося момента на отметке 400 Нм.

С чем же будет сочетаться этот орёл? Как выяснилось, в качестве трансмиссии в пару к мощному силовику приставлена служить шесиступенчатая мануальная коробка передач, передающая тягу на переднюю ось. То бишь, Honda Civic Type R (2015) получит в своё распоряжение передний привод. Почему мануальная? Потому, что она позволит владельцу выбирать именно ту передачу, которая ему нужна. В то же время, машина будет оперировать улучшенной подвеской, оснащённой адаптированными амортизаторами, тормоза будут опираться на механизмы Brembo, плюс, в качестве подстраховки интегрируется электроника со спецнастройками. И со всей этой красотой Хондовский Цивик нового поколения сможет сорваться со старта до первой сотни уже за шесть секунд.

Интересные статьи.

avto1z.ru

Honda Civic Type R 2015

22.10.2014 0 комментариев

Facebook

Twitter

Мой мир

Вконтакте

Одноклассники

Google+

О своих ноу-хау, бизнес-стратегиях и технологиях, которые собираются воплотить в своей новой продукции, рассказали представители Honda. Благодаря этим новшествам количество клиентов этой всемирно известной фирмы к 2017 году вырастет до 39,5 миллионов человек. В основном, это касается продукции, которая поступает на рынок Европы и России.

В настоящее время идёт разработка совсем нового Honda Civic Type R 2015, который, возможно станет самым быстрым авто с передним приводом, выступающим на известной трассе Нюрбургринг.

Для настройки всех систем нового Honda Civic Type R 2015 инженеры компании Хонда отправились на трассу Нюрбургринга. По их расчетам, после завершения работ над машиной, Хонда Цивик Тайп Р поставит новый рекорд Нордшляйфа среди хэтчбеков с передним приводом, опередив время 7:54.3, принадлежащее Рено Меган RS 275 Trophy-R. Последний установил лучшее время трека не так давно — в мае 2014 года.

Амбиции японских специалистов подкреплены силовой установкой, размещенной под капотом нового Honda Civic Type R 2015, функции которой выполняет 280-сильный турбированный VTEC Earth Dreams с пиковым крутящим моментом 400 Нм. Хэтчбек, комплектующийся таким мотором вкупе с 6-ступенчатой МКПП разгоняется с места до 100 км/ч за 6 секунд.

Стоит отметить, что концептуальная версия Цивика Type R уже представлялась ранее на Женевском автосалоне в 2014 году, но тогда модель была представлена только в одном цвете. Сейчас же известно два цветовых решения окраски кузова — синий и красный.

Линии экстерьера новинки явно имеют происхождение от рестайлинговой версии Хонды Цивик 2015 модельного года, которая, кстати говоря, тоже предстанет на стенде японцев в Париже. От последней Honda Civic Type R 2015 отличается радиаторной решеткой, задним спойлером со встроенными фонарями, бамперами, диффузором, боковыми юбками и агрессивными патрубками выхлопной системы.

Такой аэродинамический обвес помимо впечатляющего вида позволяет снизить лобовое сопротивление и увеличить прижимную силу на высоких скоростях.

Штатные 17-дюймовые диски заменены более подходящим для спортивной модификации литьем на 20 дюймов.

Специально для скоростного стиля езды около рулевого колеса предусмотрена кнопка с надписью «+ R», при активации которой руль и педаль газа становятся отзывчевей, а подвеска Adaptive Damper System — жестче.

Привлекательность заряженного Цивика распространится и на цену, которая по заявлению японцев, будет в районе 30 тысяч долларов.

Рекомендовать

Эту статью

maxkm.ru

2015 Honda Civic Type R

Honda Civic Type R

After a five year wait, 2015 sees the arrival of the world’s most keenly anticipated hot hatch, the Honda Civic Type R. Billed as a ‘race car for the road’, the all-new Civic Type R will set new standards in the high-performance front-wheel drive hatchback segment.

The production version of Honda’s latest hot hatch icon is revealed for the first time at the 85th Geneva Motor Show (5 to 15 March; Stand 4250, Hall 4).

Type R vehicles have garnered a cult following around the world and the new model more than lives up to the high expectations. A world-first application of Honda’s new 2.0 litre VTEC TURBO engine, aggressive function-led styling, and pioneering new chassis technologies combine to deliver one of the most immersive and rewarding driving experiences available in any sector.

The new 2015 Civic Type R will be powered by the most extreme and high-performing engine in the 22-year history of the red ‘H’ badge, signalling the start of a new performance era for the Honda brand.

All-new turbocharged 2.0 litre VTEC TURBO engine

At the heart of the Civic Type R is an all-new, direct-injected turbocharged 2.0 litre VTEC TURBO petrol engine, which delivers power, torque and performance figures unmatched in the front-wheel drive hot hatch segment. Peak power output is 310 PS* at 6,500 rpm, and peak torque is 400 Nm* at 2,500 rpm – both higher than for any previous Honda Type R model.

Red-lining at 7,000 rpm, the engine – part of Honda’s next-generation Earth Dreams Technology series – features an advanced new turbocharger with VTEC technology that boosts low-end torque and delivers sustained acceleration.

The Civic Type R’s blistering performance is unmatched in the front-wheel drive hot hatch segment: the 0-to-100 km/h (62 mph) sprint is covered in just 5.7 seconds* – making it the fastest accelerating performance front-wheel drive hatchback – and top speed, where permitted, is a class-leading 270 km/h (167 mph)*.

The new engine is mated to a slick-shifting six-speed manual transmission, safeguarding an intimate, rewarding connection with the drivetrain, and power is directed through the front wheels.

Function dictates form

The styling changes that are unique to the Civic Type R give the car an aggressive, purposeful stance, yet almost all have a functional purpose. The sleek and aerodynamically-efficient design reflects a car developed to perform at speed. The focus on aerodynamics has ensured high-speed stability and high levels of downforce.

To achieve this aim, the Civic Type R was subject to exhaustive aerodynamic analysis, testing and development. The development team tirelessly pursued its objectives through computer-based CFD modelling and wind tunnel testing at Honda’s dedicated automotive motorsports facility in Sakura, Japan; home of Honda’s Formula One engine development.

This development work was validated through extensive prototype testing both on the road and on track, including at the Suzuka Formula One circuit, the Nürburgring Nordschleife and at the company’s Takasu test facility.

A new, almost completely flat underside aids airflow under the vehicle and combines with a rear diffuser to optimise downforce – effectively ‘sucking’ the car onto the road.

The rear wing has been reimagined from the Type R Concept. The structure of the airfoil – its angle, height and shape as well as its vertical end plates – have been carefully engineered to optimise downforce without causing a significant increase in drag at higher speeds. This helps improve road-holding abilities, particularly through high-speed corners.

A wide front splitter and deep side skirts also manage airflow and reduce lift, while the front bumper has been shaped specifically to inhibit air turbulence around the front wheels, enhancing high-speed stability and reducing lift forces.

Heat management was another major focus for the design team, influencing several prominent external design modifications. Enlarged upper and lower grilles in the front bumper allow greater volume of cooling air into the engine bay. The airflow is channelled to outlet vents above the wheels on the front quarter panels and vents at the trailing edges of the widened front wheel arches to provide greater cooling and ventilation for the high-output engine.

New lightweight, high rigidity 19-inch alloy wheels, unique to the Type R, complement the visual changes. They fill the enlarged wheel arches with 235/35R19 tyres that were developed specially for the Type R.

To help the driver manage the Type R’s prodigious power, the car is equipped with a high performance Brembo brake package, developed specifically for the car. At the front, four-piston calipers apply braking force to 350 mm drilled discs.

The Type R is available in five distinctive colours that give the purposeful new styling added visual impact. As well as Championship White – shared with successive generations of iconic Type R vehicles – buyers can choose from Crystal Black (pearlescent), Polished Metal (metallic), Brilliant Sporty Blue (metallic) and Milano Red.

Honda Civic Type R

A cabin with a sporting ambience

A range of aesthetic and functional upgrades within the cabin reinforce the Type R’s sporting character. As with previous Type R models, the gear lever knob is made from machined aluminium alloy. High-backed sports seats, trimmed in suede-effect black fabric with red double stitching, provide driver and front-seat passenger with ample lateral support during harder cornering.

Matching red double stitching also appears on the black leather-clad steering wheel and blackgear-lever gaiter. The roof-lining is trimmed in black fabric, augmenting the focused ambience.

New suspension technologies for a rewarding, more agile drive

A number of innovative new suspension systems, unique to the Type R, have been introduced to produce rewarding handling characteristics and to maximise power transfer to the road.

A new four-point Adaptive Damper System, developed specifically for the Type R, enables continuous independent control of each wheel to deliver exceptional road holding performance, limit wheel-load transfer during sharp acceleration and deceleration, and to maintain a stable, flat ride. It also means that the ride is more comfortable and supple in everyday driving and cruising.

An advanced Dual Axis Strut Front Suspension system helps to reduce torque steer by 50 per cent compared to the standard Civic’s suspension set up, enhancing high speed stability, on-the-limit cornering and steering feel. At the rear, Type R’s H-shaped torsion beam suspension is constructed with a bespoke ‘crushed pipe’ which improves rear roll rigidity by 180 per cent, further enhancing stability in high-speed corners.

These systems are complemented by Dual Pinion Electric Power Steering, which helps to deliver rapid yet linear steering response and abundant feel.

New ‘+R’ mode increases responses for enhanced driving thrills

The new Civic Type R will mark the debut of the new ‘+R’ button that increases the response of various chassis and drivetrain systems. The result is an even more intense driving experience, ideal for the track and sure to be appreciated by the genuine sports-driving enthusiast.

When +R mode is activated, engine responsiveness is heightened, with torque-mapping changed to a more aggressive and performance-focused setting. Steering receives reduced power assistance and is therefore more responsive to driver inputs, and basic damping force from the new four-point Adaptive Damper System is increased by 30 per cent. This means the behaviour of the car is firmer and more agile for high-performance handling.

All-new GT Pack offers further enhancements

Customers will have the option to specify their new Civic Type R with an all-new GT Pack.

Externally, the GT Pack adds signature red highlights to the front and rear splitters for even greater eye-catching impact, but it’s under the skin where the GT Pack’s most significant upgrades will be found.

The driver will benefit from extra convenience features such as front and rear parking sensors, dusk sensing headlamps, rain sensing automatic wipers and electric fold door mirrors. Integrated Garmin satellite navigation (including five years of free map updates) is added to the Honda Connect infotainment system. Audiophiles will be attracted by the addition of a CD player and a premium eight-speaker, 320 watt stereo system upgrade.

All occupants will appreciate automatic dual zone climate control air conditioning, and sophistication in the cabin is also boosted by red ambient lighting.

The GT Pack also includes Honda’s Advanced Driver Assist Systems. This comprehensive suite of sensor-based safety technologies includes Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition system, High-Beam Support System, Blind Spot Information and Cross Traffic Monitor.

Honda’s City-Brake Active system will be fitted as standard on the Civic Type R.

The all-new Honda Civic Type R will go on sale across Europe from this summer. Full vehicle specifications will be announced in due course.

* Honda internal figures

(Honda Europe Press Release)

www.caricos.com


Смотрите также